Reg. datum: 26 mei 2004
Reg. datum: 08 maart 2005
een voorbeeldje (van iaudio g3) http://gathering.tweakers...message/22465921#22465921quote:Toodlesnot1 schreef op maandag 11 april 2005 @ 08:22:
Ja dat wil ik wel. Ik weet niet hoe objectief ik kan zijn, maar zal mijn best doen.
Heb je er ergens een voorbeeld van een review (van een mp3speler) zodat ik me daar aan op kan trekken?
ik hoop dat je er iets aan hebt, ben benieuwd naar je review
Sony NW-E407
klik voor de foto's
Dé recensie, review, test, etc.
Uiterlijk
Allereerst het uiterlijk. De speler komt aan in een klein doosje wat er erg gelikt uit ziet. het volgende vond ik daarin:
Het eerste wat mij opviel was dat hij zo lekker stevig in de hand ligt. De eerdere berichten dat hij aan zou voelen als plastic hadden mij verontrust en gelukkig bleek hier bij de eerste aanraking al niks van te kloppen. Hij is niet te zwaar en niet zo licht dat hij goedkoop aanvoelt. Alle knoppen voelen 'sony'-degelijk aan en het USB-klepje verzinkt mooi in de case van de speler. Over het uiterlijk ben ik dus zeer te spreken!
Interface
Dan de interface van de speler. Het eerste wat trouwens opvalt is het superheldere display. Dat is echt een enorme vooruitgang, al viel mij vanmiddag in de zon wel op dat OLED ook zijn nadelen kan hebben, want met zonlicht erop moet je toch een stuk beter kijken, of je hand er even boven houden.
De menu's dan: alles is simpel te bedienen met de knoppen en de menu's spreken allemaal voor zich. Er zijn verschillende mogelijkheden voor het display. Zo kan je de muziekgegevens in beeld hebben, maar je kan ook kiezen voor een soort stopwatch-achtig display waarop je kan zien hoever het liedje/album gevorderd is. Tevens kan je kiezen voor de tijd/datum of een schermpje met bubbels (!?).
Ook de afspeelmogelijkheden zijn goed. Je kan kiezen voor alle nummers of voor alleen een album. Ook kan je kiezen voor alles van een bepaalde artiest of voor zelfgemaakte afspeellijsten (groups)
Playback
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen bijzonder muziekoor heb, maar naar mijn beste weten is het geluid prima. Wat je van Sony zou mogen verwachten. Je hebt bij deze speler enkele mogelijkheden om de bass en treble aan te passen. En de oordopjes die je erbij krijgt zijn ook goed. Beter dan die troep waarmee de gemiddelde treinreiziger mee in zijn oren zit waardoor de gehele coupe mee kan luisteren. (kunnen ze daar niet iets aan doen? Goedkope oordopjes verbieden misschien...
)
Software
Sonicstage 3.0 is al een kleine vooruitgang wat betreft zijn voorganger, maar in zijn algeheel genomen is het een absoluut waardeloos programma. Groot voordeel is tov 2.0 dat je nu rechtstreeks mp3 en wma op je speler kan zetten zonder dat het eerst gecomprimeerd hoeft te worden naar atrac3 en dat scheelt algauw een minuut of 8 op een album. Een mp3-album staat binnen 2 minuten erop wat zoiets wil zeggen als 25-40 mb per minuut overdrachtssnelheid.
Gebruiksgemak
Een uurtje oefenen en je kan de speler met 1 hand bedienen, al vermoed ik dat zwak-begaafden er toch wat meer problemen mee zullen ondervinden
Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Heb je vragen stel ze dan gerust, ik zal er zo eerlijk mogelijk antwoord op proberen te geven. Als ik nog iets vergeten ben meld het dan ook alstjeblieft even.
klik voor de foto's
Uiterlijk
Allereerst het uiterlijk. De speler komt aan in een klein doosje wat er erg gelikt uit ziet. het volgende vond ik daarin:
- de speler!
- een beschermhoesje
- een clip waarmee je de speler kan vastklikken aan de rand van je trui ofzo
- oordopjes kort
- een verlengstukje voor de oordopjes
- een usbkabel
- de handleidingen etc.
Het eerste wat mij opviel was dat hij zo lekker stevig in de hand ligt. De eerdere berichten dat hij aan zou voelen als plastic hadden mij verontrust en gelukkig bleek hier bij de eerste aanraking al niks van te kloppen. Hij is niet te zwaar en niet zo licht dat hij goedkoop aanvoelt. Alle knoppen voelen 'sony'-degelijk aan en het USB-klepje verzinkt mooi in de case van de speler. Over het uiterlijk ben ik dus zeer te spreken!
