Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik las dat podcasting ook RSS gebruikt
misschien is het toch 'groter' dan ik in een eerdere post in dit topic dacht
Het blijft gevaarlijk om uitspraken te doen over de impact van nieuwe technologie.
Het blijft gevaarlijk om uitspraken te doen over de impact van nieuwe technologie.
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Thanks, het is gelukt. Sorry voor de late replyReefer schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:32:
Options > Settings > en dan Select feed folder
Ik had toen ik het installeerde er gelijk 3 feeds staan van bbc, yahoo en sage zelf
dus misschien is er iets misgegaan met het installeren ?
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Klopt, het blijft gevaarlijk, maar ik zag al direct de kracht van deze protocol/systeem/techniek. Maar het gaat erom hoe we er gebruik van gaan maken. En gelukkig komen er nog dagelijks nieuwe ideeen om RSS nuttig te gebruiken.Reefer schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:52:
Ik las dat podcasting ook RSS gebruikt
RSS heeft verschrikkelijk veel potentieel, maar door het ontbreken van goeie standaarden is het wel een crime geworden om feeds goed te kunnen importeren.
Ik heb zelf voor oxle een feedreader gebouwd (a la bloglines), maar sjeez, hoeveel verschillende datumformaten ik moet kunnen interpreteren.
En ja, dan wordt er wel eens een foute datum weergegeven (is 03-05-04 nu 3 mei 2004, of 5 maart 2004 ?, of toch stiekem 5 april 2003?)
grrr.
Maarja, dat ding wordt toch door niemand gebruikt, want iedereen gebruikt SharpReader e.d.
Ik heb zelf voor oxle een feedreader gebouwd (a la bloglines), maar sjeez, hoeveel verschillende datumformaten ik moet kunnen interpreteren.
En ja, dan wordt er wel eens een foute datum weergegeven (is 03-05-04 nu 3 mei 2004, of 5 maart 2004 ?, of toch stiekem 5 april 2003?)
grrr.
Maarja, dat ding wordt toch door niemand gebruikt, want iedereen gebruikt SharpReader e.d.
Er is eigenlijk 1 standaarddatum: gmdate, in het formaat van Fri, 07 Oct 2005 17:58:55 GMT
Die is de, afaik, rfc-datum. Anderen zijn verwarrend en onjuist.
Die is de, afaik, rfc-datum. Anderen zijn verwarrend en onjuist.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Anoniem: 7431
Excuses voor de kleine kick maar het leek mij beter dit topic voor mijn vraag te gebruiken ipv een nieuw te openen.
In de startpost staan een aantal Nederlandse sources waar je je eigen rss-feeds aan kunt opgeven zoals Syndicate en Nieuwstracker.
Ik vroeg mij af of er meer van dit soort (NL) websites zijn. Het is natuurlijk altijd handig als je eigen headlines elders te vinden zijn. Met Google & Yahoo krijgt ik niet echt grip op het aanbod.
In de startpost staan een aantal Nederlandse sources waar je je eigen rss-feeds aan kunt opgeven zoals Syndicate en Nieuwstracker.
Ik vroeg mij af of er meer van dit soort (NL) websites zijn. Het is natuurlijk altijd handig als je eigen headlines elders te vinden zijn. Met Google & Yahoo krijgt ik niet echt grip op het aanbod.
Ik weet dat nieuwssites hun inkomsten krijgen uit de reclame banners, maar weet iemand of er sites bestaan die het complete nieuws bericht als rss feed hosten?
A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane
Mijn excuses voor deze MEGAKICK
Maar ik ben ook zeer benieuwd naar het antwoord op de vraag van Boxed.
Ik ben namelijk op zoek naar fatsoenlijke RSS-Feeds, maar de meeste RSS Feeds zien er zo uit:
Voorbeeld
www.ditiseenvoorbeld.nl
1 Regel tekst met de titel en dan meteen een link, en als je gelukt hebt, zit er ook nog een plaatje bij
Ik ben juist naar het tegenovergestelde op zoek, RSS-Feeds die bijv. iets van 10-20 regels laten zien en dan een linkje.
Of nog beter: Gewoon het hele artikel, zonder link!

