Ervaringen met 5.1 Koptelefoon gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 2.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

Topicstarter
Ik zoek niet naar de ultimate audio ervaring, maar wil mijn koptelefoon op de computer voor games gebruiken.

Ik heb een maandje of wat geleden in de Media Markt (I know) een 5.1 koptelefoon gezien, maar dacht toen nog, goedkoop merk, laat maar hangen. Nu zag ik dat Zalman (geen grote naam in koptelefoons, wel in overclocking en cooling) ook een 5.1 koptelefoon aanbied (zie ZM-RS6F enZM-RS6F+M (met microfoon)).

Ik wil graag weten of iemand hiermee of met andere 5.1 kt's ervaring heeft.

Tot dusverre de info die ik uit onderstaande postings heb gehaald:
* Zalman ZM-RS6F (géén mic, € 39,00 (pricewatch)
* Trust 751B 5.1 Headset 5.1 Surround (géén mic, € 40,50(pricewatch))
* Speedlink Medusa 5.1 Surround Headset (shop link only) (met mic, € 84,90)
* Gainward H@H SoundXplosion 5.1 Headset (géén mic)
* Sharkoon Dynamic 5.1 (met mic, USB!)
* Ezonics EZ-638 Headphones (géén mic, $ 149,00)
* Qware HS-004 Dolby 5.1 Headphone (géén mic, € 37,00 pricewatch)

Reviews:
* Extreme Computing (Trust)
* SpecialTech (Trust)

Zalman: geen aanrader
Trust: redelijk raving reviews

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 123662 op 31-01-2005 20:20 . Reden: nog meer SP updates ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb zo'n Zalman en ik zou die toch niet kopen. Geluid vind ik niet zo mooi en van dat 5.1 geblaat merk je toch niet veel. Gewoon een goede stereo hoofdtelefoon kopen. Ben je veel beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Een vriend van mij heeft ook zo'n koptelefoon.

Ik vind die dingen nou niet echt degelijk aanvoelen.
Ik heb een Phillips koptelefoon van 10 euro's, heerlijke bas alleen de hogetonen zijn minder.

Het gaat hier om de: SBC HP200

Hij zit ook helemaal over je oor net zoals de zalman.

Maar dit is slechts mijn mening.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pisart schreef op maandag 31 januari 2005 @ 08:03:
Ik heb zo'n Zalman en ik zou die toch niet kopen. Geluid vind ik niet zo mooi en van dat 5.1 geblaat merk je toch niet veel. Gewoon een goede stereo hoofdtelefoon kopen. Ben je veel beter af.
Als je het hebt over niet zo mooi geluid. Ik heb nu een mid-price Sony kt, die mijn hele oor afdekt, opzeg geen slechte. Voor gaming redelijk goed, maar ik zou graag 5.1 willen hebben in mijn games. Speakers kunnen niet omdat ik dan gelijk het hele huis wakker houdt/maak.

Gebruik je die Zalman voor games of is jouw geluidsvergelijking gebaseerd op DVD's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Ik gebruik de Speedlink Medusa 5.1 headset voor games, echt perfect ding.

Je hoort precies waar de aktie is,dus als er rechtsvoor geschoten wordt dan hoor je dat ook als dusdanig,en als er iemand achter me aan komt lopen (in call of duty) dan hoor ik dat ook.
Voor verdere info check: http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=29_133

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

ik denk trouwens dat de kwaliteit van het geluid niet zo heel belangrijk is voor de games, zolang je maar goed hoort waar het precies is.
Dat je schoten niet helemaal met de allerlaagste tonen worden weergegeven is van ondergeschikt belang, lijkt me?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paitor schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:14:
ik denk trouwens dat de kwaliteit van het geluid niet zo heel belangrijk is voor de games, zolang je maar goed hoort waar het precies is.
Dat je schoten niet helemaal met de allerlaagste tonen worden weergegeven is van ondergeschikt belang, lijkt me?
Ik ben idd niet op zoek naar een Hi-Fi gold-plated 25 kHz koptelefoon. Wel wil ik weten met welke 5.1 kt de beste ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18395

Ik heb ook een zalman, voor muziek luisteren moet je em ABSOLUUT NIET (duidelijk genoeg hoop ik? ;) ) kopen, maar voor games is hij toch echt wel handig :)

Edit: Ik heb ook nog eens een review over een andere 5.1 headset gelezen ( niet zalman), die ze beter vonden dan de zalman. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden.......

