Met gewone telefoon via USB naar Skype (VoIP)

Pagina: 1
Acties:
  • 7.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 17:14
Er zijn in I&T al verschillende usb-telefoons langsgekomen: een een handheld die je in de USB-poort plugt, en waarmee je dan met skype (of een ander messaging programma) via internet kan bellen. Naar andere gebruikers met ook een usb-telefoon (gratis), en zelfs naar het vaste net en mobiel (tegen betaling).

Er bestaan sinds kort echter ook 'hubs' waarmee je je gewone telefoon (met de standaard rj-11 connector) via usb met je pc kunt verbinden, en zo je gewone telefoon kunt gebruiken voor skype bellen.

Paar voorbeelden (zelfde apparaatje(?), andere looks, allen rond de 50 eu)Deze apparaatjes hebben zelfs nog een extra functionaliteit: behalve via internet (VoIP), kun je ook via de vaste lijn bellen, je kunt zelf de keuze maken via welke je belt.

Nu heb ik een paar vraagjes:
(1) Zijn er mensen die reeds ervaring hebben met dergelijke apparaatjes?
Antwoord: Ja, werkt prima!

(2) Werk het ook zonder de vaste lijn ingeplugd te hebben?
Antwoord: ja, heb inmiddels zelf de tiptel geinstalleerd zonder vaste KPN-lijn te hebben.

(3) Kent iemand nog alternatieve producten, bv zonder de vaste lijn functionaliteit?

Edit:
Inmiddels kun je de tiptel cyberbox 100 ook in 'normale' winkels kopen, zoals de Gamma (€49.95), Kral Super Photo of Objektief.

Aanvullende software en handleiding zijn te downloaden op de site van Tiptel

[ Voor 27% gewijzigd door Dijkhuis op 15-08-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 02-05 13:01
Ik wil ooit zelf ook nog eens zoiets aanschaffen maar heb me er momenteel nog niet veel mee bezig gehouden.

Zoiezo ondersteunt niet elk ding Skype, aangezien Skype een iets eigen protocol heeft ipv de normale SIP gebeuren. Ook in de gebruikte compressie zit nog verschil.

Daarnaast heb ik liever een ethernet -> rj11 of wifi -> rj11 oplossing, dat is een stuk flexibeler dan via USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
DJSmiley schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:39:
Daarnaast heb ik liever een ethernet -> rj11 of wifi -> rj11 oplossing, dat is een stuk flexibeler dan via USB
Heb je daar een voorbeeld van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Dijkhuis schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:46:
[...]

Heb je daar een voorbeeld van?
oa levelone heeft ze, http://www.level1.com/products3.php?sklop=24&id=511800 , alleen ondersteunt die alleen H.323 en geen SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Hmm, dat is volgens mij wel een andere prijsklasse; Ik ben opzoek naar een budgetoplossing als alternatief voor vaste prive-KPN lijn, en dit lijkt mij meer een op bedrijven gericht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

met skype prefereer ik toch nog mijn headsetje :)
zo,n ding kost niet veel is lichtgewicht en je kan gewoon door blijven werken achter je pc.
die Telefoon word pas interessant als iedereen skype installeerd op bijvoorbeeld een soort server die thuis dag en nacht aanstaat.
vanaf deze server kan je dan bijvoorbeeld je telefoonlijnen laten lopen
Ik zie het niet gebeuren dat bijvoorbeeld mijn ouders zo ver zullen gaan.
Maar er zit toekomstmuziek in.
Wij zullen in de toekomst allemaal thuis een soort server hebben draaien die dit regelt.
Ik denk dat ik dan mijn tijd vooruit ben vind het een leuke ontwikkeling en lijkt mij goedkoper dan de USB telefoonoplossing

Verder zou ik graag van de TS willen zien of hij weet dat deze apparaten in nederland te koop zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Edwin van Cleef op 03-03-2005 14:06 ]

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Edwin van Cleef schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:05:
Verder zou ik graag van de TS willen zien of hij weet dat deze apparaten in nederland te koop zijn.
Klik op de linkjes; ze worden alledrie in Nedeland aangeboden voor 50eu + verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Edwin van Cleef schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:05:
met skype prefereer ik toch nog mijn headsetje :)
zo,n ding kost niet veel is lichtgewicht en je kan gewoon door blijven werken achter je pc.
die Telefoon word pas interessant als iedereen skype installeerd op bijvoorbeeld een soort server die thuis dag en nacht aanstaat.
vanaf deze server kan je dan bijvoorbeeld je telefoonlijnen laten lopen
Ik zie het niet gebeuren dat bijvoorbeeld mijn ouders zo ver zullen gaan.
Maar er zit toekomstmuziek in.
Wij zullen in de toekomst allemaal thuis een soort server hebben draaien die dit regelt.
Ik denk dat ik dan mijn tijd vooruit ben vind het een leuke ontwikkeling en lijkt mij goedkoper dan de USB telefoonoplossing

Ja, zoiets lijkt mij ook wel wat ;) Mijn server heeft USB dus dat zou wel kunnen, alleen zou los praktischer zijn. Belangrijker vind ik de koppeling met het normale telefoonnet. Uitgaand bellen via skype (skypeout) gaat prima, maar inkomend.... dat heb ik nog niet gezien. Eigenlijk wil ik een programma hebben wat een inkomende oproep doorschakelt naar een skype account. M'n ouders hebben ISDN dus ik heb vrije nummers. Als ik die op een of andere manier richting mn skype kan krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
dan is www.pilmo.nl wellicht iets voor je, daarmee krijg je een voicefinder waarmee je ook inkomende pots/gsm gesprekken kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:16
hee ik mis wel iets heel belangrijks hier!

http://www.dualphone.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.dualphone.nl/images/basisstationearset.jpg
Tis gewoon een DECT telefoon, die je ook kan uitbreiden met meerdere handsets. Met 1 druk op de knop schakel je tussen gewone lijn of Skype.

kost 139 euro en 59 euro voor handset.

edit: pilmo heeft een tarief per minuut! bovendien is bellen naar buitenland duurder dan Skype..

