Digitale camera voor kinderen

Pagina: 1
Acties:
  • 23.721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dochter van (net iets meer dan) 2 jaar, is altijd zeer geïnteresseerd als er foto's worden gemaakt. Ze wil dan altijd meteen kijken op het display van onze camera wat er op de foto staat en tegenwoordig wil ze zelfs zelf proberen door de zoeker te kijken. Aangezien het gaat om een EOS 10D, laat ik haar daar echter niet graag op los ;)

Nu lijkt het me leuk om haar zelf een camera te geven waarmee ze naar hartelust kan experimenteren. Gezien haar leeftijd en interesse, zou zo'n camera aan een aantal eisen moeten voldoen:

Hij moet uiteraard een LCD display hebben, zodat foto's meteen bekeken kunnen worden. Zeker omdat dit display dan ook als zoeker gebruikt kan worden, zou dat erg praktisch zijn. De zeer goekope cameraatjes die bij Intertoys ind e schappen liggen, voldoen in dit geval dus niet ...

Bediening: zo simpel mogelijk. Dus weinig toeters en bellen. Hij hoeft ook niet extreem klein te zijn, maar uiteraard wel geschik voor kinderhandjes.

Aantal megapixels is niet zo belangrijk. Het gaat meer om het spelen en leren dan om de kwaliteit van de uiteindelijke foto's. Wie weet roept ze over een jaar zelf wel dat ze toch écht 8MP moet hebben omdat het anders écht niet meer kan :)

Bij voorkeur een stevige, niet te grote behuizing ...

Kortom: Is er zoiets als een 'My First DigiCam' (om de vergelijking met de Sony produktlijn maar te maken)?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Had mattel niet ooit een Barbie camera?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik zou eens kijken bij Trust camera's.. Die zijn iig niet te duur..

Hier staat misschien wat tussen

Hier, 4 tientjes..

[ Voor 69% gewijzigd door Marlibica op 04-11-2004 11:42 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Trust is verboden te noemen in dit forum, met zo'm kleine moet de camera wel wat kunnen hebben. Ik zou gewoon eens bij de kijkshop langslopen, of je koopt een Powershot A60. Die zijn tegenwoordig relatief goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Trust is verboden te noemen in dit forum
Hoezo? Het komt toch terecht bij de doelgroep in dit geval?? ;)

edit:

Powershot A60 vind ik een belediging voor de powershot. Dit is GEEN speelgoed en betaal je nog zeker >€250 voor. Ik weet niet hoe het met jouw portemonnee is gesteld, maar dit vind ik overdreven.

[ Voor 50% gewijzigd door Marlibica op 04-11-2004 11:56 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Marlibica schreef op 04 november 2004 @ 11:53:
[...]

Hoezo? Het komt toch terecht bij de doelgroep in dit geval?? ;)
Daar zit wat in :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Ik had (uiteraard) ook zelf al wat zoekwerk gedaan. Die camera's van Trust zijn inderdaad geen optie. Reden is dat ze niet zo heel erg stevig zijn en dat de goedkope camera's daarnaast wel een LCD hebben, maar dat is alleen maar voor statusmeldingen. Gewoon zo'n 'groen geval' dus bovenop de camera. Momenteel kom ik uit bij zoiets als een Fuji FinePix A120. Die ziet er toch wel enigszine 'kind-proof' uit en kost 'slechts' 120 euro (had gehoopt dat ik iets onder de 100 euro kon vinden). Het is ook mooi dat hij alleen een digitale zoomfunctie heeft. Hoe minder bewegende delen, hoe beter ;)

Ook ben ik op de hoogte van de 'BarbieCam' (klinkt fouter dan ik bedoel ...) maar die heeft weer geen display. Maakt het plezier dus wat minder groot.

Ik blijf zelf zoeken, maar uiteraard zijn alle tips welkom. Wie weet hebben we wel een gat in de markt gevonden. Kan me zo voorstellen dat zo'n camera vook voor veel volwassenen een uitkomst zou zijn :)

EDIT n.a.v. post van Twisted: Inderdaad, die Fuji EX10 is ook een optie! Nu nog even zoeke waar ik die in de buurt kan vinden zodat ik hem ook even live kan bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Kan me zo voorstellen dat zo'n camera vook voor veel volwassenen een uitkomst zou zijn
Whahaha ja ik ken er wel een paar.. _/-\o_

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Heb je mijn replay al gelezen?

Fuji Digital EX 10 71€

[ Voor 6% gewijzigd door Twisted op 04-11-2004 12:02 . Reden: foute timing :P ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 11:30:
Mijn dochter van (net iets meer dan) 2 jaar, ................
Een camera kopen voor een meisje van 2 jaar :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Treb schreef op 04 november 2004 @ 12:33:
[...]