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 18395 op 31-01-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 18395 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:15:
Ik heb ook een zalman, voor muziek luisteren moet je em ABSOLUUT NIET (duidelijk genoeg hoop ik? ;) ) kopen, maar voor games is hij toch echt wel handig :)

Edit: Ik heb ook nog eens een review over een andere 5.1 headset gelezen ( niet zalman), die ze beter vonden dan de zalman. Ik zal eens kijken of ik die nog kan vinden.......
Okee, duidelijk verhaal, als jij die andere set kunt zoeken, dan stel ik dat erg op prijs.

Ik luister heel af en toe wel eens een MP3-tje maar dat doe ik dan toch op mijn simpele shitty 2.1 desktop speakertjes. Dus hooggevleugelde audio ervaringen zijn niet mijn ding op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze review is het niet, maar het ging als ik t me goed herinner wel om de (ja je gelooft t niet ;) ) trust headset.

http://www.xtremecomputing.co.uk/review.php?id=8

Ik kan de review waar de zalman en deze vergeleken worden alleen niet vinden, sorry :'(

Edit: nog een link,met een paar user reviews:
http://www.specialtech.co...ductid=813&cat=149&page=1

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 18395 op 31-01-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Ik denk ook niet dat die Zalman een hoog volume aankan, aangezien Zalman bekent staat om zijn stilte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:13
als je een headset voor gamen wil raad ik de plantronics audio 90 aan. ik heb deze tijd gehad totdat ik uhm gemolt had 8)7 . je hoort precies waar alles is enzo. je kan iemand precies volgen door een muur etc. vriend van me heeft een sennheiser pc150. die is ook perfect voor gamen alleen een stuk duurder. voor muziek vindt ik de plantronics redelijk zit een goede bass in maar gebruik altijd boxen voor muziek.

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 21:04
Ikzelf heb een zalman 5.1 gekocht. Ikzelf vindt er een mooi geluidje inzitten voor die prijs. Hoe goed de 5.1 ervaring is, durf ik eigenlijk geen strak antwoord op te geven. Ik gebruik hem altijd als ik 's avonds een film kijk en denk dat de surround beter is dan stereo, maar absoluut niet zo mooi als losse speakers in de kamer(en dus niet altijd even duidelijk of het nu rechtsvoor of gewoon rechts is).

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
Anoniem: 99283 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:44:
Ik denk ook niet dat die Zalman een hoog volume aankan, aangezien Zalman bekent staat om zijn stilte...
uhm sorry, maar cooling en headset staat toch redelijk los van elkaar. beetje raar om te zeggen ow in cooling redelijk stil enzo dus de headsets kunnen ook niet hard?

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildow schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:47:
Ikzelf heb een zalman 5.1 gekocht. Ikzelf vindt er een mooi geluidje inzitten voor die prijs. Hoe goed de 5.1 ervaring is, durf ik eigenlijk geen strak antwoord op te geven. Ik gebruik hem altijd als ik 's avonds een film kijk en denk dat de surround beter is dan stereo, maar absoluut niet zo mooi als losse speakers in de kamer(en dus niet altijd even duidelijk of het nu rechtsvoor of gewoon rechts is).
Idd, imho is het alleen een headset bedoelt voor de gamer. Ik kan namelijk in games wel degelijk t verschil merken tussen een stereo headset en de zalman. Met een stereo headset hoorde ik nooit of t geluid nu van achteren of van voren kwam. Nu wel.

