Toon posts:

[Radeon 9700 Pro] TV-out alleen zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het op. Ik probeer de TV-out functie van m'n Radean 9700 Pro te gebruiken. Echter, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld. Ik heb alles al geprobeerd wat er in de FAQ staat, wie heeft er nog meer last van. En wie kent heeeeel toevallig mijn tv? Ik heb een TV van het merk Deawoo. De handleiding kun je hier vinden. Is het zeker dat deze televisie niet om kan gaan met het S-video-kanaal? Ik gebruik een kabel die aan de tv-kant een SCART-aansluiting heeft en aan de andere kant deze aansluiting: (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://145.99.239.122/htdocs/data/TVout.jpg
Ik wil dus eigenlijk zeker weten dat het aan mijn televisie ligt ofzo. Ik ben niet in de gelegenheid om een andere televisie te proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 21:36 ]

Verwijderd

Als je zwart wit beeld krijgt over S-video, dan ondersteunt je tv geen s-video, of staat je tv verkeerd ingesteld. Kijk gewoon eens op je tv, of je niet ergens bij de instellingen van je EXT ingang (waar die scart opzit) kan kiezen voor S-video. Ik had nl precies hetzelfde probleem, maar na lang zoeken bleek dat op mijn 7 jaar oude Nokia TV, toch een instelling verborgen zat om s-video te gebruiker voor je externe ingang. Dus het ligt zeker weten aan (instellingen) van de TV. Niet aan je videokaart of kabel.

Verwijderd

je handleiding (ja, ik heb moeite genomen die te lezen!!) zegt het volgende: "You can also receive the s-vhs signal with scart jack by selecting s-vhs mode with AV button."
Waarmee ze dus volgens mij bedoelen dat je gewoon s-video signaal kan ontvangen. wat gebeurd er als je op de av button drukt?? en wat als je meerdere keren achter elkaar drukt, volgens mij kan je dan uiteindelijk s-vhs selecteren en heb je netjes kleur!

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ja geprobeerd, maar mocht niet baten. Probleem is dat ik de SCART-aansluiting van de televisie probeer. Dus de S-VHS uitgang van m'n computer naar SCART (tv).
You can also receive the s-vhs signal with scart jack by selecting s-vhs mode with AV button
Hier wordt ik niet wijs uit. Bedoelen ze nu exact hetzelfde kabeltje als de mijne? En hoe vaak ik ook op 'extern' druk, ik krijg geen kleur :(

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Je tv kent geen svideo... punt...

uitleg... svideo stuurt in feite 2 signalen: Luminance (lichtintensiteit) en chromance (kleur)
Als je tv geen svideo ondersteund snapt hij het chromance signaal niet (wordt niks mee gedaan, er is niet eens een contactje in de TV voor). Je ziet dus alleen maar wat het luminance signaal doorgeeft, en dat is lichtintensiteit.... ofwel zwartwit.

Gebruik de svideo-->video adapter die je bij je kaart hebt gekregen en neem er genoegen mee. Een andere oplossing is er niet, tenzij je RGB gaat aansturen, zie daarvoor dit forum.

Verwijderd

Ik heb een radeon 9600 en bij mij werkt het ook niet, op verschillende TV's waaronder een philips van nog geen jaar oud die zeker wel s-vhs ondersteunt....
heb op internet gezocht, heel veel mensen met dit probleem, en geen heldere oplossing....

Verwijderd

Tsja, als je tv een svideo aansluiting heeft, werkt het gelijk, zoniet is het altijd maar de vraag off het lukt of niet. Ik had het eerst ook, met zo´n zelfde kabeltje en een scart aansluiting. Ook eerst zwart wit, na een beetje kutten met me tv en instellingen van de externe aansluiting, kwam ik ergens een instelling tegen, video of svideo, en toen werkte het wel. Als je er echt niet uitkomt, kan je simpel uitsluiten of je tv het kan of niet. Gewoon even mailen of bellen naar de importeur/dealer van jouw merk tv.

succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Adonias schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:21:Gebruik de svideo-->video adapter die je bij je kaart hebt gekregen en neem er genoegen mee. Een andere oplossing is er niet, tenzij je RGB gaat aansturen, zie daarvoor dit forum.
Welke adapter bedoel je precies? Heb je daar 'n plaatje van? Ik heb namelijk geen adapter bij m'n videokaartje gekregen. Hoeveel kost zo'n ding en werkt het dan gegarandeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:04:
[...]

Welke adapter bedoel je precies? Heb je daar 'n plaatje van? Ik heb namelijk geen adapter bij m'n videokaartje gekregen. Hoeveel kost zo'n ding en werkt het dan gegarandeerd?
Dit staat letterlijk in de FAQ: De grote tv-out FAQ

Ik heb ook nog even gekeken op internet, maar daar kon ik niet echt vinden dat scart s-video ondersteund (met name intensiteit en kleur gescheiden). Je kunt ook nog proberen het uitganssignaal op composite (composite gaat dan over s-video) in te stellen. Dan zou het heel misschien nog kunnen werken.

[edit]
Nog even verder gekeken en vond dit:
A SCART connector only supports composite video. If you connect an S-VIDEO cable directly into a SCART adapter, the result will be a black and white signal, regardless of the type of graphics card being used.
http://www.ati.com/support/infobase/4614.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 18:44 ]

Pagina: 1