Wel netwerk, geen internet op W98-computer*

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104803

Topicstarter
Hallo allen

Ik zit hier tijdens me stage periode en loop tegen een aardige probleem ik zal proberen de situatie zo nauwkeurig mogelijk uitleggen in de hoop dat iemand hier mij uit kan helpen.

Het gaat om een netwerk tussen een aardig nieuwe systeem die onder windows XP draait en om een verouderde antiek ding waar je niet eens 5 euro voor terug krijgt, waar windows 98 op staat.

Het gaat om een adsl aansluiting tussen deze 2 computers.
Hiervoor zat op de waardeloos piece of shit een isdn aansluiting die hievoor WEL werkte.
Na het proberen om die $#* adsl aan de gang te krijgen op de XP pc is dit gelukt zonder enig probleem, dit werkt dan ook goed.

Op de 98 machine word door de multi pc modem automatisch een ip toegekent dit same met de gateway enz (you know the usual shit).
Hij krijgt dan ook alles goed door en kan zonder moeite pingen naar de modem.
Het probleem is dat op één of andere manier hij niet op internet en aangeeft dat de zoekpagina niet geopend kan worden WTF = dit (je zou denken 't ligt aan die explorer?) hmmm
Vervolgens heb ik op die 98 machine alles handmatig ingesteld gateway, blaat blaat blaat you know the rest.
Ip krijgt hij goed door en kan alsnog pingen naar de modem zonder enig pakketverlies maar kan alsnog het internet niet op.
Vervolgens probeer ik weer isdn erop te gooie en WTF hij doet het niet meer en krijg ik precies dezelfde foutmelding. (terweil hij wel inbeld) controlleert het wachtwoord en zegt vervolgens dat hij geen contact kan maken met de externe host.

Enig idee wat het kan zijn guy? Winsock zooi maybe? (durf niet zo goed in het register te klote dit is omdat de klant al pissig word vanwege de te lange werkuren wil hem geen hartaanval bezorge met een verrote register zodat dadelijk het niks meer doet).

Help me out

Alvast bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:10
Klinkt als DNS probleem.

Kun je wel pingen naar bv www.google.nl? Kijk eens of je de DNS server kunt pingen?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
Kan je wel naar een extern ip adres buiten je netwerk pingen??

Als dat kan is het een DNS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 19:18
Dns nakijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
Anoniem: 104803 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:02:
Het probleem is dat op één of andere manier hij niet op internet en aangeeft dat de zoekpagina niet geopend kan worden WTF = dit (je zou denken 't ligt aan die explorer?) hmmm
Inkoppertje: installeer Firefox (kan je ook unzippen dus zonder install) en je weet het.

Zo kan ik de rest van je post ook wel ontrafelen maar dat kan je zelf ook wel neem ik aan?
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Wat heeft die Windows XP-computer ermee te maken? Kan die wel op internet? Wat gebeurt er als je naar internet pingt? Heb je [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] al eens gevolgd?

Oh, en yo nigga titels mag je in het vervolg vervangen door een informatieve titel waar mensen wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

- kan je andere clients binne je (W)LAN pingen :?
- kan je pingen op naam intern :?
- kan je pingen op naam extern :?
- kan je pingen op IP extern :?
- staat er geen restictie in de DHCP-table van je DHCP-server op bv. nieuwe PC's die wel een IP krijgen maar verder geen toegang hebben.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb dit ook wel eens in mijn jonge ICT jaren gehad... Mijn enigste oplossing was windows98 er opnieuw op zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 15:50

Coach4All

I'm a Coach 4 All

aardbeix15 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:08:
- staat er geen restictie in de DHCP-table van je DHCP-server op bv. nieuwe PC's die wel een IP krijgen maar verder geen toegang hebben.
Die krijgt ie (zoals ik het lees) van het multi-pc modem. (geen sprake van servers hier lijkt het)

PS: De klant krijgt toch wel een passende vergoeding omdat hij zorgt voor lesmateriaal voor een noob? }) :? })

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Lijkt me inderdaad een DNS probleem. ping 62.69.168.12 eens.