Maar ik raad bFunk aan om als t kan even verschillende headsets te testen, voordat je wat koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snuffz0r schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:46:
als je een headset voor gamen wil raad ik de plantronics audio 90 aan. ik heb deze tijd gehad totdat ik uhm gemolt had 8)7 . je hoort precies waar alles is enzo. je kan iemand precies volgen door een muur etc. vriend van me heeft een sennheiser pc150. die is ook perfect voor gamen alleen een stuk duurder. voor muziek vindt ik de plantronics redelijk zit een goede bass in maar gebruik altijd boxen voor muziek.
Aardig advies, maar ik heb nu een aardige stereo koptelefoon (Sony met een los 5 euri mic-je op desktop). Voor gaming prima te doen. Ik wil liefst een 5.1 kt met mic ingebouwd. Als ik een nieuwe stereo kt koop dan dacht ik eigenlijk eerder aan de Logitech Extreme PC Gaming Headset.
Anoniem: 18395 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:52:
Idd, imho is het alleen een headset bedoelt voor de gamer. Ik kan namelijk in games wel degelijk t verschil merken tussen een stereo headset en de zalman. Met een stereo headset hoorde ik nooit of t geluid nu van achteren of van voren kwam. Nu wel.

Maar ik raad bFunk aan om als t kan even verschillende headsets te testen, voordat je wat koopt :)
Het idd alleen voor gaming, films kijk ik wel op mijn breedbeeld tv met 5.1 speakerset. Dat testen/luisteren is wel een aardige suggestie, maar waar kun je tegenwoordig nog dit soort dingen luisteren ;(.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 123662 op 31-01-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:58

Metten

ik hou het graag simpel

Snuffz0r schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:47:
[...]

uhm sorry, maar cooling en headset staat toch redelijk los van elkaar. beetje raar om te zeggen ow in cooling redelijk stil enzo dus de headsets kunnen ook niet hard?
idd, dat is wel een erg kromme redenatie!

Ik denk zelf dat het trouwens onzin is, zo'n 5.1 koptelefoon. Ik kon altijd met mijn gewone Sony MDR-V250 precies horen waar de actie was. Ik denk trouwens wel dat dat het best werkt als je een audigy hebt en de output hiervan op 'koptelefoon' instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, try before you buy is inderdaad wel wat lastig ;)

Overigens kan ik deze 5.1 headsets vinden op t net (om t je nog wat moeilijker te maken ;) ) :

- de Zalman ZM-RS6F
- de Trust Headset 751B 5.1 Headset 5.1 Surround
- de Gainward H@H SoundXplosion 5.1 Headset
- de Sharkoon Dynamic 5.1
- de Ezonics EZ-638 Headphones

Wil de beste nu opstaan? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 18395 op 31-01-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
Aardig advies, maar ik heb nu een aardige stereo koptelefoon (Sony met een los 5 euri mic-je op desktop). Voor gaming prima te doen. Ik wil liefst een 5.1 kt met mic ingebouwd. Als ik een nieuwe stereo kt koop dan dacht ik eigenlijk eerder aan de Logitech Extreme PC Gaming Headset.
ah kheb het er niet bij gezegd, maar alle 2 de genoemde headsets hebben een ingebouwde mic. en ze zijn beide ook gemaakt om me te gamen. ik geloof ook niet dat 5.1 voordeel oplevert. kheb er reviews over gelezen toen ze net uit waren. ik zou persoonlijk voor de audio 90 gaan. is mooi ding, zit fijn, goed geluid, goede mic en goed betaalbaar

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111610

Ik gebruik zelf sinds een half jaar ongeveer de Speed-Link Medusa 5.1 Headset. Ik was eerst ook kritisch ten aanzien van het hele 5.1 gebeuren in een koptelefoon maar heb me toch laten ompraten door de vele goede reviews. Ik heb 'm voor zo'n 75 euro gekocht bij Alternate.

En... ik ben zeker niet teleurgesteld. Het Surround Sound effect is verbluffend, zoals eerder al aangehaald is wel degelijk te horen in bijv. een first person shooter waar de actie zich bevind. En dan bedoel ik ook echt dat je precies kunt zeggen waar het is 'om je heen'. Echt een heel groot verschil ten opzichte van een normaal Stereo geluidje. Ik moet dan ook elke keer weer heel diep zuchten wanneer ik de zoveelste reactie hoor van een 'kenner' die zegt dat 5.1 in een koptelefoon onmogelijk is.

