Toon posts:

Automatisch starten programma + ok button

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma (newsleecher), als ik die start komt ie met een scherm waar ik 15 seconden moet wachten en dan op ok moet klikken.

Wat wil ik:
Een scriptje (eenvoudig als mogelijk is) die het programma aanroept, en automatisch na 15 seconden op ok klikt, en verder niks doet.

Ik weet dat het programma kopen eenvoudiger is, KLOPT. Alleen gaat het me nu niet specifiek om dit programma, maar gewoon om het script zelf.

Zoeken op dit soort dingen is heel moeilijk. Ik heb de maker van hitman pro gevraagd en die kwam met AutoIt. Dit is nogal moeilijk (vind ik), dus ik hoopte op iets makkelijkers.

Het starten van het programma is niet zo'n probleem, maar het automatisch op ok laten drukken via batch scriptje wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 02:10 ]

Verwijderd

Er zat vroeger zo'n macro functie gebakken in Office '97. Gewoon even zoeken op batch of macro.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kijk ook eens naar de applicatie PushTheFreakinButton. Deze is zeer eenvoudig in gebruik en kan wat jij wil (denk ik) :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

(Het gaat om Windows neem ik aan? Welke versie?)

In (onder andere) elke Office versie sinds '97 zit inderdaad VBA (en daarvoor ook al wel iets dergelijks), WSH/VBScript is +- de tegenhanger buiten Office. Maar als AutoIt al moeilijk is is dat geen optie. Al zou ik het toch als uitdaging zien om het gewoon te gaan leren :Y)

Anders zou ik de "zoektermen" zoals AutoIt en het door Spider.007 hierboven genoemde programma gebruiken om te zien of er meer gelijksoortige programma's zijn te vinden. Maar je software kopen en / of iets meer van een taal/programma leren zijn toch ook valide opties lijkt me. Zeker als je een dergelijk batch-programma soms ook moet kopen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Spider.007 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:19:
Kijk ook eens naar de applicatie PushTheFreakinButton. Deze is zeer eenvoudig in gebruik en kan wat jij wil (denk ik) :)
Rechtstreekse link: http://www.tlhouse.co.uk/PTFBPro/