Toon posts:

[Gezocht] Met middle-mouse-button applicaties sluiten; hoe?*

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht op google en GoT, hier op GoT had ik wel wat topics gevonden, maar geen met antwoord op mijn vraag. Ik ben nu zo gewend aan tabbed browsing en de samenwerking met mijn middelste muisknop dat ik ook applicaties probeer te sluiten in de taskbar met diezelfde knop. Uiteraard gaat dit niet 8)7. Nu wil ik dus dat dit wel kan, maar dan alleen als ik met de rechtermuisknop erop klik in de taskbar of op de titelbar van de app zelf. En dus niet als ik wil scrollen dat mijn browser sluit :)
Mouseware van Logitech valt dus af, want die sluit gelijk de app, en ik wil de middelste muisknop nog wel voor tabs en scrollen kunnen gebruiken.
Mijn vraag is dus of iemand een progje weet om dit te kunnen doen.

Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
*schop :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 19:16

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het scrollen met de middelste muisknop kan wel in de meeste programma's, maar met de middelste muisknop tabbladen sluiten, dat moet in het programma zelf worden ingesteld. Je zou er zelfs over kunnen denken om (als dat kan, ik ben niet bekend met MouseWare) in bepaalde programma's de middelste muisknop ctrl + F4 te laten nabootsen (sluit huidige subscherm). :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus dat je een app sluit vanuit de taskbar, met de middelste knop dus. Net als dat je dus rechtermuisknop zou doen en dan sluiten erop. HEtzelfde dus als ik op de titelbalk van een app klik. En dus niet dat als ik in het venster zelf op de middelste knop druk.
Hoop dat het zo duidelijk is. :)

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 15:47
Volgens mij kan de microsoft muis software (intellipoint ?) per applicatie worden ingesteld. Dan heb je dus nog steeds dat je met de middelste muisknop de hele applicatie sluit, maar alleen die applicaties die je zelf wil. Ik weet niet wat voor muis je hebt, maar ik neem aan dat de "middelste knop" een scrollwieltje is, dan kun je dus ook gewoon scrollen, je moet er alleen niet per ongeluk op klikken. Het word moeilijk als je alleen de applicaties wil afsluiten als je in de taakbalk op die knop zit of op de titelbalk van de applicatie zelf...

Verwijderd

Topicstarter
_BRAINLESS schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:23:
Volgens mij kan de microsoft muis software (intellipoint ?) per applicatie worden ingesteld. Dan heb je dus nog steeds dat je met de middelste muisknop de hele applicatie sluit, maar alleen die applicaties die je zelf wil. Ik weet niet wat voor muis je hebt, maar ik neem aan dat de "middelste knop" een scrollwieltje is, dan kun je dus ook gewoon scrollen, je moet er alleen niet per ongeluk op klikken. Het word moeilijk als je alleen de applicaties wil afsluiten als je in de taakbalk op die knop zit of op de titelbalk van de applicatie zelf...
Ik heb een logitech wheel trackball en ik had er mouseware op. (Verwijderd omdat ik geen tabs met de middelste knop kon openen in FF, en het verder ook voor problemen zorgde.). En in mouseware zelf kon ik dacht ik wel zeggen dat de middelste knop de applicatie sluit, maar dat is dus overal. Ik wil dus dat de taskbar hetzelfde functioneerd als de tabbar in Firefox. Dat van de titel balk hoeft niet persee, het zou wel leuk zijn. :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb 6 schops van je toch maar even verwijderd; alhoewel ze legitiem waren :) Ik pas ook je topictitel even aan; misschien helpt het. Hiernaast kun je wellicht zelf wat programmeren? Ken je niemand die een beetje VB oid kent? Het zou inderdaad niet zo heel erg moeilijk moeten zijn (luisteren naar muisklik, locatie bepalen; window bepalen; actie uitvoeren); maar ik kan het helaas ook niet

Middle button sluit app > [Gezocht] Met middle-mouse-button applicaties sluiten; hoe?*

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 15:36

Dentheman

Zie signature

the_shadow schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 08:10:
Bla bla....) in bepaalde programma's de middelste muisknop ctrl + F4 te laten nabootsen (sluit huidige subscherm). :)
Alt + F4 B)

Zie ondertitel

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07 15:36

Dentheman

Zie signature

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:36:
Ik heb 6 schops van je toch maar even verwijderd; alhoewel ze legitiem waren :) Ik pas ook je topictitel even aan; misschien helpt het.
Ja, het helpt wel aan de leesbaarheid van het topic. :)
Hiernaast kun je wellicht zelf wat programmeren? Ken je niemand die een beetje VB oid kent? Het zou inderdaad niet zo heel erg moeilijk moeten zijn (luisteren naar muisklik, locatie bepalen; window bepalen; actie uitvoeren); maar ik kan het helaas ook niet
Zelf kan ik wel wat visual basic, maar niet echt super, en om dit te maken zou ik niet weten wat ik zou moeten doen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:56:
[...]

