Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 15:15
Ik kwam vandaag toevallig langs de Mycom, en toen zag ik dat ze een hele goedkope mp3-speler verkochten:

256 MB voor 50 euro
512 MB voor 80 euro
1 GB voor 120 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/80944mcl.jpg

http://213.206.102.189/My...uctID=80944&productType=1

Merk MyCom
Type MP-326
Capaciteit 512 MB
FM-radio Ja
Voice-recorder Ja
Ondersteunde bestandsformaten MP3 en WMA
Signaal-ruisverhouding 90 dB
Frequentiebereik 2020 Hz - kHz
Batterijtype 1x AAA batterij
Breedte 30 mm
Hoogte 95 mm
Diepte 18 mm
Interface USB 2.0

Mycom als merk trekt mij nou niet zo, heeft iemand ervaringen met deze speler, zo ja, welke? En zo nee, wat denk je er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38
Zo te zien een gigantisch slecht ding, net als bijna alle spelers die je om mensen hun nek ziet hangen. De spelertjes die de massa koopt. Trouwens, zo goedkoop is ie ook weer niet, voor 30 euro meer heb je een wel degelijk degelijke (;)) speler, Creative V200: http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=1&id=241

Waarschijnlijk ook wel goedkoper te krijgen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
coptician schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:50:
Zo te zien een gigantisch slecht ding, net als bijna alle spelers die je om mensen hun nek ziet hangen. De spelertjes die de massa koopt. Trouwens, zo goedkoop is ie ook weer niet, voor 30 euro meer heb je een wel degelijk degelijke (;)) speler, Creative V200: http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=1&id=241

Wat is er dan gigantisch slecht aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ja dat vraag ik me ook af :) Ik heb mijn vriendin voorzien van een spotgoedkoop ding van de mediamarkt, maar de geluidskwaliteit en de dopjes zijn verre van slecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Dit zijn die standaarddingen die in China voor €10,- gemaakt worden en hier met gruwelijk veel winst onder een verscheidenheid aan naampjes worden verkocht.
Maar voor een muziekje zo nu en dan niks mis mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130054

Jij denkt dat daar zoveel marge opzit en op de "merk" mp3 spelers niet? Ik zou het eens omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
Die dopjes vervang ik zoiezo door mijn ultragrote koptelefoon, dus das het probleem niet :P

Maar wat is er dan slecht aan dit soort spelers? Gaan ze kapot binnen een maand? Hoor je duidelijk een vershcil met geluidskwaliteit ivm bijvoorbeeld Creative?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
coptician schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:50:

ik denk dat de massa het verschil toch niet hoort ;)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Het verschil zit hem vooral in batterij,

hier moet je telkens een nieuw batterijtje insteken terwijl de meer kwalitatieve mp3spelers beschikken over een eigen batterij die oplaadbaar is via usb of een andere stroombron, ook de tijdsduur dat zo'n ding meegaat is meestal minder. Je moet niet kijken naar de gegeven specificaties maar naar diegene die niet gegeven zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
Zoals gezegd, voor 35 euro meer heb je bijvoorbeeld een iRiver 899 of Samsung Yepp MT6. Je kunt wel een voice recorder hebben, maar als de opnames in .wav formaat worden opgeslagen is je geheugenkaartje zo vol. Daarom is het handig een mp3 encoder in de mp3 speler te hebben, dan kun je opnamens (ook radio opnamens) direct als mp3 opslaan, scheelt een hoop ruimte. Verder gaan bovengenoemde spelers waarschijnlijk veel langer mee, in de praktijk zo'n 26 uur op een AA batterij t.o.v. misschien 7 uur voor deze MyCom op een AAA batterij.

Let wel dat de helft van de prijs van zo'n goedkoop ding waarschijnlijk al opgaat aan het flashkaartje, als je dus een speler koopt van 35 euro meer, betaal je puur extra voor alles behalve de geheugenkaart, dat kan al een groot verschil maken. Bovendien, wat boeit die 35 euro nou als je mp3 speler bijvoorbeeld 3 jaar meegaat, zou ik denken.
ik denk dat de massa het verschil toch niet hoort ;)
Dat klopt, voor de massa voldoet zo'n spelertje gewoon prima en daar is ook niets mis mee.
de meer kwalitatieve mp3spelers beschikken over een eigen batterij die oplaadbaar is via usb of een andere stroombron
De iRiver 899 heeft dat niet, doe je gewoon een AA batterij in. Dat is alleen geen punt, omdat hij toch hardstikke lang met 1 batterij doet.

[ Voor 80% gewijzigd door Yokozuna op 19-03-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:59
ach.... zo'n goedkoop mp3 spelertje is meestal:

1. Batterijen vretend
2. LCD scherm = slecht leesbaar
3. geluidkwaliteit (FM Radio is echt slecht) :r
4. meegeleverde oordopjes. :r
5. sneller stuk dan een A-merk mp3 speler
6. Functies
7. geen Firmware-upgradeble

Ik heb zelf een Iriver iFP-790 256MB, die klinkt ook veel mooier dan die goedkope mp3 van mijn klasgenoot.

