Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[How-To] Winamp Poort control - deel 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Meneer aard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:53
http://faq.tweakers.net/cme/comcontrol/comcontrol-titel.gif
Index:
Inleiding
Wat kan ik met deze mod :?

Je kunt met deze mod winamp via de seriële poort besturen en zodoende tijdens het spelen van een spel de instellingen van winamp veranderen.

Wat kan winamp poort control nou eigenlijk :?

Je kunt met het programma Com control v. 1.42 per seriële poort 15 knoppen aansluiten. Voor 15 knoppen of 4 is dus 1 compoort benodigd. Als je er 8 of 30 wil zijn 2 compoorten benodigd.
Je kunt de volgende keuzes maken in het programma, ik neem nu even als voorbeeld 4 knoppen met en zonder shift:

4 Knoppen zonder shift (dus in totaal; 4+4 is 8 knoppen):
  • Knop 1 (enkel klik): Play
  • Knop 1 (dubbel klik): Pause
  • Knop 2 (enkel klik) :Next
  • Knop 2 (dubbel klik): Previous
  • Knop 3 (enkel klik): Volume 1/8 hoger
  • Knop 3 (dubbel klik): Volume 1/8 lager
  • Knop 4 (enkel klik): Ga naar begin playlist
  • Knop 4 (dubbel klik): Ga naar eind playlist
4 Knoppen met shift (4+4+4+4 is 16 knoppen):
  • Knop 1 (enkel klik): Play
  • Knop 1 (dubbel klik): Pause
  • Knop 2 (enkel klik) :Next
  • Knop 2 (dubbel klik): Previous
  • Knop 3 (enkel klik): Volume 1/8 hoger
  • Knop 3 (dubbel klik): Volume 1/8 lager
  • Knop 4 (hier geld geen dubbel of enkel klik): Shift
  • Shift knop ingedrukt
  • Knop 1+4 (enkel klik): Start winamp
  • Knop 1+4 (dubbel klik): Shutdown Winamp
  • Knop 2+4 (enkel klik) : Slaapstand computer
  • Knop 2+4 (dubbel klik): Wek uit slaapstand
  • Knop 3+4 (enkel klik): Shut down pc helemaal
  • Knop 3+4 (dubbel klik): Add to playlist
De shift knop kun je op elke knop zetten, in het voorbeeld heb ik knop 4 als shift knop laten fungeren, je kunt dus ook 1 t/m 3 gebruiken.
De regel(tjes)
In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
  • In dit topic geld ook weer net zoals geheel GoT, gewoon de policy waar je aan moet houden. Ga nou niet van alles roepen of schelden. Deze posts zullen gewoon worden verwijderd en je kan een ban/OW eraan over houden. Dat is geheel aan je zelf, maar toon een beetje respect voor elkaar en ga nou niet elkaar de huid vol schelden als jij denkt van goh wat een sukkel. Dit houd je maar lekker voor je en mijn en andere tweakers zullen daar dan echt geen zorgen over maken. Dus kortom het geheel ligt aan je eigen :)
  • Als je eventuele plaatjes wilt laten zien, dat kan dan gewoon maar houd deze binnen de maximale breedte van 600 pixels zodat de layout intact blijft. Om een plaatje te verkleinen moet je de volgende code toepassen: [img=600] url van plaatje [/img] Strakjes met de nieuwe layout is de breedte 575 Pixels in plaats van de gebruikelijke 600 pixels breedte.
  • Mocht je graag jouw creatie in de startpost zien komen, mail (geen hotmail adres gebruiken voor email, kijk ik zelden naar!)/msn/icq mijn dan even.
Benodigdheden voor deze mod
Om zo`n kabel te kunnen maken heb je toch wel wat spulletjes nodig:
  • 9 pins d-sub connector female (of 25 pins als je PC die heeft)
    http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsub9m.gif9 polige d-sub male (Conrad: 742066=male / 742082=female) (Conrad: 711284=stekkerbehuizing)
    http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsub25m.gif25pin d-sub male (Conrad: 741671=male / 741698=female) (Conrad: 711292=stekkerbehuizing)
  • Kabel (oude muiskabel bv.)
  • Knoppen (eject knoppen van cd-rom`s ook goed, maar als je zelf knopjes hebt dan is het ook goed (Let op: Knoppen mogen alleen contact maken als je de knop in drukt!)
  • Soldeer spullen en skills
  • Schema; 4 knoppen of 15 knoppen (dank euss voor het maken van een 15 knoppen schema! _/-\o_ )
Schema`s
4 knoppen schema:
http://www.freewebz.com/hobbes2002/Casemod/KabelWinamp.GIF
Tussen de knoppen kan nog een activity led worden geplaatst, kan je zien of ie aan staat e.d. Valt volledig te configuren in de software zelf. 820 ohm weerstand kun je gebruiken, de verhouding tot de knoppen reactie/led weergave is dan goed.

15 knoppen schema:

http://faq.tweakers.net/cme/comcontrol/15button.gif
Software
Om de comcontrol te kunnen laten werken heb je natuurlijk de software nodig :Y)

Welke programma moet ik hebben en waar kan ik dit vinden :?
Ik heb nog geen winamp waar kan ik dit vinden :?
Verdere informatie
Hier is wat extra informatie over aansturing van de seriele poort e.d:http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

Meneer aard wijzigde deze reactie 22-11-2004 16:24 (17%)

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Meneer aard
[How-To] Winamp Poort control Show off je creaties 8)

Show off

Hier komen de creaties van verschillende users te staan.
Deze is van VROEM!
http://picserver.org/view_image.php/7547TD9H8B03/picserver.jpeg
http://picserver.org/view_image.php/A58DCPME8ZQ6/picserver.jpeg
http://picserver.org/view_image.php/19VDMH5X2645/picserver.jpeg
http://picserver.org/view_image.php/VAL9J3QE1W4W/picserver.jpeg
http://picserver.org/view_image.php/64124460X4AX/picserver.jpeg

http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

Meneer aard wijzigde deze reactie 22-11-2004 16:23 (135%)

Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• DanielB
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01-11-2019
Is er ook zoiets voor foobar2000?:)

• The_Savage
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 04-09-2017
Leuk weer eens te zien :P heb lang geleden zelf ook zoiets gemaakt :)
Heel simpel DanielB... tuurlijk is dat er !
Het enige wat dit programma doet is het signaal dat de COM poort in gaat, omzetten naar het signaal dat naar winamp toe gaat. Dus als je kunt zorgen dat dit gewoon naar foobar2000 wordt gezonden is er niks aan de hand ;)

Maar vroeg me toch af waarom niet gewoon een simpele IR receiver zelf bouwen... kost zo ongeveer 3€ voor een redelijke en is 5 minuutjes soldeerwerk. (Ziet er daarnaast natuurlijk ook veel mooier uit :P, en is uiteraard moderner)

Daarna kan je met een IR receiver veel meer (alles aansturen wat je maar wilt)

succes iedereen :)

My specs | BratWurst

• VROEM!
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2013

VROEM!

broembroem!

