[VB6] Run-time error 430 (Class doesn't support automation)

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hi,

Ik heb een library vanuit de references, daarvan gebruik ik een class en daarvan weer een functie.

Als ik die functie uit probeer te voeren krijg ik:

Run-time error 430 (Class doesn't support automation or does not support expected interface)

Veel zoeken leverd alleen de tip op: Installeer het opnieuw!
Maar ik heb het gister opnieuw geïnstalleerd en het helpt niets!!

Wat kan het zijn? Is het een beveiliging dat ze niet willen dat andere programma's hun classes gebruiken (Al kan ik met F2 wel alle classes + Functie's zien).

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 08:40:
Hi,

Ik heb een library vanuit de references, daarvan gebruik ik een class en daarvan weer een functie.

Als ik die functie uit probeer te voeren krijg ik:

Run-time error 430 (Class doesn't support automation or does not support expected interface)

Veel zoeken leverd alleen de tip op: Installeer het opnieuw!
Maar ik heb het gister opnieuw geïnstalleerd en het helpt niets!!

Wat kan het zijn? Is het een beveiliging dat ze niet willen dat andere programma's hun classes gebruiken (Al kan ik met F2 wel alle classes + Functie's zien).
kan vanalles zijn.. waar is de naam van die library ? en welk type (dll/exe of...?) Al de handleiding er van doorgelezen?
Soms verwacht een dll bijvoorbeeld, die je zo maar referenced (gewoon om zo maar iets uit te proberen), dat je andere variabele al hebt ingevuld en/of dat je andere functies eerst gebruikt.

Maar dit is gewoon een goede gok... zolang je niet wat duidelijker bent.

• Mir
  • Niet online
henkleerssen schreef op 12 augustus 2004 @ 08:54:
[...]

kan vanalles zijn.. waar is de naam van die library ? en welk type (dll/exe of...?) Al de handleiding er van doorgelezen?
Soms verwacht een dll bijvoorbeeld, die je zo maar referenced (gewoon om zo maar iets uit te proberen), dat je andere variabele al hebt ingevuld en/of dat je andere functies eerst gebruikt.

Maar dit is gewoon een goede gok... zolang je niet wat duidelijker bent.
Het is CameraW.tlb die verder geen DLL is.
Maar er is ook geen documentatie over. Ik ben ook aan het zoeken naar "als je niet weet hoe de DLL precies werkt, hoe kom je daar dan toch achter"..
het is een klein beetje een sprong in het diepe :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 09:01:
[...]

Het is CameraW.tlb die verder geen DLL is.
Maar er is ook geen documentatie over. Ik ben ook aan het zoeken naar "als je niet weet hoe de DLL precies werkt, hoe kom je daar dan toch achter"..
het is een klein beetje een sprong in het diepe :)
dat is het idd...maar wat wil je precies ? wat video capturen of zo? beeld van twain compatible cam op je beeld?

• Mir
  • Niet online
henkleerssen schreef op 12 augustus 2004 @ 09:17:
[...]

dat is het idd...maar wat wil je precies ? wat video capturen of zo? beeld van twain compatible cam op je beeld?
Ja inderdaad,

maar die twain krijg ik ook niet aan de praat... :-/
Maar vraag me af of ik met twain kan wat ik wil...

Het lullige is dus dat ik die library zie maar hem niet kan gebruiken omdat het een error geeft :(

[ Voor 22% gewijzigd door Mir op 12-08-2004 09:38 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 09:21:
[...]

Ja inderdaad,

maar die twain krijg ik ook niet aan de praat... :-/

Het lullige is dus dat ik die library zie maar hem niet kan gebruiken omdat het een error geeft :(
ik snap het.. maar dan moet je denk naar een andere oplossing kijken..
kijk hier eens ff: http://www.catenary.com/howto/twain_vb.html.. das meer voor capture van stills.. om dan weer op te slaan? andere funtionaliteit kun je zoeken in wdm vb samples.
wat voor cam heb je?

