[cooling] Het algemene VGA cooler topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het passief koelen van een X700 pro? En dan wel op een A8N-SLI?
Ik ben als de dood dat zo'n passieve koeling in de knoei komt met mijn NB47J.
Ik zag iemand met een 6600 GT in PCI-e versie i.c.m. een zalman passieve koeler. Heeft die persoon toevallig een A8N-SLI? En wil hij dan even meten hoeveel speling je ongeveer hebt met je NB? Bij voorbaat dank.

EDIT:
Ik heb overigens steengoede airflow in mijn nieuwe kast(wat wil je, 2x 120 mm @ 7 volt) en ik denk dat ik voor de passieve koeler ga met het meeste oppervlak. Dan kan ik proberen om hem volledig passief te koelen.
Ik zal er eerst eens een keer een temp sensor op plakken, dan weet ik ook hoe heet dat ding precies wordt en kan ik eens kijken of het het proberen waar is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:53

empy

Rijdt rondjes

trevoc schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:32:
Ik heb dezelfde bovenstaande thermaltake VGA-koeler CL-G0003 gekocht. (ik werdt er doodziek van dat mijn fannetjes steeds kapot gingen). Maar ben wat dit betreft een nieuweling. Wat ik mij afvroeg is ok mijn agp slot dit gewicht wel zo prettig vind...
Voor de rest lijkt deze koeling prima te werken, lekker stil zo die 0 dB :P
hmm, bij mij hangt het wel lekker, zo'n agp-slot zit vast met 216 pinnetjes, dus dat zal niet zo gauw vallen :P en ik heb zwaardere dingen aan mijn mobo laten hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trevoc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 11:05
shrenghang schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:48:
[...]

hmm, bij mij hangt het wel lekker, zo'n agp-slot zit vast met 216 pinnetjes, dus dat zal niet zo gauw vallen :P en ik heb zwaardere dingen aan mijn mobo laten hangen ;)
Ok, ik vroeg het me maar af, ben een behoorlijke n00b op dit gebied...
Het is bij mij trouwens ook zo dat het onderste blokje op de kaart waar de heatpipes overheen lopen op een stel weerstandjes en mini rc'tjes staat, hij zweeft dus als het ware, maar de kerel in de winkel zei dat dat niet zo uit maakte. Daar heb ik opzich nog wel wat twijfels over...
B-lennium schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 01:06:
hoe krijgen jullie toch steeds dat fannetje kapot ? heb hier een 4200ti van het eerste uur en die doet het nog steeds zonder geratel enz
Euuu, je fan hangt op de kop, wordt warm, dus de olie van de lagertjes verdampt of loopt er simpelweg uit. Ongetwijfeld zit er stof in je machine. Dit alles bij elkaar zal er voor zorgen dat je lagertjes kapot gaan, je fan niet meer draait en in het ergste veval je kaart doorfikt.
Ik heb trouwens ook een ti 4200, bij mij is de fan 3 keer kapot gegaan, en de koelvinnen zijn er 2 keer afgevallen :( Ik was het zo beu dat ik dit koel blok maar heb aangeschaft.

[ Voor 8% gewijzigd door trevoc op 03-06-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Ti 4200 en omdat mij fannetje ook een takke herrie begon te maken heb ik ook een Zalman VF700Cu gekocht en hij bevalt best goed. De temps. weet ik niet want ik zou niet weten waar ik die van mn video kaart kan bekijken. Ik heb em nu op 5v draaien dan is ie echt onhoorbaar maar op 12v maakt ie best nog wel wat lawaai. Maar verder is het zeker een goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 13:00
Heb ook sinds een aantal weken een VF700Cu en bevalt mij prima, hij houdt mijn XFX6800le op dezelfde temperatuur dan de originele koeler (misschien 2 graden koeler ofzo), alleen draait de Zalman op 5v en de originele op 12v. Tevens is ie praktisch niet hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trevoc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 11:05
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:46:
Ik heb ook een Ti 4200 en omdat mij fannetje ook een takke herrie begon te maken heb ik ook een Zalman VF700Cu gekocht en hij bevalt best goed. De temps. weet ik niet want ik zou niet weten waar ik die van mn video kaart kan bekijken. Ik heb em nu op 5v draaien dan is ie echt onhoorbaar maar op 12v maakt ie best nog wel wat lawaai. Maar verder is het zeker een goede aankoop.
Ti 4200 heeft geen onboard temperatuur sensor, erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay.. krijg binnenkort ook m'n artic ati silencer 2 binnen voor m'n 9600XT (club3d).
Iemand hier tips hoe ik het beste de oude cooler eraf kan krijgen en de core schoon maak (nog nooit eerder gedaan.. dus geen id hoe!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:19:
okay.. krijg binnenkort ook m'n artic ati silencer 2 binnen voor m'n 9600XT (club3d).
Iemand hier tips hoe ik het beste de oude cooler eraf kan krijgen en de core schoon maak (nog nooit eerder gedaan.. dus geen id hoe!)
Ik doe het altijd vrij simpel: Eerst even een stukje keukenpapier om de grootste resten er af te krijgen, daarna even een doekje gedoopt in 90% alcohol ofzo om het mooi schoon te krijgen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57277/full.jpg
Zo zat de koelpasta er vanuit de fabriek op bij mijn kaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57278/full.jpg
En toen niet meer... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57282/full.jpg
closeupje

Werkt voor mij iig goed genoeg, maargoed iedereen vind iets anders handig geloof ik :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow! dat ziet er netjes uit :D maareh.. waar haal jij dan 90% alcohol?
Ik las ook over aceton.. maar sommige schrijven weer dat dat wegbijt (dus dat maar niet gebruiken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:35:
wow! dat ziet er netjes uit :D maareh.. waar haal jij dan 90% alcohol?
Ik las ook over aceton.. maar sommige schrijven weer dat dat wegbijt (dus dat maar niet gebruiken?)
Gewoon bij de drogist. Eventueel 70% alcohol ofzo, maakt niet zoveel uit. Het hele idee erachter is dat het vochtig is en je er mee kunt poetsen én dat het snel verdampt (alcohol verdampt sneller dan water) en verder dus niet op je kaart achter kan blijven.