Ja, het helpt wel aan de leesbaarheid van het topic. :)

[...]

Zelf kan ik wel wat visual basic, maar niet echt super, en om dit te maken zou ik niet weten wat ik zou moeten doen.
Dan zou je in VB (VB6 neem ik aan) met subclassing moeten gaan werken, en WindowHooks... :9 Zodra je daar mee bezig gaat, zul je _VEEL_ blauwe schermen tegen komen als je een foutje maakt... :P
Subclassing is 1 van de lastigere dingen om in VB voor elkaar te krijgen...

maar het is nog steeds niet echt duidelijk welke muisknop de TS bedoelt... die van het scrollwieltje, of een ander? aangzien ik op mijn muis (MX700) 4 "middelste" muisknoppen heb....

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
De scrollknop dus. Zodat het eigenlijk op alle 'nieuwere' muizen wel werkt.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Als je zin in een avontuurtje hebt.. zou ik zeggen, zoek naar documenten etc. over subclassing / WindowHooks in VB. Hierdoor kun je bijvoorbeeld ook er voor zorgen, dat het puur werkt op de tabs van FF. en op geen enkel ander programma. Het vereist echter een flinke portie VB kennis.

Anders kom je toch uit bij stukken software als Mouseware, als t daar mee kan, mooi, en anders pech...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Een flike portie kennis van vb heb ik niet echt...en om de tabs in FF te sluiten met de scrollknop, dat kan al. :)

Verwijderd

Topicstarter
schop... O-)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 21:39

Klippy

Still Game

Weet je wat, ik probeer het eens voor je te maken :P

even m'n VC++ 6 CD zoeken, hopelijk heb je het dan morgen :P

edit:

Hmm of die CD is uitgeleend, of hij is gejat samen met m'n laptop (meest waarschijnlijk) of ik kan hem gewoon niet vinden...

Dus het duurt misschien wat langer..

Edit2:
Vergeet deze edit maar, CD is terecht :+

[ Voor 56% gewijzigd door Klippy op 09-05-2005 03:04 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

In VC++ 6, is het idd een stuk makkelijker te maken, aangezien WindowHooks, _VEEL_ beter bruikbaar zijn (en stabieler :9)
Dus dan vervang je de inkomende WM_BUTTON (gokje) ?? door een WM_CLOSE(nog gokje) ?? (heb de API zo niet voor mn neus liggen) et voila. >:)

• Klippy

Klippy

Still Game

ThunderNet schreef op maandag 09 mei 2005 @ 07:19:
In VC++ 6, is het idd een stuk makkelijker te maken, aangezien WindowHooks, _VEEL_ beter bruikbaar zijn (en stabieler :9)
Dus dan vervang je de inkomende WM_BUTTON (gokje) ?? door een WM_CLOSE(nog gokje) ?? (heb de API zo niet voor mn neus liggen) et voila. >:)
Ik dacht inderdaad aan en Hook van type WH_MOUSE die de WM_MBUTTONDOWN vervangt door iets anders ja.
Moet ik aleen nog even uitzoeken of ik het beste een close message kan sturen of gewoon een CTRL-F4 toetsenbord combinate. Ligt eraan wat beter werkt, geloof niet dat alle applicaties zo blij zijn met close messages.
En dan nog even kijken hoe ik die positie kan regelen, moet natuurlijk alleen dicht gaan als je middel klikt in de taakbalk op op de titelbalk, maar dat is wel op te lossen denk ik.

Heb er alleen nog niks aan gedaan, had geen tijd vandaag, maar ik ga nu ff beginnen :P

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

OK, go klippy!!!! pas op voor bsod he ;) :( kreeg ik iig _HEEL_ vaak als ik met windowhooks bezig ging :(

• Klippy

Klippy

Still Game

Ok, het is nog best lastig :P

Op de eerste plaats mocht ik geen Hook procedure gebruiken die niet uit een DLL komt, maar dat is opgelost.
Toen kwam ik erachter dat je alleen WH_MOUSE_LL hooks globaal mag gebruiken, dus alleen Low Level hooks kunnen alle input opvangen, de rest alelen de input uit het programma.
Volgens MSDN kan een LL Hook geen Middele Buttons detecteren, maar volgens mij werkt het wel, heb wel geen muis met 3 knoppen, maar volgens mij kan het...
Maar door alle beperkingen (vooral omdat ik alleen een LL hook kan gebruiken) werkt het nu alleen voor NT4 > SP).
Dus ik hoop dat TS Windows 2000 of XP runt.. :p

Alleen die CTRL-F4 doet weinig bij mij? Werkt niet voor alle aplicaties of wel :?
Controleer eens of de werking van CTRL-F4 is zoals jij het graag gehad zou hebben.