Natuurlijk is het niet 100% hetzelfde als bij een echt 5.1 Speaker systeem, maar ik heb ook nog nooit een koptelefoon gehad die exact hetzelfde klonk als een 2.1 Speaker setupje. Een koptelefoon is altijd anders en naar mijn idee veel intenser kwa geluid. En wel zo prettig voor medebewoners of buren...

Daarnaast wordt ook veel kritiek geleverd op de Subwoofers in 5.1 Headsets, en ook hier is die kritiek zeer onterecht. Wanneer je namelijk via je 5.1 Driver Software alle speakertjes zacht draait op de subwoofer na, hoor je uit je koptelefoon toch echt een diep Subwoofer geluid. En dan niet kinderachtig maar gewoon vet geluid. De Bass in de Medusa is echt voortreffelijk.

Zoals gezegd kun je dus elk speakertje in de koptelefoon onafhankelijk harder of zachter zetten waarmee je het ding perfect kunt afstellen. Voor spelletjes en met name waar geluid een belangrijke rol speelt vind ik het echt een super aanwinst. Ook voor films en muziek heb je erg intens en erg kwalitatief goed geluid. Ik wil niet meer zonder!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-06 22:24
Metten schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:54:
[...]

Ik denk trouwens wel dat dat het best werkt als je een audigy hebt en de output hiervan op 'koptelefoon' instelt.
Nee, behalve dat het geluid dan compleet hol en misvormd word, geeft het geen meerwaarde bij het
horen van een positie in bv cs :)

Probleem met 5.1 koptelefoons is niet zozeer het idee maar de kwaliteit,
kwa geluidskwaliteit vind ik ze compleet ruk (ik heb het genoegen gehad de meeste te mogen beluisteren), maar dat zal wel weer verwende oren zijn enzo bla bla dat verhaal :P

er bestaan wel goede 5.1 headphones, maar dat zijn headphones met 2 drivers en een versterker met een ingebouwde dolby headphone decoder gebaseerd op binaural audio :) (akg/sony/pioneer/philips hebben dat soort setjes en de goedkoopste kost rond de 250 euro, beetje kostbaar dus.)

[ Voor 47% gewijzigd door _Drake_ op 11-03-2005 23:23 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om nog even toe te voegen, ik heb de Trust 5.1 koptelefoon gekocht en aangesloten op mijn Audigy 5.1 uitgang(en). Werkt perfect, ik gebruik em niet voor films (daar heb ik een tv met 5.1 voor). In games merk ik wel (CSS, anderen) dat je meer gevoel voor posities krijgt door de kt. Ondanks dat het natuurlijk niet dezelfde 5.1 ervaring is als met een speaker setup, geeft het voor mij in games (ook rekening houdend met de rest in mijn huis) een betere diepere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
(kweet dat dit topic al stukje oud is)

Heeft er iemand al geprobeerd zo'n hoofdtelefoon in te stellen op een onboard geluidskaart?
Het lukt mij maar niet deze deftig in te stellen,heb ook wel problemen met men 6.1 speakersetje.
Het is met onboard soundstorm geluid,als ik zo de tests doe voor de speakers te testen lukt het mij maar niet :'( Is er wat mis met men drivers?

In games heb ik dan wel het gevoel dat ik het groene hoor en het rode niet.
Ik hoor dus voor een stuk wat er achter me gebeurt en voor mij. Maar als er een ventje voor mij loopt of ik schiet, hoor ik dat gewoon niet, om dat ventje te horen moet ik mij dan gewoon 90° draaien zodat ie links of rechts van mij loopt,dan hoor ik hem volledig.

Afbeeldingslocatie: http://lrrp.clanhost.nl/tacs/DeNB3rt_jpg's/geluid.JPG

Iemand anders met een realtec 850 chip beweert wel dat het werkt bij hem, maar ik heb mijn twijfels.

Iemand ervaring hiermee of ook met een probleem.

Het geteste spel is battlefield vietnam (volgens sommige met EAX problemen...)