Ik heb hetzelfde schema gebruikt, maar met eigen software voor linux 8-)

Voor foto's zie startpost :)

Oh en nog een tip voor als je knopjes niet helemaal oke werken:
Veel knopjes zijn eigenlijk 2 schakelaars ineen. Als je dan van de 4 pootjes de 2 paren aan elkaar soldeert krijg je stukken beter kontakt en daarmee minder storing.
Ik wil zelf nog experimenteren met een ienieminie condensatortje bij elke knop om de spanning iets langer konstant hoog te houden. Op die manier wordt gehik van slechte kontakten beter opgevangen.

VROEM! wijzigde deze reactie 24-11-2004 20:37 (83%)

ieeeepppppp :P

• kippy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:15
eindelijk een goede plaats om men mod te showen :P

http://members.lycos.nl/mijnitx/frontje640x480.JPG

de knopjes werken allemaal voor winamp

voor meer plaatjes en info moet je maar ff op http://members.lycos.nl/mijnitx/ kijken

euss wijzigde deze reactie 26-11-2004 13:09 (5%)

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Die van jou is echt vet leluk :P
Strak gedaan hoor....ik had vroeger ook zo'n CD speler btw

• kippy
baal der alleen van dat men mini-itx mobo is overleden, meschien dat ik ooit er nog een nieuw mobo voor ga kopen.

maar ja heb nu een asus pundit-r. veel sneller stiller, maar wel minder stijlvol.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Als ik dat ding zo aan kijk was de airflow niet je van het. Waar is het bord aan overleden?

• kippy
zeer instabiele proc ook al was tie maar 54 graden met orgineele cooler (als de case open was scheelde het niet veel, meschien een graad of 4). Draaide windows 2000 pro met sp4, maar et liep gewoon erg vaak vast. Zelf op alleen winamp.

het andere wat niet goed werkte was de north bridge, als ik men hardisk met aida of pcmark benchmarkte haalde ik maar max 6MB/s. dis is voor een ata 133 disk op een ata100 poort en kabel toch wel erg brak.

ik gebruikte em dus ook voor server en dan haalde ik meestal een upload en download over men interne netwerk van max 1MB/s

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-01 13:54
Ik wil ook nog een keer een mp3 server maken, voor de stereo bij ons in de huiskamer. Ik wil daarvoor een Pentium 1S 133 Mhz met 32mb ram voor gaan gebruiken. Hiervoor wil ik er linux op installeren, maar ik ga er denk ik toch eerst wat extra geheugen op zetten. Deze config zit nu nog in een lompe Big-Tower case, maar ik ga kijken of ik hem net zoals kippy kan modden.

_@/'

• kippy
quote:
BMRS schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:04:
Ik wil ook nog een keer een mp3 server maken, voor de stereo bij ons in de huiskamer. Ik wil daarvoor een Pentium 1S 133 Mhz met 32mb ram voor gaan gebruiken. Hiervoor wil ik er linux op installeren, maar ik ga er denk ik toch eerst wat extra geheugen op zetten. Deze config zit nu nog in een lompe Big-Tower case, maar ik ga kijken of ik hem net zoals kippy kan modden.
voordeel van zo iets in de huiskamer is, is dat er meestal ook nog wel een tv in de buurt is die je meschien als monitor kan gebruiken. Muis en netwerkkabel aan je pc en je kan muziek browsen hoe veel je zelf wilt.

Maar ik zou toch eens kijken of je niet een p200 kan vinden, want met 133 kan het nog wel eenv vervelend gaan lopen.

• Hoicks
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:05

Hoicks

Techno!

MINI PULS TOETS 2,0MM

Momentcontact 1-pol. NO. 1-polige tiptoets met korte bedieningsweg, voor frontplaatmontage (maakcontact). Wordt vooral toegepast inde data-, digitale-, computer-, meet- en regeltechniek.
Technische spec.: Afm. 6 x 6 mm · Schakelspanning max. 50 V/50 mA · Bedieningsweg 0,25 mm, 1,0 Ncm · knop-Æ 3,5 mm.

http://www1.nl.conrad.com/m/7000_7999/7000/7040/7048/704849_BB_01_FB.EPS.jpg

Kun je deze tiptoetsjes gebruiken voor dit project?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• euss
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-04-2005
Ja, alle 1 (of meer polen, alleen dan gebruik je er maar 1) polige schakelaars die tenminste 12V kunnen schakelen.

euss wijzigde deze reactie 22-11-2004 13:31 (28%)

} Zoek! { irc://irc.tweakers.net/#hardewaren, hét hardwarekanaal

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Dit is ene leuk projectje om te leren solderen enzo.. :)

Kan ik ook voorgeprinte pcb's kopen/bestellen/laten maken voor dit schema? Of heo kun je het dan het mooiste aan elkaar prutsen? :)

Edit is er een mogelijkheid om deze knopjes via girder te koppelen?

Hoicks wijzigde deze reactie 22-11-2004 13:37 (18%)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• kippy
quote:
Hoicks schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:36:
Dit is ene leuk projectje om te leren solderen enzo.. :)

Kan ik ook voorgeprinte pcb's kopen/bestellen/laten maken voor dit schema? Of heo kun je het dan het mooiste aan elkaar prutsen? :)

Edit is er een mogelijkheid om deze knopjes via girder te koppelen?
Girder? geen idee wat dat is, maar je kan de pc's niet bestellen/kopen/laten maken.

denk dat het et makkelijkst is om gatjes print te nemen en daar op de solderen.

http://members.lycos.nl/mijnitx/mp3/nieuw1.JPG

http://members.lycos.nl/mijnitx/mp3/nieuw3.JPG

het is zeker met 15 knopjes goed kijken, maar met 5 knopjes moet het helmaal geen probleem zijn

euss wijzigde deze reactie 26-11-2004 13:09 (2%)

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Op conrad.nl staan verschillende soorten printplaten met gaatjes waarvan ik er zelfs 1 tegenkwam van karton. welk type moet ik hebben en kan ik 'm dan op maat zagen wat ik niet ga gebruiken of hoe werkt dat?

electro-n00b :P

• kippy
denk dat je eens moet leren google te gebruiken, je moet echt plastic gaatjes print hebben. die kan je gewoon zagen. karton is erg goedkoop maar werkt niet erg lekker.