[ Voor 6% gewijzigd door wenneyhanney op 19-03-2005 22:48 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15573

Persoonlijk zweer ik echt bij mijn Iriver IHP 100 -> 20 gig disc! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 10-05 11:49

Piggen

Lekker bakkie

Ach, zo'n ding doet gewoon wat het moet doen en zal echt niet uit elkaar vallen.

Maar erg stijlvol is het allemaal niet. En zo'n ding wordt nog onder 100 andere namen verkocht, dus origineel is het al evenmin. De functies zijn verder ook erg basis. Maar als je daar niet om geeft zal het best een goed ding zijn.
Anoniem: 15573 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:51:
Persoonlijk zweer ik echt bij mijn Iriver IHP 100 -> 20 gig disc! 8)
En wat heeft de TS hier aan? :?

[ Voor 49% gewijzigd door Piggen op 19-03-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 17:28

markvt

Peppi Cola

goedkoop voor 99 euro kan je al een 1GB spelertje kopen die hierop lijkt of het kwaliteit is is een ander verhaal :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Daar wil ik inderdaad weleens antwoord op horen. Offtopic patsen waar niemand wat aan heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 19-03-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Met een goedkope is niets mis mee. Voor 1,30 heb ik 16 AAA batterijen bij de Action :) Deze gaan gemiddeld 6 uur mee in mijn Creative ... 256mb van 50 euro.
Er zit geen display op, is leuk maar niet noodzakelijk. Weinig knopjes maakt de bediening simpel wat vaak wel anders is.
De geluidskwaliteit: zal vast niet super zijn maar ik hoor 't niet want ik heb niet vaak een andere mp3-speler gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Weetje ik herken het design van een bedrijfje uit taiwan ofzo...ik zal morgen eens kijken of ik het kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Anoniem: 130054 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:03:
Jij denkt dat daar zoveel marge opzit en op de "merk" mp3 spelers niet? Ik zou het eens omdraaien.
Ik zeg ook niet dat merk dingen geen marges hebben, de Ipod heeft een belachelijke marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ik heb er hier toevallig 1 liggen die er wel heel erg op lijkt, maybe een kloontje. de dopjes zijn om te janken zo slecht, maar met een gewone hoofdtelefoon is het heel behoorlijk geluid, beetje vergelijkbaar met die oude jukeboxes van creative.

hoelang hij meegaat weet ik niet, maar in ieder geval de hele middag al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Marge op een Ipod? Ja, voor Apple voor retailers helaas bar slecht, tussen de 14 en 8%, m.a.w., zonder de Apple marketing en het feit dat een Ipod zichzelf verkoopt door bijvoorbeeld en voornamelijk de status c.q. pimpfactor werden ze nauwelijks verkocht.

[ Voor 36% gewijzigd door FirePuma142 op 31-10-2006 23:00 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik vertel mensen altijd de volgende vergelijking

Je kan een dure koelkast kopen van €1000 en daar 10 jaar mee doen.
Je kan ook een goedkope koelkast kopen van €500 en daar 5 jaar mee doen, is hij stuk? Koop je gewoon weer een nieuwe.

De strekking van mijn verhaal mag duidelijk zijn. Goedkoop is niet altijd duurkoop ;)

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Nofi, maar wat is hier ECHT mis mee? Batts, granted, je moet ze af en toe verwisselen, mjah, of je koop een tien pack aaatjes, of wat oplaadbare... Geluidskwaliteit zal an sich prima zijn- gesteld dat je zo slim bent om losse dopjes te kopen. En ja, spelert zal alleen basic functies hebben, maar die volstaan wel. En met 1 gb geheugen maakt het toch weinig uit of radio danwel stem als mp3 of mwa word opgeslagen. Sure, geen top of the line, maar zo bar slecht ishet allemaal niet. Voor spelertje dat je af entoe naar school/werk meepakt (onderweg) lijkt 't me prima... oder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50
jouw koelkasten verhaal gaat niet helemaal op.. .zie ook de laatste wasautomaten test van de Consumentenbond:
1 van de goedkoopste is de beste, maar gaat niet langste mee... de duurdere wel... maar dat weegt niet op tegen de kosten. Dus die goedkoopste is de beste koop.

Deze goedkope spelertjes zijn in 90% van de gevallen niet beter dan een duurdere... geluidskwaliteit is zeker merkbaar... tenzij je nooit beter hebt gehoord. Voicerecording en opnemen van de line-in is zelfs bij iets duurdere modellen niet geweldig... oa Iriver staat juist bekend om zijn uitstekende Line-in en ingebouwde mic. Behalve dat is de navigatie (door 100+ mp3tjes) niet zo intuitief als bij veel duurdere modellen...
Kijk ook eens naar de signaal-ruisverhouding... erg belangrijk, vaak genegeerd.

