[Ervaringen] Plextor PX-716A/716SA

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 22:57
Ik ben eigenlijk een beetje ontevreden over de prestatie van deze brander!

Ik heb een SATA Raptor HD, 10.000 r/pm, en gebruik Verbatim 16x schijfjes, maar de laatste die ik brandde duurde 10 minuten!! Een gemiddelde snelheid van ongeveer rond de 7x als ik het goed heb, das echt heel slecht!

Maar volgens mij ligt het ook aan de schijfjes. Ik heb eenzelfde .img file (4,32 GB) gebrand eerst op een 16x Verbatim, duurde dus ruim 10 minuten. Vervolgens meteen een Hyundai 8x gepakt en gebrand, klaar in 7.12 minuten op een gemiddelde snelheid van 8,8x.
Vervolgens weer een Verbatim 16x gepakt en gebrand, klaar in 6.28 minuten op een gemiddelde snelheid van 9,3x

Toch vreemd, aangezien Verbatim toch best wel een goede naam heeft toch :?

Wat ook vreemd is bij het branden op volle snelheid, is dat na ongeveer 4 minuten de brander even stil lijkt te vallen. De hele tijd hoor je hem letterlijk een blazen geluid maken, en dat valt dan helemaal weg. De snelheid zie je terugvallen tot wel 0.8x. En vervolgens klimt dat weer omhoog tot ongeveer 8x. In alle drie de gevallen.

Iemand verklaringen?? Brander is 2 maanden oud, firmware ge-update vorige week nog, en branden van .img doe ik met Alcohol 120%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Al nieuws over beschikbaarheid van de 716SA ? Vreemde is dat ik hem op buitenlandse sites gewoon te koop zie staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_phuturistixxx_ schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:45:
Ik ben eigenlijk een beetje ontevreden over de prestatie van deze brander!

Ik heb een SATA Raptor HD, 10.000 r/pm, en gebruik Verbatim 16x schijfjes, maar de laatste die ik brandde duurde 10 minuten!! Een gemiddelde snelheid van ongeveer rond de 7x als ik het goed heb, das echt heel slecht!

Maar volgens mij ligt het ook aan de schijfjes. Ik heb eenzelfde .img file (4,32 GB) gebrand eerst op een 16x Verbatim, duurde dus ruim 10 minuten. Vervolgens meteen een Hyundai 8x gepakt en gebrand, klaar in 7.12 minuten op een gemiddelde snelheid van 8,8x.
Vervolgens weer een Verbatim 16x gepakt en gebrand, klaar in 6.28 minuten op een gemiddelde snelheid van 9,3x

Toch vreemd, aangezien Verbatim toch best wel een goede naam heeft toch :?

Wat ook vreemd is bij het branden op volle snelheid, is dat na ongeveer 4 minuten de brander even stil lijkt te vallen. De hele tijd hoor je hem letterlijk een blazen geluid maken, en dat valt dan helemaal weg. De snelheid zie je terugvallen tot wel 0.8x. En vervolgens klimt dat weer omhoog tot ongeveer 8x. In alle drie de gevallen.

Iemand verklaringen?? Brander is 2 maanden oud, firmware ge-update vorige week nog, en branden van .img doe ik met Alcohol 120%
Ik heb hetzelfde probleem met de 716A.
Ik gebruik Fujifilm 8speed dvd's en de plextor heeft de laatse 1.04U firmware.
Probleem is dat ie t/m ongeveer 60% vol brand op 8speed , daarna valt ie terug na 6speed of soms wel lager ! :(
Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
Beun_de_Haas schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 16:21:
Al nieuws over beschikbaarheid van de 716SA ? Vreemde is dat ik hem op buitenlandse sites gewoon te koop zie staan...
Kzie em gewoon staan op de site van alternate hoor, voor 89 euro slechts. Ik zeg slechts omdat ik de mijne voor ongeveer 120-130 heb gekocht ( 716 A ) nog niet zo lang geleden...

Zal vast ergens goedkoper te krijgen zijn, misschien staat ie er wel tussen in de pricewatch :)

-edit-

Oeps das dus de 712 SA die ik zie staan op alternate, mijn fout ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _phuturistixxx_ op 14-03-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

_phuturistixxx_ schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:37:
[...]

Kzie em gewoon staan op de site van alternate hoor, voor 89 euro slechts. Ik zeg slechts omdat ik de mijne voor ongeveer 120-130 heb gekocht ( 716 A ) nog niet zo lang geleden...

Zal vast ergens goedkoper te krijgen zijn, misschien staat ie er wel tussen in de pricewatch :)

-edit-

Dat en Alternate doet aan duitse grijze Import... alternate lijkt goedkoper maar... tja... het komt allemaal uit duitsland!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
Kan het aan bepaalde instellingen liggen van de brander of brand programma :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_phuturistixxx_ schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:27:
[...]

Kan het aan bepaalde instellingen liggen van de brander of brand programma :?
Instellingen zou kunnen , maar dan zou het al in plextools moeten staan , en van die instellingen blijf ik af omdat ik daar te weinig verstand van heb.

Brandprogramma lijkt me onwaarschijnlijk omdat ik met 4 programma;s hetzelfde heb.

CloneDVD , Nero , Dvd Decrypter , alcohol 120%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

_phuturistixxx_ schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:37:
[...]