• Teiger
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2009
Dit is de enige recente thread over ComControl voor winamp.
En aangezien ik mijn Winamp wilde besturen vanuit de badkamer zodat ik relaxed in bad kan zitten met mijn eigen muiek ipv. de radio heb ik ook aan kastje gemaakt met 4 knoppen.
En mischien is dit heel verrassend (kon er weinig over vinden) Ik heb UTP (netwerk) kabel gebruikt met een lengte van 20 Meter zodat ik hem via de zolder van de badkamer naar mijn pc kan brengen.
Hier ook ff een fotootje.

(ik wil wel een foto plaatsen maar kan niet vinden hoe)

• Bak Modder
  • Laatst online: 06-04-2010
Hoe een foto te plaatsen is bijna overal te vinden, en staat ook in de startpost, al is het een beetje verdekt opgesteld. Gebruik de [img] urlvanplaatje [/img] tags. Om een plaatje binnen de 600 pixels te houden: [img=600] urlvanplaatje [/img]

• Gnuitenjong
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-02-2018

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik vind het een erg leuk project, ben daarom zelf bezig met de printerpoort -variant omdat ik een laptop heb zonder com-ports. Ik ben nu alleen nog op zoek naar de goede hardware. Ik heb wel wat schema's gevonden, maar ik weet niet welke ik het beste kan gebruiken. Bij sommige schemaatjes wordt gebruik gemaakt van een externe 5v voeding en bij anderen wordt de betreffende pin gewoon kortgesloten met de massa via een weerstand. ( eigelijk niet kortgesloten dus )
Weet iemand welke van de twee manieren het beste is?

Gideon

Gnuitenjong wijzigde deze reactie 24-11-2004 21:02 (2%)
Reden: Ik moet leren typen :P

[CM] Flightcase Mod

• Sjoewe
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
quote:
kippy schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 20:43:
eindelijk een goede plaats om men mod te showen :P

[afbeelding]

de knopjes werken allemaal voor winamp

voor meer plaatjes moet je maar ff op http://members.lycos.nl/mijnitx/ kijken
Hej die CD speler heb ik ook! Ik zat al te fantaseren om er een pc'tje in te bouwen, dus ik ben wel erg benieuwd wat voor hardware je gebruikt hebt. :)

Edit: Foei Sjoewe :X Ik heb weer eens te snel gepost...

Sjoewe wijzigde deze reactie 24-11-2004 22:28 (7%)

• web_bart
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-11-2005
Hier bij plaats ik ook maar eens mijn project
bestaat uit 6 knopjes + 2 maal VU meter ;)
http://users.skynet.be/bartve/wink.jpg).

Specs AMD 64 3000+ - 2*512 pc3200 - x800 XT - 2*120GB - 460W enermax - SonyDVD RW DRU-700a doubleLayer My System + pics My PC'S

• ScareMercy
  • Laatst online: 27-06-2009
hallow...
ik ben best wel nieuw hier :) .. en heb een paar vraagjes.. :?
de afstand bediening is glukt en werkt perfect :P .. maar een paar mensuh hadden owk zo'n mooi schermpje }) .. laat ik die nu owk thuis hebben liggen 8) .. maar hoe sluit ik die aan? alvast bedankt..
_/-\o_

ScArEcRoW

• kippy
als je eerst eens verteld wat voor schermpje het is kunnen we je meschien verder helpen. Het gaat vooral om de controllor chip.

bijv de meeste gebruikte/standaard (HD44870)

• ScareMercy
srry... het is een oud schermpje van een dvd speler wat ik wou gebruike.. het kan 10 tekens tegelijkertijd weergeven, en nog een paar functie's zoals play enz.. kgloof dat het een OLED scherm is.. t is nog een btje vaag.. maar meer weet ik niet .. srry :$ alvast bedankt 8)7

ScArEcRoW

• kippy
ja met die informatie kunnen we niet veel. denk dat het et makkelijkste is om bij world-led.com een lcd schermpje te kopen. die zijn erg goedkoop en makkelijk aan te sturen. en voor 7 euri extra heb je ook nog een interface schakelingetje voor van je ltp naar je lcd. dit lijkt mij de beste/makkelijkste oplossing.

kippy wijzigde deze reactie 27-11-2004 18:45 (11%)

• ScareMercy
thnx.. ik heb er 1 besteld.. inclusief controller.. maar dan komt nog de vraag of er mischien tekeningen zijn over de aansluiting aan de pc.. en met welke software ik de titles en functies van winamp kan weergeven.. merci _/-\o_ :9

ScArEcRoW

• kippy
het interface bordje is de aansluiting dus dat is probleem niet.

en software.....
- je hebt DLportNT 95 nodig, hiermee kun je je ltp poort in een NT omgeving unlocken
- en voor software gevruik ik zelf crystalcontrol, andere mensen vinden smarty feiner. het is gewoon even googlen en uitproberen

• ScareMercy
thnx.. dan zou et moeten werken.. nu alleen ff w8e totdat et schermpie binne is :>
en dan inbouwe in me oude dvd speler :*) >:)

ScArEcRoW

• fub
  • Laatst online: 12:33
Ook ik heb vandaag de laatste hand aan mijn Comport Control gelegd. Ik heb gekozen voor een 5-knops geval in een knap houten doosje, foto's zijn hier te vinden.

Allemaal heel leuk om zo Winamp te besturen, maar je zou ook bijvoorbeeld een Winlirc-achtig host-programma kunnen maken. Die leest dan de knoppen uit en stuurt (configureerbare) codes naar de Winlirc-clients. Dan kan je dus opeens elk programma dat met Winlirc samenwerkt, via de knoppen besturen! En als je dat dan weer via Girder leidt, dan kan je zowat alles fixen...
Misschien een leuk idee voor de handige programmeurs onder ons?

• kippy
Ik heb er over na gedacht om andere programma's van af de compoort te besturen via een c++ progje. Maar heb nog niet echt de tijd gehad om me er in te verdiepen.

Maar inderdaad, als iemand hier al eens een keer mee bezig is geweest zou die gene meschien stukje code willen posten.

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-01 21:22
Hallo, ik heb ook zon winamp ding gemaakt, werkt ook allemaal leuk, en ik wil ook zon schermpje hebben,

Ik heb zon LCDtje van een KPN telefoon (VOX 20x2LCD schermpje)

heeft iemand een schematje van hoe je zoiets aansluit?

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Epsilon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:58

Epsilon

quote:
web_bart schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:27:
Hier bij plaats ik ook maar eens mijn project
bestaat uit 6 knopjes + 2 maal VU meter ;)
[afbeelding]).
zag er goed uit bart ;)

• kippy
quote:
josvg schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:01:
Hallo, ik heb ook zon winamp ding gemaakt, werkt ook allemaal leuk, en ik wil ook zon schermpje hebben,

Ik heb zon LCDtje van een KPN telefoon (VOX 20x2LCD schermpje)

heeft iemand een schematje van hoe je zoiets aansluit?
Der zijn genoeg topics van "how to connect LCD" of iets dergelijks. dus ff goed zoeken, en meschien kan je dat lcd wel helemaal niet aansluiten.

