Niet gepaste Microsoft reclame

Pagina: 1
Acties:

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Graag wil ik jullie verzoeken te stoppen met het weergeven van de huidige Microsoft reclames waarin geprobeerd wordt Linux onderuit te halen. Naar mijn idee is deze uiterst ongepast, helemaal voor een website als tweakers.net. Hun gebruikte argumenten zijn al meerdere malen, zowel op de tweakers.net site als andere sites, onderuitgehaalt en het komt op dit moment puur neer op een lastercampagne.
Tweakers.net is uiteindelijk verantwoordelijk voor de inhoud van de weergegeven reclames en zal hier dus ook zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Voor zover ik weet bepaald T.net niet zelf welke reclame ze tonen, dit wordt bepaald door een extern bedrijf waar T.net totaal geen inspraak in heeft..

Dus het zal al heel moeilijk worden om die reclame daar weg te krijgen (behalve als je een ad-blocker gebruikt natuurlijk ;) )

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:51

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Klachten tav de inhoud van de reclames van Microsoft kun je bij Microsoft zelf neerleggen. Tweakers.net is en zal nimmer verantwoordelijk zijn, voor de inhoud van de reclames, ook al worden deze getoont op de site van Tweakers.net.
Daarnaast is webads verantwoordelijk voor de vertoonde banners. Wanneer je de banners niet wilt zien kun je een abonnement afsluiten, Ad-blokkers ed zijn daarintegen niet toegestaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Longbeard op 16-01-2005 15:36 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
thijswalc schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:30:
(behalve als je een ad-blocker gebruikt natuurlijk ;) )
Als je dàt zou doen, ben je overigens ook weer strafbaar volgens onze AV ;) .

Verder, de advertentie is in Nederland niet ongepast verklaard door de Reclamecodecommissie. Dat dat in het buitenland wel gebeurd is, heeft geen consequenties voor Nederland en dus ook niet voor de advertenties op Tweakers.net.

[ Voor 1% gewijzigd door Daniel op 16-01-2005 15:38 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Harm schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:33:
[...]
Verder, de advertentie is in Nederland ongepast verklaard door de Reclamecodecommissie. Dat dat in het buitenland wel gebeurd is,
Volgens mij spreek je hier jezelf tegen :? . ok :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 16-01-2005 16:36 ]

DM!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De enige banner die ik heb gezien, is die van de Zwitserse overheid en nog geen enkele die betrekking heeft op het Microsoft-Linux-verhaal? We hebben wel eens een dergelijke banner gedraait en daar is ook flink over gediscussieerd:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Longbeard schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:30:
Tweakers.net is en zal nimmer verantwoordelijk zijn, voor de inhoud van de reclames, ook al worden deze getoont op de site van Tweakers.net.
O?
Dus als er morgen ineens een banner verschijnt met allerlij warez rommel, zijn jullie niet aansprakelijk? Waarom zijn jullie dat wel als een user op het forum rommel post?

🌞🍃

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Harm schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:33:
[...]

Als je dàt zou doen, ben je overigens ook weer strafbaar volgens onze AV ;) .
offtopic:

Het mag toch wel met een extensie van firefox? want daar zijn de banners alleen weg, maar worden wel geladen. En krijgen de banners wel hun hits. Heb het ergens op GoT gelezen, waar weet ik niet meer. Dus ik kan het ook helemaal mis hebben :)

Niet dat ik hem gebruik, ik stoor me niet echt aan die banners en op got kan ik ze toch weghalen :Y)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:26

Daniel

Kapitein NCC-1701
Thanx IE voor het opeten van mijn posting :X Nouja, nog maar een keer :)

Onze positie t.a.v. advertenties is neutraal. Het feit dat een adverteerder een bepaalde boodschap probeert over te brengen via Tweakers.net houdt niet in dat wij het eens zijn met die boodschap, maar ook niet dat we het ermee oneens zijn. Er moet heel veel gebeuren willen wij een advertentie puur vanwege de inhoud gaan weren. Als een adverteerder (vermeende) onzin wil verkopen is dat zijn eigen keuze waar wij ons niet in gaan mengen.