[ Voor 5% gewijzigd door DeNB3rt op 07-04-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111610

Ik heb 't idee dat onboard geluid altijd slechter is. Ik kreeg mijn Medusa ook niet lekker ingesteld met 't onboard geluid van m'n Asus A8N-E. Echter voor slechts 33 euro heb je een Terratec Aureon 5.1 Fun kaart die ik er nu ook in heb hangen en dat werkt perfect, alles werkt zoals het zou moeten werken.

Ik kreeg pas trouwens een leuk mailtje van iemand over de koptelefoon alleen omdat ik m'n pc moest formatteren ben ik dat helaas weer kwijt, terwijl ik het nog niet helemaal had gelezen. Ik hoop dat diegene dit topic toevallig ook weer leest en het mailtje nog een keer wil sturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

Snuffz0r schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:47:
[...]

ik denk dat ie een grapje maakte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

ik wou ook een zalman kopen maar heb uituidelijk een Sennheiser hd 515 gekocht niet specifiek voor alleen games maar hij is wel goed

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 19:35

13art

Moderator Mobile
Voor wat het nog waard is: de Steel Dound 5H-USB schijnt echt de beste game koptelefoon te zijn.
Van de verhalen schijnt de Ozaki 5.1 Headset ook niet slecht te zijn.

Zit zelf nog te twijfelen welke ik zal nemen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:21
Uit nieuwsgierigheid

Ik zat zelf rond te kijken voor een nieuwe headset die kwalitatief beter moet gaan zijn dan de plantronics 90 die ik op dit moment heb.

Nu lees ik hier dat mensen niet zo tevreden zijn over de algehele kwaliteit van de zalman headset. Hij is dus wel aardig voor gamen, maar voor muziek dus niet

Ik kwam op Salland automatisering de Philips SHG8100/00 tegen, een draadloze hoofdtelefoon met SRS (whats in the name). Heb me al een breuk gezocht maar kan er geen informatie in de vorm van ervaringen of reviews over vinden.

Iemand hier die er ervaring mee heeft?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik zit ook te kijken voor een 5.1 headset. Ik wilde eerst een Medusa 5.1 waar de meeste reviews vrij lovend over zijn. De gebruikservaringen die ik vond, zijn echter vrijwel allemaal negatief, met name met betrekking tot de bass van de achterspeakers. In combinatie met een audigy/X-Fi-kaart schijnt het nodige sowieso niet vlekkeloos te verlopen, en laat ik nu net een Audigy 2 hebben. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die achteraf nog positieve ervaringen hebben met een 5.1 headset en dan met name in combinatie een audigy/kaart.
Is de Sharkoon Majestic 5.1 wat?
DjWannaB2002 schreef:
Voor wat het nog waard is: de Steel Dound 5H-USB schijnt echt de beste game koptelefoon te zijn.
Van de verhalen schijnt de Ozaki 5.1 Headset ook niet slecht te zijn.

Zit zelf nog te twijfelen welke ik zal nemen.
Over beide headsets die je noemt is via google een minimale hoeveelheid aan informatie te vinden. Wat was jouw bron? Of was het iets wat je gewoon ergens gehoord had?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RaJitsu schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:33:
Over beide headsets die je noemt is via google een minimale hoeveelheid aan informatie te vinden. Wat was jouw bron? Of was het iets wat je gewoon ergens gehoord had?
Het moet de Steel Sound zijn voor zover dat nog niet duidelijk was.
Ik heb zelf toch de nodige info er over kunnen vinden. Aantal reviews enz. Dus niet zelf verzonnen :p Maar ja, iets wat goed klinkt of niet blijft altijd een persoonlijke mening.

De ozaki weet ik van mensen op IA.net die hem hebben en die er allen tevreden over waren.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 18-04-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyverNL
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zelf heb ik de Trust silverline 5.1, en daar heb ik heel goede ervaringen mee op de audigy 2.

Maar ik heb laatst ook de Medusa gekocht. Zelf ben ik niet zo kapot van de medusa, maar hij is slechts 3 weken gebruikt, heeft nog 21 maanden garantie. Als je dus toch een Medusa wilt kopen, van mij mag je hem overkopen voor 50 euro, anders ligt ie toch maar te verstoffen. Ik wil hem zelfs nog wel komen langsbrengen (mits in Nederland en bereikbaar met OV) zodat je hem kunt controleren en alles.

