Iiyama vision master pro 450 defect

Pagina: 1
Acties:

• Burban
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07-2023
Helaasch na 4,5 jaar trouwe dienst is mijn monitor gek aan het doen. Hij geeft wel beeld maar aan de linkerkant van het scherm vervormt het erg. Het is niet echt goed te omschrijven daarom heb ik er een foto van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ranshuis/iiyama/thumb.jpg

Ik hoop dat het enigszins duidelijk is. Als ik mijn beeld verschuif naar links valt het beeld er daar al vanaf. Ik heb hem al een paar dagen van stroom gehaald geen effect. Andere videokaart geen effect. Eventuele boxen ernaast weg gehaald geen effect....

Weet iemand of dit uberhaupt te maken is ? Ben namelijk bang dat als ik iiyama inschakel ik beter een nieuwe monitor kan kopen. Aangezien ik een arme student ben hoop ik niet op dat scenario.

Als we het weten zijn we versleten

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 16:41
en meer verplaatsen naar rechts :) ? degauss, etc?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Burban
Degauss heeft ook geen effect. Letters worden ook kleiner als ik het beeld meer naar links verschuif. Kan dus nog wel enigszins werken met de monitor door het beeld naar rechts te verplaatsen en vanaf daar te vergroten maar echt fijn werkt dat niet. Plus dat ik het gevoel heb dat het beeld niet scherp meer is.

het lijkt ook alsof het beeld van mijn scherm af valt helemaal links :)

[ Voor 11% gewijzigd door Burban op 03-03-2005 13:23 ]

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 23:05
Probeer de refresh rate eens aan te passen naar een lagere. mogelijk is dat het probleem.

misschien heb je dan weer een tijdje een beeld om mee te werken en kan je rustig op zoek naar een

nieuwe monitor.

En probeer informatie in te winnen bij de fabrikant!
Wie weet!!

Dijksan

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Achterop zitten als het goed is draaiknopjes voor je H-sync en je V-sync. Draai daar maar eens aan, 1 van de twee zal geheid je probleem op kunnen lossen :)

Wat je ziet is een soort "beeld-over-beeld", waarbij een stuk van het beeld als het ware doorzichtig over het andere wordt heengelegd --> kleuren soms doffer danweer feller. Aan de rechterkant zie je ook dat er een stuk beeld mist :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Burban
Verschillende resoluties had ik ook al geprobeerd incl. refreshrate's maar dat maakt geen verschil helaasch. Ik ga inderdaad maar met de fabrikant contact opnemen om dit euvel te verhelpen.

Bedankt :)

Veranderen van de v-sync en de h-sync hebben ook niet het gewenste effect. Ik weet dat er aan de rechterkant een deel mist maar daar ging het probleem nu niet om :), ook al schuif ik het beeld helemaal naar rechts dan heb ik alsnog hetzelfde probleem een soort golf in mijn beeld aan de linkerkant.

[ Voor 44% gewijzigd door Burban op 03-03-2005 13:30 ]

Pagina: 1