fahcore_78.exe - 100% CPU? *

Pagina: 1
Acties:
  • 759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140318

Topicstarter
Dit gaat over maat van me .

zijn pc werd tragen ik open task manger is er een bestand fahcore_78.exe die die cpu vol gebruikt +90%

als ik hem beeidig merk je verschil dit duurt maar even, want het bestand opend zich zelf op nieuw.
het bestand fahcore heb ik al meerdere malen verwijderd en het komt steeds terug.

ik heb NAV 2005 al laten draaien vond niks
en hitmanpro ook niet :S

iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 10:04
msconfig en kijken wat er opstarten?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22
Stomme vraag misschien, maar je weet zeker dat je geen Folding@Home draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Soultaker schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:38:
Stomme vraag misschien, maar je weet zeker dat je geen Folding@Home draait?
lijkt me niet wat is dat eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fahcore is een deel van het Folding @ home programma, zoek even op CDP hier op GOT en vind genoeg. Dit had je op google kunnen weten.

Maar F@H past zelf het cpu gebruik aan, het pakt gewoon elke keer precies wat je niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Zie de website; een programma dat in de achtergrond proteïne vouwt ten behoeve van een onderzoek van de Universiteit van Stanford, en het hoofdprogramma heet 'fahcore' (Folding At Home Core).

Als je het niet vrijwillig hebt geïnstalleerd, dan is het waarschijnlijk spyware dat zich als F@H voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik vind de term 'verkracht' nou niet echt van toepassing op een hoog CPU verbruikend proces; ik pas daarom je topictitel even aan. Had je hier al tussen gekeken? En wat staat er in de eigenschappen van dit bestand? Wat is trouwens de lokatie van dit bestand? Iets meer informatie en eigen pogingen dit op te lossen worden gewaardeerd :)

fahcore_78.exe verkracht cpu gebruik. > [b]fahcore_78.exe - 100% CPU? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinos
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Fahcore_78.exe is inderdaad een onderdeel van Folding at home. Doe er zelf namelijk aan mee.
Waarschijnlijk heeft 1 van je vrienden of kennisen dit programma op je computer geistalleerd.

Omdit programma te verwijderen moet je het bestand: FAH502-Console.exe opzoeken en dat delieten.. Dit is het programma dat de Fahcore_78.exe laat draaien.

FAH502-Console.exe staat ook in je taakbeheer als je daar kijkt. Als je deze afsluit zie je dat de Fahcore_78 zich ook uit eindelijk zal afsluiten.

Wel belangrijk om te vermelden, vind ik persoonlijk, dat dit programma onderzoek doet naar eiwitten zoals Soultaker had vermeld. Voor mij is dit een reden om het programma te laten staan.

voor meer informatie: www.foldingathome.nl

Proud member of the Cosmic Cows!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik vond het al gek als ik naar fahcore zocht dat ik dingen over folding @ home vond maar dit verklaard het, ik zit niet nu niet achter die pc maar dat stukje software is gewoon te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinos
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Anoniem: 140318 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:53:
ik vond het al gek als ik naar fahcore zocht dat ik dingen over folding @ home vond maar dit verklaard het, ik zit niet nu niet achter die pc maar dat stukje software is gewoon te verwijderen ?
ja, als je de FAH502-Console.exe verwijderd zal de Fahcore_xx niet meer opstarten en zal er dus totaal geen folding at home op die pc meer draaien. hierna zou je eventueel ook de fahcore_xx kunnen opzoeken en delieten (staat waarschijnlijk in de zelfde map)

Proud member of the Cosmic Cows!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Als het inderdaad F@H is zit er gewoon een installer bij en kun je 'm gewoon via het configuratiescherm verwijderen. NOFI, maar een beetje dom als je niet weet wat voor software je op je PC hebt draaien. En dat noemt zich dan een tweaker. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Is het te achterhalen voor welk team deze client graast? Het is namelijk alles behalve netjes om ongevraagd een client om iemands pc te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

NG schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:08:
Is het te achterhalen voor welk team deze client graast? Het is namelijk alles behalve netjes om ongevraagd een client om iemands pc te draaien...
Dat kan: kijken in de client.cfg bij username.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Soultaker schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:05:
Als het inderdaad F@H is zit er gewoon een installer bij en kun je 'm gewoon via het configuratiescherm verwijderen. NOFI, maar een beetje dom als je niet weet wat voor software je op je PC hebt draaien. En dat noemt zich dan een tweaker. :X
en lezen hoort niet bij een tweaker..

als je in de SP kijkt zal je zien dat het om een maat van me gaat .
ik verdiep me niet in software pakket alleen dit viel me op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