Yep ... als ik tenminste iets kan vinden dat een beetje aansluit op de wensen. De reden heb je in de openingspost kunnen zien. Ze is nu eenmaal erg van het 'nadoen' en ook foto's zijn een erg grote bron van vermaak. Ze roept tegenwoord zelf ook al dat we ergens een foto van moeten maken (OK ... meestel moet ze er dan ook zelf op :) ). Ik ben dus erg benieuwd wat er gaat gebeuren als ze zelf een (simpele) camera heeft. Wil die ontwikkeling wel eens van dichtbij meemaken. ...

(Ik geef toe ... het lijkt wat 'over the top'. Wil uiteraard eerst eens beginnen met een 'ouderwetse' wegwerpcamera. Het mooie van digitaal is uiteraard de directe terugkoppeling via het schermpje. En het feit dat we niks hoeven te laten ontwikkelen speelt ook mee)

EDIT: Ken trouwens ook kinderen van 2 jaar met een MP3 speler vol met K3 ... Ben benieuwd wanneer ik de eerste peuter op de kinderopvang met een iPod zie rondlopen :? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Laatst online: 18-09 20:28
Ik ben jeugdleider bij de scouting (bevergroep 5-7)
zijn wel iets ouder dus....

Ik gebruik dan meestal mijn olympus C2
simpel 2 mp camera tje wat al een paar keer van 1.5 meter op de beton vloer is gevallen.

De C2 is niet meer in de handel (marktplaats misschien), maar er zijn voldoende simpele camera's

Ik zou er ook een nemen zonder zoom (je kind is nog jong en zoom kan alleen maar snel kapot gaan)

http://www.olympus-nederl...digimg/intro.cfm?id=C-160
C-160 is het budget model van olympus en kost volgens pricewatch 109 euro

[ Voor 1% gewijzigd door Sjakskus op 04-11-2004 13:13 . Reden: type nr aangepast ]

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Een probleem met de meeste cameras is dat ze een val op een stenen ondergrond niet overleven. En een kind van die leeftijd laat nog wel eens wat uit de handen vallen of gooit er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Bij sommige camera's kun je ook zo'n onderwater-proof behuizing kopen. Zodat je ie waterdicht is en er ook onderwater mee kunt fotograferen. Dit zal boven water ook zeker voor wat extra stevigheid zorgen. Nadeel is wel weer dat hij groter wordt.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Laatst online: 18-09 20:28
onderwaterkitjes zijn wel echt heel duur......

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb wel eens van ie camera's gezien die groot en van plastic en met 2 handvatten waren, maar ik denk dat die toch echt analoog was.

Je moet naar de Konika-minolta Z serie kijken. Daarvan vinden veel mensen dat het er als speelgoed uitziet ;) En ook ik zou zou met een z-10 rond willen lopen. (helaas is het dan weer niet zo stevig om als speelgoed te gebruiken)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels ook even verder gezocht. Op Amazon kwam een pagina tegen met daarop een aantal goedkope camera's die behoorlijk in de richting komen:

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0002ZONRE.01._SCMZZZZZZZ_.jpg Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0002ZONQU.01._SCMZZZZZZZ_.jpg Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0002DDZ5C.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

Ze hebben dan wel niet allemaal een schermpje, maar de prijzen liggen wel allemaal onder de 50 dollar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:49:
Heb inmiddels ook even verder gezocht. Op Amazon kwam een pagina tegen met daarop een aantal goedkope camera's die behoorlijk in de richting komen:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Ze hebben dan wel niet allemaal een schermpje, maar de prijzen liggen wel allemaal onder de 50 dollar!
Ja, maar het ging natuurlijk om het schermpje toch? :P

Anders moet je eens een Dockers broek kopen. Ik heb er laatst nog een bij de bijenkorf gehaald, en daar kreeg ik een gratis camera bij (van 0,1 MP :X)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik zou in elk geval nog even wachten met het uitleggen dat er toch een kwaliteitsverschilletje zit tussen zo'n camera met plastic lens en een 10d :P Ik weet hoe kinderen kunnen zijn :)

Jammer dat op die rubberen camera geen lcd zit...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kodak CX7300, lijkt een goed keus.