De inhoud van een advertentie is de verantwoordelijkheid van de adverteerder, niet van het medium. Je kunt de NOS toch ook niet aanspreken op het feit dat Dreft in een advertentie op Nederland 2 onzin verkoopt? Dan moet je bij Dreft zelf zijn, of bij de Ster.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

DataBeest schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:38:
[...]

O?
Dus als er morgen ineens een banner verschijnt met allerlij warez rommel, zijn jullie niet aansprakelijk? Waarom zijn jullie dat wel als een user op het forum rommel post?
Zoals je in de algemene voorwaarden kunt lezen sluit Tweakers.net eveneens alle aansprakelijkheid tav de inhoud van de reacties uit. Dat wil echter niet zeggen dat Tweakers.net niets tegen "rommel" op het forum doet of mag doen. ;)
LifeTecH schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:40:
[...]

offtopic:

Het mag toch wel met een extensie van firefox? want daar zijn de banners alleen weg, maar worden wel geladen. En krijgen de banners wel hun hits. Heb het ergens op GoT gelezen, waar weet ik niet meer. Dus ik kan het ook helemaal mis hebben :)

Niet dat ik hem gebruik, ik stoor me niet echt aan die banners en op got kan ik ze toch weghalen :Y)
Nee dat mag eveneens niet. Zoals de Algemene Voorwaarden zeggen is het weren van banners niet toegestaan, via de extensie van Firefox weer je de reclame, nog steeds.

[ Voor 38% gewijzigd door Longbeard op 16-01-2005 15:45 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Daniel schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:41:
De inhoud van een advertentie is de verantwoordelijkheid van de adverteerder, niet van het medium. Je kunt de NOS toch ook niet aanspreken op het feit dat Dreft in een advertentie op Nederland 2 onzin verkoopt? Dan moet je bij Dreft zelf zijn, of bij de Ster.
Ik zou dan naar de Reclame Code Commissie gaan als je echt denkt dat ze onzin verkopen :)

• matinez
  • Niet online
Wat is dit voor ongegronde flauwekul, jullie mods beweren dat het komt door jullie reclame versprijder.
nofi,
Je accepteerd hem toch.!
Tevens meld je ook dat je bij Microsoft moet zijn voor hun reclame, terwijl Tweakers.net "genoeg" weet over OS zaken die de reclame tegen spreken..

Best jammer, ik ben geen Pro-Linuxer

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
matinez schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:52:
Je accepteerd hem toch.!
Tevens meld je ook dat je bij Microsoft moet zijn voor hun reclame, terwijl Tweakers.net "genoeg" weet over OS zaken die de reclame tegen spreken..
Je accepteert als bedrijf inderdaad dat een reclamecampagne gaat lopen, maar daarin heb je niet heel erg veel keus omdat er geld mee gemoeid is. En dat geld is weer nodig om de site te kunnen draaien. Dus zolang een reclame niet in strijd is met het Advertentiebeleid op Tweakers.net zal Daniel een reclame gewoon toestaan.

Verder, het feit dat op deze site misschien veel mensen aanwezig zijn die menen dat een bepaalde reclame ongepast is en onderuit is te halen, wil niet zeggen dat je niet bij de adverteerder zelf moet zijn om die bepaalde reclame uit de roulatie te halen. De adverteerder adverteert en T.net geeft als neutraal medium door.

[edit]
Daniel heeft dat inmiddels aangepast in mijn bericht.

[ Voor 8% gewijzigd door Harm op 16-01-2005 16:01 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:26

Daniel

Kapitein NCC-1701
matinez schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:52:
Wat is dit voor ongegronde flauwekul, jullie mods beweren dat het komt door jullie reclame versprijder.
nofi,Je accepteerd hem toch.!

