Toon posts:

jpg kan wel worden geopend maar doc niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een windows 2003 server met daarop iis draaiend. Ergens op die website in een directorystructuur heb ik een aantal word document en ook een aantal .jpg jes staan. Als ik in mijn browser de url naar het jpg je intyp dan komt deze gewoon op mijn scherm, geen probleem dus. Maar als ik de url naar het word document intyp dan vraagt hij eerst of ik het bestand gelijk wil openen of opslaan. Het maakt niet uit welke keuze ik hier maak want bij beide geeft hij de volgende fout:
Het volgende bestand kan niet worden gedownload:
bla.doc van server

Internet Explorer kan deze website niet openen. De gevraagde website is niet beschikbaar of kan niet worden gevonden. Probeer het later opnieuw.
Alle rechten staan goed ingesteld en het lijkt erop dat hij het document dus wel kan vinden, maar al wil hij het downloaden dan geeft hij dus de fout. Wie heeft een suggestie voor dit probleem?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:44
En word is wel geinstalleerd? Anders snapt hij de .doc denk ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
jopie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:20:
En word is wel geinstalleerd? Anders snapt hij de .doc denk ik niet.
Op de server zelf niet, maar bij de gebruiker die het document wil openen wel ja.

Verwijderd

Topicstarter
Na nogmaal testen ben ik erachter gekomen dat ook .xls en .pdf niet geopend kunnen worden. .txt en .jpg kunnen daarintegen wel. Het lijkt erop dat geen ene file die een externe applicatie aanroept gedownload kunnen worden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 mompelt iets met mimetypes en URLscan.ini

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:29:
/me mompelt iets met mimetypes en URLscan.ini
Mimetypes ligt het helaas niet aan, want als ik daar de extensie .doc toevoeg dan krijg ik alleen niet meer de vraag met of ik het bestand direct wil openen of eerst wil opslaan, maar hij komt dan gelijk met de foutmelding.

En wat bedoel je precies met urlscan.ini?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BackSlash32 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:29:
* RobIII mompelt iets met mimetypes en URLscan.ini
URLScan.ini effe nalopen, dat is het inderdaad. Als je niet weet wat dat is ben je verkeerd bezig ;)
Misschien een beetje overdreven, maar URLscan.ini voorkomt een hoop ellende.

http://www.microsoft.com/technet/security/tools/urlscan.mspx
http://www.google.com/search?hl=en&q=urlscan.ini

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 14-02-2005 22:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel de server afgezocht maar heb geen urlscan bestand gevonden. Wat dus inhoud dat het niet geinstalleerd is en als het niet geinstalleerd is lijkt het mij dus zo dat er geen extensies worden geblocked.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb de oplossing gevonden. Check http://support.microsoft.com/?kbid=317208 voor alle info :)
Pagina: 1