Onder de 100 euro, geen optische zoom, met TFT, weinig knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rudedadude schreef op 04 november 2004 @ 13:55:
Ik zou in elk geval nog even wachten met het uitleggen dat er toch een kwaliteitsverschilletje zit tussen zo'n camera met plastic lens en een 10d :P Ik weet hoe kinderen kunnen zijn :)
Hmmm ... wellicht toch dé manier om een camera aan te schaffen die flinke handgrepen heeft en een duidelijk scherm ... de Hasselblad H1D ...Moet ik thuis wel even het budget bespreken ;)
Jammer dat op die rubberen camera geen lcd zit...
Helemaal mee eens. Dat zou dan namelijk een perfecte keuze zijn. Want het ging inderdaad juist om dat schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
http://www.bartsmit.com/s...abbladid=0&whoami=winkel#

Dat eerste cameraatje is wel van trust, maar voldoet denk ik wel aan je eisen :p.. Weet niet hoe stevig die is though ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

En eventueel de Fuji Q1?? Ik heb zo'n cameraatje gekocht voor Pinkpop, Lowlands enzo.. niet te groot, lekker goedkoop en het ding kan wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kijk eens naar Aiptek :)
ik heb zelf hier nog een aiptek pocketcam slim3000f liggen. Sloom dingetje, schiet foto'tjes van 2Mpix, (3 met interpolatie). Verder heeft hij een klein LCD-schermpje om alles op te kijken. Ding had een tijdje terug de winkelwaarde van maar 40 euro ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:59:
De kodak CX7300, lijkt een goed keus.

Onder de 100 euro, geen optische zoom, met TFT, weinig knopjes.
staat nu voor 50 euro op marktplaats

[url=http://www.marktplaats.nl/markt/foto/digitale/107131.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dcamera%2Bkinderen%26p%3D1%26pv%3Dall%26g%3D16%26u%3D5%26rc%3D1%26s%3D50%26m%3D0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hars73 schreef op 04 november 2004 @ 15:07:
En eventueel de Fuji Q1?? Ik heb zo'n cameraatje gekocht voor Pinkpop, Lowlands enzo.. niet te groot, lekker goedkoop en het ding kan wel wat hebben.
Hmmm ... stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Heb deze camera toen hij net uin de handel wel zelfs in mijn handen gehad. Ik zag dat ze op marktplaats al te vinden zijn voor rond de 70,- ...

P.S. Bedankt voor het meedenken allemaal. Mijn lijstje met 'opties' is al een stuk langer dan vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:33:
[...]

Hmmm ... stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Heb deze camera toen hij net uin de handel wel zelfs in mijn handen gehad. Ik zag dat ze op marktplaats al te vinden zijn voor rond de 70,- ...

P.S. Bedankt voor het meedenken allemaal. Mijn lijstje met 'opties' is al een stuk langer dan vanochtend.
pricewatch: Fuji Digital Q1 (2MP, 45mm, f/3.5)

Nieuw van 64,- tot 70,- euro!!!! Dan is 70 euro op marktplaats een beetje veel!! 8)7
Heeft digitale zoom, 2 megapixel, een lcd-schermpje en 2 AA batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hars73 schreef op 04 november 2004 @ 15:37:
[...]

pricewatch: Fuji Digital Q1 (2MP, 45mm, f/3.5)

Nieuw van 64,- tot 70,- euro!!!! Dan is 70 euro op marktplaats een beetje veel!! 8)7
Heeft digitale zoom, 2 megapixel, een lcd-schermpje en 2 AA batterijen
Ik vergeet ook eens op Pricewatch te kijken ... |:( Bedankt voor het zoekwerk. Ik denk dat ik inderdaad een winnaar heb! Of iemand anders moet nog een ander/beter idee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

Treb schreef op 04 november 2004 @ 12:33:
[...]

Dat wou ik ook posten! Beetje raar hoor... hoort een kind van twee niet met popjes en blokjes te spelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
AzzKickah schreef op 04 november 2004 @ 15:50:
[...]

Dat wou ik ook posten! Beetje raar hoor... hoort een kind van twee niet met popjes en blokjes te spelen? :?
En wie ben jij om te oordelen over meneer zn dochter? Sorry hoor, bij zulke reacties vraag je om dit soort tegenreacties.

Bovendien is hij niet de enige die zo'n dame heeft, mijn achternichtje die ik ook als dochter beschouw heeft precies hetzelfde... TS heeft mij in ieder geval op een idee gebracht om hetzelfde te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door mabarto op 04-11-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

mabarto schreef op 04 november 2004 @ 15:58:
[...]

En wie ben jij om te oordelen over meneer zn dochter? Sorry hoor, bij zulke reacties vraag je om dit soort tegenreacties.

Bovendien is hij niet de enige die zo'n dame heeft, mijn achternichtje die ik ook als dochter beschouw heeft precies hetzelfde... TS heeft mij in ieder geval op een idee gebracht om hetzelfde te doen.
Wie zegt dat ik oordeel? Jij trekt verkeerde conclusies! Het is simpelweg mijn mening: kleine kiddo's van 2 horen niet met MP3-players, digicams en telefoons rond te lopen!
Of dat nou de kiddo is van de TS of een totaal andere kiddo van 2 (of 3, of 4, of 5...)!!