Volgens mij moeten Aceton en Spiritus enzo theoretisch ook wel kunnen, ik zou het niet proberen, ik hou het lekker bij alcohol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah okay.. tnx ! dat word alcohol halen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ten overvloede, maar ik zeg het toch even: die koelpasta is giftig. Was je handen dus goed na het modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he.. het zag er net zo lekker uit om op de boterham uit te smeren ;)
Nee.. bedankt voor de tip :p ik zal het onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
Net een vf700 op m'n 6800GT gemonteerd, Artic Silver 5 gebruikt als pasta. Kaart draait nu met temperatuur van 48c idle (omgeving 33c), was voorheen geloof ik 65c. Nu plakten een paar van die heatsinkjes voor de ram niet lekker. Ze zitten nu wel, maar ik heb er niet echt veel vertrouwen in. Is het erg gevaarlijk voor de ram mocht 1 van die sinkjes loslaten. Ik heb namelijk een beetje het idee dat die dingen er voor de show opzitten, omdat ik niet geloof dat die plaktape zo geweldig hitte door kan geven. Is het een optie om het ergens meer te lijmen + een combinatie van artic silver ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 11:28
Afbeeldingslocatie: http://www.akasa.com.tw/spec/thermal/water_mark_ak_tc.jpg
dit is speciaal gemaakt om koelpasta te verwijderen.
review op lowlimb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo beste mensen...

ik post maar gewoon de vraag hier want ik heb al tijden lopen zoeken
en wil nu wel s n direct antwoord...

ik heb een xfx6800gt en die wil ik lekker gaan tunen...
wat is gewoon de best koelende vga koeler?
die vz700?silencer 5?giant3?

of een andere?

ik hoor graag wat jullie meningen zijn...

(ps...hij heeft al op 440/1170 gelopen maarja @80 graden werd me dat wat veel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:11
Punkybeer ga voor de VF700 van Zalman .... zeer goede ervaringen mee. _/-\o_

De NV silencer 5 heeft snel last van stof en daargaat de fan van piepen. (zie elke fora voor uitleg)

De giant heb ik geen ervaringen mee dus kan daar niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cpt00kirk schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:04:
Punkybeer ga voor de VF700 van Zalman .... zeer goede ervaringen mee. _/-\o_

De NV silencer 5 heeft snel last van stof en daargaat de fan van piepen. (zie elke fora voor uitleg)

De giant heb ik geen ervaringen mee dus kan daar niks over zeggen.
ja ik denk t ook...

ik zie echt dat iedereen daar 20 graden enzo lager mee haald,
maar kan dat ding ook gewoon hard draaien?voor performance zeg maar?
want t geluid maakt mij niet zo veel uit...
en ik denk dat die zalman bij mij super zal werken, want ik heb precies aan de zijkant van mn kast waar die koeler komt een case fan die ik er ook nog lekker op ga laten blazen...
en dan maar weer s kijken of we nog wat verder kunnen gaan...want ik heb nog geen artifact gezein..
maar ik vind m wat warmpjes worden ^^

iig bedankt,
als anderen nog tips/ervaringen/whatever hebben..graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay.. m'n ati silencer 2 is binnen :)

Ik ga zo eerst even alcohol halen om de core schoon te kunnen maken. Iemand intussen nog hints?
Ik dacht zelf zo te werk te gaan:
-Effe 3dmark ofzo draaien zodat core lekker warm wordt en de cooler er makkelijker af gaat.
-Dan pc uit (duh) vga kaart eruit en oude koeler eraf halen (gelukkig geen mem blokjes :))
-Ati silencer erop zetten ( een korreltje koelpasta toch?).

Rofl .. ik ben echt dom |:( Mijn vorige 9600xt was kapot gegaan en ik had een nieuwe gekregen (eerst hercules nu club3d), maar mijn nieuwe kaart heeft helemaal geen gaten rondom de core.. dus die hele cooler gaat er niet op passen 8)7 (op de oude helaas wel :'( )

iemand een atil silencer 2tje kopen? :X

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn FX5700 zit nu nog de stock cooler, maar ik ben een watercooling aan het bouwen en ik denk dat ik ook maar een VGA blok maak >:) >:)
Hij wordt gelukkig niet al te warm nu en hij is toch wel ver overgeclockt naar mijn idee (537/680) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:21:
okay.. m'n ati silencer 2 is binnen :)

Ik ga zo eerst even alcohol halen om de core schoon te kunnen maken. Iemand intussen nog hints?
Ik dacht zelf zo te werk te gaan:
-Effe 3dmark ofzo draaien zodat core lekker warm wordt en de cooler er makkelijker af gaat.
-Dan pc uit (duh) vga kaart eruit en oude koeler eraf halen (gelukkig geen mem blokjes :))
-Ati silencer erop zetten ( een korreltje koelpasta toch?).

