Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Even een kort lijstje met gegevens over de PMP-1xx (later meer):

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/197_2.jpg
(Klik voor vergroting)

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/197_3.jpg
(Klik voor vergroting)

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/197_6.jpg
(Klik voor vergroting)

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/197_9.jpg
(Klik voor vergroting)

Beschrijving
De iRiver PMP 140 is niet groter dan een PDA en is gebaseerd op het Linux besturingssysteem. We kunnen een paar volle pagina's aan deze 'Portable Multimedia Player' wijden, maar we zullen het kort houden. De PMP 140 beschikt over een 40GB harde schijf die geen problemen heeft om audio bestanden, zoals MP3, WMA, ASF, WAV en Ogg vorbis ten gehore te brengen. Op het 3.5 inch TFT LCD display kan men foto bestanden zoals JPG en BMP bekijken en video bestanden zoals DivX, Xvid, AVI, MPEG en WMV afspelen. Is het TFT display even te klein (bijvoorbeeld) als u met meerdere mensen films of foto's wilt bekijken, sluit de PMP 140 dan aan op een televisie met de meegeleverde kabels en u kunt dezelfde films en foto's in het groot bekijken. U kunt 80 uur video (320 x 240 resolutie op 500 kbps, AVI formaat) of 300 uur audio (MP3, 128kbps) opnemen. Een high speed USB 2.0 (usb-on-the-go) is tevens aanwezig. Deze kan niet alleen digitale camera's, geheugen sticks en card readers herkennen, het is echter ook mogelijk een webcam aan te sluiten en daar dan beelden van op te nemen. De PMP 140 beschikt over een FM tuner met presets, FM recorder, MP3 direct encoder (line-in) en een Voice recorder. Een kleine speaker is ingebouwd, mede daardoor is de speler ook handsfree te gebruiken. Ten slotte heeft de PMP 140 een verwisselbare oplaadbare lithium-ion polymeer batterij die goed is voor een speelduur van 10 uur audio of 5 uur video. Het opladen van de batterij kan door middel van de meegeleverde adapter-oplader of via de USB poort. Als optie is een iRiver 12v autokabel beschikbaar.

Specificaties
Standaard geheugen 40000MB (40GB)
Geheugen uitbreiding niet mogelijk
Ondersteunde audio formaten MP3, WMA, WAV, ASF, Ogg Vorbis
Ondersteunde video formaten AVI, MP4, MPG / DivX 3.x,DivX 4.x, DivX 5.x, Xvid, MPEG4 SP, Advanced SP, MPEG1
Ondersteunde grafische formaten JPEG, BMP
Grafische kleuren 3.5 inch TFT display
ID3-tag support
Connectiviteit USB 2.0 + USB On-The-GO
Instelbaar als USB host
Data overdracht 14 tot 480Mbps
Plug & Play (geen installatie cd nodig)
Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
Firmware upgradeable
Anti shock buffer
Maximaal vermogen 2x 20mW
Built-in speaker 100mW
Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
Batterijtype Lithium-ion polymeer batterij
Batterij speelduur tot 10 uur voor audio
Batterij speelduur tot 5 uur voor video
Afmetingen 139mm x 84mm x 31.7mm
Gewicht 299 Gram incl. batterij
6 + 1 handmatig equalizer presets
Signal to Noise speler > 90DB
Signal to Noise tuner > 60DB
Kleur zwart met goud (champagne)
Behuizing kunststof
FM tuner met presets
Voice recorder en FM recorder
Direct MP3 encoder (line-in)
Windows 98, ME, XP, 2000, MacOs X
24 maanden fabrieksgarantie

De iRiver PMP-1xx serie ziet er leuk uit en ook de specificaties zijn uitgebreid, maar nergens een review te vinden of een winkel waar je het speeltje ook echt kunt VASTHOUDEN.... :P

is er iemand in de buurt van Groningen die de PMP120/140 heeft of weet welke winkel(s) het dinkie verkoopt?

