[Tele2] Spookfacturen

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:28

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik kon zo 1-2-3 in de search niet een topic vinden wat op mijn vraag aansluit, dus bij deze een nieuw topic...

Onlangs hoorden we van een kennis dat hij bij Tele2 was opgestapt. Er stonden erg vaak telefoonnummers op de rekening die voor enkele seconden gebeld zouden zijn. Kennissen van hem hadden dat ook al gehad.

Wij dus onze rekeningen controleren... en ja hoor, per rekening tig nummers die we voor enkele seconden gebeld zouden hebben. En wat dus echt niet zo is.

Die kennis had contact gezocht met Tele2 hierover maar werd stelselmatig doodgezwegen, zo ook zijn kennissen. Dat is weinig hoopgevend.

Wie heeft nog meer deze ervaring?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Jep hier the same... Wat wij ook hadden is dat in 1 constant gesprek wat je gevoerd hebt volgens Tele 2 de verbinding verbroken was en daarna weer opnieuw verbonden werd. In eerste instantie zoch ik er weinig kwaads over. Totdat ik me realiseerde dat elke keer opnieuw bellen (al gaat de telefoon alleen maar OVER) weer startkosten betekende.... Dat was voor mij einde Tele 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:37

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Dus in dat geval kloppen die gesprekken van een paar seconden wel. Alleen verwacht je dus niet dat je moet betalen wanneer er een oproep niet wordt beantwoord...

Wel een slechte zaak trouwens, ik zal eens kijken of ik een gespecificeerde rekening ontvang.

[ Voor 5% gewijzigd door Twee Dee op 07-02-2005 16:30 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-05 21:07

Ankh

|true

stuur het door naar radar of kassa. (die bel bus) en ineens kan dan alles.. zolang je met meerdere mensen het regelt sta je sterk in je schoenen. ik zal het eens bij me schoonfamilie vragen

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het is toch wel bekend dat je bij Tele2 ook voor niet tot stand gebrachte verbindingen betaalt? Een addertje onder het gras bij Tele2

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

Cyphax

Moderator LNX
Aha... dit komt me bekend voor. Ik bel ook via Tele2. Ik vraag me af of het zo uiteindelijk hetzelfde kost als gewoon KPN, of misschien toch minder. Ik bel niet zo veel, het komt me zelden voor dat ik bel en er wordt niet opgenomen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Yep.... je betaalt al zonder dat er opgenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb hier een klant gehad die elke dag zn beltegoed nu controleert.

Hij heeft ook tele 2 en hij heeft ontdenkt dat elke nacht 7 eurocent van zn beltegoed af gaat.

Nu heb ik hem doorverwezen naar Tele2 en heb er nog niets over gehoord, maar het lijkt erop dat er iets mis is met tele2...

een leuke zaak voor radar of kassa inderdaad >:) ...

[ Voor 4% gewijzigd door Raimon op 07-02-2005 16:51 ]

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 08:37

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Raimon schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:50:
Ik heb hier een klant gehad die elke dag zn beltegoed nu controleert.

Hij heeft ook tele 2 en hij heeft ontdenkt dat elke nacht 7 eurocent van zn beltegoed af gaat.

Nu heb ik hem doorverwezen naar Tele2 en heb er nog niets over gehoord, maar het lijkt erop dat er iets mis is met tele2...

een leuke zaak voor radar of kassa inderdaad >:) ...
Misschien kost het bij Tele2 7 cent om je beltegoed te controleren ;) B)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:55
mabarto schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:41:
Yep.... je betaalt al zonder dat er opgenomen is.
Dit is dus NIET waar. Zelf gecheckt op mijn telefoonrekening en bij Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 22:19
wij hebben dit een paar jaar geleden ook gehad, het valt bijna niet op omdat het kleine bedragen zijn, maar aangezien we een rekening kregen met allerlei korte gesprekken met totaal onbekende nummers op het moment dat we gewoon op vakantie waren zijn we maar gewoon gestopt met tele2.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 18:00

Koppensneller

winterrrrrr

Uit de Algemene Voorwaarden van Tele2 (te downen van de website):

5. Tarieven en betalingen
5.1.De Klant betaalt Tele2 voor iedere geslaagde verbinding
een bestemmingsafhankelijk starttarief, vermeerderd
met een bestemmingsafhankelijk tarief per
seconde, overeenkomstig de op dat betreffende
moment geldende prijslijst van Tele2. De actuele
prijslijst is beschikbaar bij de Klantenservice van
Tele2 en op de Tele2 Website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:06
jongentje schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:41:
[...]