[ Voor 58% gewijzigd door Jazco2nd op 03-03-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134201

Jazco2nd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:51:
hee ik mis wel iets heel belangrijks hier!

http://www.dualphone.nl

Tis gewoon een DECT telefoon, die je ook kan uitbreiden met meerdere handsets. Met 1 druk op de knop schakel je tussen gewone lijn of Skype.

kost 139 euro en 59 euro voor handset.
Het lijkt dat de TS bekend is met de Dualphone, en (daar gaat het om) graag zijn huidige telefoon wil gebruiken voor zijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dan is zon usbkastje wel een uitkomst alleen kan je hem dan gebruiken in combinatie met skype.
Aan de ene kant best leuk maar aan de andere kant lijkt mij zon headsetje makkelijker.
Omdat het kostenloos bellen is klep je al wat langer door dan via de normale telefoonlijn.
Je zou eventueel een goedkoop linux servertje in elkaar kunnen zetten om hierop skype te kunnen draaien los van je normale pc.
Hier ben ik ook bezig met een dergelijke server die bestemd is voor een aantal zaken zodat ik de normale werkbak vrij houd om te gamen.
Mischien een idee om hierover eens een topic te maken hoe de mensen hier het oplossen.
Servertje voor bepaalde doeleinden naast het gewone pcgebruik waar bijvoorbeeld skype,msn of icq op draait.
Tips over andere software met de zelfde mogelijkheden en liefst opensource :)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

heb net zo een apparaatje binnen van e-zi. (twee eigelijk, voor een vriend)

installatie zowel hard- als software perfect.

alleen krijg ik hem niet geswitcht tussen pstn en usb. lijkt wel of je een digitale telefoon nodig hebt ipv analoge.

zoek het verder uit

op de site staat eigelijk geen faq of forum, wel jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door dread op 09-04-2005 19:48 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 09:02

dread

Sluwe vlaming

Ok hij werkt en het is echt een super ding. geen digitale telefoon nodig

Als je de telefoon opneemt springt skypr direct naar voor.
druk je * sneltoetscombinatie # en je belt je contact.

super easy!!

[ Voor 8% gewijzigd door dread op 13-04-2005 10:46 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 09:28
Ik heb die ene van EZI (Waitec). Werkt perfect via Skype. Ik bel met mijn normale Dect telefoon. Ik kan dus bellen in mijn hele huis en hoef dus niet per se achter de PC te zitten. Erg handig. Mensen die zeggen dat ze liever achter de pc blijven zitten als ze bellen, kletsen m.i., omdat normaal gesproken als je belt zit je toch ook niet achter de pc. Dus waarom nu opeens dan wel? Anyway, dat moet een ieder voor zich zelf weten natuurlijk.
Ik ben er erg tevreden over. Het is een goede goedkope oplossing als je niet een extra USB telefoon of dure headset wilt aanschaffen.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

Nu te koop bij MyCom

Een Tiptel telefoon met USB stekker, rechtstreeks in je computer om VOIP te bellen met o.a. Skype/SkypeOut etc voor

29,95 Euri!!!

Handig voor bellen naar mijn zus in het buitenland via Skypeout. Maar heeft iemand ook een internetoplossing voor bellen naar Mobiel? Ik bel al gratis in NL met Tiscali telefonie, maar mobiel hanteren ze maar 1 vast tarief van 20 eurocent per minuut, dus duurder dan dal en weekend van KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105112

Ook te koop bij Kral Super Photo en Objektief:

- Tiptel 115 USB phone. Skype compatible voor 39,95e
- Tiptel Cyberbox 100. Skype compatible voor 49,95e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18
Beetje offtopic misschien../
Toevalligerwijs heb ik bij Nokia ook een idee ingezonden, voor een mobiele Skype phone:
http://conceptlounge.nokia.be/vl/index.asp?openIdea=935

Met genoeg stemmen, wordt het misschien ook snel doorgevoerd ;)

UMTS wordt straks ook betaalbaar. Je hebt nu voor euro 75,- 1 Gb dataverkeer bij KPN, maar dit gaat straks omlaag, omdat deze prijs niet realistisch is. Groot voordeel is dat je dan door heel NL een redelijke snelheid hebt, tot 384 kbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143357

Ter info voor anderen die op zoek zijn naar Linux ondersteuning voor deze apparaten.

Ik heb zelf een Tiptel cyberBox 100 en heb deze bij wijze van experiment aan mijn Fedora Core 3 server gehangen. In de /var/log/messages zag ik dit:

kernel: hiddev96: USB HID v1.00 Device [Yealink Network Technology Ltd. VOIP USB Phone ] on usb-0000:00:14.2-2

Ok, ik naar de Yealink website en vind dat het ding eigenlijk USB-B2K heet.
http://www.yealink.com/skypemate/prodetail_b2k.htm

Via google kom ik op deze twee pagina met ogenschijnlijk Linux ondersteuning:Op http://www.mplat.com/eng/Support_userguide_b2k_1.asp staat overigens:
Attention: Since Skype only open the API for windows series, It can't support Linux or Apple Mac OS. It will come soon.
Ik heb dit net gevonden en ik weet dus nog niet wat de status van deze software is. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143357

Vandaag een reactie van Tiptel gekregen:
De linux software voor de Tiptel cyberbox 100, wordt in juni van dit jaar verwacht, informatie hierover kunt u dan op onze internet site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 20:31
Als die switch boxjes inderdaad ook linux gaan ondersteunen dan word het wel heel erg interessant om er een aan te schaffen.

Het idee van deze kastjes is erg goed, maar mijn linux server staat altijd aan en m'n windows bak niet. En ik heb al een dect telefoon..