Rofl .. ik ben echt dom |:( Mijn vorige 9600xt was kapot gegaan en ik had een nieuwe gekregen (eerst hercules nu club3d), maar mijn nieuwe kaart heeft helemaal geen gaten rondom de core.. dus die hele cooler gaat er niet op passen 8)7 (op de oude helaas wel :'( )

iemand een atil silencer 2tje kopen? :X
Geen gaten? Hoe zit die stockkoeler dan vastgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zit er gewoon "op".. ik zal even kijken of ik een plaatje kan vinden!

edit: plaatje

ik ga vandaag die cooler maar niet installeren.. blijkbaar zitten er wel gaatjes in (maar niet zo opvallend als bij die hercules ;)). Ben blijkbaar beetje suf vandaag :+

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:53:
die zit er gewoon "op".. ik zal even kijken of ik een plaatje kan vinden!

edit: plaatje

ik ga vandaag die cooler maar niet installeren.. blijkbaar zitten er wel gaatjes in (maar niet zo opvallend als bij die hercules ;)). Ben blijkbaar beetje suf vandaag :+
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60960/full.jpg

Zo moeilijk waren die pinnetjes toch niet te vinden? :P

Ik vrees trouwens dat dat stuk waar ik een blauwe pijl naar gezet heb dus op je ram geplakt zit, en best weleens goed vast kan zitten... Zou imo niet echt ideaal zijn als dit aan de rest van je koeler vastzit, aangezien je bij de ram heatsinks soms best wat geweld moet gaan gebruiken om ze eraf te krijgen en ik dat bij de core liever niet doe... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een GeForce 6600 GT AGP. en ik vind eigenlijk dat hij gewoon veel te veel lawaai maakt. Wat is de beste oplossing om te doen?? (welke koeler is erg makkelijk en ook stil). Ik wil later misschien een keer gaan overclocken, maar nog niet. Als ik dat ga doen kan ik altijd over op waterkoeling (dat zit in de kast maar is nog niet aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:24:
[...]

[afbeelding]

Zo moeilijk waren die pinnetjes toch niet te vinden? :P

Ik vrees trouwens dat dat stuk waar ik een blauwe pijl naar gezet heb dus op je ram geplakt zit, en best weleens goed vast kan zitten... Zou imo niet echt ideaal zijn als dit aan de rest van je koeler vastzit, aangezien je bij de ram heatsinks soms best wat geweld moet gaan gebruiken om ze eraf te krijgen en ik dat bij de core liever niet doe... :P
jah.. daar zat ik zelf ook aan te denken (en die pinnetjes zijn als de kaart in de kast zit best lastig te zien ;) en aan de achterkant voorzien van een schutkleur :+ ).
Enig idee hoe je die meuk het makkelijkste eraf krijgt? (van het geheugen?) helpt een feun (wtf hoe schrijf je dat eigenlijk :p) daar bij?

/me gaat effe knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:44:
[...]

jah.. daar zat ik zelf ook aan te denken (en die pinnetjes zijn als de kaart in de kast zit best lastig te zien ;) en aan de achterkant voorzien van een schutkleur :+ ).
Enig idee hoe je die meuk het makkelijkste eraf krijgt? (van het geheugen?) helpt een feun (wtf hoe schrijf je dat eigenlijk :p) daar bij?
Als ramsinsk geplakt zitten helpt een föhn ja, alleen de ram heatsinkjes niet zo heet laten worden dat je ze niet meer vast kunt pakken, dan krijg je ze er nog niet af (ja zelf ervaren 8)7).

Ik heb zelf iig ook een fohn gebruikt voor mijn ramsinks. (XanderH in "[cooling] Het algemene VGA cooler topic")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah okay :) dan moet ik effe een fohn (doh zo dus :p) gaan zoeken.. heb em er net wel even uit gehaald; de pinnetjes gaan makkelijk los, maar dan laat de cooler nog niet los :(.
Het wel al alcohol enzo in huis :P dus nu effe de boel loskrijgen! (kreeg net nog nieteens het stekkertje van de ventilator eruit 8)7) ik ben vandaag echt in dummy-mode.

Hoeveel kracht moest jij zetten nadat je het gefohnt had? kon je ze d'r zo af halen of moest je alsnog flink trekken? dat ik zo beetje weet wanneer er iets niet goed is .

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:05:
Hoeveel kracht moest jij zetten nadat je het gefohnt had? kon je ze d'r zo af halen of moest je alsnog flink trekken? dat ik zo beetje weet wanneer er iets niet goed is .
Het koelblok van de GPU zelf kon ik er zo aftrekken, hoefde ik niet echt veel kracht voor te zetten, en daarbij zou ik ook niet gaan wrikken ofzo...

De ramsinks heb ik een tijdje verwarmd tot een temperatuur dat ik ze nog wel vast kon pakken en toen "omgeklapt" zeg maar, ze lieten toen best wel makkelijk los. (Nouja, de lijm rekte uit en ik had de sinks zo'n centimeter boven de geheugenmodules toen... :P Dan moet het niet meer zo lastig zijn om ze los te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay.. dat ga ik dan vanavond even proberen :)
Laat resultaatjes wel weten als het is gelukt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, het is gelukt ! na het gebuiken van de fohn is het er netjes af gegaan :)
zometeen even temps testen, maar zover zag het er al goed uit: eerst na opstarten @35 graden (kast open) nu na opstarten 30 graden (kast open) of 34 graden (kast dicht).
Wat me wel opvalt is dat er eigenlijk AMPER lucht uit de achterkant komt :/ het lijkt net alsof de fan de verkeerde kant op blaast (hoewel ik achter ook niet echt zuigkracht voel).
edit: stressed is ie van 64 graden (kast open) naar 46 graden (kast dicht) gegaan .. ook netjes! geluid is zeker wel minder geworden, maar ik vind het jammer dat ie amper (of geen?) lucht naar buiten verplaatst en dat ik dus alsnog een casefan moet kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Ik wil morgen de Zalman VF700-CU koeler halen voor mijn Hercules 9700Pro, nu zie ik in de verpakking geen koelpasta zitten, heb je dat niet nodig bij het installen van de koeler?