-edit-

Yep de 712 SA is er al een tijdje, maar om een onbegrijpelijke reden wordt de 716 SA in NL / Europa niet verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:12:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de 716A.
Ik gebruik Fujifilm 8speed dvd's en de plextor heeft de laatse 1.04U firmware.
Probleem is dat ie t/m ongeveer 60% vol brand op 8speed , daarna valt ie terug na 6speed of soms wel lager ! :(
Weet iemand hier raad mee?
PoweREC disablen hielp bij mij wel, maar dan gaat je kwaliteit waarschijnlijk wel omlaag. Ik heb er af en toe ook last van, maar soms ook weer gewoon niet, ligt echt aan het schijfje denk ik :S. Ben er zelf ook niet helemaal van gecharmeerd, maar zolang het eindresultaat goed is heb ik niet heel veel te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Firmware 1.05 is uit: http://www.plextor.be/download/ftp1/716A105.exe

Changelog:

Added:
Support for newer 8X DVD+R media
Support for newer 16X DVD+R media
Support for newer 8X DVD-R media
Support for newer 16X DVD-R media
Support for newer 8X DVD+RW media
Support for newer 4X and 6X DVD-RW media
Support for newer DVD+R DL media

Improvements:
Write performance on CD-R media
Write performance on DVD+R media
Write performance on DVD-R media
Write performance on DVD+R DL media
Write performance on DVD-R DL media
Write performance on DVD+RW media
Write performance on DVD-RW media
Write performance of AutoStrategy

Meuktracker bericht: meuktracker: Plextor PX-716A 1.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een klacht: ik krijg ONMOGELIJK een DL DVD+R (Verbatim) gebrand. Single layer DVD+R: geen probleem, maar die DL, noppes. Ik heb de meest recente FW (1.05), build 2, Nero is 6.6.0.6 en DVDshrink is ook helemaal up to date.
Het mooiste is de error melding: Plextor returns an unknown error. Bye. :r
Het is waarschijnlijk een gevalletje RMA :'(
Heel jammer, want de 8x Verbatim DVD+R kan ik straffeloos op 12x burnen met zeer goede resultaten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Als je op de Site van Nero kijkt zie je het volgende:

Version Number: 6.6.0.8

(Changes from Package #1, Version 6.6.0.6 to 6.6.0.8)

Release Date: 02-17-2005
New Features

* Added LightScribe support
* Added support for DVD-R Dual Layer format

Vooral de laatste lijkt me belangrijk....

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 29-03-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:03:
Ik heb zelf ook een klacht: ik krijg ONMOGELIJK een DL DVD+R (Verbatim) gebrand. Single layer DVD+R: geen probleem, maar die DL, noppes. Ik heb de meest recente FW (1.05), build 2, Nero is 6.6.0.6 en DVDshrink is ook helemaal up to date.
Het mooiste is de error melding: Plextor returns an unknown error. Bye. :r
Het is waarschijnlijk een gevalletje RMA :'(
Heel jammer, want de 8x Verbatim DVD+R kan ik straffeloos op 12x burnen met zeer goede resultaten _/-\o_
Heb onlangs 4x Verbatim DL dvd+r gefikt met de laatste versie Discjuggler en had geen enkel probleem. Wel met firmware 1.04.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:05:
[...]
Heb onlangs 4x Verbatim DL dvd+r gefikt met de laatste versie Discjuggler en had geen enkel probleem. Wel met firmware 1.04.
Ik heb de firmware meteen op 1.05 gezet, maar het hielp niets (ik gebruikte de 2.4x DL dvd+r)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:29:
Als je op de Site van Nero kijkt zie je het volgende:

Version Number: 6.6.0.8

(Changes from Package #1, Version 6.6.0.6 to 6.6.0.8)

Release Date: 02-17-2005
New Features

* Added LightScribe support
* Added support for DVD-R Dual Layer format

Vooral de laatste lijkt me belangrijk....
Dat klopt als je 4x DL gebruikt. Op een forum ergens op cdrinfo.com (of was het nou cdfreaks.com?) konden de mensen met een 6.6.0.2 (ik heb de 6.6.0.6) en FW1.04 de 2.4x DL (Verbatim) foutloos branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eruit! Brander omgeruild bij PC boer, build 0304: nog steeds niets. De Nero van 6.6.0.6 naar 6.6.0.8: alles opgelost. Conclusie: geloof niet alles wat op het internet staat!
Geeft zeer nette resultaten: op laag 0 alles good en op laag 1 very good. Mijn pa is in de 7e hemel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
en nu weer op naar firmware 1.06 :*)

http://www.plextor.be/download/ftp1/716A106.exe
PX-716A/SA/UF V1.06

Fixed:
Write failure can occur on some DVD+RW and DVD-RW media with firmware V1.05

[ Voor 98% gewijzigd door Jopioware op 01-04-2005 13:15 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopioware schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:12:
Fixed:
OMFG! Kunnen ze bij Plextor nou niet eens eerst even controleren OF die meuk wel fatsoenlijk werkt? Hoe snel was die 1.04update na de 1.04 uitgekomen? Hadden ze gelijk die 1.06 beter 1.05update kunnen noemen, of is dat weer eens teveel gevraagd? 8)7 8)7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even weer iets anders:
zijn er gebruikers in staat om 8x DVD+R Verbatim schijven op 16x te branden met de Plextor PX-716? Ik krijg nergens die waarde te zien, behalve 12x.
Wat heb ik geprobeerd?
1. De nieuwste firmware geinstalleerd (1.06); TLA 0304
2. Nero naar 6.6.0.8 geinstalleerd
3. Plextools 2.21 geinstalleerd
4. Smartripper 3.2 gebruikt, maar noppes.
Wat me ook al opvalt, is dat de schrijfkwaliteit minder is dan de vorige (ingeruilde) versie. Eerst kreeg ik altijd tussen good en very good resultaten met de DVD+R en nu regelmatig 'not good'. Ik had hem namelijk ingeruild voor een ander om de DVD+R DL aan de praat te krijgen (TLA 0202 -> TLA 0304) :'( Hopelijk is dit geen gevalletje RMA. Dan zou ik een 3e apparaat in 4 maanden tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 01:50
Beun_de_Haas schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 06:50:
[...]