• Acid_Schnitzel
Da kan wel zijn maar ik wil een schematje hebben hoe ik dat aansluit in de winamp control bedoel ik :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• kippy
Een LCD, bijvoorbeeld met een HD44780 controllor chip kan je via DLportNT 95 en bijvoorbeeld Crystal control aansluiten op je printerpoort. Met deze software kan je onder andere winamp (artiest, album, song name, enz) laten weergeven op je lcd. Je LCD moet hierbij wel aagesloten zitten op je LTP. Ook dit had je binnen het tweakers forum zo kunnen vinden.

• L0we
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-01 14:49
die diode's uit het schema voor de 15 knoppen, zijn dat gewone pn-diode's met een spanningsval van 0.7 volt?

dan ga ik vanavond ook ff lekker solderen :P

offtopic:
kickje...

L0we wijzigde deze reactie 16-12-2004 11:37 (14%)

• kippy
jubs, je kan der bijna elke type diode voor gebruiken. de huis tuin en keuken schakeldiode.

zolang je maar overal de zelfde gebruikt ;)

kippy wijzigde deze reactie 16-12-2004 11:53 (22%)

• L0we
Ik heb hem inmiddels helemaal in elkaar zitten, en hij draait als een zonnetje!
Ik had alleen nog 1 vraagje.
Is het mogelijk om in winamp verschillende series van mp3's ( dus eigenlijk verschillende cd's ) los van elkaar af te laten spelen?

Je kan ze wel allemaal in 1 playlist stoppen, en dan met de optie "next folder" naar de volgende "cd" springen, maar ik wil dat hij daarna niet verder gaat met de andere nummers uit de playlist.

Omdat ik ook een pc in een cdspeler wil bouwen is het dan bijna niet mogelijk om met verschillende playlists te gaan werken.

Heeft iemand een idee hoe dat zo kan? Ik weet dat het met mpxplay ( onder dos ) wel kan, maar dat schijnt een ellende te zijn met je geluidskaart, maar anders moet ik dat maar even gaan proberen.

• Steephh
quote:
kippy schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:28:
[...]

voordeel van zo iets in de huiskamer is, is dat er meestal ook nog wel een tv in de buurt is die je meschien als monitor kan gebruiken. Muis en netwerkkabel aan je pc en je kan muziek browsen hoe veel je zelf wilt.

Maar ik zou toch eens kijken of je niet een p200 kan vinden, want met 133 kan het nog wel eenv vervelend gaan lopen.
Misschien kan ik hier ook nog een P3 600 Mhz voor gaan gebruiken die hier nu staat. Ik heb er nu 256 mb inzitten, maar zou minder ook goed gaan? Er zit ook nog een ATI radeon 9200 in.

Verder weet niet wat voor geluidskaart ik het best kan pakken. We hebben de str-de 185 van sony, dat is een gewone stereo versterker, maar wel een goede. Ik kan dus geen 5.1 surround gaan gebruiken, we hebben wel 4 zeer goede kwaliteitsspeakers aan de muur hangen. Maar verder zijn de meeste kaarten tegenwoordig meerkanaals, en zit er geen onboard sound op. Ik heb nu een simpel Creative 128bits kaartje. Zou dat goed genoeg zijn?

En wat betreft divx, zou dat gaan lukken? Lijkt me wel mooi, maar of hij het gaat trekken? Hij hoeft in ieder geval niet op de hoogste resolutie lijkt me zo. En als ik linux wil gaan gebruiken heb ik ook niet meer nodig. Maar dan heb ik wel weer een grafische interface nodig, alleen maar voor divx. Is daar geen oplossing voor?

_@/'

• kippy
opzich moet dat wel lukken, DivX kan meschien soms lastig worden maar das uitproberen. en 128MB zal wel redelijk goed werken zolang je geen windows XP installeerd. tis gewoon een een kwestie van proberen

• jojarno
  • Laatst online: 16-03-2018

jojarno

Jarno was here!

divx op een 600 mhz kan prima naar mijn weten hoor :) mischien ff wat klooien me tde codes maar tis wel te doen.
(ik zou wel meer als 128 mb nemen)

• Steephh
quote:
jojarno schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:35:
divx op een 600 mhz kan prima naar mijn weten hoor :) mischien ff wat klooien me tde codes maar tis wel te doen.
(ik zou wel meer als 128 mb nemen)
er zit al 256 mb in, dus...

_@/'

• zwahiel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 16:41

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik zit hier thuis nog steeds met Com'OnWinAmp van Adlentis :)

Werkt nog altijd prima! Heb d'r een los 256*128 LCD schermpje bij hangen, dat loopt weer op LiquidMP3, heb ook nog PowerLCD maar ik vind persoonlijk LiquidMP3 voor alleen mp3'tjes fijner :)

Loopt al een tig jaren prima!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014.

• L0we
Ik heb hier een cd-speler, maar die heeft verbreek-contacten ipv maak-contacten. Ik heb al gezocht naar andere schakelaars, maar die kon ik niet zo snel vinden. Zou dit schema werken? ik heb het ff kort uitgedacht, en volgens mij moet het wel kunnen werken, of zie ik nu dingen over het hoofd? (die +5v en de gnd moet je niet letterlijk nemen, dat is dus de belasting.)

http://www.home.zonnet.nl/martijnvantoor/schema.png

kleine toelichting.

SCHAKELAAR AAN:

vanaf de schakelaar ( A ) komt een hoog signaal (5v) als de schakelaar aan staat, maar eigenlijk uit moet staan. De inverter maakt daar 0v van, transistor blijft in sper, wordt niet geschakeld.

SCHAKELAAR UIT.

vanaf de schakelaar ( A ) komt een laag signaal ( 0v ) de inverter maakt daar 5v van, en stuurt de transistor open, dus hij schakelt.

mijn vraag is: Werkt dit zo? of zie ik dingen over het hoofd?

• kippy
ik denk dat je het et makkelijkst kan maken met een 4066 of meerdere (dat zijn "analoge" schakalaars is een IC) moet je maar eens ff kijken. die IC's kosten nix en je kan er aan hangen wat je wilt, meschien nog een paar invertortjes achter en wat 10K weerstanden om de uitgang naar de te trekken. Maar denk dat tie schakeling van jou ook wel zou werken, moet je ff testen met multisim.

• delneet
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13-05-2010

delneet

Dude !

quote:
The_Savage schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:06:
.....

Maar vroeg me toch af waarom niet gewoon een simpele IR receiver zelf bouwen... kost zo ongeveer 3€ voor een redelijke en is 5 minuutjes soldeerwerk.
.........
Daarna kan je met een IR receiver veel meer (alles aansturen wat je maar wilt)
........
leg uit? _/-\o_

I'm hearing voices inside my head...<br>Are you one of them?<br>Are you?