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
jackoo1988 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:31:
Ik wil morgen de Zalman VF700-CU koeler halen voor mijn Hercules 9700Pro, nu zie ik in de verpakking geen koelpasta zitten, heb je dat niet nodig bij het installen van de koeler?
Ja, heb je nodig. En volgens mij zit het erbij :) Kan ik niet garanderen, heb zelf wel andere koelpasta gebruikt namelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Wel raar dat ze dat er niet bij doen, ik heb reviews gelezen maar nergens las ik of het erbij zat of niet 8)7

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
<dubbel :X>

[ Voor 96% gewijzigd door Xander op 25-06-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
jackoo1988 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:35:
Wel raar dat ze dat er niet bij doen, ik heb reviews gelezen maar nergens las ik of het erbij zat of niet 8)7
Waarom concludeer je dan direct dat het er niet bijzit? :P

Ik weet voor 90% zeker dat het er wel bijzit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk ook dat het erbij zit
staat op de zalman site zelfs denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:33
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:10:
ik denk ook dat het erbij zit
staat op de zalman site zelfs denk ik
Zit erbij (100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb sinds kort een Arctic Silencer voor mijn X800XT PE maar toen ik hem voor het eerst aanzetten liep hij vreselijk aan. toen heb ik een kartonnetje tussen de molex aansluiting en de doorzichtige case geplaatst en toen was het over .... later hoorde ik het weer en ben ik eens gaan kijken. Wat mij opvalt is dat de fan speling heeft (horizontaal). hij is niet uit z'n centre maar hij kan omhoog en omlaag .. en omdat hij dus met de fan naar beneden in de kast zit "valt" de fan dus naar beneden en maakt hij dus soms lichtjes contact met het randje.

Afbeeldingslocatie: http://www.tranzy.nl/arctic.jpg

Plaatje is van een Arctic Silencer 5 maar het is even om het idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Tranzy op 27-06-2005 21:55 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik heb sinds een paar dagen ook een artic silencer op mn 6800gt zitten,
ik was eerst van plan een vf700cu te halen maar die verkoper wist me om te halen en zei dat deze qua koelprestaties veel beter zou zijn..maar ik vind t nogal tegenvallen :s
ik heb er express ook nog artic silver 5 bij gekocht alles daar netjes mee ingesmeerd en een paar heer los gehaald om te zorgens dat alles goed contact maakte.
maar mn max temp licht echt maar 3 of 4 graden lager als eerst allen ja...t geluid is wel wat minder....maar ik vind t wel wat teleurstellend...kijken of ik m nog kan ruilen...
idle is ie nu 58 graden met 77.72 drivers
stressed loopt dat op tot zon 76/77

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
ff een vraagje tussendoor dan maar
Ik heb nou een ZM-80D, maar dit is nogal een groot blok en weegt ook nog wat.
Doe ik er goed aan om een VF700 ding te kopen van Zalman of is dit weggegooid geld?
Niet dat het een superbedrag is, maar als het veel scheelt is dat mooi meegenomen :)
Ik heb nu een 9800XT standaard (warm weer :P) die is ongeveer 58 à 63 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:38:
ja, ik heb sinds een paar dagen ook een artic silencer op mn 6800gt zitten,
ik was eerst van plan een vf700cu te halen maar die verkoper wist me om te halen en zei dat deze qua koelprestaties veel beter zou zijn..maar ik vind t nogal tegenvallen :s
ik heb er express ook nog artic silver 5 bij gekocht alles daar netjes mee ingesmeerd en een paar heer los gehaald om te zorgens dat alles goed contact maakte.
maar mn max temp licht echt maar 3 of 4 graden lager als eerst allen ja...t geluid is wel wat minder....maar ik vind t wel wat teleurstellend...kijken of ik m nog kan ruilen...
idle is ie nu 58 graden met 77.72 drivers
stressed loopt dat op tot zon 76/77
dan denk ik dat je hem toch niet helemaal juist gemonteerd hebt... zie een paar posts terug over mijn 9600xt (ja een hele andere kaart.. maar toch stressed bijna 20 graden omlaag.. met standaard koelprut!). Ook loopt hij hier niet aan (voor degene bij wie dat was: gewoon terugbrengen die cooler en een nieuwe vragen, want dat hoort niet). en is hij redelijk stil (hoor hem niet boven m'n zalman 7000BAlCu @ 1500rpm uit)

edit:
core wel goed schoon gemaakt met 97% alcohol? dun laagje arctic silver erop? schroefjes goed aangedraaid (rubbertjes mogen flink ingedrukt zijn en die metalen strip achter moet iig recht), geen grote kaart direct er naast (slecht voor intake air) wel gezorgd dat de outtake vrij is (met dat roostertje ervoor)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

handig zon overzichtje.. nooit opgevallen!

ik moet maar eens een nieuw GFX..
FX5500 is niet echt een fijne kaart... niet om te koelen, niet om mee te gamen..
zit nu een VF700AlCu op

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Nog een cooler gespot :)