Mag ik eens vragen met wat voor stage voor wat voor opleiding je bezig bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mannen de dns server is gewoon de modem er is geen server pc aanwezig ik kan pingen tussen de andere computer in het netwerk en de modem niet naar buitenaf naar bv google.

De XP machine heeft er niks mee te maken deze doet het gewoon zoals ik al zei probeer ik de situatie zo uitgebreid mogelijk te beschrijven.

N00B? you say? guess again
Talloze netwerken aangelegd zo ook draadloos (zelfs volledig gecertificeerd netwerk aangelegd bij verschillende bedrijve, klein,middel en groot).
En please respect what you have been also.

Welke opleiding ik doe? ICT beheer niveau 4 bij de ROC ICT academie in utrecht.

Oh en btw over firefox zat ik ook inderdaad over te denke

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104803 op 21-04-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 104803 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:41:
mannen ....

N00B? you say? guess again
Talloze netwerken aangelegd zo ook draadloos (zelfs volledig gecertificeerd netwerk aangelegd bij verschillende bedrijve, klein,middel en groot).
En please respect what you have been also.

Welke opleiding ik doe? ICT beheer niveau 4 bij de ROC ICT academie in utrecht.

Oh en btw over firefox zat ik ook inderdaad over te denke
Ach, je taalgebruik en het woord stage deed mij dat veronderstellen :o

Heb zelf al een nivo 3 stagiair gehad die iets beter kon verwoorden wat er nu wel en niet lukte en wat hij ( in welke volgorde ) geprobeerd had. Gaf ook netjes aan welke google/tweakers/technet oplossingen er niet werkte etc...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fijn dat je even op me taalgebruik let ik denk dat je zelf ook weet als je een pissige klant op je dak krijgt dat je wat ongeduldig begint te raken en het voor elkaar wilt krijgen

nivo 3 zeg je, blijkbaar ben ik niet de enigste die typfouten maakt?

anyway heb je nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
- Geen Firewall/virusscanner op de win98 PC geinstalleerd?
- Probeer Firefox is.
- Je kan niet naar google.nl pingen maar ook niet naar 216.239.57.104?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Win98 is meestal ->
  1. Verwijder TCP/IP
  2. Reboot
  3. Installeer TCP/IP (waarschijnlijk CD nodig)
  4. Reboot
Heb nog niet eerder meegemaakt dat het dan nog niet werkte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Hmm win 98, en problemen met netwerk/internet.

Zou bijna roepen, je hebt natuurlijk al de externe toegang geherinstalled......
Klinkt vreemd maar verklaard wel het isdn probleem.

Als xp comp via zelfde modem wel werkt, doe maar eens HerEt, en daarna reinstall van de netwerkkaart

Edit: of zie hiervoor...

[ Voor 7% gewijzigd door freggell op 21-04-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jammer maar dat is allemaal al geprobeert jongens, netwerkkaart is al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd dit geld ook voor het TCP/IP protocol,

Ik ben op het moment niet aanwezig op het bedrijf waar de defecte netwerk is en kan dus ook niet proberen of ik naar dat ip adres kan pingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
Anoniem: 104803 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:28:
jammer maar dat is allemaal al geprobeert jongens,
En dat moeten we kunnen ruiken ?
netwerkkaart is al meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd dit geld ook voor het TCP/IP protocol,

Ik ben op het moment niet aanwezig op het bedrijf waar de defecte netwerk is en kan dus ook niet proberen of ik naar dat ip adres kan pingen
Ok, voordat ik uberhaupt daarmee verder ga wil ik gewoon een ja of nee op de volgende vraag: kun je nu wel of geen IP adres (dus geen domeinnaam) buiten het interne netwerk pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nope kan niet naar buitenaf pingen

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 104803 op 21-04-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Post ook eens een route print als je de gelegenheid hebt.....