Yep de 712 SA is er al een tijdje, maar om een onbegrijpelijke reden wordt de 716 SA in NL / Europa niet verkocht :(
met het risico reclame te maken... http://www.icecat.biz/prf...shopname=central;&regid=;
Central point heeft hem dus wel in de bestellijst

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ja de 716 SA wordt inmiddels ook in Nederland gewoon verkocht. Staat nu ook op de site van plextor.be
Ik heb er niet op gewacht en gewoon de 716 A gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 15:24
Sinds een paar dagen zijn de 716SA kennelijk te koop in NL. Kijk maar in de prijskijk!
Bij meeste stores is de status veranderd van pre-order naar levertijd max 10 dagen.

Heeft iemand al ervaring met deze SATA brander? want ik zou dat heel graag willen weten omdat ik een nieuwe zoek met SATA.

[ Voor 27% gewijzigd door SpitfireNL op 23-04-2005 00:11 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Jopioware schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:12:

http://www.plextor.be/download/ftp1/716A106.exe
PX-716A/SA/UF V1.06

Fixed:
Had de firmware er even op maar ben toch weer terug naar de 1.04U gegaan die brandt mooier dan de 1.05 en de 1.06 :'(

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Sorry voor kick maar ik hoopte dat er nu onderhand wel wat mensen zijn die de PX-716SA in hun bezit hebben en uitgeprobeerd sinds hij sinds een paar weken al wat beter te verkrijgen is in NL..
Ik wil namelijk graag een Sata dvd brander en daarmee is plextor nog de enigste. Tenzij er genoeg mensen zijn die zeggen dat ik nog beter voor zo'n nieuwe (3520 ofzo) NEC pata brander kan gaan?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En 1.07 is te downloaden:
http://www.plextor.be/download/ftp1/716A107.exe

Improvements:
Write performance on CD-R media
Compatibility with DVD-R DL media

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 10-09 13:58
Spitfire_V5 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:55:
Sorry voor kick maar ik hoopte dat er nu onderhand wel wat mensen zijn die de PX-716SA in hun bezit hebben en uitgeprobeerd sinds hij sinds een paar weken al wat beter te verkrijgen is in NL..
Ik wil namelijk graag een Sata dvd brander en daarmee is plextor nog de enigste. Tenzij er genoeg mensen zijn die zeggen dat ik nog beter voor zo'n nieuwe (3520 ofzo) NEC pata brander kan gaan?
Ik heb hem in bestelling staan en hoop hem deze week in mijn bezit te hebben. Natuurlijk zal er dan ook wat getest worden. :) Wat wil je weten?

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 24-05-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk nu (na veel lezen) dat er iets geks aan de hand is:
voor 4 GB op een 8x DVD+R doet ie ongeveer 25 minuten over om te branden (da's dus exclusief rippen). Dat gebeurt zowel op 8x als 12x brand instellingen. Als je de tijd omrekent, kom ik op een povere 3x branden uit. De Burn Proof heeft ook maar liest 316x ingegrepen.
Het verbaast me dan ook niet dat de burn kwaliteit steeds maximaal 'good' is.

De set-up is:
2x HDD op de primary master+slave
Plextor CDR (24x) op sec. master
Pioneer DVD speler op sec. slave
Plextor PX 716A op de losse Promise Controller (133tx2).
De meest recente Nero erop, Plextools 2.21 en FW: 2.06.
Software: Nero (Smartripper) EN Plextools.
DVD+R: 8x Verbatim.
Controlle UDMA: alles klopt: de HDD kan sustained 40 MB/s rondpompen en bij het opstarten zegt de Promise (ATA-133 contoller) dat de brander op UDMA-4 staat. dus da's niet het probleem, de CPU load is ongeveer 40%..

Wie-o-wie weet wat hier nu aan de hand is? De cdr van Plextor heeft altijd op de promise gestaan en heeft NOOIT tot een burn proof actie geleidt.. Ik zie bij Plextools brandsoftware steeds de buffer leeglopen en dan pas vullen. Nogal wiedus dat de burnproof in moet grijpen.
Ik ben dan een DVD+R n00b, maar het zou geen ZAK mogen uitmaken of ik een CDR op 24 brandt of een DVD+R op 8x :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Laagvliegerke schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:28:
[...]

Ik heb hem in bestelling staan en hoop hem deze week in mijn bezit te hebben. Natuurlijk zal er dan ook wat getest worden. :) Wat wil je weten?
Alles! :*)
De tijd prestaties, schrijftest results etc.. je ondervindingen en je mening tegen over andere DVD branders die je ooit hebt gehad. En als dit je eerste is(wat ik niet geloof) dan gewoon de schrijf test resultaten.
Hij zal waarschijnlijk wel hetzelfde presteren als de 16A... maargoed, ALS er een verschil is wil ik dat graag weten ;)
Welke bios versie staat er default op? en waar heb je hem gekocht.. goed tevreden over die zaak?
En eventueel alvast bedankt! :+

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mijn huidige writer is een PX-708A waar ik eigenlijk heel erg tevreden over ben. Dus vergelijken met een andere 16x of DL kan ik niet maar ik zal mijn best proberen te doen ;)
Voorkeur voor bepaalde tools? :)

edit:
@ cyberjobe:
Welke firmware zit er nu in de writer? En welke chipset heeft jouw moederbord?

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 24-05-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Laagvliegerke schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:40:
Mijn huidige writer is een PX-708A waar ik eigenlijk heel erg tevreden over ben. Dus vergelijken met een andere 16x of DL kan ik niet maar ik zal mijn best proberen te doen ;)
Voorkeur voor bepaalde tools? :)

edit:
@ cyberjobe:
Uh mja ik ben nog niet echt bekend met de brander tools maar ik geloof dat nero er eentje heeft mee in z'n pakket. En Sisoft Sandra in ieder geval. En misschien dat jij nog wel eentje weet, zo niet dan niet. Welke firmware versie? Welke winkel? En geeft deze brander lees errors zoals in het begin met de eerste 16A's was? of is dit er nu allemaal door pleztor al uitgewerkt.