Ik heb een Iriver SlimX II discman, na 2 jaar kreeg deze OGGsupport via firmware upgrades (had al het spel Snake via upgrade, erg handig als je je verveelt en ergens staat te wachten voor OV).

Een goede speler hoeft trouwens ook echt niet duur te zijn... het zal niet zo goedkoop als dit spul zijn, maar heus niet in de 100en euros.

Mijn volgende speler (mogelijk de Lexar LDP-800) moet minstens uitbreidbaar geheugen hebben... logisch... ben erg gewend hieraan met mijn discman...
moet Ogg support en de bekende andere features hebben... als het even kan FLAC support en FM-broadcasting :)
en zelfs dit alles kan al 110 euro... zie het topic over de genoemde Lexar... iemand kocht de LDP-600 voor 110 euro :D

magoed, als het je al niet uitmaakt of je naar mp3 of wma luistert... boeit de geluidskwaliteit in elk geval niet dus is het zeker een goede keus.

btw die ldp-600 had 512 geheugen en SDcard-slot... sowieso betere keus dan deze 1gb dus... als je de overige specs vergelijkt: http://www.lexar.com/mp3/LDP600.html
heb je Sennheiserdopjes en FMbroadcasting... voor ongeveer 110 euro ;)

zie [rml]consultux in "[ Lexar LDP-800] High-End Portable AudioP..."[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door Jazco2nd op 20-03-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Batts, granted, je moet ze af en toe verwisselen, mjah, of je koop een tien pack aaatjes, of wat oplaadbare...
Ik vind het zo enorm raar om nog niet-oplaadbare batterijen te kopen. Niet oplaadbare batterijen zijn 100% chemische troep voor het milieu. Oplaadbare batterijen zijn veel beter voor het milieu en je hoeft niet naar de winkel voor nieuwe maar gewoon even opladen. Bovendien zijn oplaadbare batterijen op lange termijn goedkoper.

Ik snap dus niet waarom DE FUCK mensen nog niet-oplaadbare batterijen kopen. Boycotten die handel, vooral in de EU waar gewoon duidelijk milieurichtlijnen zijn gesteld.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 20-03-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Omdat oplaadbare (AA/AAA) batterijen op 1,2v lopen, en niet oplaadbare op 1,5. Als een digicam ipv 4x1,5v ineens 4x1,2v krijgt gaat ie dat niet leuk vinden. Dat scheelt em een 1,2v, ofwel een batterij minder!

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 20-03-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
-

[ Voor 149% gewijzigd door Yokozuna op 20-03-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
spone schreef op zondag 20 maart 2005 @ 00:50:
Omdat oplaadbare (AA/AAA) batterijen op 1,2v lopen, en niet oplaadbare op 1,5. Als een digicam ipv 4x1,5v ineens 4x1,2v krijgt gaat ie dat niet leuk vinden. Dat scheelt em een 1,2v, ofwel een batterij minder!
De meeste moderne apparaten kunnen hier echter wel mee overweg hoor. Alleen een oude MD speler wil nog eens mekkeren over oplaadbare AA batterijen. Voor de rest doen al mijn apparaten het op NiMH dingetjes :)

Zelfs m'n oude digitale camera die 4 AA batterijen vreet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik wou zeggen, ik heb geen enkel electrisch apparaat dat moeite heeft met oplaadbare AA'tjes. Vermogen is niet alleen afhankelijk van de spanning, ook van de stroomsterkte die de te lage spanning blijkbaar kan compenseren in tot nu toe alle apparaten die ik gebruikt heb.

Niet oplaadbare batterijen behoren misschien tot de top10 van producten met de slechtste prijs/prestatieverhouding.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 20-03-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
Ik ga het er binnenkort op wagen en ik zal dan een korte review plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Yokozuna schreef op zondag 20 maart 2005 @ 00:20:
[...]

Ik vind het zo enorm raar om nog niet-oplaadbare batterijen te kopen. Niet oplaadbare batterijen zijn 100% chemische troep voor het milieu. Oplaadbare batterijen zijn veel beter voor het milieu en je hoeft niet naar de winkel voor nieuwe maar gewoon even opladen. Bovendien zijn oplaadbare batterijen op lange termijn goedkoper.