• kippy

• hberntsen
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-01 23:23
http://home.hccnet.nl/a.berntsen/4.BMP

Kan ik bij 1 gewoon deze led(Als power led):

Kleur: Groen
Lens kleur: Groen Diffused
Kijkhoek: 50 Graden
Sterkte bij 20mA: 20 mcd
Doorlaatspanning: 1.6 - 2.3 Volt
Maximum stroom: 20mA
Golflengte: 570nm

En bij 2 (Als in het programma in te stellen led):

Kleur: Rood
Lens kleur: Rood Diffused
Kijkhoek: 50 Graden
Sterkte bij 20mA: 20 mcd
Doorlaatspanning: 1.3 - 2.2 Volt
Maximum stroom: 30mA
Golflengte: 700nm

Of moet ik bij 3 nog een weerstand zetten?

Electro-noob

• kippy
ja een 680Ohm weerstand, zoals in de start post staat zou niet verkeerd zijn.

• Acid_Schnitzel
Je kunt voor deze schakeling die leds wel gebruiken (eigenlijk de meeste leds wel) ik heb er zelf een 1000ohm weerstand aanhangen, dit werkt ook goed, met zoiets simpels komt het allemaal niet zo nauw :)

• hberntsen
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-01 23:23
Bedankt, ik gebruik wel gewoon 1000 ohm ja.

• NiteSpeed
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-01 22:17
Samen met enkele klasgenoten zijn we van plan om voor een school project uit te voeren waarbij wij een NES-Controller aansluiten op de parallelle poort om zodiende Winamp aan te sturen via COM-port Winamp Control v142.

Nou duzelt het mij een beetje welke schema's we moeten gebruiken om dit project te laten slagen.

• Acid_Schnitzel
lijkt me heel simpel de controller heeft 8 knoppen (4 punts, start, select, A, B) je sloopt alles eruit, je maakt een nieuw printje met 2x winamp control schema erop (2x 4 knoppen) die verbind je aan de knoppen in de controller, bouwt alles in, maakt van 2 kabeltjes 1 met een krimpkousje en je gebruikt 2 com poorten.

• kippy
quote:
josvg schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:58:
lijkt me heel simpel de controller heeft 8 knoppen (4 punts, start, select, A, B) je sloopt alles eruit, je maakt een nieuw printje met 2x winamp control schema erop (2x 4 knoppen) die verbind je aan de knoppen in de controller, bouwt alles in, maakt van 2 kabeltjes 1 met een krimpkousje en je gebruikt 2 com poorten.
Warom zou je 2 comporten gebruiken....? Je kan met 1 comport 15 knopjes aansluiten dus lijkt me meer dan genoeg. en idd die NES controller hebben geen analoge controller dus dat zo aantesluiten. waarschijnlijk kan je het zelfs aansluiten op de draden die de controller uitkomen.

• DeDlWrEcKeRl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-12-2008
Hey ik ben bezig met een winamp controller maken met 4 knoppen.
Ik heb dus dit schema gebruikt:

http://www.freewebz.com/hobbes2002/Casemod/KabelWinamp.GIF

maar ik vroeg me wat af he.
Als ik GEEN led heb, hoef ik dan die hele pin 5 niet te gebruiken? Want ik heb nu eigenlijk een soort van stroomkringetje gemaakt van poort 4 naar 5 en daar aan vast heb ik die 1 6 8 en 9 gemaakt. Maar hij werkt niet helemaal lekker. Hij reageert wel, maar niet helemaal hoe die hoort enzo. Dus wou ik even vragen of ik die 5e pin moet gebruiken of dat ik een onderbroken kring moet houden?

• Meneer aard
quote:
DeDlWrEcKeRl schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:24:
Hey ik ben bezig met een winamp controller maken met 4 knoppen.
Ik heb dus dit schema gebruikt:

[afbeelding]

maar ik vroeg me wat af he.
Als ik GEEN led heb, hoef ik dan die hele pin 5 niet te gebruiken? Want ik heb nu eigenlijk een soort van stroomkringetje gemaakt van poort 4 naar 5 en daar aan vast heb ik die 1 6 8 en 9 gemaakt. Maar hij werkt niet helemaal lekker. Hij reageert wel, maar niet helemaal hoe die hoort enzo. Dus wou ik even vragen of ik die 5e pin moet gebruiken of dat ik een onderbroken kring moet houden?
Ik heb die gewoon weg gelaten, dus bij 9 gestopt. Het werkt hiero goed.

• DP Kunst
  • Laatst online: 24-01 12:14
het is ook leuk om op 9 een multicolor led te zetten. kwam k bij toeval achter. moet je er wel een nemen die van kleur veranderd als je de polen omdraaid. bij het opstarten was t dan groen, en als je in windows kwam en t com control programmatje werd geladen werd t lampje rood.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• DeDlWrEcKeRl
quote:
Meneer aard schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:42:
[...]

Ik heb die gewoon weg gelaten, dus bij 9 gestopt. Het werkt hiero goed.
Nou ik heb het dus precies zo gedaan, en het werkt niet goed :S Of ik zie alle 4 de knoppen hele tijd ingedrukt staan, of 2, en soms reageertie helemaal niet meer enzo. Begrip niet wat er fout is, is al de 2e x datik hem helemaal opnieuw heb gemaakt. Ik maak wel even fototjes met me webcam van de bedrading, die zit gewoon goed volgensmij :S

• Drawer
  • Niet online
. Hmm lama, had niet nog 3 pagina´s ertussen gezien. :X

Drawer wijzigde deze reactie 22-03-2005 20:15 (88%)

• DeDlWrEcKeRl
meneer aard, zou je mij mischien ALSTUUUBLIEFT even kunnen toevoegen op msn ofzo? zikdalik@hotmail.com
Ik moet dit namelijk doen voor een schoolopdracht, en ik ben er nu al langer dan een week mee bezig en heb steeds t zelfde probleem, en donderdag moet het af zijn. Ik denk datjij me wel kan helpen. Daarna kan je me gewoon weer uit je lijst gooien als je wilt..

