Toon posts:

Motherbord of processor dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik geprobeerd om de bios van een Asus P4S533 te updaten dmv van en update via internet, na het schijnbaar goed flashen kreeg ik een controle fout!
Nu start de PC in het geheel niet meer op, alleen het moederbord ledje brand nog en verder gebeurt er helemaal niets, ik kan ook niet meer van een floppy opstarten, het beeldschermlampje wordt niet groen, als ik het geheugen eruit haal en/of de beeldschermkaart krijg ik geen fout piepjes!
Ik heb hier op verschillende plaatsen gelezen hoe de bios opnieuw te flashen, maar omdat de PC niets doet kan ik geen van de oplossingen uitproberen.
De computer gaat wel uit na 5 seconden de startknop in te drukken, betekent dat iets? is dat een indicatie dat de processor het nog doet?
Wat te doen? hoe kan ik vaststellen of misschien de processor is overleden of alleen het moederbord? ik wil wel een nieuw moederbord kopen maar misschien is de processor dood?

Verwijderd

Natuurlijk is het het mobo... Na de flash doet ie het immers niet meer. De processor is nog wel in orde. Probeer allereerst maar eens je BIOS te resetten (bios batterij eruit, stroom eraf, paar x powerknop, jumper om, even wachten, jumper terug, batterij terug, boot). Ik vrees dat je bios chip leeg/corrupt is :s . Heb ik ook gehad. Heb het helemaal gehad met BIOS flashen. Nou lees ik dat met AFUDOS in principe weinig fout kan gaan, en met Asus Update vanuit Windows vrij veel mis gaat (ikzelf gebruikte destijds overigens EZ Flash maja)...

• mirmuis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
heb je al geprobeerd je bios te resetten?

Verwijderd

Topicstarter
mirmuis schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:22:
heb je al geprobeerd je bios te resetten?
ik heb de jumper omgezet, 5 seconden gewacht etc, geen resultaat, zo dood als een pier, battery eruit (met de stekker eruit) twee uur gewacht, no go.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:22:
Natuurlijk is het het mobo... Na de flash doet ie het immers niet meer. De processor is nog wel in orde. Probeer allereerst maar eens je BIOS te resetten (bios batterij eruit, stroom eraf, paar x powerknop, jumper om, even wachten, jumper terug, batterij terug, boot). Ik vrees dat je bios chip leeg/corrupt is :s . Heb ik ook gehad. Heb het helemaal gehad met BIOS flashen. Nou lees ik dat met AFUDOS in principe weinig fout kan gaan, en met Asus Update vanuit Windows vrij veel mis gaat (ikzelf gebruikte destijds overigens EZ Flash maja)...
Toen je bios chip leeg was, hoe heb je dat dan opgelost???
Kan het echt zijn dat wanneer de bois leeg is de PC totaal niet s meer doet? zelfs niet meer van een floppy booten?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 08:20

silitek

Tubes Only

Nop, denk dat het over is voor je mobo..je heb minimaal je floppy nodig voor een herstel

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Tsjonge, het is echt prijs met de Asus moederbordjes de laatste dagen geloof ik.
Anyway, zoals ik al in een eerder topic vermelde:
Ik had hetzelfde probleem en heb nu mijn bios-chip opgestuurd naar www.flashbios.org.
Of je kunt contact opnemen met Asus en daar je bios-chip heensturen (ik kreeg vanmiddag een mailtje van hun dat dat mogelijk was, maar mijn chip was al naar flashbios.org toe) of een nieuwe chip kopen bij Asus (wederom door contact met Asus op te nemen).
Er is dus nog enige hoop ........

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:04:
Tsjonge, het is echt prijs met de Asus moederbordjes de laatste dagen geloof ik.
Anyway, zoals ik al in een eerder topic vermelde:
Ik had hetzelfde probleem en heb nu mijn bios-chip opgestuurd naar www.flashbios.org.
Of je kunt contact opnemen met Asus en daar je bios-chip heensturen (ik kreeg vanmiddag een mailtje van hun dat dat mogelijk was, maar mijn chip was al naar flashbios.org toe) of een nieuwe chip kopen bij Asus (wederom door contact met Asus op te nemen).
Er is dus nog enige hoop ........
Was jouw probleem helemaal hetzelfde als de mijne?? m.a.w. zelfs niet meer moglijk van floppy te booten? (lijkt totaal niets meer te willen doen).

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:28
Kan het batterijtje niet op/leeg zijn ? :X ik weet niet of dit geld want bij mijn oude moederbord moet je het batterijtje om de 3 jaar vervangen beetje vreemd dat het erin staat ik heb het nooit gedaan of gehoord.

Verwijderd

Bios geflashed -> opnieuw opgestart -> PC gaat alleen aan, fans draaien en voor de rest helemaal niets. Batterij niet leeg na een 1/2 jaar lijkt en zou wel heel toevallig zijn.

Verwijderd

Dit is echt heel vaag wat ik nu ga zeggen..

zoek iemand met een dezelfde moederbord. start die pc op met een systeem diskette. haal dan de bios chip er uit. terwijl de pc aan is. 8)7 ja idd terwijl de pc aan is. druk jouw verkeert geflashte bios chip er weer in. en flash hem dan met een goede bios versie.

ik heb dit ook van iemand die bij een computerzaak werkt en verzin dit niet zomaar

suc6 iig B)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:44:
Dit is echt heel vaag wat ik nu ga zeggen..

zoek iemand met een dezelfde moederbord. start die pc op met een systeem diskette. haal dan de bios chip er uit. terwijl de pc aan is. 8)7 ja idd terwijl de pc aan is. druk jouw verkeert geflashte bios chip er weer in. en flash hem dan met een goede bios versie.

ik heb dit ook van iemand die bij een computerzaak werkt en verzin dit niet zomaar

suc6 iig B)
dat is zgn "hotflashen", zoals ook in de FAQ vermeld. Maar je moet erbij vertellen dat het niet 100% zonder risico is :/. Die chipjes zijn namelijk niet gemaakt om "hot" vervangen te worden ;)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 21:25

Nemesizz

Untouchable

Bij de (vaak) wat oudere chippies was dat heel makkelijk. Dat waren die nog wat grote lange BIOS chips.

Maar die (vaak) nieuwere zitten in zo'n verrotte socket-achtig ding, en zijn heel klein en moeilijk vast te pakken.

Ik denk dat de kans van een succesvolle hot-flash aanzienlijk kleiner is dan bij die oudere chips.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:25:
Bios geflashed -> opnieuw opgestart -> PC gaat alleen aan, fans draaien en voor de rest helemaal niets. Batterij niet leeg na een 1/2 jaar lijkt en zou wel heel toevallig zijn.
Hoi, Sparta heb jij je geflashde BIOS chip al terug? ik heb flashbios.org een E-mailtje gestuurd maar krijg geen reactie.....

Verwijderd

Nee nog niet, eergisteren opgestuurd ...
Maar wees niet bang, je krijgt zeker een reactie van ;) Arthur

Verwijderd

@Tolida, misschien heb je hier iets aan:
http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf

Zou kunnen dat je system block bios nog wel intact is, maar je boot block bios corrupt. Meestal valt er nog wel het een en ander te redden.

Verwijderd

Modbreak:spam

[ Voor 97% gewijzigd door BalusC op 01-02-2005 21:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En een oud topic ook nog 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.