Ik snap dus niet waarom DE FUCK mensen nog niet-oplaadbare batterijen kopen. Boycotten die handel, vooral in de EU waar gewoon duidelijk milieurichtlijnen zijn gesteld.
Oh, ben ik het 100% mee eens. Feit is dat die wegpleur dingen zo goedkoop zijn dat mensen die toch pakken... helaas. Over te lage spanning- heb IK nog nooitproblemen mee gehad (minidisc e.d.... doen daar niet moeilijk over... )

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 108806 op 21-03-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

En als je het spaninningsverval zou volgen van een gewone 1,5V batt, zul je ook zien dat ie razend snel geen 1,5V meer levert...
Het spanningsverval van een NiMH is trouwens veel vlakker en zal plots ophouden...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die speler lijkt extreem veel op time mp3 spelers. Alleen hebben die geen id3-tags en geen FM-tuner. Het zal me ook niks verbazen als het een chartbox of time van de 2e lichting is. Voor de prijs die die dingen kosten zijn ze aardig, maar het is pure bagger in vergelijking met de meeste andere mp3 spelers.
Wat Yokozuna ook zegt: voor 35 euro meer heb je bijvoorbeeld een iRiver 899 of Samsung Yepp MT6.
De iRiver 899 kost in de pricewatch 153, en de Samsung YP-mt6z kost bij de mediamarkt 149,-
€30,- is niet niks, maar het kwaliteits verschil is zo gigantisch groot. Het geluid is minder, geen ogg, geen SRS/WOW, geen instelbare equaliser (5 bands voor de 899 en 9!! bands voor de YP-mt6z) 5mW uitgangsvermogen per kanaal (18 voor de iriver, 10 voor de samsung) en de speeltijd op een baterij hooguit 12 uur tegen 40 voor de iriver en samsung.

Die mycom wordt in ontelbaar veel versies uitgebracht en ook nog eens vaak als relatiegeschenk weggegeven omdat ze niks kosten. Naar mijn mening kan je beter een paar euro meer uitgeven voor een speler die veel beter is dan een usb-stick kopen die toevallig ook nog mp3 af kan speler. Want meer is het niet.

Ik zie net dat ze ook een 1GB speler voor €99,- hebben. Voor €50,- minder kan je het nog wel een keer doen, maar aangezien deze speler zo ongeveer gelijk is aan de nieuwe time kan je beter naar de mediamarkt fietsen en de time 1GB dar voor €89,- halen, Scheelt weer 10 euro.

Even een reactie van een gebruiker van de 2e generatie time spelers (waarvan ik vermoed dat het dezelfde speler is)
[rml]slaay in "[ mp3] Welke mp3 speler heb jij ?"[/rml]
Die speler wordt voor zover ik weet verkocht met het merkje: chartbox, time, victory, mp-chart en dus omisys
slaay schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:00:
- welke mp3 speler heb jij ?
[afbeelding]
Omisys MP-333+, 256 MB

- ben je er tevreden over?
Nee, dit is al mijn 3e exemplaar wat ik gekregen heb en telkens is er wel wat mis mee. Volume knop die blijft hangen, speler die spontaan uitvalt, geluidsaansluiting wat niet werkt...
Verder is de meegeleverde oordopjes erg slecht van kwaliteit. Het geluid gaat meer naar de omgeving toe dan naar de gebruiker. Verder oogt het apparaat erg niet degelijk, vooral doordat de knopjes los aanvoelen.

- hoeveel heeft hij gekost?
€ 52,-

- wat zijn de voor en na delen ?
Voordelen: Goedkope speler met 256 MB geheugen, USB 2.0, FM radio.
Nadelen: erg slechte kwaliteit knoppen en intern is het ook niet de beste kwaliteit.

[ Voor 44% gewijzigd door Gisae op 22-03-2005 02:06 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

You know, het is allemaal gezegd.... het is een product onder 1000 "merknamen" .... allemaal hetzelfde...

slecht:
Geen firmware die je kan upgraden..
Zwak Plastic
Gelimiteerd in functies ( mijn Creative Muvo TX bijvoorbeeld heeft al met gemak 2 x zoveel functies )
Radio kwaliteit is meestal niet "je van het"
Zuipt Batterijen!!!!

goed:
goedkoop
geluid van een mp3 speler is meestal redelijk... en hangt vaker van de oordopjes af

Verwacht geen:
Hulp bij problemen
Firmware updates
Kwaliteit

...als je zelf denkt dat dit je goed ligt... go ahead, koop het! Waarom niet, sommige mensen kunnen met slechtere kwaliteit. Maar er is een kans dat je..samen met 10.000 andere nederlanders masaal het weer probeert kwijt te raken via marktplaats.nl ofzo binnen 2 maanden!

Als je gelijk een kwalitieve goede mp3 speler koopt, van een goed merk, met goede ondersteuning heb je er zo minstens een jaar plezier van.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
Kijk, dat zijn nou twee reacties wara ik en ik denk ook anderen wat aan heb :)

Ik dnek er over om toch maar een Creative v200 aan te schaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:38
Je zou eens verbaasd zijn hoe een goede mp3 speler (Sony NW-E99) 'in eens' niet interessant voor mij is. Ik zit er dan ook aan te denken om die door te verkopen, zoals je hierboven al schrijft. Er is helemaal niks mis mee, maar andere spelers hebben meer.

Echter, ik heb voor een maand een budget speler gehad, en die heb ik dus ook gewoon teruggebracht (Ja, ik ben goede vrienden met sommige mensen bij de MM...). Gewoon, omda tik het een slecht ding vond. Als ik hem niet had teruggebracht zat ik daar met 80 euro minder! Nu heb ik voor 100 euro meer (zoveel kostte die) iets waar niks mis mee is.