Interface
Dan de interface van de speler. Het eerste wat trouwens opvalt is het superheldere display. Dat is echt een enorme vooruitgang, al viel mij vanmiddag in de zon wel op dat OLED ook zijn nadelen kan hebben, want met zonlicht erop moet je toch een stuk beter kijken, of je hand er even boven houden.
De menu's dan: alles is simpel te bedienen met de knoppen en de menu's spreken allemaal voor zich. Er zijn verschillende mogelijkheden voor het display. Zo kan je de muziekgegevens in beeld hebben, maar je kan ook kiezen voor een soort stopwatch-achtig display waarop je kan zien hoever het liedje/album gevorderd is. Tevens kan je kiezen voor de tijd/datum of een schermpje met bubbels (!?).
Ook de afspeelmogelijkheden zijn goed. Je kan kiezen voor alle nummers of voor alleen een album. Ook kan je kiezen voor alles van een bepaalde artiest of voor zelfgemaakte afspeellijsten (groups)
Playback
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen bijzonder muziekoor heb, maar naar mijn beste weten is het geluid prima. Wat je van Sony zou mogen verwachten. Je hebt bij deze speler enkele mogelijkheden om de bass en treble aan te passen. En de oordopjes die je erbij krijgt zijn ook goed. Beter dan die troep waarmee de gemiddelde treinreiziger mee in zijn oren zit waardoor de gehele coupe mee kan luisteren. (kunnen ze daar niet iets aan doen? Goedkope oordopjes verbieden misschien...
Software
Sonicstage 3.0 is al een kleine vooruitgang wat betreft zijn voorganger, maar in zijn algeheel genomen is het een absoluut waardeloos programma. Groot voordeel is tov 2.0 dat je nu rechtstreeks mp3 en wma op je speler kan zetten zonder dat het eerst gecomprimeerd hoeft te worden naar atrac3 en dat scheelt algauw een minuut of 8 op een album. Een mp3-album staat binnen 2 minuten erop wat zoiets wil zeggen als 25-40 mb per minuut overdrachtssnelheid.
Gebruiksgemak
Een uurtje oefenen en je kan de speler met 1 hand bedienen, al vermoed ik dat zwak-begaafden er toch wat meer problemen mee zullen ondervinden
Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Heb je vragen stel ze dan gerust, ik zal er zo eerlijk mogelijk antwoord op proberen te geven. Als ik nog iets vergeten ben meld het dan ook alstjeblieft even.
quote:Toodlesnot1 schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:54:
Sony NW-E407
klik voor de foto's
(...)
Klinkt allemaal goed.
Overigens dat met het display, dat hou je volgens mij altijd wel dat het met lichtinval slechter leesbaar kan worden.
Tsja minpunten, ik had eerst wel een kopje staan van minpunten, maar wist er vervolgens niks onder te plaatsen. Ik zal nog even diep nadenken en kijken.
Minpunten
Sorry dat ik niets meer kan verzinnen, wat zou jij ernstige minpunten vinden, misschien dat ik ze over het hoofd zie.
Minpunten
- Ik vind het een minpunt dat er niet gewoon één lang snoer bij zit in plaats van zo'n korte met een verlengstukje.
- Verder had sony vroeger altijd een mooie houder waar je de speler mee op de pc aan kon sluiten. Nu moeten we het doen met een simpele USB-kabel. Ik vraag me nog even af hoe je dat nu moet doen op vakantie.
- Hij lijkt niet aardig krasbestendig, maar dat zou wel eens schijn kunnen zijn, want na 2 dagen in mijn broekzak te hebben gezeten met de oordopjes er los bij heb ik nog geen spoor van beschadiging kunnen ontdekken.
- maar sonicstage blijft toch wel het grootste minpunt....
Sorry dat ik niets meer kan verzinnen, wat zou jij ernstige minpunten vinden, misschien dat ik ze over het hoofd zie.
quote:Toodlesnot1 schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:53:
(...)
Als ik de pictures zie, dan krijg ik het idee dat de knopjes erg klein zijn. Dit zou uitermate storend kunnen zijn met wat dikkere vingers. Verder lijkt mij het aansluitpunt voor de oordopjes vrij kwetsbaar. Gezien, voor zo ver ik heb begrepen, dit een beweegbaar onderdeel is voor de bediening. En verder is natuurlijk de geluidskwaliteit van belang, maar daarmee heeft Sony mij nog nooit teleurgesteld.
Verder ben ik wel enthausiast over dit spelertje.
Ik heb deze dan ook hoog op het verlanglijstje staan. Tenminste de 405, 512mb vind ik namelijk wel genoeg en radio boeit mij ook niet, zeker niet met dat prijsverschil.