• Meneer aard
quote:
DeDlWrEcKeRl schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:51:
meneer aard, zou je mij mischien ALSTUUUBLIEFT even kunnen toevoegen op msn ofzo? zikdalik@hotmail.com
Ik moet dit namelijk doen voor een schoolopdracht, en ik ben er nu al langer dan een week mee bezig en heb steeds t zelfde probleem, en donderdag moet het af zijn. Ik denk datjij me wel kan helpen. Daarna kan je me gewoon weer uit je lijst gooien als je wilt..
Done :) Is toegevoegd, zie je wel online :)

• DeDlWrEcKeRl
Ej kzag je nie meer online dus ik vraag hier nog maar ff wat. Ik heb die hele kabel vervangen door utp kabel, maar hij doet t no steeds even slecht. Volgensmij is die connector gewoon gaar. Als ik die connecter erin doe met alleen kabeltje van pin 4 erin, staat er dat er 2 buttons zijn ingedrukt ofzo. En als ik gewoon die lege connector derop doe, zegtie dat er 3 of 4 knoppen zijn ingedrukt :S

• Acid_Schnitzel
Mijn comcontrol doet dit tegenwoordig ook, hij heeft het altijd goed gedaan, en nu ineens zijn er automatisch knoppen ingedrukt enzo, ik ga hem ook nog even opnieuw maken, moet lukken :)

• Flotter
  • Laatst online: 24-01 15:08

Flotter

Pelipper!

Als je geen led gebruikt heb je die pin 5 inderdaad helemaal niet nodig

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• krvabo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:13

krvabo

MATERIALISE!

Had hem een tijdje terug al gemaakt.. ooit weer half uit elkaar gehaald om hem goed te maken..

Nu wou ik netjes bij de conrad kabels + printplaatje + D-sub connector + leds + knopjes kopen... al bij al nog geen 14 euro.. komt alleen nog wel ff 14 euro bij aan verzendkosten + 'te weinig'-boete 8)7

Laat maar :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Smht
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-01 21:18
Ik had nog een vraagje. Ik ben nu bezig met de 15 knops versie van de Keypad. Daarin zijn 28 diodes verwerkt. Wat voor een diodes moeten dat zijn (misschien een beetje een noob vraag)?

Intel Core i7-2600, 16GB DDR3-1333, 512GB SSD, HD5770.

• Acid_Schnitzel
het soort diode maakt niet zoveel uit, je lokale electroboer weet precies wat je nodig hebt als je hem even verteld waarvoor je hem wilt gebruiken

het hoeft geen diode te zijn de heel sterk is ofzo, gewoon een lichte diode

• kippy
gewoon de goedkoopste schakeldiode vrage, maar zorg wel dat je dezelfde type diodes krijgt. maar dat staat ook allemaal op het schema. dacht iets van "1n4148" of zo, kan me ook compleet vergissen. maar zoals gezecht vraag naa schakel diode's en je komt een heel eind.

Ps. niet meer dan 5 cent per stuk betalen

kippy wijzigde deze reactie 29-04-2005 14:59 (4%)

• lemming_nl
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar ik vind 15 koppen een beetje veel en 4 weer te weinig. Kan ik van het 15 knoppige schema gewoon wat knoppen afhalen? Vervolgens vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om met een potmeter het volume te regelen?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• brinkdinges
  • Laatst online: 01-12-2019
quote:
lemming_nl schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:16:
Misschien een domme vraag maar ik vind 15 koppen een beetje veel en 4 weer te weinig. Kan ik van het 15 knoppige schema gewoon wat knoppen afhalen? Vervolgens vroeg ik me af of er een mogelijkheid is om met een potmeter het volume te regelen?
Dat kan gewoon ja. Je kunt ze gewoon weglaten. Een potmeter kun je denk ik niet direct gebruiken, iig niet met dit schema. Wel kun je overwegen om stappenschakelaars te gebruiken. Die kun je (meestal) oneindig ver naar links of rechts draaien. Deze geven elke keer een puls als jij hem iets verder draait. Deze zou je gewoon als schakelaars in het schema kunnen aansluiten en dan voor die schakelaars Volume Up en Down kunnen instellen :)

Casemods: miXture, Cubeleon

• lemming_nl
  • Niet online
quote:
brinkdinges schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:27:
[...]

Dat kan gewoon ja. Je kunt ze gewoon weglaten. Een potmeter kun je denk ik niet direct gebruiken, iig niet met dit schema. Wel kun je overwegen om stappenschakelaars te gebruiken. Die kun je (meestal) oneindig ver naar links of rechts draaien. Deze geven elke keer een puls als jij hem iets verder draait. Deze zou je gewoon als schakelaars in het schema kunnen aansluiten en dan voor die schakelaars Volume Up en Down kunnen instellen :)
Is het mogelijk om de grootte van de stapjes van volume in te stellen? (de download link in TS werkt niet dus ik kan het programma niet opstarten, ben op zoek naar andere download locaties)

Ik zie dat er een turbo functie is. Ik neem aan dat ie dan traploos het volume omhoog en omlaag doet wanneer je een knop in drukt?

lemming_nl wijzigde deze reactie 29-04-2005 15:36 (9%)

• kippy
quote:
lemming_nl schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:33:
[...]

Is het mogelijk om de grootte van de stapjes van volume in te stellen? (de download link in TS werkt niet dus ik kan het programma niet opstarten, ben op zoek naar andere download locaties)

Ik zie dat er een turbo functie is. Ik neem aan dat ie dan traploos het volume omhoog en omlaag doet wanneer je een knop in drukt?
Ja dat werkt perfect, zo regel ik zelf ook mijn vollume.

• brinkdinges
  • Laatst online: 01-12-2019
quote:
lemming_nl schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:33:
[...]

Even een voorbeeldje van zo'n schakelaar:
http://www.voti.nl/shop/catalog.html?M-SW-ROT
Deze heeft 2 uitgangen. Een als je naar links draait en eentje naar rechts. Je kunt dus gewoon instellen dat de schakelaar voor 'links' het volume verlaagt, en 'rechts' het volume omhoog doet.

Ik denk dat ik dit ook maar in mn volgende mod ga maken. Mn eerste is (eindelijk) zo goed als af :) Zeer binnenkort hier te bewonderen op GoT :*)

Casemods: miXture, Cubeleon

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb 7 knopjes, wat diodes en een female compoort dus ik ga maar eens proberen het geheel in elkaar te solderen. Iemand tips over hoe ik het draad aan de compoort vast krijg? (veel pinnetjes dicht op elkaar)

Het zit allemaal in elkaar. Werkt prima :D Enige wat ik nog vergeten ben is een toggle shuffle knop maar dat komt de volgende keer wel zodra ik ook wat mooiere knopjes heb. Ik zal even kijken of ik een foto kan maken (stelt niet zo heel veel voor)

lemming_nl wijzigde deze reactie 29-04-2005 21:48 (39%)

• Smht
Nog een vraagje: Print zit in elkaar, is erg mooi geworden (komen denk ik nog wel pics).
Maar hoe moet je zo'n seriele stekker aan de draadjes zetten. Ik heb een losse plug gekocht met behuizing. De plug heeft dus 9 polen en waar de draadje in moeten zijn ze hol. Ik heb alleen geen idee of ik die erin moet solderen of dat je ze moet klemmen ofzo.