Nog even over wat er slecht aan is:

Ondersteuning (Or there lack of)
Geluidskwaliteit (Als je MD spelers hebt gehoort wil je niet anders meer)
Bediening (Krak...)
Firmware (Niet upgradeable, slecht gemaakt)

Waarom verdienen de B-merken niet genoeg met die miljoenen slechte mp3 spelers die ze verkopen om eindelijk een leuk ding te maken? Beetje zoals Packard Bell, leuke nieuwe speler i.p.v. die oude B-merk stijl speler.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
Laat ik nou eens gister zo een apparaat gekocht hebben.

Je krijgt een NIMH oplaadbare AAA batterij met een capaciteit van 700!!!! mA... Je moet batterij wel 7 uur laden.

Je krijgt een oplader, geschikt voor AA/AAA, en die vierkante 9 volt dingens... Je kan 2 AA of AAA tegelijk laden.

De hoofdtelefoon heeft een FM-radio. Geluid: redelijk. Paar dingen sux: je MOET die oordoppen hebben wil je FM, want die FM ding zit vast aan de oordoppen... Dus ander oordoppen betekent tweaken of geen FM radio meer... Oh ja FM radio moet vastzitten aan MP3 speler (die uitstaat) anders is de geluidskwaliteit echt megaruk :? Weird shit iig... Wat ook megaruk is aan FM radio, je hebt alleen Hi and Lo geluid meer niet. Dus maar 2 geluidsstanden :/ FM radio heeft knoopcel batterij (net zo groot als 20 eurocent ongeveer), wat dus een megapluspunt is stel je batterij is op dan kan je lekker nog FM radio luisteren :)

De bijgeleverde koptelefoon is echt goed. Ben geen audiofiel en vond dit gewoon echt goed genoeg voor me. Geluid kan harder dan je wilt ;) Een ding, ik gebruik het tijdens me werk en beweeg te veel, en die dingen zijn te groot voor me oren :( Dus moet ik andere koptelefoon kopen :(

FIRMWARE IS UPGRADEBLE speelt MP1, MP2, MP3, WMA, WMV, ASF en WAV af, na firmware upgrade kan dus zelfs meer !

Equaliser 7 standen. Niet geprobeerd.

Ondersteuning van mappen. Gewoon liedje stoppen, op bovenste menuknop drukken en je kan je map kiezen. Oh ja je kan ook liedjes wissen enzo.

Display verlichting tijd is aanpasbaar.

Tijd dat het apparaat vanzelf uitgaat is aanpasbaar. Zwaar cool dus als in het geval je in slaap valt :)

Tijd dat het apparaat vanzelf uitgaat als geen knopjes indrukt (alleen als er geen liedje afspeelt, duhh), zodat je niet voor niks batterij verspilt.

Nederlands Engels en nog wat andere talen voor menu, alleen is het echt ruk Nederlands :/

Je krijgt software om partities enzo te maken en encryptie shit enzo.

Ding is robuust zeker geen rukding.

Prijs/quality/what u get verhouding 10+
Als je kijkt wat je krijgt en wat het ding kan is het echt gewoon een mega goed apparaat. Zoek je een simpele MP3 speler. Doe je zelf een plezier en koop dit ding. Ding is fucking goedkoop, ruimte zat en goeie batterij + oplader erbij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Roflmao schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:03:
De hoofdtelefoon heeft een FM-radio. Geluid: redelijk. Paar dingen sux: je MOET die oordoppen hebben wil je FM, want die FM ding zit vast aan de oordoppen... Dus ander oordoppen betekent tweaken of geen FM radio meer...
Die dingen ken ik, daar zit echt ruk geluid in. En de FM zelfs is gewoon een simpele scan radio.
In mijn ogen is het adverteren met "FM-radio" misleiding. Als je goede oordoppen wil gebruiken heb je dus geen FM meer.
Oh ja FM radio moet vastzitten aan MP3 speler (die uitstaat) anders is de geluidskwaliteit echt megaruk :? Weird shit iig...
Lijkt me sterk dat de scan radio vermogen uit de speler trekt. Probeer het eens met een discman eraan, of de speler zonder batterij.