Waar gaat het heen...

[ Voor 10% gewijzigd door AzzKickah op 04-11-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Tijden veranderen. Ik denk dat we offtopic gaan, maar toch: Het is idd erg leuk om je kleine kiddo's met dit soort dingen om te zien gaan. Als je die paar euri er voor over hebt denk ik dat je er een hoop plezier aan kunt beleven.

Ik denk dat ik er zelf ook eens over ga denken... Ik heb er één van 2 en één van 4, ook met bovenmatige interesse voor de digicam..

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Q1 is precies wat je zoekt. Maakt redelijke foto's, kan tegen een stootje (de mijne doet het zelfs nog nadat het helemaal doorweekt was) en is zeker niet duur. Wat je je dochter ook geeft, ik wens haar er veel plezier mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gump schreef op 04 november 2004 @ 16:15:
De Q1 is precies wat je zoekt. Maakt redelijke foto's, kan tegen een stootje (de mijne doet het zelfs nog nadat het helemaal doorweekt was) en is zeker niet duur. Wat je je dochter ook geeft, ik wens haar er veel plezier mee :)
Ik sluit me bij jou aan... is toch superleuk om zo'n kleintje te zien.. helemaal trots dat ze foto's kan maken van pappa en mamma... :*) En daar is een digitale camera uitermate geschikt voor.. een stuk beter dan een wegwerpcameraatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Volgens mij vroeg de TS niet om meningen over het opvoeden van kinderen, maar om een lijst bij elkaar te krijgen van goedkope camera's (in dit geval voor zijn dochter).
Jouw eerste reactie is net zo als "kies kleur blauw of rood", "groen!!!"

TS: http://www.maushammer.com...igital/DakotaDigital.html
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Laatst online: 25-05-2022
@Orko: Lijkt me leuk als je ook foto's van je dochtertje post :) ben wel benieuwd wat ze gaat maken enzo.
Welke camera is btw de winnaar geworden? Als het kan is het handig om een UV filter voor de lens te plakken (liefst schroeven ;)). Vingertjes op de lens zijn namelijk niet erg bevorderend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzzKickah schreef op 04 november 2004 @ 16:07:
[...]

Wie zegt dat ik oordeel? Jij trekt verkeerde conclusies! Het is simpelweg mijn mening: kleine kiddo's van 2 horen niet met MP3-players, digicams en telefoons rond te lopen!
Of dat nou de kiddo is van de TS of een totaal andere kiddo van 2 (of 3, of 4, of 5...)!!

Waar gaat het heen...
Alsof een klein kind bij wijze van experiment een digicam geven iets is als verloedering van de maatschappij. Doe niet zo zwaarwichtig zeg.

@TS
Ik ben erg benieuwd naar de foto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-Tweakers,

Bedankt voor het creatieve denk- en zoekwerk.

Het gaat uiteindelijk de Fuji Q1 worden.

Heeft precies de features die ik zoek en ziet er daarnaast ook nog eens kindvriendelijk uit. Nu alleen nog een plek vinden waar ze hem in de verkoop hebben. De aanbieders die op PriceWatch stonden hebben hem al niet meer :( |:( ... Nu kan ik naar andere zaken gaan, maar daar ligt hij meestal nog voor rond de 120,- euro en dat is me toch écht te duur!

Ik blijf dus zoeken, maar ik weet nu in ieder geval waarnaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 09:49:
Mede-Tweakers,

Bedankt voor het creatieve denk- en zoekwerk.

Het gaat uiteindelijk de Fuji Q1 worden.

Heeft precies de features die ik zoek en ziet er daarnaast ook nog eens kindvriendelijk uit. Nu alleen nog een plek vinden waar ze hem in de verkoop hebben. De aanbieders die op PriceWatch stonden hebben hem al niet meer :( |:( ... Nu kan ik naar andere zaken gaan, maar daar ligt hij meestal nog voor rond de 120,- euro en dat is me toch écht te duur!

