[Firefox-1.0] Soms 1 pixel van de tekst weg

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Geen matches
Hallo allemaal, ik heb een raar probleem met firefox op Linux. Als ik bijvoorbeeld op GoT de lijst met topics bekijk valt er soms aan de bovenkant van bepaalde tekst regels een stukje van 1 pixel weg, en als ik die tekst dan selecteer komt het weer terug.
Weet iemand hoe dit komt? Ik heb al gezocht maar kan niks vinden en het is wel irritant. Ik zal nog ff proberen er een screenshotje van te maken.
Ik draai trouwens kde-3.3.2 op Slackware-10 geupdate naar current

edit:
Hier een plaatje ervan Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/wegpixel.png ervan. Het vreemde is, als ik dit heb en ik klik even op de desktop dan gaat het weer weg. Iemand enig idee wat het is??

[ Voor 22% gewijzigd door urk_forever op 17-01-2005 00:09 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zijn dat niet gwoon dode pixels op het scherm ? bij bepaalde kleuren zie je dit .... zoals wit dus en bij selectie gaat dit dan idd weg, en kom het dan daarna weer terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 00:18
Matched: font
Lijkt mij problemen met jouw fonts. Als je een html pagina maakt met het zelfde font, zelfde probleem? Zie je dit ook bij andere fonts?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Van dode pixels op het scherm kun je geen screenshots maken. ;)

Het lijkt mij gewoon een rendering bug. Ik zat eerst te denken aan font rendering, maar zo te zien gaat het ook mis in het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

Geen matches
Nee, zeker geen dode pixels. Ik ken het gedrag ook. Ik moet eerlijk toegeven dat ik te lui ben geweest om er ooit wat aan te doen. Maar het is echt een firefox icm Linux issue. Ik heb het onder windows nooit gezien. IK draai overigens Gentoo met KDE 3.3.2, maar bij eerdere KDE's had ik het ook al volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door MrScratch op 17-01-2005 12:05 ]

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 08:13
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:02:
zijn dat niet gwoon dode pixels op het scherm ? bij bepaalde kleuren zie je dit .... zoals wit dus en bij selectie gaat dit dan idd weg, en kom het dan daarna weer terug ?
Als het dode pixels zijn, hoe kunnen wij dan ook zien dat de tekst wegvalt?
Misschien is de tekst te hoog voor die bepaalde td in de table en wordt de bovenkant afgekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Reinier

\o/

Het lijkt wel of die ene regel in een kleinere fontgrootte weergegeven wordt (goed te zien in de timestamp kolom). Mis je niet toevallig het gebruikte font ofzo? Misschien kan je anti-aliasing aanzetten (zoals je in Windows smooth fonts o.i.d. hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Geen matches
ik heb hetzelfde probleem met firefox onder debian stable. Als ik de tekst een keer geselecteerd heb is het weg. Ik denk dat het een bugje is in firefox.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Geen matches
Wat voor videokaart hebben de mensen die dit probleem ook hebben? Ik heb nml net op een laptop geinstalleerd met een andere videokaart en die heeft het probleem niet.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Ik heb misschien een oplossing voor het probleem. Ik heb de vraag ook op de mozilla forums gesteld en waarschijnlijk is de oplossing het installeren van een aantal windows fonts. Zie ook hier.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik heb alle windows fonts geïnstalleerd staan maar toch komt dat probleem ook bij mij voor.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43
Het kan nooit puur een font-probleem zijn, want het icoontje is ook stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Geen matches
Nou ja, ik ga het in ieder geval proberen. Maar wat voor grafische kaarten gebruiken jullie? Ik draai dit namelijk op een Ati 9600 XT met de dri radeon driver. Misschien dat het een driver probleem is?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets soortgelijks gehad en het lag bij mij aan de dpi instelling in firefox. Bij Dpi's groter dan 98 of 100 of zo ging het verkeerd. Als ik hem handmatig op 96 zet ging het bij goed.

preferences -> fonts and colors-> display resolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Geen matches
Dat ga ik straks ook proberen

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Geen matches
Geen driver probleem, want ik heb een nvidia kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Het is de dpi instelling. Als je dit probleem hebt verander die dan bij Bewerken -> Voorkeuren -> Lettertypen en kleuren en dan ipv Systeeminstelling 96 dpi kiezen en dan zou alles weg moeten zijn. Je kan nog de windows fonts installeren maar zonder die fonts zou het ook moeten werken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Geen matches
Inderdaad, deze instelling heeft voor mij het probleem opgelost.

Pagina: 1