Lijkt er op dat je niet bij / door de gateway komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb je de kabels in je modem al is verwisseld? Wissel de kabel van je XP machine is om met de 98 machine. Of probeer nog is een andere poort in je modem.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

En wat geeft winipcfg als gateway dan? Staan er rules in je router gedefinieerd die uitgaand verkeer alleen toelaten voor bepaalde locale ip-adressen?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik probeer op die route print terug te komen,

Ja de kabels zijn al een keer in een andere poort geduwt,

De gateway is gewoon de modem 10.0.0.138

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 104803 op 21-04-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
Dus je kunt niet naar buiten pingen, en je denkt dat het aan die explorer ligt ? vraag me af wt ze tegenwoordig voor lessen geven op scholen, maar das een ander verhaal.

Goed, als je dus niet naar buiten kunt pingen, hoef je je ook niet te wagen aan andere client-software.

1) kijk eens of je iets raars in je HOSTS file ziet
2) post ROUTE PRINT van die bak eens
3) Doe eens ipconfig /flushdns en probeer dan nog eens te pingen op basis van IP adres (en probeer er een stuk of 3, voor het geval je IP-adressen die IGMP uit hebben staan)
4) Probeer het eens met een fixed IP in die win 98 bak. Let op, ook je gateway en DNS servers opgeven.

En welk merk modem heb je staan daar ?

Oh ja, respect moet je verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke ik kom op die route pring terug als ik weer aanwezig ben op het bedrijf,

Ja inderdaad ja in de eerste instantie dacht ik dat het aan IE lag ja, even later tijdens het onderzoeke leek het onlogish dus maar even van die gedachte afgestapt (problemen met school? bel ze op en vraag of ze beter les willen geven is wel nodig af en toe).

Groeten en bedankt zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
NOFI, maar ik zou allang gezegd hebben tegen de leidinggevende dat het bedrijf beter wat geld in een nieuwe PC kan steken.

Als alle oplossingen die hier boven staan vermeld niet helpen (en dat zijn toch al een heleboel mogelijke oplossingen) had ik denk mijn geduld allang wel verloren en ze een nieuwe PC geadviseerd en anders op zijn minst Windows 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
en ze een nieuwe PC geadviseerd en anders op zijn minst Windows 2000.
Je werkt zeker bij een hardwareleverancier ? Een nieuwe PC adviseren terwijl een herinstallatie voldoende (kan) zijn, bij mij ligt zo'n automatiseringsbedrijf er direct uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:52
Kan Winsockfix hier uitkomst brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
of anders ff netdiag draaien?
werd mij ook aangeraden :+

Kan wel pingen, maar niet surfen *

ik had dus winsock probleem, maar kon ook WEL naar buiten pingen en geen router ofso... suc6

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:19

lSltAlKeR

Time destroys everything!

IDD opgelost winsock2 lag overhoop

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
labtech schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:57:
[...]

Je werkt zeker bij een hardwareleverancier ? Een nieuwe PC adviseren terwijl een herinstallatie voldoende (kan) zijn, bij mij ligt zo'n automatiseringsbedrijf er direct uit.
Nee, ik heb geen werk. Vandaar ook misschien dat je vind dat ik een verkeerd advies geef. Maar zoals TS al zei is ook herinstallatie al geprobeerd. Toch niet. Nouja, ik zal daar zelf ook geen voorstander van geweest zijn.

Edit:
Ik lees net na eht plaatsen van deze reactie dat het wèl een software probleem is.
Net als je denkt dat er echt geen enkele oplossing lijkt te zijn is er tòch nog een oplossing.
Maar ik blijf bij mijn mening dat Windows 98 hopeloos uit de tijd is.

[ Voor 30% gewijzigd door Joen op 21-04-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:19

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Maar ik blijf bij mijn mening dat Windows 98 hopeloos uit de tijd is.
Je kan rustig stellen dat dat een feit is, want microsoft levert geen support meer.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou eerst de virussen en spyware eens serieus goed van die win98 computer gaan schoppen, dan de onofficiële service pack erop zetten. Daarna nog een winsockfix draaien om de netwerklaag te herstellen.
Pagina: 1