Toon posts:

Q-TEC 450 trekt t niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een tijdje kan ik niet langer dan 30 min een willekeurig veeleisend spel draaien zonder dat de hele pc uitslaat. (HDD en voeding lampjes op kast blijven branden, opnieuw opstarten kan pas als voedingkabel eruit getrokken)

Ik vermoed dat t de voeding is die het niet meer trekt, temeer omdat ik het probleem pas lijkt te hebben sinds ik een 2e HD erin heb.

Systeem:
Asus A7N8X-X (400 fsb) mobo
Athlon XP 300+ (ook 400 dus..) + Coolermaster Aero 7 Lite(CP5-8J71F)
512 MB DDR 400
Sapphire Radeon 9800 Pro
DVD en DVDRW
2x HD
Sound op PCI

Ik heb MBM een log laten maken en vlak voordat ie eruit klapte was alles nominaal, geen enkele waarde week opvallend af..

Heeft iemand ideeen wat t zou kunnen zijn?

Thnx!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 20:10

aapelite

Do the kirby!

Ik heb die zelfde voeding ook een aardige tijd gehad met een zwaardere configuratie, dus standaard zou hij het moeten kunnen trekken. Je kan natuurlijk altijd een half defecte ofzo hebben maar toch.

Heb je verder je temperaturen gechecked, omdat je lampjes enzo wel blijven branden is het maar een gek iets en als ik mijn video kaart te ver overclock dan loopt hij ook vast maar blijft het meeste nog branden.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31

Thandor

SilverStreak

Ik heb een Q-Tec 420W gehad op mijn XP1700+. GeForce FX 5600, 1024MB Ram etc.
Op 2300MHz trok de PSU het niet meer, voltage lijnen weken heel erg ver af.

Als ik zo kijk naar jouw configuratie kan ik mij goed voorstellen dat de PSU het niet trekt.
Probeer bv. eens de CPU onder te klokken. Frequentie én voltage moeten dan omlaag.
Dit scheelt nl. in energie verbruik.
Eventueel kun je de ATi Radeon 9800 Pro ook nog pakweg 25% onderklokken. :)

Ik heb nu een Antec Neopower 480W, deze PSU is echt veel beter. Als je een goede PSU wilt betaal je daar voor, lees dus eerst wat reviews die je o.a. met google, Tweakers.net, THG e.d. kunt vinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

ik heb al ongeveer 1 jaar un Qtec 350W bij mijn P4 2.6, Ati 9600TX, 512MB Ram etc. en hij werkt uitstekend, nooit ergens last van gehad.
Ik denk dat je het beste gewoon een nieuwe voeding moet kopen, maar dan van een A-merk, ipv Q-tec.
Je kunt je hardware ook wat onderklokken, maar ik denk niet dat je dat wilt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 10:42 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 12:42
Ik kwam vanmorgen toevallig dit topic tegen. Die voedingen zijn gewoon niet super betrouwbaar dus het lijkt me waarschijnlijk dat het de voeding is. Ik kan je aanraden om toch iets dieper in de buidel te tasten en een kwaliteitsvoeding te kopen, tenslotte is je voeding vaak minder snel aan een upgrade toe dan veel andere onderdelen!

Als je geen andere voeding hebt kun je nog testen of de voltages inzakken bij belasting, dan heb je wat meer zekerheid. Of zoveel mogelijk loskoppelen en eventueel de voltages voor de proc iets lager zetten en underclocken en kijken of je het probleem nog steeds hebt. Maar kijk vooral eens naar de voltages (en temperatuur als je toch bezig bent)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 17:10

antimute

Developer

Ik had een Qtec 550W met dezelfde problemen(systeem ging compleet uit en pas weer te starten als ie spanningsloos was geweest), 1 keer vervangen door een nieuwe Qtec 550W, hielp ook niet dus nu een noname 300W, en het probleem is opgelost.
specs:
Asus P4P800; P4 HT 2,8 Ghz(800 mhz fsb); 1 Gbyte 400 Mhz ddr(dual channel)
Ati Radeon 9600pro 256 Mb
2x HDD, 2x optische drive
4 casefans

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kortom: Q-Tec is over het algemeen gewoon bagger. Sommigen hebben mazzel, maar vertrouw er maar niet al teveel op. En bezuinig nooit op de voeding, deze is het kloppend hart van een PC. Ga gewoon voor een A-merk voeding.

Dit had je ook wel geweten door o.a. in de Search te kijken en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te raadplegen, die je via de FAQ en het Beleid van dit subforum kunt vinden. Uitgekauwd gevalletje / zoekertje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.