Dit is dus NIET waar. Zelf gecheckt op mijn telefoonrekening en bij Tele2.
Theorie en praktijk. Mijn praktijkervaring: deed al jaren niets meer met Tele2 -simpelweg omdat 1601/1609/1649 veel goedkoper zijn, en daartussenin heb ik nog andere carriers gehad-, kreeg toch plotseling een faktuur met een hele serie gesprekken die via Tele2 gedaan zouden zijn in de maand daarvoor naar mij totaal onbekende nummers. Hoezo spookfaktuur?

Hij is -uiteraard- wel gecrediteerd, maar dit geeft toch wel aan hoe "goed" hun administratie in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Laatst online: 20-05 16:14
Jongens, wie van Tele2 af wil kan ik altijd even helpen aan een opzeggingsformuliertje hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Laatst online: 16-05 15:00
Die gesprekken van enkele seconden zijn precies waarom ik weer opgezegd heb bij Tele2. Volgens de klantenservice zijn het allemaal gesprekken die zijn opgenomen (antwoordapparaten, voicemails, etc), terwijl ik bij de meeste nummers zeker weet dat dit niet het geval is.
Ach, en omdat mijn gesprekskosten via de vaste lijn toch minimaal zijn, ben ik weer lekker terug naar KPN, lekker makkelijk alles op één rekening. Alleen de abbonnementsgelden van KPN zouden van mij wel wat omlaag mogen... Maar daar zit je helaas toch aan vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 22:58

Paladin

Play Ball!

Same here, Tele2 heeft hele vreemde rekeningen met nummers die volstrekt onbekend zijn bij ons, ook waren de maandelijkse gesprekskosten hoger dan die met kpn? ook hier zijn we dus weer gestopt met Tele2 en overgegaan op KPN, vertrouw deze personen toch meer dan dat toch wel redelijk vage Tele2.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Zo´n bullshit dit. ;)
Het is technisch niet eens mogelijk om niet tot stand gebrachte gesprekken in rekening te brengen. Moet je nagaan hoe vaak je oplegt als je de voicemail van iemand krijgt te horen... Ik heb zo´n zelfde discussie gehad met mijn huisgenoot, kansloos.
Tevens is het zo dat Tele2 op de factuur niet de dorpen en steden zelf registreerd maar op de regio´s. vandaar het ´ik heb hier nog nooit heengebeld´ misverstand.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
1) Denk je om je taalgebruik.
2) Oordeel pas als je alle feiten kent.
FoggyFreek schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:03:
Het is technisch niet eens mogelijk om niet tot stand gebrachte gesprekken in rekening te brengen. Moet je nagaan hoe vaak je oplegt als je de voicemail van iemand krijgt te horen... Ik heb zo´n zelfde discussie gehad met mijn huisgenoot, kansloos.
Tevens is het zo dat Tele2 op de factuur niet de dorpen en steden zelf registreerd maar op de regio´s. vandaar het ´ik heb hier nog nooit heengebeld´ misverstand.
1) Helaas voor jou: dat blijkt toch echt anders. Heb jaren (!) geen gebruik gemaakt van Tele2 (was gewoon een andere preselect geselecteerd) terwijl er plotseling een faktuur van Tele2 opduikt voor recent gevoerde gesprekken (althans volgens hun).
2) Tele2 kan ook gespecificeerde rekeningen leveren. Maar het feit dat dit niet standaard gebeurt geeft al te denken => hoe vager, hoe minder makkelijk te controleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 10:55
Tele2 gaf bij mij wel standaard gespecificeerde facturen hoor.

Misschien broertje zusje (iemand anders in huis) die stiekem zit te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
jongentje schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:19:
Tele2 gaf bij mij wel standaard gespecificeerde facturen hoor.

Misschien broertje zusje (iemand anders in huis) die stiekem zit te bellen?
En dan speciaal 1602 ervoor draait? En dat ook nog eens de jaren daarvoor NIET gedaan heeft? Logica ontbreekt, evenals broertje en/of zusje in huis...
Pagina: 1