Toon posts:

Gmail in outlook provider planet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een gmail accountje met provider @home. Ik kan verzenden en ontvangen via outlook.

Maar nu was ik bij me oom, met provider planet en daar heb ik hetzelfde ingetseld, alleen daar kan ik wel ontvangen, maar niet verzenden via gmail.

Ik heb outlook 2003 en me oom Office xp volgens mij dus Outlook 2000.

Zou dit aan planet kunnen liggen, dat die geen smtp via de poort voor gmail ondersteunt?

Ik ben de configuratie meerdere keren nagelopen, en opnieuw aangemaakt, ook de gmail instellingen zijn goed, ik kan immers ontvangen.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 13:15
Je kan gewoon met planet smtp server onder een ander mail adres mailen, want ik mail ook zo via planet. (eigen domein+mailserver thuis.)

SMTP server: mail.planet.nl

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37
Het kan zijn dat planet niet toestaat mail via een andere server te versturen. Probeer eens via de planet mail server: mail.planet.nl
edit:
Wat hij ^^ zegt..

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Donald op 31-03-2005 22:48 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 15:49
1- in office XP zit outlook 2002,dat moet kunnen

2- maar gmail is web-mail en kabel @home ook?
providers versorgen smpt-protocollen.
ik kan wel gmailbinnen halen met outlook maar gmail verzenden is online op gmail.com volgens mij

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg net toch dat ik gewoon via mijn gmail accountje kan verzenden.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:31:
Ik zeg net toch dat ik gewoon via mijn gmail accountje kan verzenden.
Ja, maar het heeft niks met Gmail te maken dan... Planet regelt de uitgaande mail!
Dus dan zou het probleem bij planet liggen en als je instellingen van je SMTP net zo zijn als bij het orginele e-mailadres van planet moet het gewoon goed gaan...

Ondersteund planet andere e-mailadressen?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 22:39

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Het zou in principe gewoon moeten werken...

Ik zit ook bij planet, en ik gebruik gewoon de SMTP van G-mail.

• Heb je aangevinkt dat verificatie noodzakelijk is? (zelfde als inkomende mailserver)
• Heb je bij geavanceerd poort 995 voor inkomend en port 465 voor uitgaand ingevuld (en SSL aangevinkt??

Als bovenstaand niet lukt kan je nog proberen het met de SMTP server van planet op te lossen. Vul dan gewoon de gegevens van de planet smtp server in, en let er op dat je je hier ook eerst moet aanelden...

Succes

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
Spacecowboy schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:56:
Het zou in principe gewoon moeten werken...

Ik zit ook bij planet, en ik gebruik gewoon de SMTP van G-mail.

• Heb je aangevinkt dat verificatie noodzakelijk is? (zelfde als inkomende mailserver)
• Heb je bij geavanceerd poort 995 voor inkomend en port 465 voor uitgaand ingevuld (en SSL aangevinkt??

Als bovenstaand niet lukt kan je nog proberen het met de SMTP server van planet op te lossen. Vul dan gewoon de gegevens van de planet smtp server in, en let er op dat je je hier ook eerst moet aanelden...

Succes
Heb ik allemaal gedaan ja, maar ook als ik als smtp server die van planet instel werkt het gewoon niet. En natuurlijk staan de poorten goed en de rest ook, verificatie staat ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Heb je smtp.gmail.com als uitgaande server met authenticatie (SSL = 465) aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik.

Verwijderd

Heb je zoiets als Norton Internet Security/Antivirus waarin apart je in en uitgaande mail gescand wordt?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen ja dat me oom dat heeft draaien, als dat zo is sla ik me voor me kop, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

Wordt dus vervolgd ;)

[vervolg]
Heb mezelf inmiddels geslagen 8)7
[/vervolg]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 12:30 ]

Pagina: 1