[ Voor 79% gewijzigd door Elefante op 16-01-2005 00:05 ]

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
heeft niemand het apparaat ooit in levende lijve gezien? :Y)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Ja, ik !! Ik heb een vriend en die heeft er eentje (op mijn aanraden) . Ikzelf heb een H320 en Ifp 180. Het scherm van die 120 vind ik iets minder dan H320 (maar kan ook zijn omdat het zo groot is en vooral omdat zijn beschermlaag er nog opzat) . Hij had er iets van 10 films opgesmeten en ik dacht dat 9/10 ging! Mooi, zeer mooi, maar je ziet wel nog altyd die zwarte balken :s
Als je muziek afspeelt zie je mooije vizualisation balkjes die wel corect werken (itt H320)
Mooi apparaat maar iets te groot voor mij om me te sleuren !

de foto's zijn getrokken met gsm
Afbeeldingslocatie: http://img34.exs.cx/img34/1083/foto1665wp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img143.exs.cx/img143/6987/foto1659ig.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 91491 op 16-01-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Ah, eindelijk iemand met gebruikerservaring...! :7

ben je nog tegen beperkingen opgelopen wat betreft ondersteuning van codecs (ogg bijv.) of qua grootte? (zou je nog een foto kunnen maken van hoogte en breedte in verhouding tot een cd-doosje en de dikte in verhouding tot een cd-doosje?

alvast bedankt! :Y)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat ons zeggen dat de pmp 2 maal zo groot is als de h320 of anderhalf cd doosje.
Ik heb eens via (mijn) USB host 4 liedjes overgezet naar zijn ROOT folder en zijn apparaat bleek er maar 2 te herkennen :s ??? Terwijl, wanneer hij hem aan pc hing, dat hij ze wel zag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Tjeu, woont die vriend van jou toevallig in de buurt van Groningen? ik zou het apparaat graag eens van dichtbij ipv via een computerscherm... :Y)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben Belg (en ben er fier op ook >:) )
Apparaat is mooi, vandaag nog in handen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
beetje chauvinisme kan geen kwaad... ;)

ik zie mijzelf nog niet zo snel richting België afreizen, dus helaas ;(

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Zijn er dan echt geen Nederlandse eigenaren? :?

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 00:34
Ja, er zijn ook nederlanders die gelukkige eigenaar zijn van dit mooie apparaat!

Zelf heb ik de Iriver - H340 eerst gehad, maar doordat ie defect is geraakt heb ik nu de Iriver PMP - 120. Over de iriver - H340 was ik zeer te vreden maar de Iriver PMP - 120 maakt het helemaal te gek. Ik heb hem nu ongeveer 3 weken, en ben er nog steeds niet op uitgekeken.

Er is wel een nadeel vergeleken met me Iriver - H340, deze is veel groter en speeld geen .ogg af.

Hier een foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodders.nl/pics/articals/PICT0254.JPG
Voor meer foto's en een geheele review kun je hier heen gaan:
http://www.casemodders.nl/algemeen/artikelen.php?id=20

En als er mensen nog vragen hebben stel ze ik beantwoord ze graag!

[ Voor 7% gewijzigd door Macsylver op 13-04-2006 13:58 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
ja, allereerst bedankt voor je reactie! :Y)

ik ben toch wel benieuwd naar de grootte in verhouding tot algemeen bekende objecten, zoals bijvoorbeeld een cd(doosje), mobieltje, diskette ed...

zou je wat foto's hiervan kunnen nemen? alvast bedankt!
weet je trouwens ook winkels die het apparaat verkopen, ik zou het graag eens van dichtbij en met eigen ogen bekijken. :9~

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik was eigenlijk ook benieuwd of je divx/xvid op diverse combinaties framerate/resolutie/audiocodecs etc. kan bekijken zonder het eerst te moeten converteren zoals bij de Gmini400 van Archos. Ik kan uit diverse omschrijvingen/forums nog niet helemaal 100% zeker stellen of dat zo is.
Bij mij komt video op nr.1, dan de opslag en dan pas de audio mogelijkheden...

Alvast ook van mijn kant bedankt!

http://www.neowin.net/for...on/index.php/t269435.html
http://www.iriver.com/htm...t.asp?searchProductIdx=45

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 00:34
nou ik heb tot nu toe gewoon van internet films gehaald download altijd avi files en je rest let ik niet op en tot nu toe zijn er nog maar 2 geweest waarvan ik hem moet converten.

Ik zou nog wel eens opschrijven als ik tijd heb wat de instellingen waren van die films

[ Voor 21% gewijzigd door Macsylver op 24-01-2005 22:38 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Macsylver schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:37:
nou ik heb tot nu toe gewoon van internet films gehaald download altijd avi files en je rest let ik niet op en tot nu toe zijn er nog maar 2 geweest waarvan ik hem moet converten.