• Mir
  • Niet online
henkleerssen schreef op 12 augustus 2004 @ 09:29:
[...]

ik snap het.. maar dan moet je denk naar een andere oplossing kijken..
kijk hier eens ff: http://www.catenary.com/howto/twain_vb.html.. das meer voor capture van stills.. om dan weer op te slaan? andere funtionaliteit kun je zoeken in wdm vb samples.
wat voor cam heb je?
twain ukt nu wel..
maar idd kan je daarmee alleen de al gemaakte foto's mee bekijken, dat wil ik niet..

a70

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 09:38:
[...]

twain ukt nu wel..
maar idd kan je daarmee alleen de al gemaakte foto's mee bekijken, dat wil ik niet..

a70
eeuh volgens mij wil je iets wat niet kan..je wilt dus er ff een webcam van maken?
volgens mij ondersteund deze canon camera namelijk niet wdm/twain. Zo ja.. dan was het vast al gemaakt. .. en btw.. probeer deze camera maar eens voor lange tijd aan te houden. Volgens mij zet die zich zelf uit.. na een korte tijd.
Dus leuk idee.. maar ik ben bang dat het niet gaat werken..
Maar desalniettemin.. het kan best een leuk vb projectje worden.. als zijnde leerzaam.

• Mir
  • Niet online
henkleerssen schreef op 12 augustus 2004 @ 09:42:
[...]

eeuh volgens mij wil je iets wat niet kan..je wilt dus er ff een webcam van maken?
volgens mij ondersteund deze canon camera namelijk niet wdm/twain. Zo ja.. dan was het vast al gemaakt. .. en btw.. probeer deze camera maar eens voor lange tijd aan te houden. Volgens mij zet die zich zelf uit.. na een korte tijd.
Dus leuk idee.. maar ik ben bang dat het niet gaat werken..
Maar desalniettemin.. het kan best een leuk vb projectje worden.. als zijnde leerzaam.
Ik wil het live beeld krijgen in mijn prioject, geen webcam.. ik wil namenlijk dit koppelen aan mijn gezichtsherkenning-project :)

Maar canon leverd er software bij die hem wel aan houdt en live beeld geeft!! Het kan dus zeker!.. maar hoe kan ik dit in mijn project :(

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 09:47:
[...]

Ik wil het live beeld krijgen in mijn prioject, geen webcam.. ik wil namenlijk dit koppelen aan mijn gezichtsherkenning-project :)

Maar canon leverd er software bij die hem wel aan houdt en live beeld geeft!! Het kan dus zeker!.. maar hoe kan ik dit in mijn project :(
Ok . dan had ik het fout.. (buurman met een a60 lukte het niet vandaar.. welke software is dat? zoombrowser niet he)..
kijk eens hier : http://www.google.nl/sear...dm+camera+capture&spell=1
zoek anders op vfw en/of wdm vb samples.. moet dan lukken lijkt me...

• Mir
  • Niet online
RemoteCapture :)

Maar waar staat WDM / WFW voor?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 10:26:
RemoteCapture :)

Maar waar staat WDM / WFW voor?
en die library die je gebruikt is van remotecapture?
vfw= video for windows. Manier om video weer te geven in windows. Is veroudere API interface.. maar wordt nog wel native ondersteund...
WDM staat voor Windows Driver Model.. das an sich geen api.. om mee te werken voor video capturen.. maar wel om eventueel rekening mee te houden.
kijk eens naar directshow.. deze functie is onderdeel van directx:
http://www.google.nl/sear...show+sample+tutorial+&lr=

• Mir
  • Niet online
henkleerssen schreef op 12 augustus 2004 @ 11:11:
[...]

en die library die je gebruikt is van remotecapture?
vfw= video for windows. Manier om video weer te geven in windows. Is veroudere API interface.. maar wordt nog wel native ondersteund...
WDM staat voor Windows Driver Model.. das an sich geen api.. om mee te werken voor video capturen.. maar wel om eventueel rekening mee te houden.
kijk eens naar directshow.. deze functie is onderdeel van directx:
http://www.google.nl/sear...show+sample+tutorial+&lr=
Juist, de lib is van dat programma!

maarja .. ben nog steeds nergens :(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je toevallig bij je References de OLE Automation uit gezet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mir
  • Niet online
Ik heb niets uitgezet, maar zal even kijken!

staat aan, uiteraard... (default)

[ Voor 31% gewijzigd door Mir op 12-08-2004 12:45 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 12:44:
Ik heb niets uitgezet, maar zal even kijken!

staat aan, uiteraard... (default)
Ik heb het antwoord ook niet.. maar de richting is het volgende ..je wilt ook wat he.. nou moet je dus eerst verdiepen in de directshow api (onderdeel van directx) .. en deze proberen te gaan gebruiken in vb.. (volgens mij is vb daar niet de beste omgeving voor maar goed). Dan moet je dus ook nog een gezichtsherkenning gaan doen... .. TJAAA .. daar moet je toch echt iets op pixel niveau gaan proggen waarbij realtime pixel waarden worden gescand (das ook weer niet echt iets voor vb.. omdat het denk ik te traag is voor dit soort creatieve gein).. En daar kan ik je echt niet mee verder helpen. Misschien iemand anders?

