Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2653

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een autonavigatiesysteem.
Na lang zoeken op internet kom ik tot de volgende conclusie: er zijn alleen prijsvergelijkingen en standaard verkooppraatjes.
Kan iemand uit eigen ervaring een advies geven?

Mijn wensen:

- kaart op display (3D mag maar hoeft niet)
- straatniveau ook voor Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk.
- makkelijk up te daten met de laatste wijzigingen van verkeersituaties (niet een al te duur abonnement.
- makkelijk uit de auto te halen (ivm evt. diefstal)

Bonus:

- Flitspaal signalering

De prijs interesseert me eigenlijk niet zo (nou ja, meer dan 1500,- wil ik niet spenderen)

Elk advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 08:52
Gewoon iedere PDA met tomtom? Alleen die updates van de straten worden niet zo vaak uitgebracht, maar ik gebruik hem iedere dag voor zo'n 30 adressen in verschillende steden/dorpen en het is mij altijd nog prima gelukt om everal te komen.

Alleen in Hilversum wordt je helemaal gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja TomTom schijnt iedereen die buiten Nederland komt me af te raden.

Care to elaborate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 08:52
Daar kan ik je helaas niet in adviseren....(Nooit gebruikt in het buitenland)

Misschien kun je hier wat ervaringen vinden of je vragen stellen: http://www.pocketpcclub.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 12:38

Wizardtm

>>> H20 <<<

(jarig!)
Anoniem: 2653 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:37:
Ja TomTom schijnt iedereen die buiten Nederland komt me af te raden.

Care to elaborate?
Ook buiten nederland werkt het perfect. Ben nu al vele malen feilloos naar m'n bestemming gedirigeert door mijn PDA incl. TomTom in zowel Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. De overige landen heb ik nog geen ervaring mee.

Belangrijkste onhandigheid van TomTom is, is dat als je van land naar land rijdt dit alleen kan doen op de MRE kaart (MRE=major roads of europe). Als je dan in het land van bestemming bent kan je pas overschakelen naar de kaart van het land en heb je vanaf dat moment dus pas de mogelijkheid je exacte bestemming incl. straatnaam+huisnummer in te geven.
Het lijkt een groot probleem maar valt in de praktijk reuze mee. Tuurlijk is het handiger om direct grensoverschrijdend te kunnen navigeren maar er valt prima mee te werken.

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is er ook een systeem dat wel grensoverschrijdend kan navigeren zonder kaartje omwissel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115446

Anoniem: 2653 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:04:
Is er ook een systeem dat wel grensoverschrijdend kan navigeren zonder kaartje omwissel gedoe?
Toestellen van Garmin kunnen dit prima.
Dat gebruik ik zelf ook. Ik heb wel heel europa (standaard bij de Garmin Quest) maar heb nog niet echt ervaringen buiten Nederland. Zelf voor de Garmin Quest gekozen omdat deze waterdicht, schokbestedig en op accu te gebruiken is. Gebruik hem ook op de fiets en dan zijn dat eigenschappen die je nodig hebt en niet terugvind bij een TomTom Go of een PDA oplossing.
Maar als het om puur auto navigatie gaat kijk dan naar de 2600 serie van Garmin.
In April komen ook de c320 en c330. Iets goedkoper dan de 2600 serie en lijkt wat meer op de TomTom Go wat uiterlijk betreft.
En wat de wensen betreft:

- kaart op display
Dat hebben bijna alle Garmin's. 3d weergave hebben ze niet allemaal. De c320 en c330 wel.

Kaartmateriaal zit bij de meeste toestelen er bij. De dekking is per land verschillend. In de laatste update is Frankrijk aardig uitgebreid wat dekking voor alle kleine wegen. Garmin werkt met de kaarten van Navtech.

- makkelijk up te daten met de laatste wijzigingen van verkeersituaties (niet een al te duur abonnement.
Garmin kent geen abonnement. Maar er zijn wel jaarlijks nieuwe updates die je kan bestellen. Je kan ook gewoon 1 of meerdere jaren overslaan.

Geen probleem. Zelf heb ik een Quest en die is zo klein dat ik hem zelfs gewoon in mijn jas of broekzak kan meenemen.

Kijk anders ook eens op:
www.garmin.com
www.gps.nl

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:44

flanger

That Guy

Anoniem: 2653 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:04:
Wachten op de nieuwe TomTom Go 700, alle mappen van West-Europa op een harde schijf van 2.5 GB

http://www.tomtom.be/prod...duct.php?ID=74&Language=5

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 19:55

Mach

[END]Avengers

Handig topic, waarvoor ik ook een vraag heb.