Edit: en ohja. Kan je ook die goede 8x schijfjes branden op 12x of 16x? Ik weet niet of je toevallig ook van die schijfjes hebt(platinum 8x en ik geloof ook fujitsu 8x) Want met mijn nec 3500 kan ik de platinum 8x branden op 12x.

[ Voor 16% gewijzigd door SpitfireNL op 25-05-2005 19:11 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:40:
@ cyberjobe:
De firmware is 1.06. de TLA# is 0304. De chipset is een VIA KT333.
Ik heb inmiddels een vreemde workaround gevonden:
De PX716 heb ik verwisseld met de cd-brander. Nu brandt ie wel netjes zonder dat er een burnproof ingegrepen heeft: 5 minuten branden (excl. lead-in+-out).
Echter: EAC doet ineens vreselijk moeilijk met branden met de cdr en laat XP crashen (restart). Nero echter niet. Vandaag maar eens testen of het leegmaken van de register voor EAC werkt. Verder is de kwaliteit van de burn nog steeds belabberd :( :(
Het lijkt erop dat de Promise 133TX2 niet echt lekker meer werkt OF de combo brander en promise levert conflicten op...

[Update]
Een bizarre ontwikkeling:
De EAC register leeggooien verhielp het euvel niet.
Daarom de volgende config:
Primaire master+slave: nog steeds de 2 HDD
Secundaire master: PX-716A
Secundaire slave: CD brander
Promise Ultra133TX2: Pioneer DVD speler.

Nu werkt alles. Nu moet ik de kwaliteit van de brander opkrikken!
Ik heb nu de Autostrategy UITGEZET en de bios opnieuw geflashed (1.06) en daarna de AS opnieuw aangezet. Hopelijk is dat de oorzaak. Bij de flash van 1.03 naar 1.04 MOEST je de AS uitzetten, daarna heb ik dat niet meer gezien bij de 'readme' van Plextor (FW 1.05 en hoger). Het zou een slechte zet van Plextor zijn, want om steeds de kwali als 'bad' te zien is heel erg :( :(
Het gekke is dat de PIE heel erg laag is (<<20), terwijl de POE netjes op 0 blijft... :?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ik heb weer een leuk probleempje
ik probeer met verschillende brand programma's (nero,Dvd-shrink,dvd decryptor) )allemaal up-to-date op een DVD+RW van philips een flimpje te branden maar vergeet het maar
tijdens of na het branden loopt het hele zaakje vast
iemand suggesties voor een oplossing
als er meer info nodig is hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb geprobeerd een Dual layer cd van Philips te branden, 8.95 voor een mislukte cd. Ik vind dat nogal wat, ik had windows net geinstalleerd, die is schoon. Nero 6.3. Firmware 1.08

Ik kan hier echt niet tegen, 8.95 down the drain, en ergste is dat dit m'n eerste dual layer dvd was dus ik durf er niet nog eentje in te doen.

De 2e geeft nog tijdens een plextor read test een error aan, die is dus nog niet geschreven en dus niet mislukt. Ik breng ze allebei terug naar de winkel en vraag om een ander merk. Op de een of andere manier heb ik minder vertrouwen in media dan in plextor.

Vertrouwen in DL is geschaad.

[ Voor 36% gewijzigd door Pixal op 19-06-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens de meeste mensen die het geprobeerd hebben, is Verbatim het enige merk dat goed werkende DL schijven heeft. Over de nieuwe van Ricoh lopen de meningen soms uiteen, maar alles met Ritek (heb ik zelf geprobeerd) of Philips mediacodes levert onderzetters op op diverse merken branders. Wat ik niet snap is dat de fabrieken die rommel blijven afleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drfruit schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:23:
Volgens de meeste mensen die het geprobeerd hebben, is Verbatim het enige merk dat goed werkende DL schijven heeft. Over de nieuwe van Ricoh lopen de meningen soms uiteen, maar alles met Ritek (heb ik zelf geprobeerd) of Philips mediacodes levert onderzetters op op diverse merken branders. Wat ik niet snap is dat de fabrieken die rommel blijven afleveren...
Idd is Verbatim DL disc de beste die je kan krijgen. Helaas is de PX716A ook niet echt alles: ik heb nu nog steeds last van bad quality gebrande DVD+R van Verbatim (en dat is te zien met het afspelen bij het middenste en binnenste sectoren). De media check zegt: 'good media'.Het is dat ik binnenkort ga verhuizen en dus geen tijd heb, anders had ik meteen een RMA gestuurd. Ik vraag me wel af of Plextor die PlexTools accepteert (want op die 'Q' tab's staat dat Plextor GEEN ondersteuning geeft en op een of andere manier geeft me dat een voorgevoel dat Plextor die testen niet accepteert. 'Gelukkig' speelt de DVD+R niet goed af en is dan een valide argument voor een omruil (handgesorteert, want dit is al de 3e drive) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb mijn PX716A uit de externe usb2 behuizing gehaald en intern ingebouwd. Helemaal geen plaats voor, geen zin in enzovoorts maar hij brande nu een DL cd (Philips).

Eerst een test van een uur en daarna op 2.4x gebrand, hij zei dat hij ook op goede kwaliteit op 4x had kunnen branden. Is dat wel een goed idee?

Deze is gelukt nadat ik een image had gemaakt van de DL dvd. En toen koos voor DVD Copy in plextools.

Een compilatie van losse files heb ik nog niet geprobeerd aangezien Nero opeens geen SIMULATE kon. Die optie was grijs, snappen jullie dat nou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op maandag 06 juni 2005 @ 02:31:
ik heb weer een leuk probleempje
ik probeer met verschillende brand programma's (nero,Dvd-shrink,dvd decryptor) )allemaal up-to-date op een DVD+RW van philips een flimpje te branden maar vergeet het maar
tijdens of na het branden loopt het hele zaakje vast
iemand suggesties voor een oplossing
als er meer info nodig is hoor ik het wel
Heren, hier heb ik dus ook last van ..... Gewoon een PX-716SA zonder een SATA kabel dus met alleen maar de powerkabel geeft niks anders dan tikken wanneer ik een DVD+RW erin doe.