Wat ook megaruk is aan FM radio, je hebt alleen Hi and Lo geluid meer niet. Dus maar 2 geluidsstanden :/
En nogsteeds geen bass
FM radio heeft knoopcel batterij (net zo groot als 20 eurocent ongeveer), wat dus een megapluspunt is stel je batterij is op dan kan je lekker nog FM radio luisteren :)
Dan neem ik liever een extra batterij mee. Bij scan-radio's is het altijd een verassing welke zender je hebt. Plus dat je altijd die slechte oordoppen mee moet nemen.
De bijgeleverde koptelefoon is echt goed. Ben geen audiofiel en vond dit gewoon echt goed genoeg voor me.
* Anoniem: 23357 reports for duty
FIRMWARE IS UPGRADEBLE speelt MP1, MP2, MP3, WMA, WMV, ASF en WAV af, na firmware upgrade kan dus zelfs meer !
Windows media video? wtf?
Na firmware upgrade denk ik niet dat die ineens ogg kan.
Equaliser 7 standen. Niet geprobeerd.
Geen user eq helaas. Ook geen SRS/WOW...
Ondersteuning van mappen. Gewoon liedje stoppen, op bovenste menuknop drukken en je kan je map kiezen. Oh ja je kan ook liedjes wissen enzo.
Ik verwacht niks minder.
Display verlichting tijd is aanpasbaar.
Lijkt me ook niet meer dan logisch
Tijd dat het apparaat vanzelf uitgaat is aanpasbaar. Zwaar cool dus als in het geval je in slaap valt :)
Dan moet je wel eerst de tijd instellen. Ik vind het ook niet meer dan logisch dat deze functie erop zit.
Tijd dat het apparaat vanzelf uitgaat als geen knopjes indrukt (alleen als er geen liedje afspeelt, duhh), zodat je niet voor niks batterij verspilt.
Wederom logisch.
Nederlands Engels en nog wat andere talen voor menu, alleen is het echt ruk Nederlands :/
Nieuw accent? :+
Je krijgt software om partities enzo te maken en encryptie shit enzo.
Partities maken op een mp3 speler, dat is nieuw voor mij. Wat is precies het nut van die partities? Als je de speler voor de 2e keer aan zet dan pakt ie alleen de 2e partitie ofzo?
Ding is robuust zeker geen rukding.
Hard plastic roeleert _/-\o_
Prijs/quality/what u get verhouding 10+
Als je kijkt wat je krijgt en wat het ding kan is het echt gewoon een mega goed apparaat. Zoek je een simpele MP3 speler. Doe je zelf een plezier en koop dit ding. Ding is fucking goedkoop, ruimte zat en goeie batterij + oplader erbij !
Inderdaad goedkoop. Maar jouw beschrijving doet mijn vermoeden bevestigen dat het niks anders is dan een chartbox / time / victory / mp-chart / omisys
Ik blijf erbij dat het meer een USB-stick met mp3 functie is dan een MP3 speler met usb-stick functie. Ok, het speelt muziek af, maar veel verder gaat het ook niet. Het niks minder dan een 2nd gen time mp3 speler met een ander label erop.
Maar het kost dan ook bijna niks. 1GB voor 89,-

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/60A7C79F5EF898B7C1256F9000523E6E_big.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.marktplaza.nl/images/1/TIME-DPA-20-MP3-player-amp-USB-stick-256-645126.jpg
1st gen time, zelfde behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://www.myplaces.nl/users/fotos/57_7779_400.jpg
De betreffende 2nd gen time speler, ookwel mp-chart
http://chartbox.myplaces....index.php3?h=5656&s=1728&

Afbeeldingslocatie: http://www.myplaces.nl/users/fotos/57_8867_400.jpg
De hoofdtelefoon
http://chartbox.myplaces....index.php3?h=5656&s=1731&

[ Voor 7% gewijzigd door Gisae op 23-03-2005 17:14 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Je hebt wel gelijk over die FM radio.

Voor mij is het ding genoeg. Heb nieuwe oordopjes gekocht met klemmetjes zodat ze niet meer van me oren afvallen. FM radio weg dus.

Maja ding heeft gewoon handige functies.

En de batterij + oplader. Je vergeet dat he, bij de meeste krijg je geen oplader of zelfs soms niet eens een oplaadbare batterij mee...

Het ding heeft gewoon een enorm goeie prijs/kwaliteit verhouding in mijn ogen :)

Een ding is zeker zo die radio is echt enorm ruk... Kan je beter iets fatsoenlijks erbij kopen als je FM wilt..