In hoeverre zijn de TomTom Go varianten kwalitatief beter dan de PDA + Navigation varianten, mede gelet op de prijsverschillen ?

Ik bedoel, een TomTom Go kost ongeveer 600-700 euro, terwijl je bijvoorbeeld voor een Mio 168 + TomTom 3 slechts 450 euro kwijt bent.......

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Mach schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:51:
Handig topic, waarvoor ik ook een vraag heb.

In hoeverre zijn de TomTom Go varianten kwalitatief beter dan de PDA + Navigation varianten, mede gelet op de prijsverschillen ?

Ik bedoel, een TomTom Go kost ongeveer 600-700 euro, terwijl je bijvoorbeeld voor een Mio 168 + TomTom 3 slechts 450 euro kwijt bent.......
Kwaliteit tussen de TomTom Go en TomTom 3 is het zelfde. Ze gebruiken namelijk beide het zelfde softwarepakket en dezelfde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

okay, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt toch....namelijk de goedkope PDA oplossing....of zie ik dan iets essentieels over het hoofd ??

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mach schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:37:
okay, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt toch....namelijk de goedkope PDA oplossing....of zie ik dan iets essentieels over het hoofd ??
Mee eens. De PDA+GPS combinatie is goedkoper dan de TomTom GO, en je kan er ook nog veel meer mee. De GO koop je als je geen PDA nodig heeft maar wel ontiegelijk veel wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 22:49
Lijkt me de mogelijkheid voor 2,5 GB HD voor het grensoverschrijdend gedeelte :p

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punisher007 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:40:
Lijkt me de mogelijkheid voor 2,5 GB HD voor het grensoverschrijdend gedeelte :p
mja, voor dat grote prijsverschil wil ik bij de grens heus wel even van kaart wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07 22:49
Trouwens ... nieuwe tom tom op komst, misschien handig om daar ook evenr ekening mee te houden.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Zijn er al prijsindicaties voor die nieuw TomTom Go reeks (300, 500 en 700) ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 07:11

edwardVdV

I shall say this only once!

Mach schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:27:
Zijn er al prijsindicaties voor die nieuw TomTom Go reeks (300, 500 en 700) ?
http://www.mijntomtomgo.nl/vervolg.php?id=72

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-07 15:59
Binnenkort komt JVC met een autoradio met navigatie en een 20GB harddisk, waar je ook mp3's op kan zetten. Er zit ook een DVD-speler in, en je kan er een TFT-schermpje op aansluiten:
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-NX901&catid=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-07 18:26
Wizardtm schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:42:
[...]

Ook buiten nederland werkt het perfect. Ben nu al vele malen feilloos naar m'n bestemming gedirigeert door mijn PDA incl. TomTom in zowel Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. De overige landen heb ik nog geen ervaring mee.

Belangrijkste onhandigheid van TomTom is, is dat als je van land naar land rijdt dit alleen kan doen op de MRE kaart (MRE=major roads of europe). Als je dan in het land van bestemming bent kan je pas overschakelen naar de kaart van het land en heb je vanaf dat moment dus pas de mogelijkheid je exacte bestemming incl. straatnaam+huisnummer in te geven.
Het lijkt een groot probleem maar valt in de praktijk reuze mee. Tuurlijk is het handiger om direct grensoverschrijdend te kunnen navigeren maar er valt prima mee te werken.
hiervoor kan je ook gewoon alvast op de computer kijken met het programma autoroute van microsoft hierbij kan dat wel, en als je een beetje goed plant moet het gewoon lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:53

gws24

Thinking is hard!

Punisher007 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:47:
Trouwens ... nieuwe tom tom op komst, misschien handig om daar ook evenr ekening mee te houden.
Alle gebruikers van eerdere versies van tomtom kunnen gratis upgraden naar de nieuwe versie :) (bron: tomtom website).

Trouwens wel raar dat ze de nieuwe versie TomTom 5 noemen en niet 4 :?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
gws24 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 01:33:
[...]
Alle gebruikers van eerdere versies van tomtom kunnen gratis upgraden naar de nieuwe versie :) (bron: tomtom website).
Klopt, alleen heb je het woordje gratis er zelf bijverzonnen.
Europese eigenaars van TomTom NAVIGATOR 2 en 3 krijgen de mogelijkheid hun versie te upgraden naar de nieuwste versie NAVIGATOR 5. Dit upgrade-programma gaat in mei 2005 van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henk007 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 02:02:
[...]