Verwijderd

code:
1
2
3
4
Door henkleerssen - Thursday 12 August 2004 08:54

Heb je deze raad al opgevolgd? Lijkt mij het meest nuttig nl.

• Mir
  • Niet online
henkleerssen schreef op 12 augustus 2004 @ 13:07:
[...]

Ik heb het antwoord ook niet.. maar de richting is het volgende ..je wilt ook wat he.. nou moet je dus eerst verdiepen in de directshow api (onderdeel van directx) .. en deze proberen te gaan gebruiken in vb.. (volgens mij is vb daar niet de beste omgeving voor maar goed). Dan moet je dus ook nog een gezichtsherkenning gaan doen... .. TJAAA .. daar moet je toch echt iets op pixel niveau gaan proggen waarbij realtime pixel waarden worden gescand (das ook weer niet echt iets voor vb.. omdat het denk ik te traag is voor dit soort creatieve gein).. En daar kan ik je echt niet mee verder helpen. Misschien iemand anders?
Het gezichtherkenning gedeelte is het probleem niet O-) ;)

Maar wat heeft DirectX te maken met mijn Camera probleem? ;)
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 13:08:

Heb je deze raad al opgevolgd? Lijkt mij het meest nuttig nl.
Ja, al gedaan.. op geantwoord ook! :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 13:14:
[...]

Het gezichtherkenning gedeelte is het probleem niet O-) ;)

Maar wat heeft DirectX te maken met mijn Camera probleem? ;)
[...]

Ja, al gedaan.. op geantwoord ook! :)
je hebt geen vooralsnog geen probleem.. maar je bent wel ff bezig om directshow api door te krijgen lijkt me..
in ieder geval.. kun je nu ff aan de slag.
gezichtsherkenning is het probleem niet??? mmkay.

• Mir
  • Niet online
henkleerssen schreef op 12 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

je hebt geen vooralsnog geen probleem.. maar je bent wel ff bezig om directshow api door te krijgen lijkt me..
in ieder geval.. kun je nu ff aan de slag.
gezichtsherkenning is het probleem niet??? mmkay.
Dat is namenlijk een oud project :)

Maar ik snap niet wat directX nou met dit probleem te maken heeft? :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 13:41:
[...]

Dat is namenlijk een oud project :)

Maar ik snap niet wat directX nou met dit probleem te maken heeft? :)
nou.. eeuh directx is niet meer dan een laag software (invented by MS) die de grafische kaart en geluidskaart direct kan aansturen. En aangezien de functionaliteit directshow (veeel code samples over te vinden dus ook voor vb) in directx zit.. moet je daar dus naar kijken met google. Zie daar de link met je video capture probleem. Got it? And now to work! ;)

• Mir
  • Niet online
henkleerssen schreef op 12 augustus 2004 @ 13:46:
[...]

nou.. eeuh directx is niet meer dan een laag software (invented by MS) die de grafische kaart en geluidskaart direct kan aansturen. En aangezien de functionaliteit directshow (veeel code samples over te vinden dus ook voor vb) in directx zit.. moet je daar dus naar kijken met google. Zie daar de link met je video capture probleem. Got it? And now to work! ;)
:D

Nee I don't got it ;)
Want, ik sluit mijn Digicam direct op de PC aan met een USB kabel. Ik moet dus connecten naar mijn camera dmv een protocol die ik niet ken (en waarschijnlijk die library die ik heb wel!).. dan moet ik dus bepaalde dingen aanzetten zodat dan uiteindelijk een video streaam krijg via m'n USB kabel.

Ik neem aan dat DirectX dit niet voor mij gaat oplossen? ;)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Mir schreef op 12 augustus 2004 @ 13:49:
[...]

:D

Nee I don't got it ;)
Want, ik sluit mijn Digicam direct op de PC aan met een USB kabel. Ik moet dus connecten naar mijn camera dmv een protocol die ik niet ken (en waarschijnlijk die library die ik heb wel!).. dan moet ik dus bepaalde dingen aanzetten zodat dan uiteindelijk een video streaam krijg via m'n USB kabel.

Ik neem aan dat DirectX dit niet voor mij gaat oplossen? ;)
eeuh .. ja dus.. die connectie wordt opgebouwd door directshow die praat met WDM (waar je verder geen zorgen over hoef te maken). Usb of niet over usb.. dat maakt verder ff niet uit.. zoek maar gewoon ff naar samples. meer kan ik nu niet doen.
Pagina: 1