Ik ben namelijk op zoek naar fatsoenlijke RSS-Feeds, maar de meeste RSS Feeds zien er zo uit:
Voorbeeld
www.ditiseenvoorbeld.nl
1 Regel tekst met de titel en dan meteen een link, en als je gelukt hebt, zit er ook nog een plaatje bij
Ik ben juist naar het tegenovergestelde op zoek, RSS-Feeds die bijv. iets van 10-20 regels laten zien en dan een linkje.
Of nog beter: Gewoon het hele artikel, zonder link!
Die gebruik ik ook. Werkt echt lekker, overal heb je dan de beschikking over je nieuwsfeeds. Je kunt hier ook nog eens je del.icio.us tags als rssfeed in opnemen, en dan heb je ook nog eens overal al je bookmarks ter beschikking.Anoniem: 22001 schreef op maandag 06 september 2004 @ 19:01:
Ik gebruik trouwens BlogLines, een web-based aggregator. Dat ziet er zo uit: http://www.bloglines.com/public/zefhemel (hierin ook de lijst van mijn feeds)
RSS-feeds gaan zeker heel populair worden, hoewel sommigen niet eens eens weten dat ze de feeds gebruiken. Currently at least 75 million consumers and businesspeople in the USA and UK use RSS on a regular basis. However, depending on which study's stats you believe, only 17-32% of RSS users actually know they're using RSS. bron
aha, ik was al een heel bericht aan het typen toen ik jouw kick pas zag.
Wat wil je hier precies mee? Jij hebt hier geen invloed op, dit ligt geheel aan de aanbiedende site. Ik heb er eigenlijk niet zo'n problemen mee. De meeste nieuwssites bieden gewoon hele goede feeds aan. Af en toe weleens wat reclame er tussen, maarja ze moeten ook wat verdienen. Of bedoel je juist een scriptje voor je eigen site?Makavelibrox2 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:15:
JaNoork schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:17:
Wat wil je hier precies mee? Jij hebt hier geen invloed op, dit ligt geheel aan de aanbiedende site. Ik heb er eigenlijk niet zo'n problemen mee. De meeste nieuwssites bieden gewoon hele goede feeds aan. Af en toe weleens wat reclame er tussen, maarja ze moeten ook wat verdienen. Of bedoel je juist een scriptje voor je eigen site?
Een rss/atom feed genereren is toch niet zo moeilijk? Wat voor site heb je? Zelf iets opgezet met php/mysql of een standaard weblog? Dit lijkt me overigens niet een goed topic om hierover lang door te zagen.
Ik heb zelf zoiets gebakken in php om een rss 2.0 feed te genereren.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <?php header ("Content-type: text/xml"); header ("Content-Disposition: filename=\"rss.xml\";\r\n"); echo ("<?xml version=\"1.0\" encoding=\"UTF-8\"?>\n"); echo "<rss version=\"2.0\">"; ?> <channel> <title>titel</title> <description>blabla nieuws</description> <link>http://www.website.nl</link> <?php include("connectie.php"); $result = mysql_query ("select ...............desc limit 0,10") or die (mysql_error()); while($object = mysql_fetch_object($result)) { echo ("<item><title>"); $titel = strip_tags($object->TITEL;); $titel = htmlentities($titel); $titel = htmlspecialchars($titel); echo $titel; echo ("</title><description>"); $desc = str_replace(" ", " ", $object->TEKST); $desc = str_replace ( '&', '&', $desc ); $desc = strip_tags($desc); $desc = htmlentities($desc); $desc = htmlspecialchars($desc); echo $desc; echo ("</description><link>http://www.website.nl/index.php?id="); echo $object->ID; echo ("</link>"); echo ("</item>\n\n"); } mysql_free_result ($result); ?> </channel> </rss> |
Ik heb een phpBB-Forum en een RSS MOD (FIND) geïnstalleerd.
Ik heb al gekeken, maar jouw stukje kan ik nergens inpassen
Ik heb al gekeken, maar jouw stukje kan ik nergens inpassen
[ Voor 8% gewijzigd door Makavelibrox2 op 02-03-2006 11:51 ]