Ik hou het topic in de gaten.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121074

Siemens heeft wel een product waarmee je via de DECT toestel kan Skypen; de M34
http://communications.sie..._69566_rArNrNrNrN,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJvD
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05 11:20
Kan iemand mij vertellen hoe de geluidskwaliteit is, als men via een usb-telefoon en skype naar een net-nummer belt, een gewone 'huistelefoon' dus?!

gr. Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalx
  • Laatst online: 23:06
Het gaat hier om een USB VOIP device,

Ben nu bezig zelf een programma ervoor te schrijven. Hij zou wel degelijk kunnen werken in Linux aangezien het een paar standaard USB controls gebruikt: USB audio device (voor audio) & USB HID device (voor de toetsen, led's en relais)

meer info soon:)

Blbaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105112

GJvD schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:10:
Kan iemand mij vertellen hoe de geluidskwaliteit is, als men via een usb-telefoon en skype naar een net-nummer belt, een gewone 'huistelefoon' dus?!

gr. Gertjan
Ik heb d.m.v. de Tiptel Cyberbox met mijn eigen dect-telefoon naar een skype gebruiker gebeld. Ik kon geen verschil ontdekken in de geluidskwaliteit t.o.v "gewoon" telefoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Er is al linux support voor deze boxje, maar nog niet in combinatie met Skype

https://savannah.nongnu.org/projects/usbb2k-api/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

Anoniem: 105112 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:38:
Ook te koop bij Kral Super Photo en Objektief:

- Tiptel 115 USB phone. Skype compatible voor 39,95e
- Tiptel Cyberbox 100. Skype compatible voor 49,95e
Tiptel 115 USB telefoon skype compatible is te koop bij MyCom voor 29,95 EUro, bespaart je alweer 10 Euro.

Daarnaast kun je met VOIPBuster login gegevens via X-Lite bellen naar vaste nummers (VoIPBuster kwaliteit van geluid is niet best, van X-Lite wel, maar met gegevens VOIPBuster kun je gratis bellen binnen NL, naar diverse andere landen zoals Frankrijk etc!!!), met bijv. de tiptel bellen!

Ben er ook mee aan het knutselen, Skype gaat al als een tiet, enkel bij X-Lite gaat 'ie over naar vaste telefoon, pakt iemand op, hoor ik hen niet meer, of slechts een seconde, zij blijven mij wel horen. Iemand oplossing hiervoor? Instellingen gedaan zoals hieronder in X-Lite:

System Settings / Network /

Auto Detect IP: Yes
Listen on IP:
Use X-NAT tot Choose SIP/RTP Ports Never
Listen SIP Port: 5060
Listen RTP Port: 8000
NAT Firewall IP: 000.000.000.000 <- Het IP nummer van je router
Out Bount SIP Proxy:
Force Firewall Type: (do not force firewall type)
Primry STUN Server: stun.fwdnet.net:3478
Secondary STUN Server: xten.net
Primary DNS Server:
Secondary DNS Server:
Rovider DNS Server: dns.xten.net

Ik heb de volgende gegevens bij:
System / SIP Proxy / Default

Enabled: Yes
Display Name: inlognaam voor VoIPbuster
Username: inlognaam voor VoIPbuster
Authorization User: inlognaam voor VoIPbuster
Password: je VoIPbuster password
Domain/Realm: sip.voipbuster.com
SIP Proxy: sip.voipbuster.com
Out Bount Proxy:
Use Outbound Proxy: Never
Send Internal IP: Default
Register: Default
Vocemail SIP URL:
Forward SIP URL:
Use Voicemail: Forward to Voicemail
Direct Dial IP: No
Dial Prefix:
Provider Website (if applicable)
Update Settings (if applicable)
Reset:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124115

Ik heb zo'n waitec box aangesloten op een dect telefoon en het werkt allemaal prima, alleen als ik skype minimaliseer dan sluit hij zich af en kan er dus niet meer gebeld worden, totdat ik skype helemaal opnieuw opstart.

Iemand een id??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:11
Het mindere van deze apparaten is dat je pc nog altijd aan moet hebben staan :(
je hebt ook apparaatjes die je direct op netwerk plugged. Dan kan je ook nog gewoon je compu uitzetten.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
-Jaap-io schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:26:
je hebt ook apparaatjes die je direct op netwerk plugged. Dan kan je ook nog gewoon je compu uitzetten.
alleen jammer dat menig internet provider (kabel) geen eens een fatsoenlijke verbinding kan leveren

anders had ik het hier ook al..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
-Jaap-io schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:26:
Yep, die heten ATA.

In dit topic : Gratis bellen naar vaste nummers zijn er mensen die bv Zyxel routers gebruiken met een voip poort.. en er zijn nog vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Heb nu al 2 maanden zo'n tiptel box100 ding thuis liggen en heb geprobeerd deze te installen op m'n server.
Iemand al gelukt om skype op een windows 2003 draaiend te krijgen.

Of is die er mogelijkheid simpelweg, omdat het niet interessant is voor bedrijven?

heb 'm nu maar op m'n wekstation geinstalleerd :+ (daar activeerd skype zich, hééél irritant, bij elk uitgaand telefoontje)

[ Voor 27% gewijzigd door DDemolition op 28-06-2005 14:59 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148233

Werkt deze cyberbox in combinatie met Voipbuster ipv Skype ? Voipbuster is gratis (na 1 EUR storting), Skype niet.

Hoe sluit je je telefoon precies aan op die cyberbox ?
http://www.tiptel.nl/prod...id=2438&lang_id=1&seite=1

Mijn telefoondraad zit nl. al in de modem/router, en kan dus niet meer in die cyberbox. Is het voldoende om de box op de USB aan te sluiten ?

Verder werkt Voipbuster prima, DTMF alleen niet. Is hier een oplossing voor ?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

Anoniem: 148233 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:35:
Werkt deze cyberbox in combinatie met Voipbuster ipv Skype ? Voipbuster is gratis (na 1 EUR storting), Skype niet.

Hoe sluit je je telefoon precies aan op die cyberbox ?
http://www.tiptel.nl/prod...id=2438&lang_id=1&seite=1

Mijn telefoondraad zit nl. al in de modem/router, en kan dus niet meer in die cyberbox. Is het voldoende om de box op de USB aan te sluiten ?