Best jammer, ik ben geen Pro-Linuxer
Het heeft helemaal niks met pro-linux of pro-microsoft of wat dan ook te maken. Het is reclame, daar hoort nu eenmaal bij dat positieve eigenschappen van $eigen-product worden overdreven en dat de negatieve eigenschappen van $eigen-product onderbelicht blijven. Onze overheid stelt door middel van de Reclame Code Commissie eisen aan wat er wel en niet in reclame geroepen mag worden, en dat is voor ons voldoende. Zo is er laatst een campagne van AMD stopgezet omdat de RCC vond dat de uitingen misleidend c.q. onvolledig waren. Bij deze campagne is dat blijkbaar (nog) niet het geval, en daarom blijft hij staan. Microsoft heeft blijkbaar haar huiswerk goed gedaan.

Op het moment dat wijzelf, bijvoorbeeld in een review, een aantoonbaar onjuist beeld schetsen van een bepaald product mag je ons daarop aanspreken. En terecht, van de Tweakers.net-redactie mag je correcte informatie verwachten. Dit is echter een advertentie, en zelfs al zouden we invloed hebben op de feitelijke inhoud daarvan, dan gaan we ons er nog niet mee bemoeien. Dat zou een onaanvaardbare vermenging van belangen zijn: adverteerders bemoeien zich niet met de inhoud van Tweakers.net, andersom bemoeit Tweakers.net zich niet met de inhoud van advertenties.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Zo klaar als een klontje dus.. en zo hoort het dus ook.

• matinez
  • Niet online
Harm schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:00:
[...]
Je accepteert als bedrijf inderdaad dat een reclamecampagne gaat lopen, maar daarin heb je niet heel erg veel keus omdat er geld mee gemoeid is. En dat geld is weer nodig om de site te kunnen draaien. Dus zolang een reclame niet in strijd is met het Advertentiebeleid op Tweakers.net zal Daniel een reclame gewoon toestaan.

Verder, het feit dat op deze site misschien veel mensen aanwezig zijn die menen dat een bepaalde reclame ongepast is en onderuit is te halen, wil niet zeggen dat je niet bij de adverteerder zelf moet zijn om die bepaalde reclame uit de roulatie te halen. De adverteerder adverteert en T.net geeft als neutraal medium door.

[edit]

[...]
Daniel heeft dat inmiddels aangepast in mijn bericht.
Ik ben persoonlijk niet van mening dat je de reclames van Microsoft niet door zou moeten laten gaan, de "kenners" weten wel dat Microsoft een zwakte heeft voor Linux, hierdoor "onwetende" mee trekken, logisch Windows is voor een andere groep gebruikers.

Helaas is is Tweakers.net economisch afhankelijk aan de reclames banners.
Maar toch het feit dat "wij tweakers" weten waar het omgaat is belangerijk.
Nogmaals ik ben niet voor het weghalen van de banners, zodat "wetende" zien wat Microsoft voor stunts uithaalt..

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55

Stewie!

Keen must die!

Ten eerste begrijp ik de toon uit prodoc's bericht niet, een beetje quasi-juridisch een berichtje hier neerplempen?
Ten tweede wil ik even reageren op matinez. Jij geeft aan dat "kenners" toch wel weten dat Microsoft "fout is" en het leuk is om te laten zien hoe belachelijk Microsoft zich maakt met het plaatsen van advertenties. Uit je bericht maak ik op dat je de strekking van de advertentie niet bepaald vind kloppen.
Bepaalde Linuxgebruikers zijn vaak anti-Microsoft, andersom bestaat dat natuurlijk ook. Dat jij van mening bent dat de advertentie niet klopt is natuurlijk totaal irrelevant. Een advertentie wordt geplaatst, en als je daar niet mee eens bent, zoals de topicstarter, ga dan gezellig naar de RCC en praat eens erover. Microsoft heeft de zaken prima voor elkaar en de beweringen in de advertentie kloppen dan ook, lees eens het rapport door en kijk eens wát er onderzocht is. De blinde haat jegens Microsoft (die tegenwoordig een trend is, Evil Empire Microsoft) is totaal ongepast. Elk bedrijf heeft zijn tegenstanders, meestal de mensen die onvolledige informatie doorgespeeld krijgen en daar hun beeld van dat bedrijf op baseren. Voor een ultiem voorbeeld, zie de Fok! Frontpage en de reacties bij elk nieuwsbericht.