Ik blijf dus zoeken, maar ik weet nu in ieder geval waarnaar ;)
Ik heb je tenslotte op het Q1 idee gebracht :P Bekijk ze allemaal maar wel even wat er zit nogal wat prijsverschil in!! En wie weet kan de helft ze al niet meer leveren.

http://www.computer-winke...il.asp?Artikelnummer=1956
http://www.intercom-computers.nl/products/cameras.htm
http://www.jml.nl/shop/nl/dept_83.html
http://www.dvdrworld.nl/nl/dept_186.html
http://www.tecserv.nl/N_f...ecserv.nl/N_grp_12-1.html
http://www.n-a.nl/thai/producten/camera/fuji.html
http://www.kiq.nl/estore/...idcategory=575&idbrand=75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hars73 schreef op 05 november 2004 @ 10:24:

Ik heb je tenslotte op het Q1 idee gebracht :P Bekijk ze allemaal maar wel even wat er zit nogal wat prijsverschil in!! En wie weet kan de helft ze al niet meer leveren.

http://www.computer-winke...il.asp?Artikelnummer=1956
Uiteraard nog bedankt voor die tip! Ik was inmiddels ook aan het zoeken geslagen en ben ook terecht gekomen bij de eerste winkel uit jouw lijstje. Bij de Computerwinkel hadden ze er nog één liggen (in de vitrine) en die gaat me 49,95 inclusief BTW kosten!!! Krijg als het goed is zo de pro-forma factuur via de email. Nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over "Zou je een klein kind zo'n camera geven....": waarom niet? Als je kijkt naar prijzen van Barbiehuisjes/dingetjes weet ik wat niet allemaal, val je ook zesvoudig (of vaker) achterover, dus dat het "verwennen" is, hoeft men zich niet echt druk te maken. Daarnaast, jong geleerd is oud gedaan; misschien wordt mettertijd fotograferen wel een hobby van de kleine :) Eerst die Q1, dan een "wat meer camera" zoals een Canon A400, later een kleine compact met instellingsmogelijkheden.... alleen uitkijken dat ze niet al aan de DSLR moet tegen haar 12de :P 8)7

Die Q1 ziet er wel aardig uit voor kinderen. Zet er alleen een niet te groot xD kaartje in. Die dingen zijn prijzig, en een MB of 32 is meer dan genoeg. Daar gaan een 30-40 foto's op, meer met wat hogere compressie. De kleine ziet het verschil toch niet, dus of de compressie nou 1:5 of 1:10 is doet er ook niet toe :P

Op zich ben ik wel benieuwd naar wat zo'n kleine voor foto's bakt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra de camera binnen is en de eerste 'resultaten' beschikbaar zijn, zal ik ze hier even posten. Ben zelf uiteraard ook erg benieuwd ...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Leuk 'projectje', ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Same here.. Ik zou het ook waarderen als je wat resultaten post, ik denk dat ik hetzelfde projectje met de koters thuis ook wel wil uitvoeren..

Sign here against sigs

• trapm
  • Laatst online: 12-06 08:03
is een ouwe Olympus c100 iets voor je dochter?
Moet toch tegen een gering bedrag 2e hands te verkrijgen zijn :)

Verwijderd

Offtopic:
Als dat meisje graag wil fotograferen en de ouders hebben daar het budget voor, het is waarschijnlijk even duur als een barbie idd, dan is dat toch prima :). Zou het alleen maar toejuichen.

Ontopic:
Ben ook zeer benieuwd naar het resultaat :).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
[...]

Waar gaat het heen...
offtopic:
Lijkt me heel wat zorgwekkender dat er jochies van 2 met plastic semi-automatisch machinegeweren rondlopen, dan dat er een meisje van 2 fotootjes maakt met een zeer bescheiden toestel. Bovendien is er al langer een kinderfototoestel, weliswaar analoog.

Poppen en blokken, kom nou zeg...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik heb zelf naast mijn Sony Cybershot DSC-S75 nog een Sony DSC-U20 gekocht afgelopen jaar, waar mijn dochter van bijna 3 regelmatig mee aan het spelen is. Kan niks stuk aan gaan volgens mij en bediening is heel simpel (klepje openschuiven en knopje drukken).
Zit ook een LCD display op maar ze vindt het interressanter om de camera voor haar gezicht te houden.. Grootste voordeel van de camera is dat hij heel klein is dus ze kan hem goed vasthouden.

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 11-11-2004 08:23 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

Waar gaat het heen...
Ben jij er zo ééntje :/ Jij wordt later ook zo'n zeurende en kweilende bejaarde die alleen de hele dag in zijn broek pist en loopt te verkondigen dat "De jeugd van tegenwoordig" maar niks is...