Bedankt.
Je moet 'm voor een standaard telefoon toestel hangen. Dus bij Line duw je het stekkertje wat eigenlijk in je telefoon zit. In TEL stop je het kabeltje wat er bij zit. De overgebleven kant stop je in je telefoon.
zonder het ding aan de een gewone lijn te hangen gaat het verhaal niet door. Ik dacht eerst ook dat die niet per sé nodig is, maar hij heeft nl. de stroom van de kpn/upc of centrale nodig

ohja, voor een analoge centrale hangen gaat niet helemaal goed :+ .
m'n vader was nl. aan het bellen totdat er een skype lijn binnen kwam, deze nam het complete gesprek over (Er was niet meer normaal te bellen door de ruis }) )
Eigenlijk best lachen, terwijl m'n vader daar anders over denkt!

[ Voor 11% gewijzigd door DDemolition op 03-07-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Begrijp toch nog iets niet uit reply van DDemolitian.
Mijn telefoondraad die de Cyberbox in moet, zit nu al in de modem/router. Als ik deze eruit haal verlies ik mijn internet verbinding meer (ADSL). Om VOIPBUSTER te gebruiken met normale telefoon, moet PC aan staan neem ik aan, moet ik VOIPBUSTER opstarten of zo ?
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

Anoniem: 148233 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:07:
Begrijp toch nog iets niet uit reply van DDemolitian.
Mijn telefoondraad die de Cyberbox in moet, zit nu al in de modem/router. Als ik deze eruit haal verlies ik mijn internet verbinding meer (ADSL). Om VOIPBUSTER te gebruiken met normale telefoon, moet PC aan staan neem ik aan, moet ik VOIPBUSTER opstarten of zo ?
Thanks.
Ik denk dat je iets niet helemaal goed doet.
offtopic:
ziet er misschien een beetje knullig uit

Afbeeldingslocatie: http://rene.dekkers.biz/Plaatjes/Tiptel.JPG
De tiptel box komt dus tussen de splitter en je telefoontoestel. Het isra punt is die rare kabel met een blauw,rood met witte mantel. Deze zit (meestal) in de meterkast. Veder heeft het niet veel met je modem router te maken, want voor mensen met kabelinternet moet het ook gewoon werken. De PC hoeft alleen maar een internet verbinding te hebben...
Veder weet ik niet of voipbuster wel werkt icm de tiptel box

De nieuwe tiptel manager is sinds een week of wat uit (2.0.0.62) en deze pop-up't het skype schermpje niet meer als je de telefoon oppakt. Alleen dus als je gaat skypen _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door DDemolition op 06-07-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
DDemolition schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:01:
zonder het ding aan de een gewone lijn te hangen gaat het verhaal niet door. Ik dacht eerst ook dat die niet per sé nodig is, maar hij heeft nl. de stroom van de kpn/upc of centrale nodig
Hmm, dat is een tegenvaller, ik hoopte dat dat niet nodig was :(

Edit: werkt dus wel!

[ Voor 4% gewijzigd door Dijkhuis op 15-08-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
Blijft de vraag wat mij betreft of het ook mogelijk is de Tiptel cyberbox te gebruiken bij andere software dan Skype. Bijvoorbeeld voipbuster. Ik ben heel benieuwd want dit zou echt een enorme meerwaarde betekenen voor dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Hmm...ik zie net dit topic. Ik heb sinds vandaag ook zo'n Tiptel Cyberbox 100. Een stukje hierboven las ik dat het NIET zou werken zónder analoge lijn erbij. Dat lijkt me onzin, want in de handleiding staat duidelijk vermeld dat als je géén analoge lijn aansluit, je voor een juiste werking in moet stellen dat USB de standaard is (stroom haalt ie uit de USB aansluiting, mits je hem op je mobo aansluit...via een USB kaartje werkte het hier niet). Dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb dit ding nl. juist gekocht om mijn gewone DECT toestel te kunnen aansluiten en niet zozeer om te switchen van Skype naar KPN.

Nu heb ik echter het probleem dat het bellen niet wil lukken. Bellen via Skype zelf, dus wanneer ik het nummer op de PC intoets, werkt prima. Als ik het nummer intik op mijn DECT toestel en vervolgens op de groene knop toets, dan komt Skype tevoorschijn én zie ik dat de cijfers die ik op de DECT telefoon heb ingetikt verschijnen in Skype. Die link wordt dus gelegd. Alleen blijft het daar dus bij. Hij voert de nummers in, maar gaat niet daadwerkelijk een connectie opbouwen?! Iemand enig idee hoe dat kan?

P.S. Voordat iemand klaagt dat ik dubbel post: in mijn eigen posting (Bellen met skype via DECT toestel en draadloze @home) heb ik hetzelfde gevraagd maar dat komt omdat ik dit topic te laat zag.

Update: ik heb zojuist eens de oudere SkypeManager geïnstalleerd, maar hiermee hetzelfde resultaat. Je hoort de pieptoontjes in het toestel en ziet de cijfers van het tel. nr. verschijnen in Skype, maar hij gaat niet daadwerkelijk bellen. Ik snap er niks van :?

[ Voor 25% gewijzigd door timothee op 09-07-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

timothee schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:44:
Hmm...ik zie net dit topic. Ik heb sinds vandaag ook zo'n Tiptel Cyberbox 100. Een stukje hierboven las ik dat het NIET zou werken zónder analoge lijn erbij. Dat lijkt me onzin, want in de handleiding staat duidelijk vermeld dat als je géén analoge lijn aansluit, je voor een juiste werking in moet stellen dat USB de standaard is (stroom haalt ie uit de USB aansluiting, mits je hem op je mobo aansluit...via een USB kaartje werkte het hier niet). Dat heb ik dan ook gedaan. Ik heb dit ding nl. juist gekocht om mijn gewone DECT toestel te kunnen aansluiten en niet zozeer om te switchen van Skype naar KPN.
Hmmm, had dit wel geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Zal wel door mijn prutz0r skills komen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
DDemolition schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:01:
[...]

Hmmm, had dit wel geprobeerd, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Zal wel door mijn prutz0r skills komen :Y)
:)

Maareh...heb jij ook een DECT toestel hiervoor gebruikt en zo ja, werkt het bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:21
Anoniem: 148233 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:35:
[...]