[...]
Deze upgrade is gratis heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:53

gws24

Thinking is hard!

Henk007 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 02:02:
[...]

[...]
Op zich heb je gelijk dat het woordje gratis op de website niet voorkomt maar heb net zoals Bouwe hierboven vernomen van een demonstrateur van Tomtom dat de upgrade gratis zou zijn. 100% zeker ben ik er niet van en had het dus misschien niet zo stellig moeten zeggen maar we zullen zien.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om aan alles een eind te maken, de tekst plus bron:

Bezitters van TomTom Navigator 3, Navigator 2, NAVIGATOR voor palmOne en de TomTom HP Packs voor de HP iPAQ rz1710 Pocket PC en de HP iPAQ hx2110 zullen TomTom Navigator 5 software gratis kunnen downloaden van www.tomtom.com zodra deze versie beschikbaar is.

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3843

Nou heeft de Pocketpc-club wel goede contacten met TomTom, dus ik neem aan dat het klopt :9

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 28-03-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Hmm, 550 euro voor de Go300 vind ik toch nog behoorlijk aan de prijs.....

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 09:51

AdLentis

Gadget Inspector

Best vreemd... als je TT2 hebt, moet je betalen voor TT3, maar TT5 is gratis? :?

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22

Ino Dekker

Mr. Guide

Wat ik tevens ergens op het forum van http://www.pocketpc-club.nl/ heb gelezen is dat TT5 de mogelijkheid zou bieden om Major Roads of Europe te combineren met een kaart van een land (bron).

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heren, bedankt voor de hulp.

Het is mij duidelijk dat de enige optie de TomTom Go 700 is.
Ik wil gewoon direct alle deur tot deur kaarten van europa hebben en geen gekloot met geheugenkaartjes. De prijzen vallen me eigenlijk mee.

Nu nog afwachten hoe snel dat ding leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De enige optie?

Nog niet naar de MIO269 gekeken zeker.

Ik dus wel, niet getest helaas omdat er een stalen kabel aanzat, 1 bewaker + 1 verkoper in de buurt, 3 camera's.... kortom, MediaMarkt.

Prijs tussen de € 522,= en € 649,= :) ( bron: pricewatch: Mio 269 )

[ Voor 24% gewijzigd door Guardian Angel op 31-03-2005 19:55 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Anoniem: 61137 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:45:
Om aan alles een eind te maken, de tekst plus bron:

Bezitters van TomTom Navigator 3, Navigator 2, NAVIGATOR voor palmOne en de TomTom HP Packs voor de HP iPAQ rz1710 Pocket PC en de HP iPAQ hx2110 zullen TomTom Navigator 5 software gratis kunnen downloaden van www.tomtom.com zodra deze versie beschikbaar is.

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3843

Nou heeft de Pocketpc-club wel goede contacten met TomTom, dus ik neem aan dat het klopt :9
Dat is de software. Het is volgens mij niet duidelijk of het upgraden van de kaarten ook gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 2653 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:29:
Ik ben op zoek naar een autonavigatiesysteem.
Na lang zoeken op internet kom ik tot de volgende conclusie: er zijn alleen prijsvergelijkingen en standaard verkooppraatjes.
Kan iemand uit eigen ervaring een advies geven?

Mijn wensen:

- kaart op display (3D mag maar hoeft niet)

Bonus:

- Flitspaal signalering

De prijs interesseert me eigenlijk niet zo (nou ja, meer dan 1500,- wil ik niet spenderen)

Elk advies is welkom!
Je hebt het geld?
Dan is er maar 1 model dat echt geschikt is.
De AVIC-X1R van Pioneer, werkelijk waar het beste navi systeem wat ik tegengekomen ben, op mijn stage bouwde ze alles in, van tomtom tot super dure alpine's etc etc en de pioneer stak er ver boven uit.
Geweldige unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Christoph schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:47:
[...]
Je hebt het geld?
Dan is er maar 1 model dat echt geschikt is.
De AVIC-X1R van Pioneer, werkelijk waar het beste navi systeem wat ik tegengekomen ben, op mijn stage bouwde ze alles in, van tomtom tot super dure alpine's etc etc en de pioneer stak er ver boven uit.
Geweldige unit.
Maar dan betaal je wel aanzienlijk meer voor een apparaat. > € 2.000,= is niet mis. In o.a. de Primera van Nissan zit een zelfde soort al standaard ingebouwd voor € 1.700,=.