Tsja, van die knopjes weet ik niet. Ik heb zelf geen dikke vingers. Het zou misschien een probleem kunnen zijn met het knopje voor de bas en de repeat-opties, die op de achterkant zit, maar ik denk dat je daar alleen achter komt door te proberen. Die jog-dial, zo heet dat draaiding volgens mij, lijkt misschien kwetsbaar, maar mijn vorige 2 sony's hadden dat ook en sony is te professioneel om dat een kwetsbaar knopje te laten zijn. Nooit problemen mee gehad dus.
Gisteren kwam ik deze speler voor het eerst tegen ik was eigenlijk gelijk verkocht. Gisteravond heb ik er even mee gespeeld bij Mediamarkt en ik denk dat dit toch echt mijn eerste MP3 speler gaat worden.
Heb alleen een vraag, moet je sonicstage gebruiken om files op je speler te zetten of kan je ook gewoon verkenner gebruiken??
Heb alleen een vraag, moet je sonicstage gebruiken om files op je speler te zetten of kan je ook gewoon verkenner gebruiken??
Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB
Helaas helaas moet je sonicstage gebruiken als je de muziek wilt afspelen met je speler. De verkenner kan je gebruiken als je je speler als memorystick wil gebruiken.
Dat is jammer...
Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB
Iemand al in het bezit van de MZ-RH10?
musica | fotografica | amalia
ff een prijs update op www.mp3huis.nl
prijzen:
nw-e405 (blauw, rood, groen en zwart) ¤ 137,-
nw-e407 (blauw, rood, groen en zwart) ¤ 176,-
nw-e505 (blauw en zilver) ¤ 160,-
prijzen:
Mijn NWE-405 besteld voor de Sony personeelsprijs van ¤85,-quote:wizzard schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:12:
ff een prijs update op www.mp3huis.nl
prijzen:
LiFe Is A BiTcH aNd ThEn YoU DiE ! So FuCk ThA WoRlD aNd LeT's GeT HiGH !!!
Ik heb formulieren naar Sony opgestuurd voor die gratis neck-strap headphone, maar nog niks van gehoord. Iemand meer informatie?
En wat vinden we van de nw-e400 serie en nw-e500 ?
Kan je hem opladen op het lichtnet ? of alleen via USB ?
Kan je hem opladen op het lichtnet ? of alleen via USB ?
Ik wil graag deze aanschaffen. Alleen ik heb nog vragen mbt sonic stage.. Want ik lees dat gebruikers niet echt bepaald positief zijn over het gebruiksgemak van die software.
Moet je nou dit programma gebruiken om de muziek files op je stickje te zetten? Hij zet dan de muziek om in .omg voordat hij ze in je spelertje zet? Tenminste had ik ergens gelezen.. en ik snap niks van die logica...
Dus gewoon mp3's in je geheugen slepen werkt niet?
En hoe is Atrac? Beter dan Mp3?
Moet je nou dit programma gebruiken om de muziek files op je stickje te zetten? Hij zet dan de muziek om in .omg voordat hij ze in je spelertje zet? Tenminste had ik ergens gelezen.. en ik snap niks van die logica...
Dus gewoon mp3's in je geheugen slepen werkt niet?
En hoe is Atrac? Beter dan Mp3?
Seen it all done it all can't remember most of it
Tegenwoordig worden je mp3tjes niet meer omgezet naar .oma/.omg files maar ze worden wel versleuteld. Een mp3tje dat je op je speler om daarop te kunnen luisteren kun je dus niet bij de buren weer op de computer zetten. Je zal hem er dan 2x op moeten zetten: 1x in het versleutelde formaat om af te spelen en een keer via de standaard windows explorer waar ie als verwisselbare schijf te zien is.
Verder vind ik atrac beter klinken dan mp3 (bij mp3 hoor ik, ook als ie goed is gecodeerd, artifacts, bij atrac heb ik het nog neit echt kunnen ontdekken). Maar heel veel mensen zullen het met mij oneens zijn
ik snap alleen niet echt wat ze dan horen voor kwaliteitsverlies...
Verder vind ik atrac beter klinken dan mp3 (bij mp3 hoor ik, ook als ie goed is gecodeerd, artifacts, bij atrac heb ik het nog neit echt kunnen ontdekken). Maar heel veel mensen zullen het met mij oneens zijn
Reg. datum: 09 juni 2005
Reg. datum: 09 juni 2005
Vraagje: Laadt de speler iedere keer op als je hem in de USB plugt om muziek over te zetten?
Of kan je dit afzonderlijk aanzetten ? Want ik vrees dat de batterij anders snel achteruit zal gaan.
Ik ben sterk aant twijfelen tussen de Sony NW-E405 en de samsung Yepp 1Gb YP-MT6.
En ik raak er maar niet uit, beiden hebben voor en nadelen...
Of kan je dit afzonderlijk aanzetten ? Want ik vrees dat de batterij anders snel achteruit zal gaan.