Een DVD+RW erin even wachten plextortje gaat spinnen daarna tik tik tik tik tik tik alles hangt power off/on is het enigste wat helpt, wanneer ik mŽn SATA kabel aansluit hangt heel het systeem dus daarom alleen maar de powerkabel. Dus dit heeft niks te maken met Windows enof mijn SATA controller (SI Image 3114).

DVD+RW media die ik heb geprobeerd is die van Imation DVD+RW, SKS DVD+RW en zelf Philips DVD+RW (staat zelf op de medialijst van plextor), verder heb ik hetzelfde met firmware 1.06 1.07 en 1.08

Je zou denken gevalletje van RMA, dus ik RMA ingediend nieuwe terug gekregen weer hetzelfde geval ............ ahhhhhhhhh :(

iemand enig idee, ik had hiervoor een NEC 1300a die nu in een ander systeempje aangesloten is en die heeft gewoon nergens last van maakt niet uit wat ik erin doe (behalve DL dan) hij doet het gewoon. ............. anders heb ik echt een PX-716SA in de aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Misschien iets voor in de start post!
Plextor 716 slot in DVD brander
Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/graphics/products/prods_top_PX-716AL.gif

Voor de geintereseerden.
het is een gewone 716A DVD brander maar dan zonder lade!
Je hebt er niets aan maar ik vind het echt zeer mooi. _/-\o_ :9~

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mooi ding! :9~
Al heb ik het eerlijk gezegd niet zo voor die dingen qua betrouwbaarheid. Maar dat kan ook aan mij liggen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:05:
[...]

Heren, hier heb ik dus ook last van ..... Gewoon een PX-716SA zonder een SATA kabel dus met alleen maar de powerkabel geeft niks anders dan tikken wanneer ik een DVD+RW erin doe.

Een DVD+RW erin even wachten plextortje gaat spinnen daarna tik tik tik tik tik tik alles hangt power off/on is het enigste wat helpt, wanneer ik mŽn SATA kabel aansluit hangt heel het systeem dus daarom alleen maar de powerkabel. Dus dit heeft niks te maken met Windows enof mijn SATA controller (SI Image 3114).

DVD+RW media die ik heb geprobeerd is die van Imation DVD+RW, SKS DVD+RW en zelf Philips DVD+RW (staat zelf op de medialijst van plextor), verder heb ik hetzelfde met firmware 1.06 1.07 en 1.08

Je zou denken gevalletje van RMA, dus ik RMA ingediend nieuwe terug gekregen weer hetzelfde geval ............ ahhhhhhhhh :(

iemand enig idee, ik had hiervoor een NEC 1300a die nu in een ander systeempje aangesloten is en die heeft gewoon nergens last van maakt niet uit wat ik erin doe (behalve DL dan) hij doet het gewoon. ............. anders heb ik echt een PX-716SA in de aanbieding :)
Lijkt me een slechte powerkabel! Heb ik ook gehad met een HD. Eén van de pinnetjes van de molex was een beetje open geplooid waardoor er slecht contact was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:30

DDX

goede ervaring trouwens met plextor support
drive had opeens hardware error
meteen mailtje gestuurd ('s avonds)
volgende ochtend meteen reply dat ik rma moest aanvragen
direct gedaan
en dag erna nieuwe drive in huis

oude mag ik houden (kreeg mailtje dat ik 2 weken moest wachten of ze hem retour wouden hebben (en anders moest ik hem vernietigen), maar die tijd is inmiddels verstreken
dus als er iemand nog onderdeeltjes oid nodig heeft... ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

goede ervaring trouwens met plextor support
drive had opeens hardware error
Diezelfde ervaring heb ik ook.
Na een paar maanden was mijn 716A plots overleden.
RMA via website ingediend, niks geen moeilijk doen en 2 dagen
later een hagel nieuwe brander in huis.
Oude defecte ligt hier nog, vinden ze zeker niet de moeite om nog retour te halen.

Support van Plextor blijft geweldig.
En ondanks dat mijn 1ste 716 is overleden, ben ik er erg tevreden over.
Altijd prima resultaat met Philips DVD-r (8x), Traxdata DVD-r en Memorex DVD+R schijven.
Al zijn de Philips de minst kwalitatieve CD's van het stel, als ik de boel check met Plextools.
(FujiFilm mediacode)
Ga nu wat Verbatims +R proberen, kijken of dat wat is (MCC03 media code)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook te kijken naar een nieuwe brander. Liefst zou ik voor de serial ata versie gaan, omdat ik wat meer ruimte in mijn kast toch best wel waardeer.

Zijn er echter voorderest specificieke voor of nadelen tussen de 716sa en 716a versies? Ik heb dit topic wel doorgelezen, maar bijna overal waar de 716sa in een bericht voor komt gaat het er over of deze al te koop en zo ja waar dan.

Ik zat ook nog te kijken naar de 712sa, deze is momenteel wat slechter te krijgen, maar waar je hem kan kopen is ie wel goedkoper dan de 716sa. Is dit nog steeds een goede koop, of is de 716sa echt veel beter? (op andere punten dan alleen de snelheid, die natuurlijk overduidelijk verschild)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 12a en de 16a en tot nu toe totaal geen problemen ondervonden. Ik gebruik alleen tdk dvd+r dvd's! Zijn een van de beste op dit moment en de 4x brandt hij standaard op 8x!

Heb ook nog oudere cd-r branders en die doen het ook nog uitstekend. Niet kapot te krijgen.