Bedankt.
Ik heb een ander apparaat (Grandstream HT-486), maar m.b.t. DTMF: kijk eens in de instellingen of je de DTMF-instellingen op in-audio kunt stellen. Bij de standaardinstellingen van de HT was dit niet het geval en kwam ik ook niet door VRS-systemen heen. Nu wel (en kan ik gratis mijn saldo checken, maar dat doe ik toch liever via een SSL-verbinding ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

timothee schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:24:
[...]

:)

Maareh...heb jij ook een DECT toestel hiervoor gebruikt en zo ja, werkt het bij jou wel?
Wel een DECT toestel ja, ik geloof een panasonic toestel dat er nog lag.
Had 'm eerst voor m'n analoge tel. centrale hangen maar dan werden de gesprekken onderbroken >:) .
Wilde gewoon weten of dat werkte 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Euhm vraagje: moest jij dan ook, nadat je op je telefoon het nummer in had getoets, in Skype nog op het groene knopje (bellen) klikken? Als ik dat doe, werkt het nl. wel maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik wil zonder dat ik de muis hoef aan te raken kunnen bellen vanaf de bank in de woonkamer met mijn DECT toestel. Dat is volgens mij ook wat beloofd wordt maar wat dus niet werkt in mijn geval.

Kan iemand me misschien op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

timothee schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:34:
Euhm vraagje: moest jij dan ook, nadat je op je telefoon het nummer in had getoets, in Skype nog op het groene knopje (bellen) klikken? Als ik dat doe, werkt het nl. wel maar dat lijkt me niet de bedoeling. Ik wil zonder dat ik de muis hoef aan te raken kunnen bellen vanaf de bank in de woonkamer met mijn DECT toestel. Dat is volgens mij ook wat beloofd wordt maar wat dus niet werkt in mijn geval.

Kan iemand me misschien op weg helpen?
** om over te schakelen naar kpn lijn of skype. daarna skype nr. kiezen (1 bijvoorbeeld) en afsluiten met een #.
Dus: hoorn van de haak, * * 1 # en hij begint meteen met bellen. als het goed is plopt skype meteen omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M.b.t. DTMF: kijk eens in de instellingen of je de DTMF-instellingen op in-audio kunt stellen. Bij de standaardinstellingen van de HT was dit niet het geval en kwam ik ook niet door VRS-systemen heen. Nu wel (en kan ik gratis mijn saldo checken, maar dat doe ik toch liever via een SSL-verbinding.

Wat is HT ?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
DDemolition schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:49:
[...]

** om over te schakelen naar kpn lijn of skype. daarna skype nr. kiezen (1 bijvoorbeeld) en afsluiten met een #.
Dus: hoorn van de haak, * * 1 # en hij begint meteen met bellen. als het goed is plopt skype meteen omhoog
Hoi, omschakelen hoef ik niet want ik heb alleen Skype en geen KPN verbinding :) Maareh...ik begrijp dus dat je moet afsluiten met een #?
Ben morgenavond pas weer thuis en dan ga ik het direct proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Yes, hij doet het! Ik moest dus inderdaad ná het nummer nog een # intikken en dan pas op de groene knop duwen. Nu doet ie het. Ik heb nog niemand gebeld, dus kan nog niks over de gesprekskwaliteit zeggen, maar hij gaat in elk geval over op mijn mobiele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 10:21

Garyu

WW

Op de website van dit ding staat dat je ofwel met een draadloze DECT-telefoon kan bellen, ofwel met een normale telefoon zonder DECT. Wat ik niet zie is of ik het ook kan gebruiken met mijn wel-draadloze en niet-DECT cheap-ass telefoon? Toch wel handig om te weten voor ik 50 euro voor niks uitgeef.

Edit: Hrm, kom er net achter dat zelfs mijn cheap-ass telefoon DECT gebruikt. Blijft alleen de hypothetische vraag over, voor de liefhebber ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Garyu op 14-07-2005 10:32 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

timothee schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:48:
Yes, hij doet het! Ik moest dus inderdaad ná het nummer nog een # intikken en dan pas op de groene knop duwen. Nu doet ie het. Ik heb nog niemand gebeld, dus kan nog niks over de gesprekskwaliteit zeggen, maar hij gaat in elk geval over op mijn mobiele :)
Ergens in het menu staat een testservice van skype. Zet deze onder voorkeuze 99 oid en je kunt testen!
timothee schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:44:
Je hebt helemaal gelijk. Had hem niet op USB staan. Omdat ik geen kiestoon hoorde dacht ik dat het niet werkte. Als je hem op USB zet heb weer wel een kiestoon _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door DDemolition op 16-07-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik heb sinds enkele dagen een Siemens Gigaset m34 USB dongletje. Wel leuk om mee te spelen, maar ik mis eigenlijk nog een programma die skype aan SIP zou kunnen koppelen. De m34 USB werkt namelijk alleen met skype, en eigenlijk zou je dat willen verbreden naar een SIP software telefoon, zodat je je gigaset (in mijn geval een s440) kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Het bellen via mijn DECT toestel werkt inmiddels prima. Nu vroeg ik mij echter af of het ook werkt wanneer ik i.p.v. de telefoon een fax-toestel aansluit. Weet iemand dit? Ik denk zelf van wel omdat het volgens mij niet uitmaakt of je van fax naar fax belt of van telefoon naar telefoon of heb ik dat niet juist? Zou wel handig zijn als het werkt, want dan kan ik zo nu en dan via Skype een briefje doorfaxen :)

BTW: kent iemand nog alternatieven voor Skype die net zo goed werken? Ik vind het bellen naar mobiel via Skype nl. niet bepaald goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Fax zou best kunnen werken, maar zal heel erg afhangen van de gebruikte codecs. Als er veel compressie wordt gedaan kan het fax-signaal te ver vervormd worden zodat de andere kant het niet meer kan begrijpen.

Er is een speciale FAX codec (T.38) maar ik zou niet weten of die door dat soort apparaten/telefoons/software ondersteund wordt (en hoe je zou moeten kiezen).

Lijkt me dat je het gewoon eens zou moeten proberen.

