[TV-OUT]S-video van Pundit-R geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
Ik heb via powerstrip al de juiste resolutie voor de tv ingesteld maar ik krijg echt zeer matig beeld.

Met mijn geforce ti4200 op een andere pc kan ik het beeld met tvtool veel mooier krijgen, maar ik zie voor de onboard ati kaart geen oplossing. Heeft iemand nog tips?

EDIT: Eigenlijk gaat het hoofdzakelijk om de horizontale lijnen die in het midden door het beeld lopen, dat stoort nogal. Als deze weg zijn dan scheelt dat al een hele hoop!

[ Voor 25% gewijzigd door FaLc0n op 11-04-2005 13:51 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 15:37
als ik het goed begrijp heb je een onboard ati kaart waar je problemen mee hebt..
geef eens wat meer info, driver versies (die al geupdate?)
en heb je het ook al eens zonder powerstrip geprobeert? dus gewoon 800*600 (opzich ook niks mis mee).
andere bekabeling geprobeerd?

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 20:42
Ik heb dat ook op mijn Nvidia tvout maar dan andersom: als ik op mijn PAL uitgang een SVHS signaal zet geeft ie die strepen (omdat PAL maar 1 signaal voor alles is en SVHS 1 voor beeld en voor kleur dacht ik). Misschien is het zoiets? Schakel eens tussen svhs/pal op het uitgangskanaal en kijk of het verschil geeft. In principe zou op PAL het beeld zwartwit moeten worden dacht ik...

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
sharkzor schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:09:
als ik het goed begrijp heb je een onboard ati kaart waar je problemen mee hebt..
geef eens wat meer info, driver versies (die al geupdate?)
en heb je het ook al eens zonder powerstrip geprobeert? dus gewoon 800*600 (opzich ook niks mis mee).
andere bekabeling geprobeerd?
Je hebt gelijk, de beschrijving is een beetje te kort :) Gelukkig heb ik het al opgelost. Ik heb nu de composite aansluiting gebruikt en krijg een stuk beter beeld. Ik weet dat S-video normaal beter beeld moet geven maar dat is dus in combi met mijn tv niet het geval... dus dan maar niet :)

Ik had al wel andere drivers geprobeerd en ook de instellingen zonder powerstrip, die kabel is ook in orde.

Bedankt voor jullie reacties!