Ik ben in ieder geval een zeer tevreden plextor gebruiker. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in ieder geval niet voor de 740 gaan. Dit is namelijk geen echte plextor drive maar eentje van BenQ! Heeft ook slechts 2mb cache, waar de 712a en de 716a 8mb cache hebben en verder nog wat meer mogelijkheden. Ik denk niet dat er echt veel verwchillen zijn wat betreft de a en de sa modellen.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:59:
Ik zit zelf ook te kijken naar een nieuwe brander. Liefst zou ik voor de serial ata versie gaan, omdat ik wat meer ruimte in mijn kast toch best wel waardeer.

Zijn er echter voorderest specificieke voor of nadelen tussen de 716sa en 716a versies? Ik heb dit topic wel doorgelezen, maar bijna overal waar de 716sa in een bericht voor komt gaat het er over of deze al te koop en zo ja waar dan.

Ik zat ook nog te kijken naar de 712sa, deze is momenteel wat slechter te krijgen, maar waar je hem kan kopen is ie wel goedkoper dan de 716sa. Is dit nog steeds een goede koop, of is de 716sa echt veel beter? (op andere punten dan alleen de snelheid, die natuurlijk overduidelijk verschild)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tdk heeft altijd goede media, daar die in europa altijd uit deZelfde fabriek komen! Philips heeft wisselende kwaliteit om de doodeenvoudige reden dat zij dvd-schijven betrekken van verschillende fabrikantn. je kunt een batch treffen van een a merk maar ook een batch van een b merk en dat ga je echt merken!

Ik heb met de TDK dvd+r 4 en 8 x media nog niet een coaster (onderzetter) gebrand.
OkselFris schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:51:
[...]

Oude defecte ligt hier nog, vinden ze zeker niet de moeite om nog retour te halen.

Altijd prima resultaat met Philips DVD-r (8x), Traxdata DVD-r en Memorex DVD+R schijven.
Al zijn de Philips de minst kwalitatieve CD's van het stel, als ik de boel check met Plextools.
(FujiFilm mediacode)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

heb mijn Plextor PX-716SA maar in de verkoop gedaan. Mooie brander..mooie functies..helaas zijn de SATA pluggen op het Nforce4 gebaseerde moederbord geoptimaliseert voor HD's

De brander werkt goed, tot je wilt branden dan na de initialisatie loopt de brander vast. Communicatie probleem! Ga hem vervangen met een PX-716A ...inderdaad IDE.

Het moet maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
swampy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:07:
heb mijn Plextor PX-716SA maar in de verkoop gedaan. Mooie brander..mooie functies..helaas zijn de SATA pluggen op het Nforce4 gebaseerde moederbord geoptimaliseert voor HD's

De brander werkt goed, tot je wilt branden dan na de initialisatie loopt de brander vast. Communicatie probleem! Ga hem vervangen met een PX-716A ...inderdaad IDE.

Het moet maar!
Eigenaardig want ik heb totaal geen probleem met mijn PX-716SA in combinatie met de DFI nF4 Ultra-D! Dit ding werkt als een zonnetje en ik ben er heel tevreden over.
Nu nog een SATA DVD-speler vinden en de laatste IDE-kabel kan weg uit mijn kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Laagvliegerke schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:43:
[...]

Eigenaardig want ik heb totaal geen probleem met mijn PX-716SA in combinatie met de DFI nF4 Ultra-D! Dit ding werkt als een zonnetje en ik ben er heel tevreden over.
Nu nog een SATA DVD-speler vinden en de laatste IDE-kabel kan weg uit mijn kast :)
Hetzelfde moederbord en brander..etc.. maar werken doet het niet. Dan maar op IDE...kans dat het daar op misgaat is niet erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Al een volledige herinstallatie van Windows geprobeerd? Ik heb ook al eens gelijkaardige problemen gehad (met een IDE-brander) en wat ik ook probeerde, ik kon geen enkele CD meer branden. Enkel een herinstallatie bood bij mij een oplossing.
Voor de mensen die een nF4 moederbord hebben: installeer de IDE drivers van nVidia niet! Dit kan namelijk problemen opleveren en levert eigelijk ook geen snelheidswinst op. Dus niet installeren. Net als de nVidia Firewall Interface trouwens (of hoe die ook mag heten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Laagvliegerke schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:12:
Al een volledige herinstallatie van Windows geprobeerd? Ik heb ook al eens gelijkaardige problemen gehad (met een IDE-brander) en wat ik ook probeerde, ik kon geen enkele CD meer branden. Enkel een herinstallatie bood bij mij een oplossing.
Voor de mensen die een nF4 moederbord hebben: installeer de IDE drivers van nVidia niet! Dit kan namelijk problemen opleveren en levert eigelijk ook geen snelheidswinst op. Dus niet installeren. Net als de nVidia Firewall Interface trouwens (of hoe die ook mag heten).
Zonder nvidia IDE driver zelfde probleem... externe NEC3540 brander heeft geen problemen maar... de interne PX-716SA ... brandt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:43:
[...]

Hmmm, waarom heb je die dan nodig? Kan de PX-716SA geen DVDs lezen maar alleen branden???? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:37:
[...]

Hmmm, waarom heb je die dan nodig? Kan de PX-716SA geen DVDs lezen maar alleen branden???? :/
Veel tweakers ( inclusief mij ) hebben een DVD-rom...zodat de brander niet onnodig verslijt! Als je een brander als als CD/DVD-rom gebruikt verslijt hij sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Inderdaad. En ook voor het gemak eigenlijk. Zo heb ik altijd een optische drive vrij terwijl ik een CD'tje of DVD'tje aan het branden ben. Al moet ik wel bekennen dat ik nog zelden mijn writer gebruik :P En voor de prijs moet je het ook niet laten. :) Mijn 16x Lite-On DVD-ROM heb ik gekocht voor nog geen 30 euro en daar had ik dan ook nog verschillende kleuren van frontjes bij.
swampy schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:01:
[...]

Zonder nvidia IDE driver zelfde probleem... externe NEC3540 brander heeft geen problemen maar... de interne PX-716SA ... brandt voor geen meter.
Zeer eigenaardig. Zijn er nog zo'n gevallen bekend? Want dat is de eerste maal dat ik er van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:39:
[...]

