Toon posts:

Laptop stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb al in de search gekeken maar toen ging het eerder meer over het scherm en niet over de videokaart.

Het laatste uur heeft de laptop alleen uit gestaan ik heb een stukje gereist met de tram en toen ik thuis kwam had ik dus, na 5 minuten, allemaal strepen.

Wat heb ik geprobeert
Nieuwste omega drivers gedelete
andere beeldscherm aangesloten, zelfde resultaat
en met accustroom ook zelfde resultaat
oudere driver geprobeert, maar nu doet windows het helemaal niet meer

Mijn laptop is een Acer Travelmate 430

Intel Pentium 4 2.53 GHZ
ATI Mobility Radeon 7500 64 MB geen shared
1024 mb ddr sdram pc 2100
15 inch tft

Wat is het en is het te maken.

edit: ook in dos en de bios heb ik dit
het zijn verticale, kleuren zijn verschillend.
ik wilde net ff een foto maken maar nu is het weer gewoon ( ik denk voor heel even)
Het is nu weer terug, en als ik in windows komt dan is het gelijk helemaal zwart en kan dan niks meer doen.
Als je opstart dan zie je ook zo'n _ dat zie ik dan weer gewoon

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 22:18 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
over wat voor strepen hebben we het hier, horizontaal, vertikaal, over de hele breedte/lengte, hoe breed/lang zijn de strepen. bepaalde kleur? misschien een picje van schieten. wat gebeurt er als je printscreen doet, zitten die strepen dan ook in de screenshot?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:38
Misschien ben je ergens tegenaan gekomen en is de aansluiting van je videokaart naar je MB losgegaan of iets eruit gegaan...

Verwijderd

Topicstarter
met system herstel had ik radlinker erop gezet
en het blijkt dat mijn geheugen ineens op 500 mhz stond ??????
ik zou niet weten hoe dit komt maar is hij nog redbaar ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het de videogeheugen is,

http://server3.uploadit.org/files/WNxGizmo-Desktop.JPG
dit is een screenshot

http://server2.uploadit.org/files/WNxGizmo-WNxForum.JPG
en hier is een foto.

Is het mogelijk als het mijn videogeheugen is dat ik dat nog kan vervangen

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Alle onderdelen behalve je HD en RAM zitten vast gesoldeerd aan je mobo... Dus als het kapot is geef ik je niet veel kans om het te vervangen.

dikzak

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zier eruit als een te hoog ingestelde frequentie in combinatie met een driver probleem. Zoiets heb ik weleens gehad op een CRT monitor.

Ik begrijp uit je tekst dat je geen originele drivers gebruikt en een hulpprogramma wat ook voor de vga-kaart is bedoeld.

Laat die dingen weg en hou het op een laptop origineel. Het zou kunnen dat de vga-kaart naar de knoppen gaat en in een laptop is dat een moelijke en kostbare vervanging.

ARME AOW’er

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
video kaart of tft kapot

het laatste klinkt onwaarschijnlijk maar heb het al 2x meegemaakt met een hp omnibook

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Eventueel een foute bios-instelling, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat dit tot gevolg heeft. Heb je je bios geflasht/gehackt ofzo? Zo niet, dan lijkt het me duidelijk: er is iets hardwarematigs kapot aan dat ding. Kijk of je garantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets in de bios veranderd.
In de screenshots zit het ook, kan het zo zijn dat de kaart het eigenlijk niet aankon en dat ie er na 6 maanden ineens mee ophoudt ?
de internal dac was altijd 350 mhz maar die staat met omega drivers altijd op 400 mhz

Verwijderd

Volgens mij moet dit iets in Windows zelf zijn. Het is toch vreemd dat je dit in een screenshot krijgt? Probeer eens een knoppix cd te downloaden en die te starten. Als wel goed gaat weet je zeker dat het aan je windows ligt. Heb je trouwens safe mode al eens geprobeerd en eventueel een andere resolutie / refreshrate?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn laptop opstart dan zie je alles heel even gewoon daarna wordt alles heel raar.
in safe mode dan zit je alleen strepen van boven naar beneden.
maar in dos heb je het ook andere resolutie helpt niet.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 07:37
Probeer eens het geheuden van de videokaart te onderklokken? Miss helpt dat, maar ik geef je weinig hoop.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd, die staat nu op 80 mhz