De Thermalright V1

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Heatsinks/Thermalright_V1/v1-1_lg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Heatsinks/Thermalright_V1/v1-2_lg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Heatsinks/Thermalright_V1/mount3_lg.jpg

Feature:
* 80mm fan cooler (optional two fans)
* Soldered fins to copper base to make effective contact
* Compatibility across multiple platforms (ATI & NVIDIA)

Technical Spec.:

Dimension:
Heat sink (base,front): L30xW24xH2 (mm)
Heat sink (body,front): L80xW80xH20 (mm)
Heat sink (body, rear/with fan): L80xW80*H28.5
Rear heat sink to VGA card: 6 mm

Weight:
300g (heat sink only)

Recommended Fan
Maker: OEM
Size: 80x 80x 15 (mm)
Bearing: Two Balls
Voltage: 12V
Speed: 2500 rpm
Air Flow: 24.84CFM
Noise Level: 31.3 dBA

Compatibilities
ATI:
Radeon 9600, 9800, X700

NVIDIA:
GeForce 6600, 6600 GT

Product Website: http://www.thermalright.com/a_page/main_product_v1.htm

Review: http://www.systemcooling.com/thermalright_v1-01.html

[ Voor 19% gewijzigd door aramdin op 28-06-2005 11:52 . Reden: Images toegevoegd ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik ging dus naar die pc zaak om mn nv silencer 5 te ruilen...omdat de performance gewoon gaar was...
nemen ze m sowieso niet terug omdat de verpakking open was...( ja duh...dat heb je he met gesealde verpakkingen)...maargoed...

uiteindelijk maar ergens anders gewoon een zalman vf700 gekocht (Cu uitereraard)...

en habbahabba habba...THATS what im talking about....
idle 49 ipv 60 eerst met nv silencer en stressed 64 ipv 80 met nv silencer...

mensen die twijfelen...

LAAT DIE SILENCER LIGGEN...GAAR!!! ^^
voor de mensen die nog wel een silencer gebruiken...zonde van je geld :p

kus ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Mja jippie... Heb dus een silencer nv5 op m'n 6800gt gezet maar hij wordt warmer dan met stockcooling. Zit op zo'n 64graden idle en 73 stressed. In principe moet dit toch kunnen of niet? Zal vandaag wel even de cooler eraf halen om te kijken of alles goed contact maakt. Maar je kunt er beter toch teveel pasta op doen dan te weinig? Aangezien teveel pasta er toch aan de zijkanten uit komt vanwege de druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope.. pasta is eigenlijk gewoon slecht voor je warmtegeleiding.. je gebruikt het alleen om de oneffenheden op de core/koeler op te vullen zodat ze 100% contact maken met elkaar.
Een dikke laag pasta is alsof je eerst een ovenwant om je core heen doet en daarna de koeler erop zet: maakt wel lekker contact.. maar warmte gaat er niet echt doorheen :)

een rijstkorrel pasta ofzo moet genoeg zijn. Je kunt zowel de core (en geheugen) als de koeler gehandelen, maar meestal wordt alleen de core (en geheugen) gedaan aangezien dat wel genoeg is en je vaak als je ze allebei in smeert al teveel gebruikt.

in princiepe moeten die temps kunnen ja, maar ze zijn zeker te hoog in vergelijking met wat je zou moeten hebben met zo'n koeler.

Wel natuurlijk als je hem erop niew op zet eerst even schoonmaken met 97% alcohol (zowel koeler als core/mem) en dan nieuwe pasta erop.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:25:
nope.. pasta is eigenlijk gewoon slecht voor je warmtegeleiding.. je gebruikt het alleen om de oneffenheden op de core/koeler op te vullen zodat ze 100% contact maken met elkaar.
Een dikke laag pasta is alsof je eerst een ovenwant om je core heen doet en daarna de koeler erop zet: maakt wel lekker contact.. maar warmte gaat er niet echt doorheen :)

een rijstkorrel pasta ofzo moet genoeg zijn. Je kunt zowel de core (en geheugen) als de koeler gehandelen, maar meestal wordt alleen de core (en geheugen) gedaan aangezien dat wel genoeg is en je vaak als je ze allebei in smeert al teveel gebruikt.

in princiepe moeten die temps kunnen ja, maar ze zijn zeker te hoog in vergelijking met wat je zou moeten hebben met zo'n koeler.

Wel natuurlijk als je hem erop niew op zet eerst even schoonmaken met 97% alcohol (zowel koeler als core/mem) en dan nieuwe pasta erop.
Ik heb er redelijk wat koelpasta op gedaan, maar niet echt flink teveel ofzo. Ik ben eerder bang dat hij niet volledig contact maakt met de GPU (en misschien wat memorychips). Heb namelijk op een site een review gelezen over die NV5, en daar moest die knakker zelf wat plekjes gaan weg'vijlen' van de memorypads omdat die op bepaalde chips meer contact maakte dan op de rest. Hopelijk heb ik datzelfde probleem niet. Ook was het contact met die koeler en de GPU maar zo'n 30% ongeveer.