Veel tweakers ( inclusief mij ) hebben een DVD-rom...zodat de brander niet onnodig verslijt! Als je een brander als als CD/DVD-rom gebruikt verslijt hij sneller...
Slijt een brander dan sneller als een speler bij afspelen van schijfjes?

Ik vind dit toch een beetje een vaag verhaal hoor. Zowel mijn Apple als mijn notebook kwamen met een DVD drive die zowel brander als speler is. Ik heb nooit ergens in de handleiding of waar dan ook gelezen dat ik die drive niet (te veel) voor lezen mag gebruiken om dat ie anders slijt.

Ik heb toch redelijk wat DVDs afgespeeld op mijn oude G4, en ondanks dat die unit dus ook kan branden is ie niet gesleten...

Of heeft Apple speciale branders die slijt-proof zijn? Het zijn toch dikwijls gewoon dezelfde modellen die ook voor PC's verkocht worden?

(leeko is even een beetje confused over dit verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:58:
[...]

Slijt een brander dan sneller als een speler bij afspelen van schijfjes?

Ik vind dit toch een beetje een vaag verhaal hoor. Zowel mijn Apple als mijn notebook kwamen met een DVD drive die zowel brander als speler is. Ik heb nooit ergens in de handleiding of waar dan ook gelezen dat ik die drive niet (te veel) voor lezen mag gebruiken om dat ie anders slijt.

Ik heb toch redelijk wat DVDs afgespeeld op mijn oude G4, en ondanks dat die unit dus ook kan branden is ie niet gesleten...

Of heeft Apple speciale branders die slijt-proof zijn? Het zijn toch dikwijls gewoon dezelfde modellen die ook voor PC's verkocht worden?

(leeko is even een beetje confused over dit verhaal)
Het is gebruik... Een brander moet 3-5 jaar mee kunnen gaan bij brand EN aflees gebruik. Maar je kent tweakers... als het mogelijk is hardware langer te laten overleven.. een losse DVD-rom kost je geen flikker en als die na 3 jaar het opgeeft ben je weinig geld kwijt. Als je gelijk ook je brander kwijt bent....

Nu plextor is goede kwaliteit en zal het zeer lang kunnen uitstellen maar sommige cd/dvd branders zijn/waren niet van zulke kwaliteit en zullen bij veel gebruik na 2-3 jaar vervangen moeten worden.

Het is dus gewoon economischer om een dvd rom te gebruiken voor dvd-rom gebruik... kost minder en is minder kritiek!

... Ik heb een vriend gehad, met een van de eerste AOpen 8Mb buffer branders.. 52x speed CD brander geloof ik... goedkoop brandertje..en omdat hij hem als cd-rom ook nog gebruikte was die brander na 12 maanden gewoon op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wel Wel, zo ongeveer als voorspelt, de IDE versie ( PX-716A ) doet het gewoon in een keer. Het zat dus echt ergens fout op de SATA controller... jammer! Nu ja uiteindelijk een werkende brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Toch is het eigenaardig! :P Heb je die writer ook eens op andere SATA-aansluitingen geprobeerd?
Wat ik mij trouwens afvraag; ik heb van die SATA-verloopstukjes die je in een HD-molex van de voeding kan pluggen. Zo krijg maak je dus van die molex een SATA-voedingsconnector met 5V en 12V. Maar op een normale SATA-voedingsconnector zit ook 3,3V! Hoe kan je dan weten of het toestel dat je aansluit die 3,3V nodig heeft?
swampy schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:57:
Maar je kent tweakers... als het mogelijk is hardware langer te laten overleven.. een losse DVD-rom kost je geen flikker en als die na 3 jaar het opgeeft ben je weinig geld kwijt. Als je gelijk ook je brander kwijt bent....
Ik dacht net dat tweakers om de zoveel maanden nieuwe hardware hadden? ;) Mijn PX-712A heb ik na een jaartje toch al ingeruild voor de PX-716SA :D Maar dat was vooral omdat ik er een zeer goede prijs voor kreeg.
... Ik heb een vriend gehad, met een van de eerste AOpen 8Mb buffer branders.. 52x speed CD brander geloof ik... goedkoop brandertje..en omdat hij hem als cd-rom ook nog gebruikte was die brander na 12 maanden gewoon op!
Mijn eerste cd-schrijver (een 4x HP-writer) heeft het ook na een elftal maanden opgegeven. Ik gebruikte deze zowel als lezer en brander omdat hij gewoon sneller was dan mijn quad speed CD-ROM :D En sindsdien heb ik de gewoonte om zowel een lezer als schrijver te hebben. Maar de huidige toestelletjes zullen misschien wel wat meer kunnen verdragen. En ik moet er ook bij vertellen dat die HP-writer echt wel dagelijks gebruikt werd. Met mijn huidige DVD-ROM en DVD-writer is dat wel anders. Die dingen gaan soms in weken niet open :) En zo zijn er nog velen die relatief gezien hun DVD-speler weinig gebruiken. Dan heb je met 1 wel genoeg, denk ik. Zelfs ik :) Maar bij mij is het een gewoonte gebleven en zoals ik al zei, die lezers kosten toch zeer weinig.

Dus leekox, ik denk niet dat je je zorgen moet maken. Trouwens, de huidige hardware is toch al na een jaar afgeschreven ;) Ah ja... Ik wens deze PX-716SA zo lang mogelijk te houden. Ik denk dat ik het Blu-ray en/of HD-DVD gebeuren misschien wel oversla. Misschien wel een lezertje kopen indien het goed ingeburgerd raakt. Maar DVD bied voor mij (voorlopig) ruim voldoende opslagcapaciteit.

[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 21-10-2005 22:40 ]

Verwijderd

Kan iemand bevestigen of de Plextor 716SA nu wel of niet met een verwisselbaar frontje komt? Ik heb namelijk een zwarte case, en wil dus ook graag een zwart frontje.