"Hey, ik zie nu een reclame van GoGo Jongerenreizen waarin staat dat ze naar de coolste bestemmingen gaan! Hey mensen dat klopt helemaal niet!!!11111" Nee dat zie ik nergens staan, waarom niet? Omdat hier geen GoGo-haters rondlopen.
Oftewel: laat jouw persoonlijke visie van een bedrijf niet een rol spelen bij het beoordelen van de beweringen die geplaatst worden in een advertentie.

[ Voor 4% gewijzigd door Stewie! op 16-01-2005 20:20 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Laat 1 ding duidelijk zijn: ik heb niks tegen banners in het algemeen, gaan betalen om incorrecte en niet gepaste reclames niet meer te zien is de omgekeerde wereld.

Gezien de hoeveelheid threads en reacties op deze is dit onderwerp al uitgebreid genoeg behandeld. Bij deze leg ik me wat betrefd deze reclame er bij neer, sorry voor het opnieuw openhalen van eventuele wonden uit het verleden. Het is alleen jammer dat er sindsdien geen verandering in het Tweakers.net beleid is aangebracht.
DaMorpheus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:20:
Ten eerste begrijp ik de toon uit prodoc's bericht niet, een beetje quasi-juridisch een berichtje hier neerplempen?
Een quasi-juridisch berichtje? De reden dat ik de laatste regel opgenomen heb ik m'n post is om eventuele "wij zijn niet verantwoordelijk" reacties tegen te gaan, dit omdat ik wel verwacht had dat dit zou gaan gebeuren. Uiteindelijk is Tweakers.net simpelweg verantwoordelijk voor alles wat er op de site weergegeven wordt, hoe je het ook wend of keert. Tweakers.net heeft het adverteerders bedrijf toestemming gegeven advertenties te plaatsen op hun website.
Oftewel: laat jouw persoonlijke visie van een bedrijf niet een rol spelen bij het beoordelen van de beweringen die geplaatst worden in een advertentie.
Heb ik beweerd dat ik tegen Microsoft zelf ben? Je kunt uit een post niet domweg dingen aannemen die niet gezegt zijn. Ik ben het niet eens met de uitspraken die gedaan worden in reclame campagne op de hoofdpagina.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
prodoc schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:36:
Laat 1 ding duidelijk zijn: ik heb niks tegen banners in het algemeen, gaan betalen om incorrecte en niet gepaste reclames niet meer te zien is de omgekeerde wereld.
Alleen... wie bepaalt wat "niet gepast" is? In dit geval is dat de Reclame Code Commissie en die is het niet met je eens. In dat geval wordt het al logischer om reclame die jij persoonlijk ongepast vindt of waar je niet mee geconfronteerd wil worden te ontwijken door te betalen. :)
Gezien de hoeveelheid threads en reacties op deze is dit onderwerp al uitgebreid genoeg behandeld. Bij deze leg ik me wat betrefd deze reclame er bij neer, sorry voor het opnieuw openhalen van eventuele wonden uit het verleden. Het is alleen jammer dat er sindsdien geen verandering in het Tweakers.net beleid is aangebracht.
Ik durf wel veronderstellen dat het beleid op dit punt niet mag en zal veranderen. Net zoals een adverteerder of fabrikant zich niet kan en mag bemoeien met de inhoud van een review op Tweakers.net, zo moet een medium neutraal blijven ten opzichte van de reclames die adverteerders willen plaatsen, zolang duidelijk is dat het om reclame gaat en dat is op Tweakers.net duidelijk het geval.
Een quasi-juridisch berichtje? De reden dat ik de laatste regel opgenomen heb ik m'n post is om eventuele "wij zijn niet verantwoordelijk" reacties tegen te gaan, dit omdat ik wel verwacht had dat dit zou gaan gebeuren. Uiteindelijk is Tweakers.net simpelweg verantwoordelijk voor alles wat er op de site weergegeven wordt, hoe je het ook wend of keert. Tweakers.net heeft het adverteerders bedrijf toestemming gegeven advertenties te plaatsen op hun website.
Afaik is er in de overeenkomst met WebAds een duidelijke clausule opgenomen die inhoudt dat WebAds alle verantwoordelijkheden met betrekking tot eventuele klachten op basis van de reclame op zich neemt. Om het even extreem te stellen: zelfs als er warez via reclame verspreid zouden worden, wast Tweakers.net zijn handen in onschuld (al zullen ze in dat geval natuurlijk wel even aan de bel gaan trekken bij WebAds ;))
Heb ik beweerd dat ik tegen Microsoft zelf ben? Je kunt uit een post niet domweg dingen aannemen die niet gezegt zijn.
Heb je inderdaad niet gezegd. Gezien je eerdere reacties en de geschiedenis van dergelijke topics hier in FA, is het echter niet zo vreemd dat dit verondersteld wordt