(Overigens geldt hetzelfde voor inbellen met een modem via de telefoonlijn, maar waarom je dat zou willen als je het via je ADSL verbinding laat lopen... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Oh zo....hmm, ik ken alleen niemand met een fax behalve een paar bedrijven maar die kan ik niet gaan lastig vallen met wat testfaxjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

timothee schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:16:
Oh zo....hmm, ik ken alleen niemand met een fax behalve een paar bedrijven maar die kan ik niet gaan lastig vallen met wat testfaxjes :)
KPN heeft een gratis fax naar mail service. is helemaal gratis! www.kpn.com _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
DDemolition schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:00:
[...]

KPN heeft een gratis fax naar mail service. is helemaal gratis! www.kpn.com _/-\o_
Dat werkt neem ik aan alleen als je een vaste KPN lijn hebt? En die heb ik dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

timothee schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:40:
[...]

Dat werkt neem ik aan alleen als je een vaste KPN lijn hebt? En die heb ik dus niet :)
Geloof dat je idd een kpn nummer moet invullen
http://www.telefoongids.nl staan genoeg nummer :X
Kun je niet iets regelen met familie of kenissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Ik heb vandaag bij de gamma de tiptel gekocht. Die wordt daar verkocht onder de naam Premier Internet Belbox voor 49.95. Gamma heeft trouwens deze week ook een usb-telefoon (Profoon IP-10) in de aanbieding voor 27.95 (en nog 2.50 eu kortingsbon daarbij).

1) Ik heb de tiptel-100 box aangesloten zoals in de gebruiksaanwijzing: skype installeren, en daarna de tiptel skypemanager, zodat de tiptel box standaard op USB staat (heb geen vaste lijn). Echter, nu gaat AL mijn geluid via de aangesloten telefoon! hoe krijg ik winamp weer over m'n boxen, en alleen bellen via m'n telefoon?

Edit: oplossing: in configuratiescherm/geluiden moeten de in- en uitgaande geluiden op je geluidskaart staan, die waren in mijn geval door de skype/manager software veranderd in usb-device.

[ Voor 18% gewijzigd door Dijkhuis op 11-08-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Dijkhuis schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:28:
Ik heb vandaag bij de gamma de tiptel gekocht. Die wordt daar verkocht onder de naam Premier Internet Belbox voor 49.95. Gamma heeft trouwens deze week ook een usb-telefoon (Profoon IP-10) in de aanbieding voor 27.95 (en nog 4.00 eu kortingsbon daarbij).

Ik heb de tiptel-100 box aangesloten zoals in de gebruiksaanwijzing: skype installeren, en daarna de tiptel skypemanager, zodat de tiptel box standaard op USB staat (heb geen vaste lijn). Echter, nu gaat AL mijn geluid via de aangesloten telefoon! hoe krijg ik winamp weer over m'n boxen, en alleen bellen via m'n telefoon?
fff via configuratie scherm -> geluiden en audioapparatuur je default devices goed zetten,
blijkbaar wordt die usb box (en ook de usb telefoon) de default geluidskaart bij installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

Dit doet skype standaard. Ik zet het vinkje van automatisch aanpassen meestal ook gewoon uit.
Wel leuk dat je je telefoon als MIC en speaker kan gebruiken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Hmm...nu snap ik ook waarom het geluid bij mij ineens verkeerd stond. Vond het al raar dat ik niks meer hoorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43

ralpje

Deugpopje

En anders is het natuurlijk nog altijd mogelijk om met een simpel trafootje te zorgen dat er gewoon 40 volt (of wat is het ook alweer op een analoge telefoonlijn) op de a/b aansluiting in de poortje komt :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152199

Heb mezelf zo'n Tiptel Cyberbox 100 gekocht.
Werkt heel aardig. Goede geluidskwaliteit en hij doet exact wat ie belooft. Alleen...
Na een herstart ziet mijn pc de cyberbox niet meer via de usb poort. Een andere poort kiezen is dan een oplossing, hij wordt opnieuw herkend, geinstalleerd en is vervolgens klaar voor gebruik. Wel geeft mijn pc aan dat ik 'm op een usb 1.1 aansluiting heb zitten en dat dat jammer is. Vreemd, want ik heb uitsluitend 2.0 usb aan boord. Goed, hij doet het dus, totdat ik herstart, dan begint het circus van voren af aan. Andere poort, etc, etc. Totdat ik alle poorten gehad heb, dat is het einde oefening. Ik slim, ik gooi mijn usb-poorten eruit in mijn hardwareoverzicht. En ja hoor, Na een herstart wordt alles keurig weer geinstalleerd en ik kan weer skypen met mijn telefoon. Toch zou ik graag horen of iemand deze problemen kent eneen oplossing heeft. Echt gebruiksvriendelijk is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Heb je ook die ManagerForSkype van tiptel geinstalleerd?

http://www.tiptel.nl/prod...id=2438&lang_id=1&seite=6

[ Voor 45% gewijzigd door Dijkhuis op 15-08-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152199

Jazeker en toen dat geen succes bleek ook die van de concurent. Het probleem zitin mijn usb-poorten, ik heb het vandaag op een ander systeem uitgeprobeerd en daar werkt het probleemloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88700

Er is inmiddels een hele serie progjes beschikbaar, waardoor je Tiptel CyberBOX 100 kunt benutten met andere programma's dan Skype.

Kijk op http://www.yealink.com/english/support.htm

In X-lite moet je (Advanced system settings > DTMF settings) DTMF Tone Length lager zetten, als een toetsindruk op je telefoon leidt tot meerdere cijfers op het scherm (ik gebruik 160)

Ik heb bij de makers van VoipbusterMate gevraagd hoe je die aanpassing kan regelen in hun programma.

Groet,

Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 19:56

nimm2

.

zijn er ook mogelijkheden om je gsm te gebruiken als handset voor skype, gekoppeld via BT?

iemand deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
nimm2 schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:02:
zijn er ook mogelijkheden om je gsm te gebruiken als handset voor skype, gekoppeld via BT?

iemand deze ervaring?
Ik kwam dit programma eens tegen EpyxMobile, maar bij gebrek aan een GSM met BT heb ik het niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 21:43

Nik

Dat ga ik eens proberen :)

edit: Werkt als een zonnetje, maar je moet wel een pro licentie hebben. De free is te beperkt helaas...