[ Voor 12% gewijzigd door Roflmao op 23-03-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Roflmao schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:49:
En de batterij + oplader. Je vergeet dat he, bij de meeste krijg je geen oplader of zelfs soms niet eens een oplaadbare batterij mee...
Opzich is zoiets wel handig, ware het niet dat zowat iedereen wel zoiets in huis heeft liggen.
Ik heb net zelfs voor €4,- 20 niet oplaadbare batterijen gekocht. Daar kan ik bijna een jaar mee vooruit. Voor die paar euro neem ik de moeite van het opladen niet :)
Plus dat die krengen bij mij altijd beginnen te lekken na een jaar of 3 (philips multilife)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:45
M'n zusje heeft ook zo'n budget bouwmarkt ding, nja hij doet het maar ik heb er niet echt veel naar gekeken.
Ik heb nog een oude budget mp3-cd speler (60 euro - 2003) pas op de vakantie 1/2 jaar geleden ging ie opeens niet meer open, bleek er een pinnetje ofzo uit zijn gevallen, had ik nog gevonden in m'n tent. hoe die eruit is gevalen :S, 2 maanden later valt opeens een paar van die streepjes uit de led weg (weergeeft geen teksten alleen nummers) en dag later nog een paar nu weergeeft ie alleen nog maar een paar streepjes, gelukkig weet ik de functies uit m'n hoofd ;-).
maar die low-budget dingen zijn opzich wel handig want ze gaan precies kapot als er weer nieuwe leuke budget dingen uit zijn ;)
ben nu aan het zoeken naar een hd-mp3 speler mét kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
powerguy schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:17:
M'n zusje heeft ook zo'n budget bouwmarkt ding, nja hij doet het maar ik heb er niet echt veel naar gekeken.
Ik heb nog een oude budget mp3-cd speler (60 euro - 2003) pas op de vakantie 1/2 jaar geleden ging ie opeens niet meer open, bleek er een pinnetje ofzo uit zijn gevallen, had ik nog gevonden in m'n tent. hoe die eruit is gevalen :S, 2 maanden later valt opeens een paar van die streepjes uit de led weg (weergeeft geen teksten alleen nummers) en dag later nog een paar nu weergeeft ie alleen nog maar een paar streepjes, gelukkig weet ik de functies uit m'n hoofd ;-).
maar die low-budget dingen zijn opzich wel handig want ze gaan precies kapot als er weer nieuwe leuke budget dingen uit zijn ;)
ben nu aan het zoeken naar een hd-mp3 speler mét kwaliteit ;)
Beetje offtopic maar ik raad je een Xclef hd500 aan. Echt een super ding. 20 Gb trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Ook ik kan je deze aanraden. Hij is lomp groot maar verslaat verder in alle opzichten ongeveer alle spelers (dus qua prijs, functies, geluidskwaliteit (ogg!), stevigheid, customisebaarheid etc.).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je voor de mycom mp3 gaat, en radio je lief is, neem dan de 512 mb versie. Die heeft de radio ingebouwd, en niet in de headset zoals bij de 256 en 1 gb versies.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Def_P schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:21:
Als je voor de mycom mp3 gaat, en radio je lief is, neem dan de 512 mb versie. Die heeft de radio ingebouwd, en niet in de headset zoals bij de 256 en 1 gb versies.
Yep dit is zo. Heb me 256 mb ingeruild op een 512 mb versie, die overigens 75 euro kost...

De 256 mb die ik had ging steeds formaat_error zeggen, uitvallen, en dan 30 liedjes terug ofzo ding was gewoon brak volgens mij... 8)7

Deze 512 mb heeft er absoluut geen last van. Bij de weg, de 512 mb heeft ook iets andere menu, en andere firmware (duh radio ingebouwd).

De FM-radio werkt gewoon redelijk, binnenshuis niet met alle zenders goed, maar buitenshuis is het onvangst gewoon goed met vrijwel elke zenders...

Geluidskwaliteit van MP3 is goed niets op aan te merken...

Reden voor 512 mb omdat ik naast MP3's ook soms andere bestanden bij me wil hebben... Die zijn soms best groot, en dan is het handig als je wat ruimte overhebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 22:54

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dit lijkt mij wel een geschikte speler om te gebruiken bij het hardlopen. Alleen kan zo'n ding een beetje tegen stoten enzo? Ik heb een HD mp3speler er nog naast, dus hij is echt alleen voor het lopen :).
Of zijn er nog andere/betere alternatieven voor hetzelfde budget? (~max 30/40 euro)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Een flashspeler bevat geen bewegende delen en is dus altijd schokvrij en dus geschikt voor het sporten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Wat MPmad zegt...

Ik doe echt zwaar werk (je moet zware dozen enzo tillen, neerzette, dan krijgt de mp3 speler dus wel een tik), en dat lukt gewoon goed... Ding werkt nog perfect...

Je moet het ding gewoon op hold zetten (knopjes werken niet meer) en klaar is kees :)

Laatst nog dacht ik shit ding is weer defect, baklight werkt niet meer, ik helemaal in paniek... Niet dus... Als de batterij echt extreem laag is (dus zelfs laatste streepje is weg) doet de baklight het helemaal niet meer... Want met een andere batterij was het probleem niet meer, en opladen van de batterij in zat en toen werkte de backlight weer...

Ding is best wel robuust, het is dus niet zo dat ie ineens kapotgaat ofzo als je er niet voorzichtig mee doet... Ik ben best wel een kritisch iemand als het om nieuw gekochte producten gaat, dus neem maar van mij aan dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
Mijn meisje heeft afgelopen donderdag de 512 MB gekocht (op aanrade van mij aangezien ik al aan zie komen dat de 256MB te weinig is).
Deze was op dat moment 49,99 euro.
De 256MB is overigens nu 24,99 euro.
Het apparaatje is in mijn ogen zeker een goede keus. Als je ziet dat de gemiddelde 256MB versie al vaak 100 euro kost. Kwaliteit is ook goed. (De enige reden dat ik em niet koop is omdat ik maar dan 1GB geheugen wil hebben dus minimaal 20GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
Aangezien een mod m'n topic heeft gesloten ook al gaat het bij mij om een probleem en niet om het aanprijzen van de goedkope mp3 speler...;

Ik heb de 1GB versie, en bij het erop zetten van nummer 127 kreeg ik een leuke error dat de map of bestand niet gemaakt kan worden. 493mb gevuld, nog 508 vrij. Na formatteren hetzelfde probleem, maar dit keer al bij 390 mb..