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb er ook een gebouwd. Na een tijdje klooien met het programma werkt het uitstekend. Ik zal zo even fototjes maken natuurlijk en dan later keer posten.
Grappig effect is dat als COMctrl niet loopt het LEDje wel brand en als COMctrl wel loopt gaat het LEDje uit. Wanneer COMctrl wel en niet loopt kan ik natuurlijk zien maar had het liever net andersom gewild. Niets aan te doen want het is ook niet de setting in COMctrl. Overigens zie ik op het schema pin 4 en 5 staan voor de LED maar bij de LED setting staat 5 en 7. Dus misschien dat dat het is... Hij zit dus op 4 en 5, maar misschien is het mijn pc wel. Geeft nix. Nu nog een mooie behuizing ervoor. Ik ben hard aan het denken wat er om heen te doen. Iemand tips? Aan de hand van de foto's wordt het natuurlijk makkelijker. Even geduld nog dus ;)

Schuin van voren:
http://home.versatel.nl/joosten3228/Foto/Winamp_remote1.jpg
De achterzijde + soldeerwerk
http://home.versatel.nl/joosten3228/Foto/Winamp_remote2.jpg
De stekker met nog steeds de originele draadjes van de muiskabel.
http://home.versatel.nl/joosten3228/Foto/Winamp_remote3.jpg

Ik was maar wat blij toen ik eindelijk een muis had gevonden met 6 draadjes in de kabel een een modbare connector. Is een antieke Genius muis met een schakelaar erop of je 2 of 3 knopsmodus wilde.

Gebruikte materialen + manier van verkrijgen:

4 drukschakelaars, gesloopt uit 2 oude cdrom spelers, met desoldeer losgemaakt
LED, zelfde taktiek als schakelaars
820 ohm weerstand uit het bakje hier
Kabel met draadjes + com stekker, oude Genius muis
Printplaat, uit bakje hier
Draadjes onderzijde snap je dan wel :P

Stekker was puur kwestie van het losmaken van de draadjes en hersolderen op de gewenste pinnen.
Nu nog een mooi behuizingtje voor het geheel. Iemand ideeën?

Ultraman wijzigde deze reactie 30-04-2005 09:30 (41%)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Acid_Schnitzel
quote:
Smht schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:32:
Nog een vraagje: Print zit in elkaar, is erg mooi geworden (komen denk ik nog wel pics).
Maar hoe moet je zo'n seriele stekker aan de draadjes zetten. Ik heb een losse plug gekocht met behuizing. De plug heeft dus 9 polen en waar de draadje in moeten zijn ze hol. Ik heb alleen geen idee of ik die erin moet solderen of dat je ze moet klemmen ofzo.
Gewoon een draadje erin leggen, en dan met je soldeerboutje een beetje tin erin laten smelten, en ze zitten muurvast.

• lemming_nl
  • Niet online
quote:
Smht schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:32:
Ik heb net zoals post hierboven gewoon de draadjes vastgeklemd (ik had draadjes met wat metaal (muis kabel :)) maar je dan ze denk ik ook gewoon een keer dubbel vouwen, dan blijven ze ook wel zitten) en dan gewoon wat tin eroverheen. Wel zuinig zijn want ik had gisteren per ongeluk 4 pinnetjes aan elkaar gesoldeerd en dat spul is moeilijk weer weg krijgen zonder dat de connector smelt.

• Acid_Schnitzel
quote:
lemming_nl schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 07:48:
[...]

Ik heb net zoals post hierboven gewoon de draadjes vastgeklemd (ik had draadjes met wat metaal (muis kabel :)) maar je dan ze denk ik ook gewoon een keer dubbel vouwen, dan blijven ze ook wel zitten) en dan gewoon wat tin eroverheen. Wel zuinig zijn want ik had gisteren per ongeluk 4 pinnetjes aan elkaar gesoldeerd en dat spul is moeilijk weer weg krijgen zonder dat de connector smelt.
Met een tinzuigertje van €3.50 gaat ook dat vrij makkelijk hoor ;) ik had ook de GND aan een andere pin gesoldeerd (dit was het eerste dat ik soldeerde in 3 jaar ofzo :X ) en met dat tinzuigertje ben je er zo weer vanaf :)

• kippy
quote:
lemming_nl schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 07:48:
[...]

Ik weet niet wat voor soldeerbout jij gebruikt, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om zo ff men connector te laten smelten. En heb een 30W electronica boutje (tegen wordig heb ik een soldeer station, dan krijg je het al helemaal niet mee voor elkaar). Maar anders neem je zuig leets (leetsedraad) kost nix en werkt perfect. Vind ik persoonlijk makkelijker dan een tin zuiger.

• lemming_nl
  • Niet online
quote:
kippy schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:12:
[...]

Ik weet niet wat voor soldeerbout jij gebruikt, maar ik krijg het echt niet voor elkaar om zo ff men connector te laten smelten. En heb een 30W electronica boutje (tegen wordig heb ik een soldeer station, dan krijg je het al helemaal niet mee voor elkaar). Maar anders neem je zuig leets (leetsedraad) kost nix en werkt perfect. Vind ik persoonlijk makkelijker dan een tin zuiger.
50 watt soldeerbout met 3mm punt :P Het beste wat ik op het moment heb liggen.

• Smht
Kun je tussen de twee LEDS in de 15 knoppen versie nog een verbinding maken (zeg maar tussen de draden naar de stekker toe) en blijft de power LED dan altijd branden ook als je op een knop drukt?

Nu is het eigenlijk dat de power LED uit gaat als je op een knop drukt (en de option LED gaat branden).

Dus kan dat zomaar of sloop ik dan de COM poort op mijn moederbord?

Smht wijzigde deze reactie 13-06-2005 10:53 (10%)

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 19:49
quote:
Smht schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:09:
Kun je tussen de twee LEDS in de 15 knoppen versie nog een verbinding maken (zeg maar tussen de draden naar de stekker toe) en blijft de power LED dan altijd branden ook als je op een knop drukt?

Nu is het eigenlijk dat de power LED uit gaat als je op een knop drukt (en de option LED gaat branden).

Dus kan dat zomaar of sloop ik dan de COM poort op mijn moederbord?
uhh dan heb je het niet helemaal goed aangesloten :P

Die option LED kan je schakelen met de DSR dacht ik, die powerled hoort altijd te branden.

