[autocad] prperties menu is weg

Pagina: 1
Acties:
  • 2.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
ik heb nu een nieuwe monitor aangesloten en een beetje aan de instellingen lopen mieren. maar nu ik autocad opstart en het properties menu wil zien, krijg ik deze niet te zien ( in command line zie je dat hij opent) ik heb het vermoeden dat hij ergens buiten het scherm opent. Wie weet raad om deze weer te voorschijn te krijgen?? (heb al met instellingen van monitore op max enzow gezet... niks lukt.

is hier iets voor om alles weer te zien??

mijn pc

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verschillende manieren geprobeerd? ctrl+1, iets tekenen en rechtsklikken, en dn op properties, of het commando zelf ingetikt, via het menu?

Anders de resolutie omhoog gooien, en kijken of er dan, met wat geluk, wat vensters zoals "properties" rondzwerven.

Of kijk eens achter de taakbalk, misschien staat het bovenste randje daar, omdat je het venster eens omlaag hebt gesleept.

Is dit alleen met properties zo?

[ Voor 59% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-04-2005 21:33 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-07 06:34
Op een toolbar gaan staan, rechtermuistoets en weer aanvinken.

Verwijderd

Hi ik ken het probleem en er is een simpele oplossing voor. Het properties menu staat waarschijnlijk buiten beeld en je kunt er dus niet bij om het te verslepen. He makkelijkste oplossing hiervoor is het verhogen van de resolutie van je scherm. Hierdoor word deze "groter" en kan je wel je properties menu paken en verplaatsen.

Succes

• Rusky
ja die resolutie verhogen heb ik al gedaan...

mijn pc

• Rusky
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:26:
Verschillende manieren geprobeerd? ctrl+1, iets tekenen en rechtsklikken, en dn op properties, of het commando zelf ingetikt, via het menu?

Anders de resolutie omhoog gooien, en kijken of er dan, met wat geluk, wat vensters zoals "properties" rondzwerven.

Of kijk eens achter de taakbalk, misschien staat het bovenste randje daar, omdat je het venster eens omlaag hebt gesleept.

Is dit alleen met properties zo?
is alleen met properties ... en dat alles geprobeerd ja

mijn pc

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:33
Probeer eens of je nog ergens de instellingen van properties naar dokken kunt zetten. dan komt hij het beeld ook niet meer uit.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Zit er niet ergens een optie om alle waarden van de werkbalken naar de fabrieksinstellingen terug te zetten?
Rechtermuis op een werkbalk, en dan Customize.. oid? Ik neem aan dat het daar staat..

• SonOfSam
probeer dit eens

een minder leuke optie is een nieuwe profile aanmaken. volgens mij reset hij dan zowiezo alles

[ Voor 32% gewijzigd door SonOfSam op 19-04-2005 08:01 ]

• Rusky
SonOfSam schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 07:59:
probeer dit eens

een minder leuke optie is een nieuwe profile aanmaken. volgens mij reset hij dan zowiezo alles
volgens die link kan hij op 0 of 1 staan .... bij mij staat hij op 2 (en is read only)

mijn pc

• SonOfSam
read only? betekend dat, dat je hem niet kan verzetten naar 1?

• Rusky
SonOfSam schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 08:23:
read only? betekend dat, dat je hem niet kan verzetten naar 1?
precies ... dat betekent het

mijn pc

• SonOfSam
probeer die eens van readonly af te krijgen (acopm.arx)

zie ook deze link

• Rusky
laat maar zitten ... gaat helemaal nergens meer over ... nieuwe installatie is sneller ...

mijn pc

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu wel ja, maar als iemand anders dit probleem heeft, en er is een simpele oplossing voor, is dat toch wel leuk om te weten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-07 06:34
Ik kom het probleem nog al es tegen, vooral met de command balk. Deze zit dan nogal es onder de windows startbalk als het ware. De oplossing kan dan zijn automatisch taakbalk verbergen aanvinken. Kan je dan rondom het scherm proberen.

• Rusky
Down Under schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:57:
Ik kom het probleem nog al es tegen, vooral met de command balk. Deze zit dan nogal es onder de windows startbalk als het ware. De oplossing kan dan zijn automatisch taakbalk verbergen aanvinken. Kan je dan rondom het scherm proberen.
precies ja ... had ik ook geprobeerd, en samen met het vergroten van je resolutie zou je toch denken dat je alles ziet. Maar blijkbaar is dat niet zo. Ik vind het wel raar dat een scherm zo ver weg kan staan dat je hem nergens meer kan vinden.
Ik dacht dat er mischien in autocadof windows ervoor kon kiezen om die schermen zo weer te geven dat ze niet meer van je "monitor" weg kunnen.

mijn pc

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Heb je misschien wat geprobeerd met twee monitoren? en staat het properties scherm nu nog op de andere desktop.
just brainstorming.

Br(36) Ba(56)

• peterhuibers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2007
Je kunt ook de x- en y-waarde aanpassen in de onderstaande regkey

HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk\AutoCAD\R16.2\ACAD-4001:409\Profiles\<<Unnamed Profile>>\Dialogs\OptionsDialog

R16.2 staat voor Autocad 2006
gebruik je Acad 2005 wijzig dit dan in R16.1 bij Acad 2004 in R16.0 en bij Acad 2002 in R15.0

<<Unnamed Profile>> staat voor jouw actieve profile in autocad. Kijk in welk profile je werkt en wijzig in het register het juiste profile de x- en y-waarde.

Als je ze beiden op 0 zet staat de options dialoog box links boven in.

Pete

Pagina: 1