Alleen wel een waarschuwing, als je hem gebruikt in combinatie met EAX-technologie is de bas van de achterspeakers ronduit bagger... Miles Fast 2D positional audio daarentegen valt wel weer mee.

Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Gebruik in combinatie met EAX was wel de bedoeling, dus ik kan je er helaas niet vanaf helpen.
Het moet de Steel Sound zijn voor zover dat nog niet duidelijk was.
Nou, als ik eerlijk moet zijn was ik daar inderdaad niet op gekomen :D . Maar bedankt, ik zal eens rondkijken.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156793

Ik heb de Zalman en ben erg tevreden. Ik gebruik hem voornamelijk voor gaming (COD, DOOM3, Red Orchestra).
Uiteraard is 5.1 gesimuleerd. I elk oor heb je 3 speakers (F, M, R). Hij zit heerlijk comfortable en goed op je hoofd (kussens sluiten alles af) en heeft een lang koord maar sommige mensen vinden dat weer minder. Gouden jacks geven de topkwaliteit die de prijs verdient.
Voor gaming is hij top, voor films meer dan prima en alleen voor muziek met heftige bass is hij eigenlijk niet zo goed en je hebt geen volume regelaar voor je handen. Dat moet je op de compu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Die Ozaki PH009 5.1 Headset klink wel aardig. Kost in principe ook vrij weinig. Is alleen wel moeilijk te verkrijgen. Mocht dat inderdaad niet lukken, dan wordt het de Steel Sound 5H-USB. Zit alleen nog met een vraag over die Ozaki, nl. welk van de twee het nu eigenlijk is:
Deze: Afbeeldingslocatie: http://www.ewe.co.yu/imageskomp/ozakiph009.jpg of deze: Afbeeldingslocatie: http://www.habotex.nl/estore/uploadimages/AUDXS204E-01.jpg

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RaJitsu schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:33:
Die Ozaki PH009 5.1 Headset klink wel aardig. Kost in principe ook vrij weinig. Is alleen wel moeilijk te verkrijgen. Mocht dat inderdaad niet lukken, dan wordt het de Steel Sound 5H-USB. Zit alleen nog met een vraag over die Ozaki, nl. welk van de twee het nu eigenlijk is:
Deze: [afbeelding] of deze: [afbeelding]
Volgens mij de eerste.
Kijk maar eens bij de verlopen inkoopactie van de ozaki. Misschien dat je zelfs nog wel contact kan opnemen met de organisator om te vragen waar hij hem vandaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 08:09
ik heb zelf ook een zalman.. ben er dik tevreden over, alleen na uurtje of 2 gaan je oren tog wel flink zeer doen.. dat is egt het grootste minpuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:05:
[...]

Volgens mij de eerste.
Kijk maar eens bij de verlopen inkoopactie van de ozaki. Misschien dat je zelfs nog wel contact kan opnemen met de organisator om te vragen waar hij hem vandaan had.
Daar staat inderdaad hetzelfde product. En wanneer je zoekt naar afbeeldingen, kom je deze ook tegen. Echter, verschillende webwinkels laten dat andere plaatje zien. Bijv. http://www.habotex.nl/est....php?Art_ID=5528&taal_ID=.
Naar het schijnt is Ozaki gestopt met de productie ervan (wat de organisator van de IA ook al meldt in het forum, waardoor hij een alternatief product moest aanbieden). Ik heb ook al naar Ozaki gemailed, effe afwachten wanneer ze antwoorden.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zie het ja. Als het verder gewoon zelfde type nummer is zal het weinig verschil maken. Misschien een oudere en nieuwere versie in een ander jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik wilde hem (de Ozaki PH009) gaan bestellen, maar hij is echt moeilijk te verkrijgen. Alleen bij IT-Connect, waar ik in de shopsurvey slechte verhalen van lees. Die vertrouw ik dus niet en aangezien je daar alleen vooruit kan betalen, wordt het dus waarschijnlijk de Steel Sound 5H. Flink nadeel vind ik echter wel dat er geen basisstation bij zit, en de aansluitingen direct op de geluidskaart zitten. Dit betekent dus dat ik het steeds moet switchen. Of bestaat hier een oplossing voor?