Lees deze review maar eens door: http://www.nvnews.net/rev..._nv5_silencer/page3.shtml

Mijn kaart is van XFX, weet niet of die hetzelfde probleem heeft. Hoop het niet, maar dat ga ik vanavond allemaal uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja.. dan zal je je cooler er idd even af moeten halen en naar de afdrukkken van je pasta op de koeler moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Heb dus ff gekeken of er misschien een oppervlak was dat geen contact maakte, maar dat was er dus niet. Voor zover ik het kon zien was het contact met de chips overal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Ik lees hier wel het 1 en ander over de ZM80D-HP icm een 6600GT (PCI-e) echter vraag ik me ook af jullie dan de optionele fan gebruiken, of dat jullie aan de airfow voldoende hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu een andere koeler voor mij ati x800xt vivo aant zoeken

nu is koel zijn wel belangrijk, maar stilte nog meer en die passieve dingen vertrouw ik hier gewoon niet op

tja mijn keuze ging uit naar de 2 meest voor de hand liggende namelijk
vf700-cu of de artic silencer 4

maar nu hoor ik verschillende dingen, de ene prijst de silencer in de hemel qua koeling en stilte, de andere zegt dat die erg slecht is

voordelen voor de silencer zijn wel dat hij de warme luch direct naar buiten blaast (als ie blaast :p) en dat hij op de connector van de vid kaart kan, de zalman heeft deze mogelijkheden niet

de zalman daarentegen kan altijd op 5v draaien en dan (naart schijnt) onhoorbaar zijn, maar niet temp gestuurd
over de warme lucht die de zalman in de case zal blazen maak ik me niet veel zorgen, mede doordat ik voor een antec p180 case gekozen heb (en daar kan een 80mm fan in om de lucht af te voeren + nog 2 12cm voor de afvoer van alle lucht in de case)

wie o wie helpt mij uit dit dilemma (zalman heeft op dit moment mijn voorkeur)

oh en ja ik sta open voor andere mogelijkheden maar alst kan wel met winkel nabij brussel of gent erbij (in belgie computershop vinden is niet easy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:04:
ben nu een andere koeler voor mij ati x800xt vivo aant zoeken

nu is koel zijn wel belangrijk, maar stilte nog meer en die passieve dingen vertrouw ik hier gewoon niet op

tja mijn keuze ging uit naar de 2 meest voor de hand liggende namelijk
vf700-cu of de artic silencer 4

maar nu hoor ik verschillende dingen, de ene prijst de silencer in de hemel qua koeling en stilte, de andere zegt dat die erg slecht is

voordelen voor de silencer zijn wel dat hij de warme luch direct naar buiten blaast (als ie blaast :p) en dat hij op de connector van de vid kaart kan, de zalman heeft deze mogelijkheden niet

de zalman daarentegen kan altijd op 5v draaien en dan (naart schijnt) onhoorbaar zijn, maar niet temp gestuurd
over de warme lucht die de zalman in de case zal blazen maak ik me niet veel zorgen, mede doordat ik voor een antec p180 case gekozen heb (en daar kan een 80mm fan in om de lucht af te voeren + nog 2 12cm voor de afvoer van alle lucht in de case)

wie o wie helpt mij uit dit dilemma (zalman heeft op dit moment mijn voorkeur)

oh en ja ik sta open voor andere mogelijkheden maar alst kan wel met winkel nabij brussel of gent erbij (in belgie computershop vinden is niet easy)
Ik heb zelf alleen ervaring met de vf-700cu van zalman. Ik heb deze op mijn 6800le gemonteerd. Idle scheelt het zo'n 8 graden met de stockkoeler. Ik draai hem echter wel altijd op 5-7 volt. 1800rpm van de 2700 volgens mijn aerogate III. Hij is op zulke snelheden zeer stil en koelt nog goed. Het verschil met 12 volt is misschien 4 graden in mijn geval (idle). Stressed heb ik nog niet vergeleken. Maar dan blijft hij ook op 1800 rpm draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jta maar als ik ni overclock zal ik ook nooit 12v draaien

(stilte is belangrijk voor mijn systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er komt weer een nieuwe Arctic Silencer aan:

NV Silencer 5, Rev.3
08/2005
The compatibility of the NV Silencer 5 in Rev.3 has been extended to NVIDIA's 7800 series VGA Boards. Available from October 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:45:
nou, ik ging dus naar die pc zaak om mn nv silencer 5 te ruilen...omdat de performance gewoon gaar was...
nemen ze m sowieso niet terug omdat de verpakking open was...( ja duh...dat heb je he met gesealde verpakkingen)...maargoed...

uiteindelijk maar ergens anders gewoon een zalman vf700 gekocht (Cu uitereraard)...

en habbahabba habba...THATS what im talking about....
idle 49 ipv 60 eerst met nv silencer en stressed 64 ipv 80 met nv silencer...

mensen die twijfelen...

LAAT DIE SILENCER LIGGEN...GAAR!!! ^^
voor de mensen die nog wel een silencer gebruiken...zonde van je geld :p

kus ^_^
Je kan gewoon geen cooler monteren blijkt wel.
Ik heb sinds vorige week de Arctic Silencer 5 op mijn ASUS x850XT en die is idle 30 en stressed 50 graden op PE speeds dus 540/590 en die Zalman kan ook veel beter die heb je dus ook verkeerd gemonteerd.
Beetje kansloos om goeie producten meteen af te kraken door stommigheid van de gebruiker.

Probeer de cooler eens wat losser te draaien want strak vast is juist helemaal niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ziet er goed uit , 2 fans en hopelijk nog adjustable ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand welke Arctic Silencer er op een Geforce FX5800 gaat? Ja, ik heb gezocht maar kon het antwoord niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Hmm, misschien iets vroeg, maar toch maar even een klein schopje.

Weet iemand welke Arctic er past op mijn Geforce FX5800? Of weet iemand waar de layout gelijk aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Laatst online: 22-07 22:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Eh ja, maar daar staat ie niet tussen :).

[ Voor 1% gewijzigd door Jckx op 06-09-2005 16:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Vind het vreemd dat mensen met de NV5 zulke hoge temps halen.. volgens mij zit ie er dan echt niet goed op.