Ik ben sterk aant twijfelen tussen de Sony NW-E405 en de samsung Yepp 1Gb YP-MT6.
Reg. datum: 05 juni 2005
Heb zelf de NW-E107. Voordeel tov de NW400 series vindt ik een losse batterij
. Qua mogelijkheden verschillen ze bijna niks.
Ben nooit zo'n fan van ingeboude batterijen, trouwens op een simpel mini penlightje (oplaadbaar) speelt ie een eeuwigheid. Issie leeg vervang ik 'm direct (heb altijd een reserve bij me)
Wel vindt ik de NW400/500 series gelikter met de OLED display.
Hoe zit 't trouwens met de krasbestendigheid na een tijd in gebruik?
De mijne ziet er nog goed uit. Het glas van de display is onbeschadigd, het huis (gespoten) zit wel een krasje. But who cares.. De speler voelt minder degelijk maar is 't wel (is reeds gevallen, aangeknabbelt (paarden...
))
Ben nooit zo'n fan van ingeboude batterijen, trouwens op een simpel mini penlightje (oplaadbaar) speelt ie een eeuwigheid. Issie leeg vervang ik 'm direct (heb altijd een reserve bij me)
Wel vindt ik de NW400/500 series gelikter met de OLED display.
Hoe zit 't trouwens met de krasbestendigheid na een tijd in gebruik?
De mijne ziet er nog goed uit. Het glas van de display is onbeschadigd, het huis (gespoten) zit wel een krasje. But who cares.. De speler voelt minder degelijk maar is 't wel (is reeds gevallen, aangeknabbelt (paarden...
quote:Pesser001 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:46:
Vraagje: Laadt de speler iedere keer op als je hem in de USB plugt om muziek over te zetten?
Ik zou voor een Sony gaan...
(Vindt die batterijklepjes van Samsung alrijd een beetje gammel aandoen... (weet niet of dat ook zo is, maar 't ziet er zo breekbaar uit... )
Reg. datum: 11 juni 2004
Reg. datum: 11 juni 2004
quote:2nosedt schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:40:
Iemand al in het bezit van de MZ-RH10?
Iemand al in het bezit van de MZ-RH10?[/quote]
ik heb hem maandag besteld en normaal zou ik hem vrijdag moeten hebben als ik de reactie op mijn mail moet geloven. ineens 5 Hi-MD schijfjes erbij gekocht zodat ik tottaal 6GB aan opslag heb. + mijn +-40 oude MD's die ik nog heb liggen. ieder goed voor 350MB. tottaal dus 20GB :-)
dus nu wachten tot vrijdag..... en dan gaan we een uitgebereide review hier zetten na 2 weken gebruik.
Minidisc dingen horen hier: [Minidisc] 1GB Hi-MD
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
quote:Toodlesnot1 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:34:
Ik heb formulieren naar Sony opgestuurd voor die gratis neck-strap headphone, maar nog niks van gehoord. Iemand meer informatie?
Hoi,
ik heb hem al binnen. Duurde bij mij ongeveer een weekje of 3.
MDR-NX1. In ear oordopjes.
Geeft mij een beetje het gevoel als gehoorbescherming. De omgevingsgeluiden worden goed uitgesloten. En het geluid is voor mij goed (genoeg)
LiFe Is A BiTcH aNd ThEn YoU DiE ! So FuCk ThA WoRlD aNd LeT's GeT HiGH !!!
Iemand al ervaringen met de nieuwe mdspeleres? Zijn ze stevig?
maw, overleven ze een val?
maw, overleven ze een val?
Zoutvat wijzigde dit bericht 09-08-2005 13:43 (19%)
Het zijn eyecandy look players, verder een solide apparaat.. Maar het uploaden van MP3 naar je speler is echt een omslachtig werk..
Sonicstage vind ik echt een waardeloos programma, continue errors, het slokt recources.
Sony heeft wel een tool meegeleverd om mp3's te slepen naar een programma, dat werkt op zich nog OK. Dan het 2e punt waar ik mij aan erger: al je id3 tags moeten in orde zijn, anders krijg je de grootste problemen met je indeling.
Al met al maakt sony goede producten, maar DUMP dat Sonicstage nou gewoon... Het is gewoon NIET handig
Sonicstage vind ik echt een waardeloos programma, continue errors, het slokt recources.
Sony heeft wel een tool meegeleverd om mp3's te slepen naar een programma, dat werkt op zich nog OK. Dan het 2e punt waar ik mij aan erger: al je id3 tags moeten in orde zijn, anders krijg je de grootste problemen met je indeling.
Al met al maakt sony goede producten, maar DUMP dat Sonicstage nou gewoon... Het is gewoon NIET handig
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Dit topic is gesloten.