Ik zou nog wel eens opschrijven als ik tijd heb wat de instellingen waren van die films
ja, dat zou ook wel mooi zijn! en is de resolutie echt beperkt tot 640x480 (DivX-resolutie) of kun je ook DVD-resolutie rippen (DivX of XviD) en dan gewoon bekijken op je PiMP (of teevee)? :9~

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:28
Elefante schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:39:
ja, allereerst bedankt voor je reactie! :Y)

ik ben toch wel benieuwd naar de grootte in verhouding tot algemeen bekende objecten, zoals bijvoorbeeld een cd(doosje), mobieltje, diskette ed...

zou je wat foto's hiervan kunnen nemen? alvast bedankt!
weet je trouwens ook winkels die het apparaat verkopen, ik zou het graag eens van dichtbij en met eigen ogen bekijken. :9~
Hier bij de MediaMarkt in Hengelo ligt ie samen met de Archos Gmini 400, Archos AV420 en Thomson PMP op een speciale stelling bij de MP3-spelers. Ik heb er even mee gespeeld en ik moet zeggen dat ie erg fijn werkt. Wel is ie erg groot voor gewoon gebruik, dus vooral MP3'tjes luisteren. De dikte die behoorlijk is volgens de specs valt mij nog mee en de algehele bouw ook. Ik heb het scherm niet in actie gezien met een film, maar ik moet zeggen dat het scherm erg scherp was, enige nadeel was de lange opstarttijd. De AV420 heeft in ieder geval wel een super strak scherm en fijne bediening. Bij de MM kost ie € 599,- en de PMP volgens mij ook zoiets. Niet helemaal lekker daar, dat is 1 ding wat zeker is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 21:02
Zit er aan te denken deze (de PMP120) aan te schaffen. Ben al een tijdje aan t kijken naar de Gmini400 van Archos. Ook een mooi apparaatje, maar ik wil m ook als imagetank gebruiken (Ik heb een Panasonic FZ10 en ga soon 2 maanden trekken door Australie).
Als ik de Gmini aanschaf ben ik voor het apparaat zo'n 325 kwijt. Komt nog een adapter bij om mn SD-kaartjes van mn cam op aan te sluiten a 50 euro. Dan nog een beschermhoesje en voila, je zit op dezelfde prijs als de PMP120.
Qua batterijverbruik komt ie aardig overeen met de Gmini geloof ik. Denken jullie dat ie mn cam herkent? Ik heb ook nog een Sony digicam met zo'n memorystick.... Zou ook leuk zijn als die t ook doet.
Wel benieuwd wat een extra batterij kost. Of evt een batterypack?
Gek dat er nog zo weinig gebruikers zijn van dit apparaatje hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Hier nog een gelukkige eigenaar van een PMP-120.
Heb hem al een aantal maanden, en ben er zeer tevreden over. Ik gebruik hem voornamelijk voor het bekijken van films, aangesloten op tv.
Vraag maar raak, als het gaat om firmware upgrades, Divx/XVid afspelen en converteren, kwaliteit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
BrBuggyB schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 02:28:
Zit er aan te denken deze (de PMP120) aan te schaffen. Ben al een tijdje aan t kijken naar de Gmini400 van Archos. Ook een mooi apparaatje, maar ik wil m ook als imagetank gebruiken (Ik heb een Panasonic FZ10 en ga soon 2 maanden trekken door Australie).
Als ik de Gmini aanschaf ben ik voor het apparaat zo'n 325 kwijt. Komt nog een adapter bij om mn SD-kaartjes van mn cam op aan te sluiten a 50 euro. Dan nog een beschermhoesje en voila, je zit op dezelfde prijs als de PMP120.
Qua batterijverbruik komt ie aardig overeen met de Gmini geloof ik. Denken jullie dat ie mn cam herkent? Ik heb ook nog een Sony digicam met zo'n memorystick.... Zou ook leuk zijn als die t ook doet.
Wel benieuwd wat een extra batterij kost. Of evt een batterypack?
Gek dat er nog zo weinig gebruikers zijn van dit apparaatje hier...
Het is een duur ding, voor de meeste mensen teveel geld voor een gadget :)
Over je camera, kijk eens op de iRiver site om te kijken of ie compatible is. Die Sony gaat iig niet werken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136177

Mophun schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:09:
Heb hem al een aantal maanden, en ben er zeer tevreden over. Ik gebruik hem voornamelijk voor het bekijken van films, aangesloten op tv.
Vraag maar raak, als het gaat om firmware upgrades, Divx/XVid afspelen en converteren, kwaliteit etc.
ik ben benieuwd of het apparaat ook .srt ondertitels ondersteund.. ik ga er niet vanuit maar je weet maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
De PMP ondersteund inderdaad ook ondertitels. Alleen niet .srt maar .smi
Deze zijn tevens via het menu uitschakelbaar. Je moet jammer genoeg deze wel vaak converteren van .srt naar .smi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Klopt het dat het apparaat geen ogg kan afspelen en niet kan opnemen in WAV-formaat? :'(

en hoe zit het met de maximale resolutie van de filmpjes? is die echt 640x480, of kun je dvd-rips ook zo bekijken? (mits encoded met de goede codec natuurlijk)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
Is er nog een eigenaar die hier meer over kan vertellen? :Y)