[ Voor 3% gewijzigd door RaJitsu op 22-04-2006 16:03 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja je kan een usb-hub kopen en die op je bureau zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyverNL
  • Niet online
Well... Als je het niet erg vind om nog een andere te kiezen...

Zoals ik al zei gebruik ik de Trust silverline 5.1 surround headset. Deze heeft in mijn ogen zeer goed 5.1 geluid, zijn een aantal lovende reviews over beschikbaar. Daarnaast zit er een volume-controle op de kabel, met 3 aparte regelkanalen: Front, Rear en center/sub. Hij heeft een basisstation met de mogelijkheid om al het geluid te muten. Aan de achterkant van het basisstation kun je je speakerset aansluiten en dan kun je aan de voorkant gewoon switchen door op een knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Klinkt veel belovend, alleen trust geloof ik zelf niet zo in...... Ze hebben naar mijn idee gewoon teveel ´crap´ op de markt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:27

Wildfire

Joy to the world!

DjWannaB2002 schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:39:
Klinkt veel belovend, alleen trust geloof ik zelf niet zo in...... Ze hebben naar mijn idee gewoon teveel ´crap´ op de markt gebracht.
Hetgeen niet betekent dat ze nooit iets goed op de markt brengen. M.a.w., af en toe kan er best een goed product tussen zitten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyverNL
  • Niet online
http://www.gamersnet.nl/r...b_5_1_silverline_headset/

Deze is wel fatsoenlijk. Trust me ;)

En anders kijk je of je eens bij iemand die hem heeft kunt langskomen om te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wildfire schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:13:
[...]

Hetgeen niet betekent dat ze nooit iets goed op de markt brengen. M.a.w., af en toe kan er best een goed product tussen zitten.
Dat heb je mij ook helemaal niet horen zeggen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Nou, ik denk dat het dan toch de Trust wordt. Dit vanwege het basisstation, en daarbij gunstige prijs. Vanwege dat laatste kan ik sowieso niet echt verkeerd zitten (en anders is het een leuk verjaardagscadeau voor m'n broer ;)). Maar ik heb er wel vertrouwen in.

Overigens heeft Trust het vooral door de in het verleden uitgebrachte producten, een beetje een imago van goedkope budget-zooi. Maar wanneer je kijkt wat ze tegenwoordig allemaal op de markt zetten, zitten er zeker aardige dingen tussen. Maar goed, da's een andere discussie. Zodra het ding binnen is (of het nu de Trus betreft, of toch een andere) en ik 'em aan de tand heb gevoeld, zal ik mijn ervaringen hier delen.

[ Voor 7% gewijzigd door RaJitsu op 25-04-2006 00:29 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173671

Hi,

Ik weet niet waarom de volgende Headsets niet in je vergelijk stonden...
Ze stonden bij mij hoog op mijn verlanglijstje.

Met name de Sennheiser 155 of de 165.

Ik heb uiteindelijk zelf gekozen voor de Plantronics Gamecom pro 1. Is een volledig USB headset met ingebouwde DSP. Volgens mij is dit ook een 5.1 headset?!?

Ik heb het tot nu toe een paar keer meegespeeld. Comfort is helemaal OK. Je kan via website een programma downloaden (pro sono ) waarmee je alles kan afregelen. Soort equalizer.
Ik moet zeggen dat mijn 4.1 systeem(aiwa) meer bas prodiceert dan de headset. Wat wel scheelt met zo'n headset..je wordt helemaal opgenomen in het spel. Vooral met BF 2 gespeeld.

Skypen etc is helemaal perfect. Ik kom helemaal helder door...dus Mic is goed.

