Mijn systeem heeft ongeveer een jaar lang perfect gedraaid maar sinds gister start hij ineens niet op. Zelfs het begin-piepje krijg ik niet meer en dus ook geen bios of iets. Ik heb alles van het moederbord losgehaald op toetsenbord, geheugen, processor en videokaart na en nogsteeds helemaal niks. Toen ik de videokaart eruit haalde kreeg ik wel de bekende "geen video" piepjes. Processor, moederbord en geheugen lijkt me dus nog goed? Ik heb echter geen idee wat er mis kan zijn waardoor het systeem niet meer werkt. Zou mijn videokaart spontaan kapot zijn gegaan? Of is er een instelling spontaan veranderd ofzo?
instellingen veranderen natuurlijk niet spontaan. Ik verdenk op het eerste gezicht je videokaart. probeer het even uit met een andere als je kan. Is je voeding nog oke? probeer anders die ook even te vervangen.
Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD
Voeding is een Chieftec HPC-340. Heeft het altijd erg goed gedaan, maar zou het aan kunnen liggen ja. Bedankt voor je reactie, ik ga het vanavond even proberen.
Nou ik heb mijn videokaart even in een andere computer getest en ook daar werkt niet. Andere videokaarten werken wel. Ik neem dus aan dat hij kapot is? De garantie is al verlopen. Zijn er nog dingen die ik kan doen naast een nieuwe videokaart kopen?
lijkt me niet, als hij ook niet in andere systemen werkt...