Met mijn 7800GTX TOP van Asus (met NV5 erop), wordt ie niet warmer dan 54°c onder load (kaart loopt op 515/1360), en hij idled rond de 37°c...
Lijkt me stug dat een 6800GT zoooooveel meer warmte produceert (20°c+) dan de 7800GTX..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Laatst online: 22-07 22:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Kijk daar heb ik nou wat aan. Op de FX5800 gaat dus de NV Silencer 4 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke Cooler Arctic ATI Silencer past op de x1300

als daar geen op past coold de Cooler Zalman VGA Heatpipe ZM80D-HP hem wel goed zonder fan erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kickje voor me vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
ik ben bang van niet. Althans, volgens hun site niet: http://www.arctic-cooling.com/vga1.php
je zou ze natuurlijk ook kunnen mailen ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door dreester op 16-11-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had al gezien dat hij er niet tusse staad dat komt omdat de x1300 pas net uit.

Maar iemand die x1300 gezien heeft, ik dacht er zal vast wel een kaart zijn waarbij indeling zelfde zou zijn dat er tog 1 op past.

en de passieve kooler van zalman zonder die extra fan erop zal die ook een beetje behoorlijk cooler me case heeft een goede airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23
Klein kickje, ik heb een ati radeon 9600 pro aiw, welke ati silencer past hierop? Volgens het schema op de site zou een silencer 1 al moeten passen voor de pro versie. Deze heb ik besteld en ik probeer hem er nu op te zetten, alleen zit het video en radio in gedeelte in de weg... Iemand tips / ervaring?

edit: ik vind nu iets over de vga silencer rev3.0 die erop zou moeten passen?

[ Voor 13% gewijzigd door MoiZie op 10-12-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Laatst online: 06-08 10:34
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:44:
En er komt weer een nieuwe Arctic Silencer aan:

NV Silencer 5, Rev.3
08/2005
The compatibility of the NV Silencer 5 in Rev.3 has been extended to NVIDIA's 7800 series VGA Boards. Available from October 15.
pricewatch: Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3) <= is al uit.

Maar ik vroeg mij af, als ik een 7800GT(X) heb, welke is dan beter, want het gaat er mij voornamelijk om dat het geval stiller word. En ik vraag mij af of die V700 van Zalman deze kaart wel goed kan coolen zonder luidruchtig te worden.

Dus heeft iemand ervaring met beide en wat is het beste??

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 11-09 16:23
MoiZie schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 00:28:
Klein kickje, ik heb een ati radeon 9600 pro aiw, welke ati silencer past hierop? Volgens het schema op de site zou een silencer 1 al moeten passen voor de pro versie. Deze heb ik besteld en ik probeer hem er nu op te zetten, alleen zit het video en radio in gedeelte in de weg... Iemand tips / ervaring?

edit: ik vind nu iets over de vga silencer rev3.0 die erop zou moeten passen?
never mind, een vijl en een kniptang doen wonderen :) Dan issie maar niet mooi meer, hij zit toch in de case :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mielmania schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:34:
[...]

pricewatch: Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3) <= is al uit.

Maar ik vroeg mij af, als ik een 7800GT(X) heb, welke is dan beter, want het gaat er mij voornamelijk om dat het geval stiller word. En ik vraag mij af of die V700 van Zalman deze kaart wel goed kan coolen zonder luidruchtig te worden.

Dus heeft iemand ervaring met beide en wat is het beste??
Ik heb zelf voor de Arctic Silencer 5 rev.3 gekozen, omdat deze de warme lucht direct de kas uit blaast. Ik heb hem zelf met rivatuner op 80% gezet bij full-3d, onhoorbaar en écht veel kouder. Mijn kast temperatuur is ook omlaag gegaan.

Tip:
Smeer zelf je eigen zilvere koelpasta op de grafische core, en haal de standaardprut van de silencer af, dus geheugenmodules moesten wel met het koeltape vanwege de afstand tussen de heatsink en het geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een v700 liggen als nieuw, mischien dat iemand anders er meer plezier van heeft ? Mail staat in me profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had graag wel eens wat gebruikerservaringen gewild van mensen die ofwel een Zalman of een Arctic hebben staat op een Asus v9999GE kaart. 6800 NV40-core aan 16x1,5

Ik heb nog steeds de standaard-cooler zitten die me idle 54 gr. bezorgd op de Gpu met de fan aan 2000 rpm. (onhoorbaar) en stressed @ Ultra-Speeds aan 70gr. met de fan aan zijn max. rpm. en dan makt hij toch wel een pokkeherrie :( Fan wordt temp.gestuurd door Speedfan.

Welke cooler monteer ik best als alternatief :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 16:05

nexhil

BAM!

MIjn probleem:

ik heb een shuttle barebone (sk21g)

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-woelfl.de/images/medium/sk21g_side.jpg

en een 6600 GT AGP.

Nu is de cooling van dit kaartje versleten en zou ik deze graag willen vervangen (doh :P )

MIjn probleem is dat bijna alle alternatieve coolingen gemaakt zijn voor stilte waardoor ze vaak ontzettend groot zijn. zijn er alternatieve oplossingen te loop die gewoon net zo groot als mijn standaard cooling zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.dospara.co.jp/img/parts_200/48320.jpg

vooral de dikte doet er toe omdat hij meteen aan de zijkant zit.