In elk geval werkt het nu, alleen moet ik uitzoeken hoe ik het alleen kan doe als je op de titelbalk of in de taakbalk klikt...
Dus ik ga morgen ofzo wel ff verder :P

Verwijderd

Topicstarter
Klippy schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 01:13:
Ok, het is nog best lastig :P

Op de eerste plaats mocht ik geen Hook procedure gebruiken die niet uit een DLL komt, maar dat is opgelost.
Toen kwam ik erachter dat je alleen WH_MOUSE_LL hooks globaal mag gebruiken, dus alleen Low Level hooks kunnen alle input opvangen, de rest alelen de input uit het programma.
Volgens MSDN kan een LL Hook geen Middele Buttons detecteren, maar volgens mij werkt het wel, heb wel geen muis met 3 knoppen, maar volgens mij kan het...
Maar door alle beperkingen (vooral omdat ik alleen een LL hook kan gebruiken) werkt het nu alleen voor NT4 > SP).
Dus ik hoop dat TS Windows 2000 of XP runt.. :p

Alleen die CTRL-F4 doet weinig bij mij? Werkt niet voor alle aplicaties of wel :?
Controleer eens of de werking van CTRL-F4 is zoals jij het graag gehad zou hebben.

In elk geval werkt het nu, alleen moet ik uitzoeken hoe ik het alleen kan doe als je op de titelbalk of in de taakbalk klikt...
Dus ik ga morgen ofzo wel ff verder :P
w000000000000t, dank je voor je inzet _/-\o_
ctrl+F4, is dat niet alleen voor echte tabs? in somige programma's? weet niet zeker maar mss moet je alt+F4 sturen?....
De bedoeling is dus "sluiten" wat in precies hetzelfde menu komt bij een rechtermuisknop op de titelbalk als in de taskbar. :)
Dus wel dat je ook meldingen krijgt van: wil je opslaan, enzo. niet dat een taak zomaar beeindigt wordt.
Ik werk idd onder 2k/XP dus dat zal wel goed gaan.
normaals dank voor je inzet!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 20:48

sjaakaq

It might get loud

Qua titelbalk: misschien kun je alleen de bovenste x rijen pixels van een venster "klikbaar" maken :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Klippy

Klippy

Still Game

leokennis schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:33:
Qua titelbalk: misschien kun je alleen de bovenste x rijen pixels van een venster "klikbaar" maken :)
Er is een TITLEBARINFO struct die ook een rect met titelbalk positie heeft.
Dus ik zou wel kunnen controleren of je gekikt hebt op de titelbalk denk ik.

Ga het eens proberen.
Maar ik heb niet altijd tijd, maar ik probeer het af te maken, is best leerzaam :P

edit:

Ik wordt een beetje gek van C++. of m'n versie is te oud ofzo, maar ik krijg niks meer goed. Hij neemt sommige include files niet etc. Dus ik moet uitzoeken hoe dat kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Klippy op 11-05-2005 02:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok neem de tijd, ik ben allang blij dat iemand de moeite neemt om dit te maken. En dat het mogelijk is. :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Mja sorry, maar ik kan niet verder.

Om verder te kunnen heb ik de nieuwste platform SDK nodig van een gigabyte, moet ik dat downloaden en installeren en dan heb ik ook nog een Visual studio .NET of 2003 nodig en ik heb alleen maar versie 6.
Blijkbaar is die nu dus wat oud ofzo om alles mee te doen, want dit is wat de MS site zegt na lang zoeken.

Dan zou ik dus al VS illegaal moeten gaan zoeken en daar heb ik geen zin en tijd voor.
Dus helaas. Misschien wil iemand anders het doen :P

Verwijderd

Topicstarter
Toch bedankt. Wilt iemand anders het doen dan? O-)

Verwijderd

Topicstarter
Schopje, dan maar weer... :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aangezien inmiddels 50% van dit topic uit schoppen van jou bestaat sluit ik dit topic. Het moge inmiddels duidelijk zijn dat de software niet kant en klaar bestaat; ik stel dan ook voor dat je een mooie programmeertaal uitkiest; wat boeken koopt en je eigen probleem oplost door eens een goed programma te schrijven. Het eindeloos schoppen van dit topic met een scriptrequest is namelijk ook niet erg nuttig :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.