Overigens komen de kaarten bij vrijwel iedereen bij TeleAtlas vandaan terwijl er beslist geen eigen software wordt gebruikt. Het systeem an sich zal dus niet superieur maar gelijkwaardig zijn aan...

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
bee-es schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:48:
[...]

Dat is de software. Het is volgens mij niet duidelijk of het upgraden van de kaarten ook gratis is
Dat lijkt mij van niet, voor die kaarten moet TomTom weer een license fee aan TeleAtlas betalen. Ik wacht met smart op de Oost-Europa dekking... zou misschien een TomTom medewerker of iemand anders met echte info al kunnen verklappen wat de upgrade van TomTom 3 "maps of western europe" naar TomTom 5 met Europadekking (zoals de Go 700) gaat kosten?
Afbeeldingslocatie: http://www.tomtom.com/lib/img/misc/go700_coverage.jpg

TomTom is een Nederlands bedrijf en er moeten toch ook tweakers werken zou je denken ;)

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106061

Heb al een paar jaar Tomtom en het bevalt me prima. In buitenland ook (voor grote oversteken gebruik ik major maps of europe en daarmee kun je heel eenvoudig grote routes rijden (overigens staan er ook heel veel kleinere wegen op)). In binnen en buitenland vind je makkelijk je adressen en ik kan het iedereen aanraden. Als extra kun je op je PPC ook nog je agenda en contact gegevens bijhouden en op je PC synchroniseren.

Gewoon een lekkere combinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Het kan aan mij liggen, maar wij hebben altijd het probleem met de TomTom Go, met de maps of western EU, dat als je b.v van nijmegen naar (ik zeg maar wat) munchen, maar je kunt alleen kaarte inladen van landen, dus als je een route wilt plannen, moet je eerst van nijmegen tot een grens plaats plannen, en dan (op de grens) de duitse kaart inladen, en dan naar munchen plannen...

Vrij irritant dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130472

Glival schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:34:
Binnenkort komt JVC met een autoradio met navigatie en een 20GB harddisk, waar je ook mp3's op kan zetten. Er zit ook een DVD-speler in, en je kan er een TFT-schermpje op aansluiten:
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-NX901&catid=49
ik ben ook opzoek naar ene nieuwe nav, en dit is volgens mij wel een mooi ding, zeker niemand met ervaring ermee nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143820

Ik zit hier met een Tomtom-pakket, op een IPaq 2100-series.
Ik heb het systeem in Denemarken gekocht, en kreeg er een kaart van Scandinavië bij.
De backup van de kaart van Nederland had ik op een CD, maar ik krijg die niet geïnstalleerd. Ik heb de kaart op mijn SD-kaart gelegd, in een map die "Nederland Navigator Map" heet, naast een map die "Major_Roads_Of_Europe Navigator Map" heet. Ik zie echter alleen de kaart "Major Roads Of Europe". Wat doe ik fout?

//S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Wat bedoel je met backup van Nederland?
Als die niet bij dat gekochte pakket hoort, krijg je die kaart natuurlijk ook niet geäctiveerd.
En als hij niet geäctiveerd is, ziet TT hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Anoniem: 143820 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:05:
Ik zit hier met een Tomtom-pakket, op een IPaq 2100-series.
Ik heb het systeem in Denemarken gekocht, en kreeg er een kaart van Scandinavië bij.
De backup van de kaart van Nederland had ik op een CD, maar ik krijg die niet geïnstalleerd. Ik heb de kaart op mijn SD-kaart gelegd, in een map die "Nederland Navigator Map" heet, naast een map die "Major_Roads_Of_Europe Navigator Map" heet. Ik zie echter alleen de kaart "Major Roads Of Europe". Wat doe ik fout?

//S
Je moet de midfile vervangen met een speciale versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Anoniem: 7094 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:42:
[...]

Je moet de midfile vervangen met een speciale versie ;)
Oh, ik wist niet dat je hier zulke "crack/hack" hints mocht geven.
Ik vond mijn hint toch een stuk subtieler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
software upgrades zijn wel vaak gratis bij TomTom maar kaartupgrades NIET!

Het produkt TomTom verdient een veel betere bedrijfvoering dan ze nu heeft. Het bedrijf ZUIGT!

zie ook het forum http://tomtomgo.jouwsites.nl/forum/index.php?act=idx voor een kritische blik op TomTom
Pagina: 1