Anyway headset is in europa stervensduur. Maar via ebay kan je de headset tegen een veel schappelijker prijs aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Zo'n Sennheiser 165 is natuurlijk schitterend, maar voor het gebruik dat ik voor ogen heb, is een prijs van dik boven de 100 Euro (goedkoopste in de pricewatch is €132,-), het voor mij gewoon niet waard. Hoe goed ie ook is. Misschien als het als permanente audiovoorziening zou dienen, dat het een optie was, maar nu niet.
Zo'n Plantronics Gamecom Pro 1 klink trouwens ook wel interessant. Alleen zit ik met dat USB. Ik had zelf altijd het idee dat dat niet echt gunstig was voor het surround geluid. Immers maakt een normale subwoofer met satellietboxen opzet (dus de 5.1, 6.1, 7.1, etc. -setjes), nooit gebruik van USB. Dat zegt mij iets over wat de mogelijkheden zijn voor geluid via USB tov geluid via de cinchstekkers. Of is dat gewoon onzin? Iemand die hier wat duidelijkheid over kan scheppen?

[ Voor 4% gewijzigd door RaJitsu op 25-04-2006 00:30 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyverNL
  • Niet online
USB = Geen EAX.

Als ik het goed begrijp, van alles wat ik gelezen heb, gaat er dan een stuk software werken als geluidskaart voor je USB. Dit is beperkter in zijn mogelijkheden dan je huidige Creative 5.1 (7.1, wat jij wil) geluidskaart.

Correct me if I'm wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Bijkomend nadeel is dat USB ook processorkracht vergt.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ok,het ding is eindelijk binnen. Ik heb alleen een probleem. Ik gebruik de Trust Silverline in combinatie met een 4.1 set.
Wanneer ik een luidsprekertest doe, gaat alles goed. Maar wanneer ik een mp3 afspeel, krijg ik slechts uit de voorste twee speakers geluid. Wanneer ik overschakel naar 5.1 en de koptelefoon, dan lijkt wederom alles in de luidsprekertest goed te gaan, maar in spellen en bij DVD's mis ik het surround geluid. Iemand die weet wat het probleem is, cq. kan zijn?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Beetje een oud topic, maar wel precies het onderwerp dat ik zoek.

ik ben op zoek naar een 5.1 headset (mic niet persé nodig) die ik aan kan sluiten op m'n laptop met 7.1 spdif output.

Hiervoor zit er een 3.5mm connector op m'n laptop, echter nu zit ik al een tijdje te zoeken maar zie ik geen headset die deze als input slikt, of waar ik het niet zeker van weet.

Bijvoorbeel de Creative HQ-2300D headset (5.1) (die ik wel weer wat prijzig vind)
Input: Dual Digital / Optical input (minijack), Analog input (stereo minijack)
Output: Dual headphones output (2 x stereo minijack)
Heb ik drie vragen:

-Zijn er meer headsets die spdif als input ondersteunen?
-Werkt zo'n 5.1 headset ook op een 7.1 aansluiting?

En gebruikt zo'n usb 5.1 headset niet teveel processorkracht bij het gamen? (Een usb wlan dingetje werkt dus bijvoorbeeld voor geen meter)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:27

Wildfire

Joy to the world!

steveman schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:49:
Beetje een oud topic, maar wel precies het onderwerp dat ik zoek.

ik ben op zoek naar een 5.1 headset (mic niet persé nodig) die ik aan kan sluiten op m'n laptop met 7.1 spdif output.

Hiervoor zit er een 3.5mm connector op m'n laptop, echter nu zit ik al een tijdje te zoeken maar zie ik geen headset die deze als input slikt, of waar ik het niet zeker van weet.

Bijvoorbeel de Creative HQ-2300D headset (5.1) (die ik wel weer wat prijzig vind)

[...]

Heb ik drie vragen:

-Zijn er meer headsets die spdif als input ondersteunen?
-Werkt zo'n 5.1 headset ook op een 7.1 aansluiting?

En gebruikt zo'n usb 5.1 headset niet teveel processorkracht bij het gamen? (Een usb wlan dingetje werkt dus bijvoorbeeld voor geen meter)
SPDIF Input zou betekenen dat de headset zelf de decoding zou moeten gaan regelen. Lijkt me een klein beetje prijziger te worden dus. Niet voor niets slikken alle 5.1 headsets, voor zover ik weet, enkel analoge aansluitingen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1