[ Voor 68% gewijzigd door Nik op 12-09-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Zeg, tis best wel aantrekkelijk om met skype te bellen, doe het ook wel eens :) en werkt gewoon goed.

Alleen heb ik ook een paar vragen:

Kan het als volledige vervanging van KPN straks.

Kan zo'n tiptel kastje ook gebruikt worden voor andere (SIP) telecom opeators?

Zijn er ook van die kastjes die je gewoon op een utp poort in je computer kan drukken?

Waarom zijn die kastjes zo duur :'(

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabasco52
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-04-2023
Is het ook mogelijk om de Tiptel Cyberbox aan te sluiten op de USB-poort van de router? De bedoeling is om dan via mijn computer die boven op zolder staat via het netwerk verbinding te maken met de cyberbox (die dan mooi weggewerkt is in de meterkast (waar dus ook al de telefoonkabels liggen...)).
Ook zou het mooi zijn als ik op die manier via mijn WLAN verbinding kan krijgen tussen cyberbox en mijn laptop.

Heeft iemand dit toevallig al getest en/of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Henkie-Jan schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:55:
Zeg, tis best wel aantrekkelijk om met skype te bellen, doe het ook wel eens :) en werkt gewoon goed.
Ik vind het eerlijk gezegd tegen vallen. Heb nu die cyberbox een tijdje, maar ik merk dat ik toch nauwelijks met Skype bel. Waarom niet? Omdat ik het toch best nog duur vind (ik bel veel naar mobiele telefoons omdat mijn vrienden net als ik geen vaste lijn hebben) én omdat de geluidskwaliteit echt niet altijd zo goed is.

Ik ga eens op zoek naar een goedkoper alternatief...

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Oké, ben erg benieuwd naar je bevindingen. :)
Zit toch aan te denken om t.z.t. over te stappen op een VOIP dienst.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157508

Hi i tried to install the linux version as you proposed for the skypebox, but i can not get it compiled, it turns up with
config.status: error: cannot find input file: Makefile.in
after i run configure

could you send me the source code you used, so that i can try it with your version

Thans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Henk007 schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:29:
[...]

Ik kwam dit programma eens tegen EpyxMobile, maar bij gebrek aan een GSM met BT heb ik het niet kunnen testen.
Ziet er leuk uit, maar ik weet niet meer welke widcomm-driver werkt met mijn bluetooth adapter. En met de driver uit SP2 werkt het niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157508

Hallo

Als ik de VoipBustermate installeer en ik probeer vervolgens te bellen met mijn dect telefoon over de cyberbox dan zie ik hem even switchen naar de usb en daarna weer onmiddelijk terug naar de lijn en ik zie niet in voipbuster dat er een voip call opgezet wordt, dus ik ben bang dat het niet werkt.

bij skype werkt alles perfect, dus wat kan hier het probleem zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Anoniem: 157508 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:09:
Hallo

Als ik de VoipBustermate installeer en ik probeer vervolgens te bellen met mijn dect telefoon over de cyberbox dan zie ik hem even switchen naar de usb en daarna weer onmiddelijk terug naar de lijn en ik zie niet in voipbuster dat er een voip call opgezet wordt, dus ik ben bang dat het niet werkt.

bij skype werkt alles perfect, dus wat kan hier het probleem zijn ???
Zie mijn oplossing hier [rml]sjolmers in "Gratis bellen met VoipBuster [ deel 2]"[/rml]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 11:19
Die premier belbox werkt zeker alleen met DTMF of ook met "Pulse Dialing"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159515

Kan iemand me vertellen of deze tiptel box ook werkt voor mensen met ISDN?
Op de website van die E-ZI PhoneBox wordt namelijk vermeldt dat hij niet werkt met ISDN lijnen/ISDN toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition

DDemolition

Anoniem: 159515 schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:42:
Kan iemand me vertellen of deze tiptel box ook werkt voor mensen met ISDN?
Op de website van die E-ZI PhoneBox wordt namelijk vermeldt dat hij niet werkt met ISDN lijnen/ISDN toestellen.
ISDN op zich ondersteunt het ding niet,
Je kun wel je skype box achter een centrale hangen met een normaal toestel er tussen.
Je zou dan tijdens het uitbellen van skype iets van <*100*0 0612345678> moeten draaien met de 0 voor buiten de centrale te komen. Dat idee zeg maar...

[ Voor 7% gewijzigd door DDemolition op 12-01-2006 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 21:46
Vandaag de teltip 100 aangesloten en een acount op voipbuster genomen 1.30 euro via 0900 nummer op mijn account gezet en een numer aangevraagt en 1 gekregen uit de regio.

Ik kan dus belen en dat doet ie perfect net een call van 40 minuten met Ierland achter de rug.

Maar toen ik dus mijn nieuwe nummer ging bellen bleek dat mijn telefoon niet rinkelt

popupje zegt je wordt gebelt maar verders niks.

Toen maar de hoorn opgenomen en dat geeft als resultaat dat ik ipv zoemtoon hem hoort rinkelen..... en er dus niet opgenomen wordt.

Als ik opneem via de softphone dan doet ie het ineens.

Is hier een oplossing voor?

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

discusws schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:48:
Vandaag de teltip 100 aangesloten en een acount op voipbuster genomen 1.30 euro via 0900 nummer op mijn account gezet en een numer aangevraagt en 1 gekregen uit de regio.

Ik kan dus belen en dat doet ie perfect net een call van 40 minuten met Ierland achter de rug.

Maar toen ik dus mijn nieuwe nummer ging bellen bleek dat mijn telefoon niet rinkelt

Toen maar de horn opgenomen en dat eeft als resultaat dat ik ipv zoemtoon hem hoort rinkelen..... en er dus niet opgenomen wordt.

nat instellen op je router?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
Nee dat was het niet...

ik heb eens gezocht en op de http://www.yealink.com site staat voor downloed alleen versie 1.0.0.4 van voipbustermate maar op andere sites wordt verwezen naar een versie 1.0.0.5 die is 1 bitje groter en dus geiinstalleerd en dit werkt nu wel ik hoor de telefoon en ik kan opnemen :)

perfect dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
edit: ohw foutje zie het antwoord al staan :-P

Weet iemand toevallig hoe ik het voor elkaar krijg om op tenemen via de tiptel 115 en voipbuster in combinatie met X-Lite? Bellen kan ik wel alleen niet opnemen :-(
Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:31:
[...]