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:55:
Volgens mij moet dit iets in Windows zelf zijn.
Lijkt me niet, als hij het ook in dos en bios heeft, zie mijn vorige reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen als je tegen de laptop tikt dat dan het beeld veranderd.
ik heb nu paar harde tikken er tegen gegeven en hij is nu gewoon, maar als je nu er tegen stoot dan komen er weer allemaal strepen en krassen, maar het lijkt me sterk dat het geheugen los is gegaan want die zit hier vast gesoldeerd

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:55:
Volgens mij moet dit iets in Windows zelf zijn. Het is toch vreemd dat je dit in een screenshot krijgt?
Het is juist heel logisch want Windows haalt de screenshot uit het videogeheugen, en als die data corrupt is krijg je dus dit.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bekend probleem.

Ik heb er ook last van. Het is bij mij ineens gekomen. Wat er aan de hand is?

Het zit ergens in het onderdeel wat de videokaart verbind met het scherm. Dus in het kabeltje of het kleine opzet dingetje wat het kabeltje verbind met de videokaart. Het is iets van een breuk ofzo. Het is ook een bekend probeem bij Compaq zelf, zal wel van lage qualiteit zijn.

Ik heb een vieze Compaq laptop, net een maand uit de garantie (1 jaar garantie). En je kan in de stront zakken van hun. Kosten reparatie rond de 550 euro. Klote Compaq, 0 service.

Korte oplossing: Haal het plaatje boven het toetsenbord eraf, dit is een kliksysteem. Daaronder zie je dat kabeltje zitten, friemel er wat aan terwijl hij aanstaat. Met een beetje geluk kan je hem zo krijgen dat hij het doet...en hopelijk ook blijft doen.

Ik krijg er goed beeld door, alleen moet ik niet teveel aan het scherm zitten. Dus als ik me laptop moet vervoeren moet ik een schroevendraaier meenemen. Ik moet er eens wat meer tijd insteken om te kijken waar het excact zit. Maar weet bijna zeker dat dit probleem hetzelfde is als bij jou.

Success ermee!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lijkt me sterk, dan zou je het niet terugzien in het screenshot. Dat kan alleen als het in het videogeheugen al fout zit.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 12:05
Zit er niet gewoon garantie op?
Aan de specs te zien is de laptop nog helemaal niet zo oud.

Verwijderd

Topicstarter
de laptop is uit 2003
ik heb hem bijna 2 jaar, ik had maar 1 jaar garantie

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Glashelder schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:10:
Lijkt me sterk, dan zou je het niet terugzien in het screenshot. Dat kan alleen als het in het videogeheugen al fout zit.
Kweet niet hoe dat zit,

Typisch is wel dat als hij aan het scherm komt dat het dan weer goed is. Wat weer duid op een draadbreuk of iets dergelijks.

Verwijderd

Even naar acer bellen. Het lijkt inderdaad de verbinding scherm -> video te zijn. Als het goed is heb je gewoon 3 jaar garantie (waarvan 1 jaar onsite). Gewoon acer bellen. Je moet dan de laptop opsturen naar IMD en deze repareert hem dan. Je ben hem dan wel ff 2 weken kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
maar de screenshots hebben het ook, en de externe beeldscherm ook.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Jah, het beeldscherm krijgt de data ook van het geheugen van je videokaart.
Dus dat het beeld dan ook bagger is, is niet zo gek.
Waarschijnlijk (weet het bijna zeker) is het een hardwarematige fout. Kan het bijna niet geloven dat er maar 1 jaar garantie op zit.
Had het vanmiddag ook bij een pc van een vriend van me, daarbij is de videokaart rot (rotte elco).
Weet het niet zeker, maar dat je wel goed beeld krijgt bij het opstarten kan komen omdat het geheugen van je videokaart niet wordt aangesproken ? (weet dit dus niet zeker, maar kan me dit wel voorstellen).

And The Only One

Pagina: 1