En daarnaast nog (een bij meer mensen voorkomend probleem) dat hij maar zegt 99 nummers te hebben.

Iemand een oplossing voor 1 of beide problemen? Is er nog nieuwe firmware voor te krijgen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Flauwekul, het voedingsdeel is gewoon berekend op x maal 1,2, maakt helegaar niks uit 1,2 of 1,5

PS zie nu pas dat het oud is, vergeten maar

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 30-04-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22026

Wat een leuk dingetje. Netjes voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
<mag weg>

[ Voor 245% gewijzigd door Stamgastje op 30-04-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Voor 120 euro heb je een 512MB iRiver 795/895, veel meer functionaliteit en in tegenstelling tot dit spul topkwaliteit. Ik zzou nooit zo'n Mycom ding kopen... maar als geluidskwaliteit en al die fancy extra's je niet interesseren is het natuurlijk prima.

[ Voor 8% gewijzigd door hershel op 30-04-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Geluidskwaliteit zit dik goed mee hoor met die mycom dingen.

Heb de 512 mb en niets op aan te merken qua geluid.

Gewoon prijs/what u get verhouding waar je u tegen zegt.

80 euro voor 1 gb. 8)7

Daar kan je bij sommige winkels niet eens een usb 1gb flashdisk mee kopen... (waar deze apparaten gewoon uitstekend mee werken, usb flashstick dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
DeltaBlast schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:43:
Aangezien een mod m'n topic heeft gesloten ook al gaat het bij mij om een probleem en niet om het aanprijzen van de goedkope mp3 speler...;

Ik heb de 1GB versie, en bij het erop zetten van nummer 127 kreeg ik een leuke error dat de map of bestand niet gemaakt kan worden. 493mb gevuld, nog 508 vrij. Na formatteren hetzelfde probleem, maar dit keer al bij 390 mb..

En daarnaast nog (een bij meer mensen voorkomend probleem) dat hij maar zegt 99 nummers te hebben.

Iemand een oplossing voor 1 of beide problemen? Is er nog nieuwe firmware voor te krijgen oid?
Maximaal 99 nummers PER MAP.

zet je mp3s dus in meerdere folders :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134162

Ik heb zelf een Muvo2 van Creative en de geluidskwaliteit is zeer goed (daar staat creative OOK om bekend) en er zijn genoeg updates, mja je moet wel even nieuwe dopjes kopen want die van creative zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Leuk voor je, maar je zit wel helemaal verkeerd (qua topic en zinnigheid van je post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb slechte ervaringen met de Creative Muvo reeks: Ik heb 2 Muvo's TX 510Mb gehad en een Muvo N200: je betaalt ze duur en je zit met irritante screenbuzz opgezadelt! Merk is niet noodzakelijk gelijk aan kwaliteit. Buiten de screenbuzz was de geluidskwaliteit OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

aub kunnen hier mensen reageren hoe de 512 mb versier van de mycom speler bevalt?

zit ook tedenken aan schaf van deze speler aan de ene kant wil ik de 1 gb versie maar ja nadeel hier zit geen radio op en dat vind ik af en toe wel prettig, dus vandaar dat ik in overweging ben om de 512 versie aangeschaffen.

maar graag wat informatie is hij schokbestendig kan hij tegen een stootje? en hoe klinkt het geluid en radio ontvangst?

hoop dat julie mij van informatie kunnen voorzien

oh ja ook net onbelangrijk hoelang speelt het spelertje op een batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

falconnl schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:46:
Ik vertel mensen altijd de volgende vergelijking

Je kan een dure koelkast kopen van €1000 en daar 10 jaar mee doen.
Je kan ook een goedkope koelkast kopen van €500 en daar 5 jaar mee doen, is hij stuk? Koop je gewoon weer een nieuwe.

De strekking van mijn verhaal mag duidelijk zijn. Goedkoop is niet altijd duurkoop ;)
Nou, die goedkope koelkast is over 5jr misschien wel 100 euro duurder.
Dan ga ik toch voor die duurdere waarmee je op langere termijn misschien toch goedkoper uit bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 11:32
Ja, en als je de 500€ die je nu bespaard op de bank zet tegen 5% rente dan heb je over 5 jaar 670€. Dat is 100€ voor wat de koelkast duurder is geworden en 70€ voor een nieuwe mp3 speler met 10GB flash geheugen.

[ Voor 11% gewijzigd door brutalbasterd op 07-06-2005 10:07 ]

This message was deleted

Pagina: 1