Tiptel 115 USB telefoon skype compatible is te koop bij MyCom voor 29,95 EUro, bespaart je alweer 10 Euro.

Daarnaast kun je met VOIPBuster login gegevens via X-Lite bellen naar vaste nummers (VoIPBuster kwaliteit van geluid is niet best, van X-Lite wel, maar met gegevens VOIPBuster kun je gratis bellen binnen NL, naar diverse andere landen zoals Frankrijk etc!!!), met bijv. de tiptel bellen!

Ben er ook mee aan het knutselen, Skype gaat al als een tiet, enkel bij X-Lite gaat 'ie over naar vaste telefoon, pakt iemand op, hoor ik hen niet meer, of slechts een seconde, zij blijven mij wel horen. Iemand oplossing hiervoor? Instellingen gedaan zoals hieronder in X-Lite:

System Settings / Network /

Auto Detect IP: Yes
Listen on IP:
Use X-NAT tot Choose SIP/RTP Ports Never
Listen SIP Port: 5060
Listen RTP Port: 8000
NAT Firewall IP: 000.000.000.000 <- Het IP nummer van je router
Out Bount SIP Proxy:
Force Firewall Type: (do not force firewall type)
Primry STUN Server: stun.fwdnet.net:3478
Secondary STUN Server: xten.net
Primary DNS Server:
Secondary DNS Server:
Rovider DNS Server: dns.xten.net

Ik heb de volgende gegevens bij:
System / SIP Proxy / Default

Enabled: Yes
Display Name: inlognaam voor VoIPbuster
Username: inlognaam voor VoIPbuster
Authorization User: inlognaam voor VoIPbuster
Password: je VoIPbuster password
Domain/Realm: sip.voipbuster.com
SIP Proxy: sip.voipbuster.com
Out Bount Proxy:
Use Outbound Proxy: Never
Send Internal IP: Default
Register: Default
Vocemail SIP URL:
Forward SIP URL:
Use Voicemail: Forward to Voicemail
Direct Dial IP: No
Dial Prefix:
Provider Website (if applicable)
Update Settings (if applicable)
Reset:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik de Tiptel cyberbox 100 om te voipen. Dit apparaat wordt standaard alleen ondersteund voor gebruik met Skype. Dat werkt goed alleen ben ik een Voipbusteraanhanger (gratis naar vast, gratis voip-in nummer). Met voipbustermate versie 1.0.0.5 (mirror) werkt dit perfect, ook het gebeld worden. Als dect heb ik aangesloten een tipteltoestel (easydect 1200 duo).
De cyberbox en 2 dect phones werden gebundeld geleverd bij de OfficeCentre voor €82,11 incl BTW. Geen idee of dit goedkoop is (impulsaankoop).

Nadelen: op de telefoon zelf zie ik (nog?) geen caller-id.
Ook is de display van het toestel onverlicht. Het toestel gaat pas op de 2e beltoon over.
Bekender euvel: de PC moet aan staan bij USB oplossing.
Goed: het geluid: duidelijk, helder. En geen vertraging bij bellen naar vast (alleen geprobeerd binnen NL),

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 14-01-2006 21:02 . Reden: linkje toegevoegd ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
discusws schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:48:

Toen maar de hoorn opgenomen en dat geeft als resultaat dat ik ipv zoemtoon hem hoort rinkelen..... en er dus niet opgenomen wordt.

Ja, voipbustermate versie 1.0.0.5 gebruiken (zie mijn vorige post voor linkje). En je Windows geluidsinstellingen nalopen via Control Panel. Bij mij liep aanvankelijk alle audio via de DECT incl. MP3's etc.. Dit weer terug gezet naar de geluidskaart ipv USB device waarna via voipbuster de lijn wel over ging. In Voipbuster zelf moet wel alles naar USB worden geschakeld.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
nu voipbuster het totaal aantal landen heeft verkleint en voipstunt de hele rits weer openheeft is er voor deze voipstunt ook al een voipstuntmate? of eea aanpassing in de voipbustermate om dit te laten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Modbreak:Het is niet de bedoeling dat je op GoT reclame maakt voor je advertentie in Vraag & Aanbod

[ Voor 75% gewijzigd door Eggy op 23-01-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik dacht mooi zo'n Cyberbox 100 kopen, werkt dat ding voor geen meter...
Af en toe gaat bellen wel goed maar als ik met skypemate instel dat USB eerst moet en daarna dat dll bestandje vervang bij voipbustermate en dan op sterretje druk hoor je dat ding klikken en vliegt hij gelijk weer terug naar USB ipv PSTN. Ik heb versie 1.0.0.4 t/m 1.0.0.6 algeprobeerd van voipbustermate.
Iemand nog een oplossing? Beetje zonde om 50 euro weg te gooien zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ik heb zojuist VoipBuster geïnstalleerd én de voipbustermate versie 1.0.0.5. Bellen gaat perfect, maar gebeld worden niet. Ik las hierboven iemand die ook het probleem had gehad dat de DECT telefoon niet rinkelde als ie gebeld werd. Dat is bij mij ook het geval. Als ik opneem via VoipBuster, dan hoor ik nog niks. M.a.w. gebeld worden lukt dus nog niet echt.

Ik heb dus wel de versie 1.0.0.5 van de voipbustermate, dus het zou moeten werken als ik bovenstaande goed gelezen heb. Wat kan er misgaan hier? Ik heb in VoipBuster alles op USB staan qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Niemand? Hoe kan ik gebeld worden op VoipBuster zodanig dat mijn DECT toestel rinkelt? Ik kan niet vinden welke instelling ik zou moeten wijzigen. Hij gaat nu wel over, maar kan niet opnemen omdat bij het gebeld worden mijn DECT toestel gepasseerd lijkt te worden.
Pagina: 1