• Scout77
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-01 21:32
Ik heb hem hier ook gemaakt, die power led hoort idd altijd te branden.
Misschien is het iets met de weerstand die je ervoor gebruikt daar was ook nog wat mee. Dat je knoppen beter reageerden maar je leds minder hard branden .. misschien zit je op een punt dat je ander led helemaal uitgaat als er te weinig doorgaat oid? (zie ook de howto ;))

Scout77 wijzigde deze reactie 13-06-2005 12:23 (4%)

Lekker belangrijk

• _Mobster_
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-09-2005
Ik heb het zelf wat groter uitgepakt. Ik zit zelf op scouting en ik heb daar ook een winamp poort controol gemaakt maar dan met industrie kastjes:http://img149.echo.cx/img149/6501/kastje2dt.jpg

Ik zal binnenkort wat meer foto's daar van posten.

ik heb totaal 4 kastjes aangesloten op de com-port, allen knoppen hebben wel de zelfde functie. 1 kastje heeft een slot om de andere uit tezetten (komt zo snel mogelijk een foto aan)

• Henk678
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-12-2019
Ik heb het schema nagemaakt en op een printplaatje geëtst.
Prik ik de comkabel erin zonder ComCtrl aan te hebben staan, dan brand de LED, draait ComCtrl dan gaat de LED direct uit.

Het probleem is alleen dat het programma niet reageert op een van de vier schakelaars..

Hieronder mijn schema: [in spiegelbeeld]

http://members.home.nl/h.radt/winamp.jpg

De dunne lijnen die je zit: LED, weerstand [680] en de 4 schakelaars aan de linkerkant

Zit er hier een fout in? Moet haast wel denk ik, of is dit anders op te lossen?

• berzoid
  • Laatst online: 26-01-2012
Ik heb een dom probleem, ik wil de tab-toets simuleren.
dus ik geef de functie "keyboard button" aan de knop en dan moet in de toets indrukken die gesimuleert moet worden. Dit gaat blijkbaar met alle toetsen behalve de tab toets omdat hij dan opschuift naar het volgend vakje.

Het gaat hier om Com Control v1.42
iemand een idee of gaat het gewoon niet

berzoid wijzigde deze reactie 27-11-2005 22:05 (10%)

When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realized that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me. -Emo Philips

• Parasietje
  • Laatst online: 13-12-2019

Parasietje

linux-geek

Misschien even vermelden. Ik heb deze schakeling laatst ook gebouwd, en met 4 knopjes heb je echt genoeg!

Knop 1:
Rewind
lang drukken: volume down

Knop 2: play/pause
Dubbel drukken: shuffle on/off

Knop 3: stop

Knop 4:
Forward
lang drukken: volume up

En nu kan ik nog 5 commando's extra opgeven!

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• ThinkPad
  • Laatst online: 13:47

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Sorry voor het schoppen van zo'n oud topic. Maar bij mij werkt het niet :S

Werkt wel, draadjes verkeerd aangesloten :X O-)

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-03-2007 19:28 (92%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• annuh
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:53
Ik ben bezig om een LCD scherm aan te sluiten op mijn pc maar ik zou
ook nog graag een soort afstandsbediening ervan maken.
Ik heb echter van de printerkabel de connectors 1 t/m 8 en 16 nodig voor de lcd display
maar om deze afstandsbediening te gebruiken heb ik ook de connectors 5, 6 en 8
van de printerkabel nodig:
http://img.photobucket.com/albums/v107/tigerbr/Blog/esquema.jpg

Moet ik dan 2 draadjes hierop solderen?

• paularts
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:54

paularts

Paulux !!!!!!

quote:
frankiepankie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:45:
Sorry voor het schoppen van zo'n oud topic. Maar bij mij werkt het niet :S

Schema goed nagebouwd, en op meerdere PC's geprobeerd met verschillende programmatjes voor Winamp.

Ook XP toegang tot de COM poort verleend middels "UserPort".
Het kan best dat het toegang krijgen tot de COM port niet goedgaat. Hele tijd geleden ook eens met een ledje bezig geweest die ik wou schakelen via de COM poort maar dat wou toen ook al niet :S

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Met ledjes e.d op m'n printerpoort wil wel.

Ik heb ook al meerdere keren het schema opnieuw gebouwd met verschillende lengtes kabels. Maar met geen van allen wil het werken :(

Op m'n Windows 98-winamp PC werkt het ook niet :S ?

Ik snap het echt niet meer :S
gebruik anders het programma port95 heeft voor mij wel gewerkt
port95 ( is niet snel maar ja )

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• annuh
dubbelpost weggehaald, zo hoort het niet!

naftebakje wijzigde deze reactie 24-02-2007 11:18 (97%)

• naftebakje
  • Laatst online: 13:10
@annuh: neen, dat zal niet werken. Een poort door meerdere programma's gelijktijdig laten gebruiken staat garant voor problemen (simpele voorstelling: als het ene programma pin5 op '1' wil zetten, en het andere pin5 op '0', wat moet er dan uitkomen?).
Het "geluk" dat je hebt, is dat je niet goed hebt gekeken. Het schema dat je post is om knopjes aan de seriële (COM) poort te hangen (ja, op antieke PC's heeft dan nog een 25 pins connector lijkend op een printerpoort, tegenwoordig is het altijd 9-pins), je moet de zwarte pinnummers gebruiken!
Een LCD'tje ga je via parallele poort aansluiten, dus dat staat mekaar niet in de weg.
En voor een afstandsbediening is er zeker genoeg te vinden, mits een klein beetje eigen inzet.

@allen: enkeltje richting [EL]!

naftebakje wijzigde deze reactie 24-02-2007 11:19 (6%)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• annuh
Ik had ook genoeg opgezocht over de afstandsbediening! ik dacht alleen dat het ook op een printerkabel kon worden aangesloten, nou dan ga ik het gewoon even proberen op de COM poort..

Is het eigenlijk ook mogelijk om een eigen afstandsbediening te maken? Hierover kan ik nl. niks vinden.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

• naftebakje
  • Laatst online: 13:10
Een eigen AB maken is wel mogelijk (met dit chipje bijvoorbeeld), maar ik denk dat de grootste problemen gaan zitten in een nette behuizing maken, tenzij je enkele duizenden exemplaren maakt is het veel te duur om een plastic behuizing te laten maken, en andere materialen lijken me ook niet echt te doen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ThinkPad
  • Laatst online: 13:47

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
quote:
paularts schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:41:
[...]

gebruik anders het programma port95 heeft voor mij wel gewerkt
port95 ( is niet snel maar ja )
Werkt ook niet helaas :(
Werkt wel, draadjes verkeerd aangesloten :X O-)

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-03-2007 19:29 (8%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• maleadt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19-01 17:56
Een vraagje in dit toch wel oud topic: in het begin van de TS staat er dat de 15-knoppen variant gebruik maakt van een "shift" knop. Maar uit het 15-knoppen schema van euss concludeer ik dat ik geen "shift"-knop nodig heb om 15 knoppen te benutten... Ben ik nu mis, of is het inderdaad mogelijk om 15 knoppen te gebruiken zonder "shift" knop?

maleadt wijzigde deze reactie 17-09-2007 11:57 (28%)

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True