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat is jouw idee van een goed beleid dan? Geen ongepaste reclame meer, ok. Maar wie bepaalt dan wat ongepast is en niet? Jij? Ik? Femme? Een poll voor iedere nieuwe banner? Of zullen we het maar gewoon aan een onafhankelijke commissie overlaten zoals het nu is?

Professioneel Hyves-weigeraar

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55

Stewie!

Keen must die!

[...]

Heb ik beweerd dat ik tegen Microsoft zelf ben? Je kunt uit een post niet domweg dingen aannemen die niet gezegt zijn. Ik ben het niet eens met de uitspraken die gedaan worden in reclame campagne op de hoofdpagina.
Was gericht op matinez ;)

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Bovendien prodoc, die resultaten kloppen wel, maar op een andere manier. Dat is nu net "marketing".

• Pastinakel

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

DaMorpheus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:20:
[...]
Dat is nu juist de moeilijkheid bij deze reclame: de beweringen zijn zo vaag en voor meerdere interpretaties vatbaar dat de reclame zelf wel polariserend moet werken op de kijker. De pro-Microsoft kijker denkt "knap langs de randjes van de marketing moraal heengezeild" en de anti-Microsoft kijker denkt "wat een smerig stukje propaganda".

Tegelijkertijd wekt het reclamebureau ook de indruk verschillende reacties uit te willen lokken: overtuiging bij degenen die snel overdonderd worden door grafieken en daarop oordelen maar scepsis bij mensen die weten hoe je onderzoeksresultaten moet interpreteren.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:55

Aapje

Opel-beun
Als je een ad blocker hebt ben je strafbaar, wat nou als je gewoon scheel bent en je kijkt er niet na? :p

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
BaBoOn schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:18:
Als je een ad blocker hebt ben je strafbaar, wat nou als je gewoon scheel bent en je kijkt er niet na? :p
Dan is er niets aan de hand, alleen is het op dat moment zo dat de reclame voor die persoon blijkbaar niet effectief is. Je kunt in dat opzicht zeggen wat je wil, maar de reclame heeft al gewerkt, zelfs bij de topicstarter omdat hij toch een reactie vertoonde op de advertentie. Dat die reactie misschien niet helemaal datgene was wat de bedoeling was is dan weer een bijzaak. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Renegade op 18-01-2005 16:46 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• matinez
  • Niet online
Ja?, dan heb je dat toch echt fout!

Mijn standpunt is neutraal, wel is het eerste bericht als een gefrustreerde 12 jarige jongen getypt.
Waarop reacties komen om elkaar weer scherp te houden, prikkelen.
Mijn pc's hebben allemaal een windows omgeving op een enkele na Suse :>
Pagina: 1