Toon posts:

Geheugen + fps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Ik heb een 3,2 intel met een asus x800 pro..+ 512 pc3200 (2x 256 duel channel).
Als ik wel eens spellen speel dan gaat het nog in sommige stukken vrij gaar, alleen in de drukke stukken (zoals op de brug met mohaa spearhead) schiet hij naar de 30/40 fps.

Ik wil nu geheugen erbij bestellen (2x 512 pc3200 duel channel) dan heb ik dus totaal aan 1536 aan geheugen, zal het echt helpen met spellen of word je pc er alleen maar sneller van

groetjes en alvast bedankt 8)

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 15:15
ik denk dat als je je spyware verwijdert het meer helpt :+

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het zeker niet want ik heb me pc gister geformateerd :D

Verwijderd

Er is iets anders mis als je 30FPS haalt met die X800Pro kaart :)

512MB RAM is op zich wel genoeg. 1.5GB is sowieso te veel als je toch alleen maar games speelt, 1 GB is wel aan te raden met de nieuwste games.

Heb je wel de juiste drivers etc geinstalleert? Staat AGP wel op 8X in geavanceerde instellingen -> SMARTGART?

Verwijderd

Topicstarter
oh god dat is waar... ik heb wel de laatste drivers voor windows media center maar ik heb niet gekeken naar de agp speed die staat waarschijnlijk op 2 :p maar zou het zoeiso niet helpen om er 512 bij te prikken? :9

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:58

Turkish

zhé germans

Veel mem is meestal wel fijn, maar framedrop in games komt meestal ook door andere oorzaken. Kijk eens naar je taskmanager of je wel eens mem te kort hebt, als dat niet het geval is dan zou ik de oorzaak ergens anders zoeken ;)

Kijk dan idd naar je drivers, zowel chipset als de juiste catalysts. Maar bijvoorbeeld ook of je voeding genoeg sap geeft aan je hardware, als het druk is in een game dan moeten je cpu en gpu op volle toeren werken en als ze daar niet genoeg stroom voor krijgen dan kan je dus ook framedrop ervaren. Controleer dat ook even :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
is er trouwens ergens iets waar je kan zien hoe je het maximale uit je kaart haald ( niet overclocken maar qua instellingen ) met de x800 series

Verwijderd

@Snellius

Ja, dat zeg ik ;). 512MB kan nog wel helpen, maar 1024GB is teveel van het goede wat dat betreft.

Stond AGP speed nu echt op 2X?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet... ik denk het wel ik ben nu op me werk dus kan niet controleren :P standaard staat hij volgens mij op 2

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me eerder met je videokaart te maken hebben, dan met het geheugen.

Processors, Mobo's & Geheugen > Videoplanken & Beeldkanonnen

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 16:40
Chipsetdrivers en alles wel geinstalleerd? Dus eerst die drivers dan pas je videokaartdrivers en al de andere zooi.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal geen chipset drivers geinstalleerd, ik heb het zelfde moederbord als jou p4c800 deluxe, welke moet ik hebben :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 11:39 ]

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 14:59
misschien die op de bijgeleverde cd staan?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal thuis wel even kijken en alles doen wat jullie me verteld hebben, agp speed op zijn hoogst? 8? en chipset drivers installeren kijken wat hij dan doet want het was een duur video kaartje :D

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Kijk eens of er niet te veel belangrijke apparaten hetzelfde IRQ gebruiken.

Gregor van Egdom Krekr

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:27:
oh god dat is waar... ik heb wel de laatste drivers voor windows media center maar ik heb niet gekeken naar de agp speed die staat waarschijnlijk op 2 :p maar zou het zoeiso niet helpen om er 512 bij te prikken? :9
Ik weet niet of die drivers voor MCE geoptimaliseerd zijn voor games, ik vrees daar eigenlijk voor... Gamen doe je niet op MCE voor zover ik weet. Installeer es de gewone catalyst of omega drivers, én je chipset drivers, en check dan nog es hoe vlot het loopt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
maakt dat dan niet uit als ik de gewone drivers pak? want ik dacht dat het speciale drivers waren voor windows media center, maar dat maakt dus niet uit?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 16:40
Geen idee, maar denk het niet. Kijk anders ff op de asus site welke drivers daar allemaal op staan voor jouw moederbord.

Hallo

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Geheugen zorgt eigenlijk niet voor een hogere fps, daar zorgen je videokaart en cpu wel voor. Alleen door die 512mb extra hoeft je hardeschijf minder te swappen (virtueel geheugen aanmaken op je hdd), waardoor je minder haperingen hebt in het spel.

Zoals hier boven staat, moet het probleem ergens anders liggen.

Verwijderd

Topicstarter
zal dat veel helpen die chipset drivers? :D ik moet nog ff werken tot 5 :p dan laat ik het jullie weten of het werkt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:58

Turkish

zhé germans

chipsetdrivers is altijd goed, anders werk je met de standaard drivers van XP en nieuwere chipsets zoals de i875 komen nog steeds met updates ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1