[XP] Van bureaublad spontaan naar inlogscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 21:04
Ik heb sinds 3 dagen dat mijn computer of direct na het inloggen even het bureaublad laat zien(1 sec) en dan direct weer terug naar inlogscherm springt of dat ik gewoon rustig kan werken(ben inmiddels al weer een half uur bezig op de probleem pc) en dan is het in 1 keer pats boem--> inlogscherm. Zonder enige regelmaat.

En ook nog niet eens op momenten dat ik niks doe, gewoon onder het typen bijvoorbeeld.

Ik heb alle besparende functies qua energie al uitgezet en snap er nog steeds niks van. Op google kan ik helemaal niks vinden. Op gathering.T.net kon ik twee topics vinden en die verwijzen naar een manier om dit op te lossen. Ik heb dat met die diskette gedaan(stond in de FAQ) en de instellingen stonden gewoon goed.

Maar goed nu weer een schone herinstall en nu na ongeveer 8 uur de pc aan, begint hij weer.

Nieuwe drivers, alle updates van windows. Ik weet niet wat ik op dit moment nog kan proberen??

Windows xp prof alle updates
Celeron 2600
2x256 Mb
barebone gigabyte FA5 rev.3

Iemand nog enige suggesties? Misschien een of ander diagnostisch programma?

adaware en spybot heb ik voor het beginnen van de problemen nog niet gebruikt(dus die kunnen niet per ongeluk aan het register hebben zitten tweaken). En ben voorzien van een up-to-date kaspersky antivirus.

Ga zo slapen, want krijg er |:( - neigingen van :+

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43

Thandor

SilverStreak

Je drukt tijdens het typen niet per ongeluk op Windows toets + L ? :+

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:12
Thandor schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:59:
Je drukt tijdens het typen niet per ongeluk op Windows toets + L ? :+
Forumonderdeel = WOS..

OT: misschien een screensaver die op de gekste tijden in wil schakelen en die dus direct uit gaat omdat je bezig bent, waarna hij vervolgens dus om een wachtwoord vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25

job

Het telkens terug springen naar het login scherm doet me denken aan een niet geheel gelukte activation hack.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 02-04-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
Het rare is dat ik de ene keer langer dan een uur erachter kan en de volgende keer zie ik het bureaublad slechts 1 seconde.

Ik heb de xp prof cd weer in de handen (non copy) en dan gaat hij nog een keer leeg.

Als het nu niet wil, ga ik maar huilen in een hoekje ofzo 8)7

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hier in veilige modus ook last van?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Hehe misschien dat iemand op je pc inlogt via RDP. Dan wordt namelijk de actieve gebruiker afgemeld.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb hier ook eens last van gehad. Dat was toen ik Windows XP op een harde schijf installeerde op een laptop en er een andere harde schijf indeed en dus met Ghost die harde schijf cloonde. Ik kreeg geen melding bij het inloggen. Hij logde meteen weer uit ik kon niks doen.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
Het is een barebone, met 1 --> 40 Gb hardeschijf erin, dus een tweede hardeschijf is het niet. Op afstand inloggen kan het ook niet zijn(tenminste niet verbinding op afstand in windows xp prof).

Ik heb vandaag weer de computer opnieuw geinstalleerd (uurtje of 4 minstens mee bezig geweest), met een originele windows xp prof cd(dus die activation crack kan het ook niet zijn). Ik ben er een mooi poosje mee bezig geweest, omdat het een computer is die voor zakelijke doeleinden gebruikt wordt.

Ik ben dus vanaf vanmorgen een uur of 11 tot net 20;30 uur constant(met tussenposen) met de computer bezig geweest. schermbeveiliging is erop geweest, maar geen 1 keer het inlogscherm. En net weer 7 achter elkaar wel weer dat geflikker terug naar het inlogscherm.

Ik ben dit systeem zo gigantisch zat, dat ik zat niet ver af van een hamer erop(en als mijn gemoedstoestand eenmaal zover is, dan is het niet best zeg maar). :'(

[edit]

Ik heb ook nog aan een warmteprobleem gedacht, maar ik zou zeggen dat de pc dan opnieuw moet opstarten? Na een reboot(reboot nadat hij minimaal 5 uur officetoepassingen heeft gedraaid) geeft het bios 30 graden CPU(celeron 2600) aan.

In veilige modus weet ik eigenlijk niet. Zoals je nu ook wel weer ziet, vandaag heeft het 9 uur achtereen niet voorgedaan.

Er zit volgens mij ook geen regelmaat in of met een bepaalde toepassing --> nu net gebeurde het tijdens het gebruik van een relatiemanager in internet-explorer. Maar de vorige keren hadden we geen internet explorer aan staan(gebruiken altijd firefox, behalve voor de RM, omdat die geen FFox slikt).

[ Voor 9% gewijzigd door wildow op 04-04-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
Vanmorgen was het weer bingo. Er zit een draadloos toetsenbord en muis op en ik heb de muis vervangen. Mijn vader had het idee dat het aan de muis lag. Ik had van logitech mouseware geinstalleerd, maar voor de herinstall had ik het er niet op, dus daar mag het ook niet aan liggen.

Ik heb nu een bedraad logitech oem muisje erop gezet en so far so good. Maar gisteren was het ook minimaal 8 uur achtereen in orde, dus zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
Nog even vertellen hoe het nu is:

Draadloze muis ligt buiten bereik en een bedraade muis wordt nu gebruikt.

Geen problemen meer.

Ik snap er niks van, ga ff contact opnemen met logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
is ook een bekend probleem van dat je in de recaovery console van xp de wsaupdater.exe en je userinit.exe moet kopieren dacht ik. ah zie het hier al: http://www.mac-net.com/684480.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Vinkje onder je screensaver settings (on resume password protect) staat uit?

edit: Hoewel terwijl je aan het werk bent is wel een beetje raar.

[ Voor 32% gewijzigd door benedictuz op 10-04-2005 11:59 ]

Pagina: 1