[testcase] Groningen in de ochtend

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:19
Vanochtend (in de laatste uurtjes van de GoT noord meeting...) heb ik nog een paar foto's gemaakt in groningen, ik vind deze ontzettend mooi geworden, graag jullie mening hierover.. Ze zijn vanochtend rond een uur fof 6:30 genomen.

Ze zijn genomen met Fuji Finepix S5500

1: Let op die duif die in het midden vliegt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/dscf1012sm.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/dscf1015sm.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/dscf1019sm.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/foto/got/dscf1023sm.jpg

Graag uw commentaar op deze (naar mijn idee) geslaagde foto's :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

1, 3 en 4 zijn een beetje onderbelicht... kan je met Photoshop nog wel wat aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 20:14

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Geen der foto's staat volgens mij recht.

De composities zijn naar mijn idee niet echt spannend.

Als je de showcase "Groningen in de ochtend" noemt, verwacht ik dat terug in de foto's. Dat ochtend gevoel. Dat gevoel kan ik alleen terug vinden in de laatste foto, wat ik dan ook de enige leuke vind.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:28
De laatste is idd leuk, maar de eerste is onderbelicht (hoezo, CybErik overbelicht? :?).
Daar had je imo best een stopje meer mogen geven, en je horizon is idd niet recht. 't Is ook niet echt een spannende foto trouwens, gewoon een kiekje van het gebouw.

Bij foto 2 scheelt er iets aan de lucht, die is overbelicht, maar ook geen spannende foto (net zoals 3 trouwens).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Ik vond juist de belichting mooi op het stadhuis en de korenbeurs, de vroege ochtendzon, reflecteerd tot hele mooie kleuren in die 2 gebouwen...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ThunderNet schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:44:
Ik vond juist de belichting mooi op het stadhuis en de korenbeurs, de vroege ochtendzon, reflecteerd tot hele mooie kleuren in die 2 gebouwen...
Ik denk dat jij kijkt zoals het daar was, wij kijken puur naar de foto.
Ik zie dat het gebouw een lichte rood/gele gloed heeft, maar het is echt te subtiel in deze foto om het te zien. Zo subtiel, dat het mij meer opvalt dat dat gebouw op omvallen staat, dan dat er een gloedje over heen zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 24-04-2005 11:47 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Volgende keer moet ik dus een iets langere sluitertijd nemen? (Groter diafragma gaat helaas niet :( )
Alleen, dan komen die vogels er nooit mooi op natuurlijk.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je mogelijkheden zijn:
- Flitsen (zover kom je denk ik alleen niet met een standaard flitser)
- Photoshoppen, ik denk dat je daarmee met deze foto ook wel een eindje komt
- Andere ISO-waarde, volgens mij gebruik je bij deze 100, dat kan wel op 400 bij deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Als die vogels het onderwerp van de foto zouden zijn mogen ze wat prominenter in beeld. Nu zijn ze toch al nauwelijks aanwezig, dus kies dan maar voor een langere sluitertijd.

Trouwens, met photshop is er nog wel wat van te maken:

Klik...

[ Voor 28% gewijzigd door Mercarra op 24-04-2005 12:07 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Tukk schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:59:
Je mogelijkheden zijn:
- Flitsen (zover kom je denk ik alleen niet met een standaard flitser)
- Photoshoppen, ik denk dat je daarmee met deze foto ook wel een eindje komt
- Andere ISO-waarde, volgens mij gebruik je bij deze 100, dat kan wel op 400 bij deze foto.
ik vind dat mijn camera, bij een iso 400 (is zn max) echt ontzettend korrelig wordt... in die mate dat ik me er dan aan irriteer.

@mercarra:
De vogels zijn natuurlijk niet het onderwerp (op foto 1, was puur toeval)
Die bewerking is idd stuk lichter, naar mijn idee net iets te licht, maar er valt denk idd nog wel wat van te maken :)

En wat mij ook op valt nu is die donkere plek links boven op de fotos :(

:: dit is wat ik er nu nog uit kan maken met fotoshop http://www.thundernet.nl/foto/got/dscf1012shop.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ThunderNet op 24-04-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 00:26

Technicality

Vliegt rechtsom...

Jah, had ik ook een tijdje, bleek dat mn zonnekap verkeerd om zat (90 graden gedraaid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131157

Als we het over Groningen hebben, doe ik ook ff mee.
Meestal ben ik niet zo'n fotosjopper, maar het leek me wel aardig om het ook eens te proberen. Ik vond de andere gesjopte foto's wat kil. Zou er graag wat meer van de ochtendzon in blijven zien.
http://members.lycos.nl/hjrutgers/foto/TESTFOTO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mercarra schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:00:
Als die vogels het onderwerp van de foto zouden zijn mogen ze wat prominenter in beeld. Nu zijn ze toch al nauwelijks aanwezig, dus kies dan maar voor een langere sluitertijd.

Trouwens, met photshop is er nog wel wat van te maken:

Klik...
Nou die fietsen nog wegshoppen, want die maken het niet bepaald mooier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

#4 vind ik erg mooi, alsof het ergens in een ver land is. Mooi sfeertje.

De rest, zie boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dan doe ik nog even een duit in het zakje voor foto nr. 3

Nikon CE + Photoshop ==

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/test1.jpg

Nou ben ik vergeten dat rooie stipje links onder weg te werken, maar het idee is duidelijk.

Kleuren aangepast + USM toegepast en het contrast een beetje omhoog gedrukt. Vignettering weggewerkt en die stomme vogel in de lucht, daar irriteerde ik me echt mate(n)loos aan :p

Nu is die al meer 's ochtends denk ik :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131157

WhizzCat schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:44:
Dan doe ik nog even een duit in het zakje voor foto nr. 3

Nikon CE + Photoshop ==

[afbeelding]

Nou ben ik vergeten dat rooie stipje links onder weg te werken, maar het idee is duidelijk.

Kleuren aangepast + USM toegepast en het contrast een beetje omhoog gedrukt. Vignettering weggewerkt en die stomme vogel in de lucht, daar irriteerde ik me echt mate(n)loos aan :p

Nu is die al meer 's ochtends denk ik :)
Dit is inderdaad meer ochtend, maar dan in het MiddenOosten, ken je Groningen? Ooit een dergelijke ochtendzon in Groningen gezien? Ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 131157 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:38:
[...]

Dit is inderdaad meer ochtend, maar dan in het MiddenOosten, ken je Groningen? Ooit een dergelijke ochtendzon in Groningen gezien? Ik niet :)
Overdrijven is een kunst ja, maar dit is even om aan te tonen wat een paar relatief eenvoudige ingrepen al met een foto kunnen doen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
WhizzCat schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:57:
[...]

Overdrijven is een kunst ja, maar dit is even om aan te tonen wat een paar relatief eenvoudige ingrepen al met een foto kunnen doen :)
Whizzcat, we gaan dit nog wel keertje over doen ;) neem ik die F401s met bult lenzen wel mee >:)
moet alleen wel vroeg op dan :D hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind foto 1 eigenlijk een beetje een gewone "toeristenfoto" niks bijzonders aan imho :)
Foto 2 vind ik wel mooi, alhoewel me dat niet echt het "ochtendgevoel" geeft.
Pagina: 1