Nu las ik bij de produkt beschrijving op de Plextor site dat de 716(S)A dus een extra zwart frontje heeft. Echter, verschillende shops die ik email zeggen dat de 716SA beige is, en dat ze nog nooit van een verwisselbaar frontje hebben gehoord. Ik moet volgende hun de "black" edition van de 716SA hebben, die ze dan vervolgens weer niet kunnen leveren.

Effin, het schiet lekker op.

Weten de shops nou niet wat ze verkopen, zit Plextor een potje te overdrijven op z'n website, of is er sprake van een aparte versie die een verwisselbaar frontje heeft, en die is die versie gewoon nooit geleverd aan nederlandse winkels ofzo?

Wie weet meer?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:30

DDX

ik zou je vraag anders gewoon voorleggen bij plextor
misschien dat ze jou zo'n zwart frontje wel willen opsturen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

DDX schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:04:
ik zou je vraag anders gewoon voorleggen bij plextor
misschien dat ze jou zo'n zwart frontje wel willen opsturen ?
Willen ze vast wel doen, maar waarschijnlijk voor erg veel geld? Zal iniedergeval wel even mailen :)

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
OkselFris schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:51:
[...]

(FujiFilm mediacode)
Ik heb hier nog een defecte Plextor liggen waar nog garantie op zit. Was te lui om RMA aan te vragen, dus heb m uit elkaar gesloopt. Maar heb de behuizing inc serial number nog wel. Kan ik deze doorgeven via online RMA? En dan is de kans erg groot dat ik over een aantal dagen dus een gloednieuwe Plextor in huis heb en m dan niet op hoef te sturen :?

Het gaat hier om een 708A, dus de kans is groot dat ik dan een nieuwe versie krijg, mocht de 708A er niet meer zijn :?

En met mijn Plextors gebruik ik altijd Verbatims (MCC04's, Mitsubishi dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 24-11-2005 17:34 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte px-712SA.

Het ding wordt in het geheel niet gezien door het bios van m'n asus p5gd1-pro. Alle sata settings geprobeerd, de drive verschijnt gewoon niet.

Bij de comp. lijst (http://www.plextor.com/english/support/media_712SA.htm) staat mijn mb er als zijnde de niet pro versie. Maar de chipset ICH6R is dezelfde.

Vanmiddag de drive even aangesloten bij m'n buurman z'n pc (ander asus mb, weet even niet welke), ook daar is de drive niet te vinden.

Wat moet ik hiermee, is het ding doa, of is het incompatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Sponz schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:19:
.....

Wat moet ik hiermee, is het ding doa, of is het incompatible?
De 712SA is gewoon een ide brander met een klein stiekum ide->sata convertertje op de achterkant gemonteerd, vandaar dat de behuizing 1 cm dieper is.

Probeem opgelost, hij werkt nu als ide brander.

[ Voor 5% gewijzigd door Sponz op 29-11-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Er is een nieuwe firmware update voor de PX-716A/SA/UF. Versie 1.10 hier te downloaden http://www.plextor-europe....asp?choice=DVD-Recorders

Improvements:
Write performance on DVD media
Write performance on CD media
Fixed a problem reading some DVD media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Bedankt voor de info! Ik keek even vreemd op toen dit "oud" topic terug omhoog werk gekicked.
Ik ben nog steeds supertevreden over deze writer. Niet dat ik hem zoveel gebruiken eigenlijk ;) Jammergenoeg heb ik de writer enkele weken geleden moeten RMA'en maar dat verliep bijzonder vlotjes zoals we van Plextor gewend zijn. Ik heb zelfs mijn writer die stuk was mogen houden. Die deed het eigenlijk wel nog maar had moeite om bepaalde cd's en dvd's te lezen. Jammergenoeg heb ik hem al weg gegooid want misschien had deze firmware update wel geholpen. :P
Ik heb trouwens een nieuwe dvd-lezer besteld met SATA aansluiting. Dan zijn alle floppy en IDE kabels uit mijn case verdwenen 8) Eigenaardig dat er na al die tijd nog steeds zo weinig andere fabrikanten optical drives met SATA aanbieden. Als we kijken naar de topicstart, dateert deze al van 2 jaar geleden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Werken deze SATA-branders inmiddels al op nForce4 moederborden? Ik vind een SATA-brander wel interessant, maar dan moet die wel werken natuurlijk :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmus MDCC schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:42:
Er is een nieuwe firmware update voor de PX-716A/SA/UF. Versie 1.10 hier te downloaden http://www.plextor-europe....asp?choice=DVD-Recorders
We gaan eens kijken of we er weer leven in kunnen krijgen, ondertussen heb ik wel een NEC gekocht (magnifiek allesbrandertje voor slechts €45,- !!) dan kan de Plex in de PC van mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De nieuwe Plextors (750/755/760) zijn ook veel goedkoper dan wat ik neergeteld heb voor 712 en 716.
Demoniac schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:38:
Werken deze SATA-branders inmiddels al op nForce4 moederborden? Ik vind een SATA-brander wel interessant, maar dan moet die wel werken natuurlijk :P
Ik heb de 716SA al op twee verschillende nForce4 moederborden geprobeerd zonder problemen hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Er is een nieuwe firmware uit voor deze brander; v1.11.

De changelog:
Improvements:
• Write performance on DVD media
• Write performance on CD media
• Compatibility with Windows Vista

Geen idee wat of waarom maar dat laatste kan misschien interessant zijn voor sommigen. Weken geleden heb ik in een opwelling Vista gekocht maar het is nog steeds niet geïnstalleerd. 8)7 Zijn er hier anderen die ervaring hebben met Vista en deze brander?

[ Voor 30% gewijzigd door D-Three op 04-05-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf Vista Ultimate draaien (32bits) en de 716A werkt perfect (Nero 7).
Pagina: 1 2 Laatste