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 23:23
Heeft iemand geprobeerd om zijn Canon digitale camera aan de iRiver te hangen? Ik vraag me namelijk af of dat mogelijk is (en werkt, natuurlijk :P ). Volgens de site van iRiver zijn er slechts enkele merken bruikbaar, maar op GoT heb ik al gelezen dat bijvoorbeeld Minolta ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:26
Heeft iemand al zo'n apparaat op een netwerk aangesloten via b.v. wireless usb?
Ik wil hem namelijk in mijn slaapkamer gaan gebruiken op een tft scherm, maar wil wel via draadloze netwerk bij mijn server komen om de films te kijken :)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
-Jaap-io schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:48:
Heeft iemand al zo'n apparaat op een netwerk aangesloten via b.v. wireless usb?
Ik wil hem namelijk in mijn slaapkamer gaan gebruiken op een tft scherm, maar wil wel via draadloze netwerk bij mijn server komen om de films te kijken :)
Da's helaas onmogelijk. Theoretisch misschien wel, maar dan zouden daar eerst drivers voor ontwikkeld moeten worden.
(m'n minolta en Casio digitale camera zijn trouwens zonder problemen uit te lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:26
Pas 1tje gekocht via Ebay voor nog geen €250,- das incl. verzend kosten e.d., dus dat scheelt enorm met die prijzen hier in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 22:43

alwinus

Tweaked

Hier is nog een nieuwe iRiver PMP-120 te koop voor weinig. Verzonden vanuit Nederland!

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=7533147058

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:30
alwinus schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:49:
Hier is nog een nieuwe iRiver PMP-120 te koop voor weinig. Verzonden vanuit Nederland!

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=7533147058
als ik mijn iriver h140 niet had, had ik deze zeker gekocht. Zeker niet duur voor zo'n media speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Mophun schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:09:
Heb hem..........................op tv.
ik heb dan wel een vraagje........ bij het converteren met de media converter die Iriver erbij levert lukt het maar niet om het geluid gelijk te krijgen met het beeld.
In het begin loopt alles gelijk maar nader hand verschilt het al ga meerdere seconden ik heb dit bij meerdere films.

Dus als iemand een beter programma weet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
whazzzup schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:47:
[...]

ik heb dan wel een vraagje........ bij het converteren met de media converter die Iriver erbij levert lukt het maar niet om het geluid gelijk te krijgen met het beeld.
In het begin loopt alles gelijk maar nader hand verschilt het al ga meerder seconden ik heb dit bij meerder films.

Dus als iemand een beter programma weet hoor ik het graag.
Probeer anders eens PocketDivxEncoder, of Virtualdub.
Ik gebruik zelf ook nooit de bijgeleverde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Mophun schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:52:
[...]

Probeer anders eens PocketDivxEncoder, of Virtualdub.
Ik gebruik zelf ook nooit de bijgeleverde software.
Ik heb het geprobeerd met virtual dub, maar ik krijg de instellingen niet goed, m'n PMP weigert de films af te spelen nadat ik ze geconverteerd hebt dus hoe heb jij je instellingen staan voor het converteren van je films?

[ Voor 20% gewijzigd door whazzzup op 06-08-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
De resolutie mag niet groter zijn dat 640x480. De bitrate niet boven de 1500 kb/s.
Meestal is de audio die problemen veroorzaakt. Zorg dat deze 128kbps 44100HZ is, en het kan eigenlijk niet fout gaan.
Gebruik anders gewoon Pocketdivxencoder. Dit werkt altijd zonder problemen.

• Mophun
De laatste ontwikkelingen op het gebied van custom firmware zijn veel belovend.
Het is iemand eindelijk gelukt om custom firmware op de PMP te flashen. Dit opent de deur naar ongekende mogelijkheden voor de PMP. Het aansluiten van allerlei USB apparatuur, games, nieuwe codecs etc.
Volg de laatste ontwikkelingen op www.misticriver.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Na een firmware update naar 2.04 hebben ze ook een "text reader" ingebouwd, kan alleen nergens vinden met welke type bestand de PMP mee overweg kan, PDF wil al namelijk niet lukken?

Dus iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gewoon .txt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
je mag toch wel verwachten dat zo'n apparaatje wel meer moet kunnen dan gewoon platte tekst laten zien.
Pagina: 1