[mysql] authentication support error

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Ik krijg de onderstaande error als ik naar localhost/phpmyadmin ga.
Ik heb al even wat gezocht naar het probleem en ik heb wel wat gevonden (link) en daaruit kon ik opmaken dat ik een client zou moeten upgraden, en ik ben dus van PHP 4.3.10 naar 4.3.11 gegaan maar dat maakt niks uit helaas.
Ik heb dus ook de allernieuwste versies van alles.

Heeft iemand toevallig ook deze combinatie van versies en werkt het wel, laat het dan even weten, dat betekent dus dat het probleem ergens anders zou liggen.
phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg.

Fout
MySQL retourneerde:

#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client
Programma versies:

- Apache: 2.0.53
- PHP: 4.3.11
- Mysql: 4.1.11

[ Voor 4% gewijzigd door RAZORDUDE op 18-04-2005 00:15 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 14:48

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom ga je PHP upgraden als er aangegeven wordt dat je MySQL moet upgraden? Niet dat dat verschil moet maken, want je versies lijken me nieuw genoeg.

Anyway, dit is geen programmeerprobleem, dus ik verplaats je topic naar Software Algemeen. :)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

-NMe- schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:20:
Waarom ga je PHP upgraden als er aangegeven wordt dat je MySQL moet upgraden? Niet dat dat verschil moet maken, want je versies lijken me nieuw genoeg.

Anyway, dit is geen programmeerprobleem, dus ik verplaats je topic naar Software Algemeen. :)

PW>>SA
Uhm, nee, je sql-client moet geupdate worden...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 13:02
Probleem heb ik ook gehad, en kon ik prima oplossen met wat googlen.
Als ik het me goed herinner moet je een nieuwee mysql-library in PHP mee compilen. Vanaf 1 of andere versie is de authenticatie in MySQL gewijzigd, welke de oude Mysql library niet ondersteunt.

Waarom heb je niet PHP4.4.7 gepakt?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 18:17
Jongens, kijk eens naar de datum van het topic !!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Dat is waar, maar ik heb dit:
Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server;
en ik heb dit geprobeerd:
code:
1
2
3
mysql> UPDATE mysql.user SET Password = OLD_PASSWORD('newpwd')
    -> WHERE Host = 'some_host' AND User = 'some_user';
mysql> FLUSH PRIVILEGES;

Gaf geen fout met die queries, maar dezelfde fout bleef ik houden. Ik probeer dus lokaal php en mysql te laten verbinden. Ik gebruik mysql 5.0.24 en php 5.1.4. En vista, en ik gebruik SRV web server.

Verwijderd

Ik heb nu met mysql administrator "use old passwords" aangevinkt, geapplyd, en mysqld-nt herstart. Nog steeds krijg ik 'authentification protocol' fout.
Pagina: 1