... oops

[ Voor 96% gewijzigd door Fish op 12-04-2005 22:45 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als die maat van je Folding@Home wil draaien moet hij dat toch zelf weten :?
Je pc wordt er niet trager door, het proces draait immers op een lage prioriteit. Het zou kunnen dat het proces +/- 100MB aan geheugen opslokt, dat is te verhelpen door een setting bij de configuratie (large workunits uitzetten).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MadMarky schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:49:
Als die maat van je Folding@Home wil draaien moet hij dat toch zelf weten :?
Je pc wordt er niet trager door, het proces draait immers op een lage prioriteit. Het zou kunnen dat het proces +/- 100MB aan geheugen opslokt, dat is te verhelpen door een setting bij de configuratie (large workunits uitzetten).
ja maar hij weet van niks , dus is het als nog onwillige software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140029

Heb geprobeerd het bestandje : FAH502-Console.exe te verwijderen... maar helaas bevindt die programma zich niet op mijn pc... hebben jullie nog andere suggesties? want ik ben het kwijt... terwijl ik liever fahcore_78 kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Het kan ook een andere variant zijn... fah???-console.exe. Anders even de pc laten zoeken op fahcore_78, dan zul je de rest ook wel vinden.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Draai even hijackthis om te zien wat er allemaal op de PC start (zie de FAQ van Beveiliging & Virussen voor meer hierover). Dan weten we waar het staat.

Zoek zoals Bastien in "fahcore_78.exe - 100% CPU? *" zegt ook even op een client.cfg bestand zodat je weet waar het vandaan komt. (Als het folding@home is). Misschien is het wel een "buurjochie" die wel eens op de PC van de maat heeft gezeten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bastien schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:15:
Het kan ook een andere variant zijn... fah???-console.exe. Anders even de pc laten zoeken op fahcore_78, dan zul je de rest ook wel vinden.
eerst even wat verduidelijke

ik ben de TS en winkelkarrertje is de eigenaar van de pc ..

ik heb de pc laten zoeken op fahcore_78 en alle files verwijderd mar tervegeefs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Er is volgens mij spyware die zich als Distributed.net client (dnetc.exe ?) vermomd, je ken es ff kijken of hier ook zoiets het geval is :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 07:11

BwO

Up The Irons!

Zou je alle files kunnen sturen naar bwo [at] dutchpowercows.org ? Vooral ben ik geinteresseerd in de client.cfg. En sinds wanneer heeft winkelkarretje er last van? Misschien na het installeren van een crack oid? Het is ongewenst geinstalleerd en daar ben ik op tegen dus misschien kan ik het voorkomen dat het nog eens gebeurd.
Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door BwO op 13-04-2005 15:56 ]

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BwO schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:51:
Zou je alle files kunnen sturen naar bwo [at] dutchpowercows.org ? Vooral ben ik geinteresseerd in de client.cfg. En sinds wanneer heeft winkelkarretje er last van? Misschien na het installeren van een crack oid? Het is ongewenst geinstalleerd en daar ben ik op tegen dus misschien kan ik het voorkomen dat het nog eens gebeurd.
Bij voorbaat dank!
sins ik denk een week kan winkelkarrertje dat bevestiggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 08:34

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Er is een tijd geleden een installer opgedoken die zich voordoet als een crack of iets van adobe.
Wat ergens of je pc aanwezig moet zijn zijn de files: fahlog.txt en client.cfg
Zoek deze en mail deze even naar SandStar at dutchpowercows.org
Dan kan ik uitzoeken waar het vandaan is gekomen en eventueel doorgeven aan de leiding van het project dat ze deze user mogen beschuldigen van cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft je maat een ATI videokaart, en heeft ie Rage3DTweak geinstalleerd? Zo ja, vertel 'm dat ie niet zo lukraak op next moet klikken bij installaties van software. R3DT installeert naast het programma zelf, ook een folding@home client. Echter .. dit kun je voor de installatie gewoon uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SandStar schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:32:
Er is een tijd geleden een installer opgedoken die zich voordoet als een crack of iets van adobe.
Wat ergens of je pc aanwezig moet zijn zijn de files: fahlog.txt en client.cfg
Zoek deze en mail deze even naar SandStar at dutchpowercows.org
Dan kan ik uitzoeken waar het vandaan is gekomen en eventueel doorgeven aan de leiding van het project dat ze deze user mogen beschuldigen van cheaten.
ga ik naar kijken
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 02:26:
Heeft je maat een ATI videokaart, en heeft ie Rage3DTweak geinstalleerd? Zo ja, vertel 'm dat ie niet zo lukraak op next moet klikken bij installaties van software. R3DT installeert naast het programma zelf, ook een folding@home client. Echter .. dit kun je voor de installatie gewoon uitvinken.
ATI 9600 nog wat idd.. maar die zit er al in sins die pc, misschien heeft die update uitgevoert bedankt hier ga ik even na kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

SandStar zit er boven op _o_

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 08:34

SandStar

DPC-Crew

Zandster

http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=1549
Wat achtergrond info over Rage3DTweak.
Folding@home is hiervan op de hoogte en ziet er geen problemen meer mee nadat er wat aanpassingen waren gedaan. Is inderdaad gewoon weg te vinken tijdens installatie of uit te zetten na installatie
Pagina: 1