Ik vind het juist cool dat TS dit soort dingen regelt voor zijn dochtertje _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Ebayzo op 11-11-2004 09:37 ]

Default blanke hetero

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Bij gebruik door kinderen heeft een camera twee zwakke punten:
Een beweegbare lens: ga voor een vaste lens.
Valbestendigheid: Hier is plakneopreen voor uitgevonden. Kies een camera waar je zonder problemen alle hoeken kan voorzien van een valbrekende laag. (let op de vorm en plaats van de klepjes).
Of alleen buiten fotograferen. in een bos of op gras valt een camera net zo maar kapot.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

wiewatwaar schreef op 11 november 2004 @ 09:37:
Of alleen buiten fotograferen. in een bos of op gras valt een camera net zo maar kapot.
Maar buiten zijn er ook asfaltwegen en betonnen trottoirs... ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
Had niet kunnen vermoeden wat voor reacties mijn openingspost allemaal zou oproepen :)

De camera is gisteren op de post gegaan en komt dus als het goed is vandaag of morgen binnen. Ben erg benieuwd. Aan mij de schone taak om mijn dochter een goede 'fotografische opvoeding' te geven ... en haar vervolgens lekker haar gang te laten gaan.

ik hou jullie op de hoogte.

• M@cer
Ik snap ook niet waar sommige mensen zich druk om maken...
Ze kunnen beter later foto's maken dan gebouwen opblazen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Mijn dochter van 3 maakt gewoon foto's met onze Canon Digital Ixus 430. Wel doe ik altijd even het polsbandje goed om haar pols, zodat hij niet zomaar op de grond kan vallen.

En ik kan je vertellen dat zij SCHITTERENDE foto's maakt!!!
Het onderwerp dat zij wil fotograferen staat er meestal volledig op, en ook nog eens in het midden >:)

Ik had zelf al eens zitten denken om zo'n goedkoop klungel te halen in een speelgoedwinkel, maar dat vond mijn vrouwlief niet nodig.

Maar die Fuji Q1 ziet er inderdaad grappig uit. Wellicht iets dergelijks (Q1v2) voor haar 5e verjaardag of zo. Tot die tijd mag ze zoveel foto's maken met de Ixus 430 als ze wil, zij is namelijk altijd en met alles heel voorzichtig.

En even voor de sceptisten: kinderen van deze tijd zijn in ontwikkeling verder dan wij in onze jeugd waren. Dochterlief kan de meeste letters en cijfers al lezen EN haar naam schrijven. Toen ik 3 was, kon ik alleen nog maar krassen op het papier (dat weet ik zeker, aangezien ik nog veel herinneringen heb van toen ik 3 was). En mijn opvoedkundige visie is: als het kind ergens veel interesse in heeft, stimuleer het dan. Wanneer het kind op een ander terrein ineens interesse vertoont, verleg dan de stimulans naar die richting die het kind uit wil. Oftewel, mijn dochter heeft in haar leven al heel veel gedaan met: muziek maken, muziek luisteren, zingen, dansen, kleien, tekenen, kleuren, fotograferen, computeren, sprookjesfilms kijken, etc. etc. etc.

Make music, not war

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:39
musiman2 schreef op 11 november 2004 @ 16:19:
En mijn opvoedkundige visie is: als het kind ergens veel interesse in heeft, stimuleer het dan. Wanneer het kind op een ander terrein ineens interesse vertoont, verleg dan de stimulans naar die richting die het kind uit wil. Oftewel, mijn dochter heeft in haar leven al heel veel gedaan met: muziek maken, muziek luisteren, zingen, dansen, kleien, tekenen, kleuren, fotograferen, computeren, sprookjesfilms kijken, etc. etc. etc.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Wild pigeon op 11-11-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Laatst online: 25-05-2022
@musiman2: Dat zeg je perfect. Ik zal het onthouden voor later. als ik ooit kinderen krijgt :)
Ik vond het vroeger ook wel soms leuk even te proberen met de Canon EOS ? foto's maken. Telelens er een keertje opgeschoefd om een macro te maken. best leuk toen... ik wist er alleen niets vanaf. want dan had ik dus prachtige foto's kunnen maken. jammer alleen dat ie toen gestolen is in Italië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:54
musiman2 schreef op donderdag 11 november 2004 @ 16:19:
En mijn opvoedkundige visie is: als het kind ergens veel interesse in heeft, stimuleer het dan. Wanneer het kind op een ander terrein ineens interesse vertoont, verleg dan de stimulans naar die richting die het kind uit wil. Oftewel, mijn dochter heeft in haar leven al heel veel gedaan met: muziek maken, muziek luisteren, zingen, dansen, kleien, tekenen, kleuren, fotograferen, computeren, sprookjesfilms kijken, etc. etc. etc.
I couldn't agree more!

Als kinderen veel hobby's hebben en hierdoor interesse in de wereld krijgen door deze manier van opvoeden zullen ze ook niet zo gauw gaan lanterfanten en eventueel de verkeerde vrienden tegenkomen... met alle gevolgen vandien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Blij dat jullie er dan ook zo over denken >:)
Opvoeden blijft altijd een moeilijk iets, je wilt het altijd het beste doen, maar DOE je het ook goed?