[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 16-01-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Laatst online: 11-09 12:55
volgens my zijn er geen koelers die in de shuttle passen en die op de 6600GT passen, ben ook al een tijd op zoek ernaar :|
Er is iemand die de Iceberg 5 heeft aangepast zodat deze past, als je goed gereedschap hebt..
-link-

Wat ik heb gedaan is een nieuwe kap gekocht en hier een stuk uit gezaagd met een mooi raampje :)
hierdoor is mn kaart iig koeler, als de nieuwe Zalman VF900 komt ga ik deze er misschien inzette als deze niet zo ver bove de kaart uitkomt als de VF700 :r
oja verder heb ik een cooler geprobeerd voor een geforce 4 ti kaart omdat die mounting holes zelfde afstand hadde > geen succes |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

3ddie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:45:
volgens my zijn er geen koelers die in de shuttle passen en die op de 6600GT passen, ben ook al een tijd op zoek ernaar :|
Er is iemand die de Iceberg 5 heeft aangepast zodat deze past, als je goed gereedschap hebt..
-link-

Wat ik heb gedaan is een nieuwe kap gekocht en hier een stuk uit gezaagd met een mooi raampje :)
hierdoor is mn kaart iig koeler, als de nieuwe Zalman VF900 komt ga ik deze er misschien inzette als deze niet zo ver bove de kaart uitkomt als de VF700 :r
oja verder heb ik een cooler geprobeerd voor een geforce 4 ti kaart omdat die mounting holes zelfde afstand hadde > geen succes |:(
Crap, ik had aopen ook al gemaild maar die leveren ook geen nieuwe coolers voor op hun kaarten :/
...tenminste niet los.

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 17-01-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
De thermalright van de vorige pagina zou in een shuttle moeten passen, iig... als ik m'n 2e netwerkkaart er uit haal dan vermoed ik dat hij wel gaat passen. Heb het zelfde probleem qua koeling. Heb een Shuttle SB75G2 met een Club3D 6600GT (AGP). Als ik een 2e kap kan krijgen zet ik er een VF-700 Cu op en maak ik een gat voor die cooler in de kap :)

Probleem zal ook wel zijn dat die Thermalright nergens te krijgen zal zijn :P
Hm, en hij's dus niet AGP compatible :(

[ Voor 18% gewijzigd door Dualdude op 18-01-2006 22:55 . Reden: update... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Dualdude schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:35:
De thermalright van de vorige pagina zou in een shuttle moeten passen, iig... als ik m'n 2e netwerkkaart er uit haal dan vermoed ik dat hij wel gaat passen. Heb het zelfde probleem qua koeling. Heb een Shuttle SB75G2 met een Club3D 6600GT (AGP). Als ik een 2e kap kan krijgen zet ik er een VF-700 Cu op en maak ik een gat voor die cooler in de kap :)

Probleem zal ook wel zijn dat die Thermalright nergens te krijgen zal zijn :P
Hm, en hij's dus niet AGP compatible :(
Ik vind het stom dat je niet gewoon ergens een simpele cooler kan kopen, zelfs niet bij makers van een kaart! nee, je moet hem opsturen bla bla ben je hem weer een maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Laatst online: 11-09 12:55
mja eigelijk vind ik dat shuttle ook wel vga coolers moet gaan maken, ze hebbe wel een speciale CPU cooler die het goed doet (die ICE) maar ze besteden geen moeite aan VGA coolers, die tog hard nodig zijn :/

(en we hebbe gewoon de verkeerde videokaart gekozen :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
6800GT heb je 't zelfde probleem :+

En de 6600GT was vooral budgettair gezien erg interessant... Heb vandaag besloten om maar een VF-700 te kopen en 'r op te zetten, die stock Club3D cooler drives me nuts :)

edit:
Nou, hij zit er op....'t past nét... een van de busjes waar je de cooler op vast schroeft komt aan 1 kant bijna tegen een SMD condensator aan, nog geen halve mm over. Enige nadeel....me case wil niet meer dicht :X Maarja...dat is niet anders, zaag er tzt wel een gat in :P De cooler is net een halve cm te dik, jammer joh...'t geluid maakt het ruimschoots goed :D En temps scheelt ook giga. Van 56C idle naar 37C idle, en met load (F.E.A.R. eerst 103C, heb nog niet gekeken hoe warm hij nu wordt, maar denk dat ie niet ver boven de 50C uit komt. Ook de PCI-E -> AGP bridge wordt VEEL minder warm _/-\o_ Top product dus :D

[ Voor 69% gewijzigd door Dualdude op 21-01-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
zijn er mensen met een arctic ATI Silencer 5 (rev. 2) i.c.m. een Sapphire ATI X800 XT PE?

ik heb deze koeler namelijk zonet besteld voor deze video kaart...
ben benieuwd of er mensen zijn met deze kaart en problemen hebben met deze koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
ik heb hem zonet ingebouwd (de ati silencer 5 rev.2)...

is het goed dat hij 47 graden is (idle)?? (lijkt me een beetje hoog..)

ga zo testen hoe warm hij word met een spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 15:31

pbd

Heb nog een oud beestje staan die ik een nieuw leven wil inblazen. Ben dus nu op zoek naar een zo stil (!!) mogelijke vga cooler voor een Hercules 3D Prophet DDR-DVI (Geforce 256). Belangrijkste vraag is welke fans die nu nog te koop zijn passen op deze oude kaarten? Heb al veel gezocht op zowel Google als Got en op de sites van leveranciers maar dit wordt in de specs niet meer vermeld (obviously). Er zit nu een Blue Orb op die overleden is. Is dit nog te doen of is dit een onmogelijke missie?
Pagina: 1 2 Laatste