Maarruh, ff on-topic. Orko, hoe zijn de ervaringen met de Fuji???

Is 'ie al binnen? Sloopt je dochter 'm niet? Maakt 'ie mooie foto's? Is 'ie inderdaad zo kind-vriendelijk als die er uit ziet?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 15:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

easyriider schreef op donderdag 04 november 2004 @ 13:15:
Een probleem met de meeste cameras is dat ze een val op een stenen ondergrond niet overleven. En een kind van die leeftijd laat nog wel eens wat uit de handen vallen of gooit er mee.
Nou is zo'n kind van 2 dan in de meeste gevallen ook geen 2 meter, dus een klein valletje moeten de meeste cams toch wel overleven? (tenzij je pech hebt).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
musiman2 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:51:
...

Maarruh, ff on-topic. Orko, hoe zijn de ervaringen met de Fuji???

Is 'ie al binnen? Sloopt je dochter 'm niet? Maakt 'ie mooie foto's? Is 'ie inderdaad zo kind-vriendelijk als die er uit ziet?
Hij is inderdaad al binnen maar hij is nog niet in gebruik. Ik wil dat een beetje geleidelijk aan doen. Dus: eerst zelf af en toe mee fotograferen en als ze interesse heeft, dan mag ze het zelf proberen. Zeker bij mijn dochter werkt het niet als ik zeg: 'hier schat ... ga nu hier maar mee spelen'. Ze moet het écht zelf (willen) ontdekken en dat lijkt me ook de beste manier.

Zoals beloofd: zodra er een eerste foto is, zal ik hem posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Orko, jij klinkt mij een verstandig ouder :)

Ik wacht met interesse af. Heb je zelf trouwens al foto's ermee gemaakt? Hoe zijn die? Is de camera eenvoudig in gebruik?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat het uitmaakt, maar volgens mij heeft een 2-jarige nog niet echt veel benul van wat zo'n ding precies doet.

Verwacht dat het apparaat binnen een maand kapot is (volgekwijld, laten vallen, enzovoort) en veel foto's van het tapijt, het plafond, enz.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het wel een schitterend gezicht is om die kleintjes er mee bezig te zien :)

Ik ken die cam niet, maar hoe gaan de batterijen er in? En een eventuele geheugenkaart? Let daar goed mee op, een kind wat een batterij in z'n mond stopt kan best een probleem worden..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 22:43 ]

• M@cer
Dat kind is 3 dus begint echt wel een beetje te begrijpen dat je niet alles in je mond moet stoppen en kwijlen is op die leeftijd ook echt wel over..

Dat er een hoop foto's van het plafond en tapijt bij zitten boeit volgens mij ook niet zo bij een digicam.. (al zal het je nog verbazen hoe goed het gaat). Zag gisteren een foto die mijn kleine meid had gemaakt en daar stond mijn vriendin gewoon netjes in het midden..

Verwijderd

Ik denk dat kinderen dit wel heel snel doorhebben. Het zal wel loslopen :)

Ze zullen snel genoeg merken en leren dat hetgeen wat zij op het schermpje zien, ook op de foto komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik heb nog wel een FujiFilm FinePix1300 liggen voor je. 1,3MPixel, LCD scherm, degelijk. 35 euri mag je 'm hebben.

• Marlibica

Marlibica

Zoals beloofd: zodra er een eerste foto is, zal ik hem posten.
Je kunt mij niet wijs maken dat er bijna een maand later nog geen foto is gemaakt. Ik schop hem nog maar een keer omhoog want * Marlibica is nog steeds nieuwsgierig

Sign here against sigs

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Inderdaad :)

Of heeft Orko de kleine weggetoverd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Zo nogmaals een kickje, ben nu wel nieuwsgierig naar het resultaat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal de topic wl vergeten zijn of de camera was gelijk al stuk :)

Laatste bezoek: vrijdag 21 januari 2005 17:25

Hij is er dus ng wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ja ik heb deze al een hele poos in m'n bookmarks en hij is al eens gekicked maar zonder succes, maar ik wil eigenlijk wel eens zien of er ook wat leuke foto's van gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij bart smit kun je voor 17.50 een digitale camera kopen met lcd scherm voor zover mij bekend is. Deze maakt foto's op 640x480 en heeft geen zoom of iets dergelijks... Echt kinderspeelgoed dus

Grt,
lennard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

Naar die van Bart Smit heb ik al 's zitten kijken van: is dat nou wel wat? Oftewel, IS hier IEMAND die zo'n ding heeft durven kopen en post 's wat foto's :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het maakt foto's :D

Leuk om mee te spelen, maar daar houdt het ook op. Verwacht niet dat je er ook maar ooit 1 serieze plaat uit krijgt. Het is hetzelfde cameraatje dat TelSell aanbiedt voor een euro of 100; en zij printen gemakkelijk foto's op A3 formaat uit :P Wat zullen de kopers van dat ding teleurgesteld zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Enorme schop...

Ik ben nog steeds benieuwd naar de resultaten :)

En, anderhalf jaar verder, welke camera zou nu aan te bevelen zijn voor kinderen?

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:55
Ik ben er ook benieuwd naar, maar ik denk niet dat hij dit topic nog volgt:
Laatste bezoek dinsdag 13 december 2005 12:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Maar dan ben ik nog steeds benieuwd of iemand mij een goede kinder-camera kan aanraden. Ik kan niets fatsoenlijks vinden. Waar moet een kinder-camera in mijn ogen aan voldoen:
* simpel te bedienen (weinig knopjes)
* robuust (ik geloof er niets van dat m'n dochter hem nooit laat vallen)
* niet te duur (ik vind €200,- voor een camera voor kinderen veel te veel, onder de €100,- zou mooi zijn)
* op z'n minst redelijke foto's mee te maken (stel dat ze er mooie foto's mee maakt, dan is het leuk als ze ook een beetje kwaliteit hebben = afdrukwaardig)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jullie volgens mij nodig hebben is zoiets;
Afbeeldingslocatie: http://www.geospatialexperts.com/images/yellowcase.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geospatialexperts.com/images/Pentax%20skin.jpg

Een rubberen omhulsel zodat de camera goed beschermt is bij een
eventuele valpartij, maar de kleine de camera toch goed kan bedienen.
Kost nieteens zo gek veel, de twee voorbeelden kosten maar $25. (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 19-09 22:00

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:01:
Wat jullie volgens mij nodig hebben is zoiets;
[afbeelding]
[afbeelding]

Een rubberen omhulsel zodat de camera goed beschermt is bij een
eventuele valpartij, maar de kleine de camera toch goed kan bedienen.
Kost nieteens zo gek veel, de twee voorbeelden kosten maar $25. (link)
Dat zijn toch geen digitale met LCD?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Ohja, dit bestond ook nog :)

Ik heb inmiddels mijn Olympus C-220 doorgeschoven naar m'n inmiddels 6 jarige dochter, ik zal es kijken wat die er van maakt..

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 19:51
Ik zelf ben er ook naar opzoek.
Heb wel wat leuks gezien : http://www.wehkamp.nl/Win...=OBH&ArtikelNummer=670387
Lijk best stevig. Ben nog wel opzoek naar andere camera's.
Liever nog goedkoper.
Volgende week ga ik de stad in en daar eens rond neuzen.
Het is wel jammer dat ze niet deze hadden in nederland : nieuws: Digitale wegwerpcamera in Japan te koop voor 12 euro

Ken iemand misschien nog een goedkopere?
De resolutie maak niet uit. Want die van disney is ook maar 640 x 480 en dat is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:28
"CIF resolutie". Dat is als het goed is 352x288
Dat is zo groot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lpNvQFFtkKCixez8dsNSzxme/full.jpg

Daar heb je echt niets aan. Je kan beter kijken naar een tweedehands model lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft sinds zijn 5de verjaardag een simpl normaal digitaal cameratje. Kodak ofzo, ergens tussen de 3 en 5 megapixel. Gaat echt prima. Die kinderen slopen het heus niet zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet goedkoper, maar zeer populair zijn de kiddyzoom camera's. Ze zijn robuust, hebben grote knoppen en de kids kunnen direct in de camera achtergronden aanpassen, gekke dingen doen etc. Wel iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag kwam ik toevallig mijn eerste digitale camera tegen, een Sony DSC-P32 Ik was er even mee wezen rommelen, en ik verbaasde mij er echt over hoe simpel dit toestelletje eigenlijk werkte. Echt een verademing als je het vergelijkt met de huidige compact camera's. Geen overbodige instellingsmogelijkheden en vreemde fratsen. Nu ik er over nadenk is het eigenlijk de ideale camera voor kinderen en bejaarden. :)
De resolutie van 3.2Mp is voldoende voor het afdrukken op 10x15. Daarnaast kun je voor weinig geld een tweedehandsje op de kop tikken :)

Afbeeldingslocatie: http://di1.shopping.com/images1/pi/18/54/e8/20691247-300x300-0-0_Sony_Cyber_Shot_DSC_P32.jpg
Pagina: 1