[CSS] Safari kan niet tellen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb een klein probleem met ons aller Safari. Nogal een vaag probleem. Ik heb twee divs die binnen een andere div hangen. 1 van beide floats links, de ander rechts.

Dit gaat prima in IE6/Opera/FireFox. Echter, Safari doet gestoord.

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/safari.gif

Dat is het resultaat in Safari. Ik heb er even een screenshot van gemaakt en Safari krijgt het voor elkaar de linker 13px te breed te maken en de rechter 12px.

Nu kan ik de divs wel zo maken dat ze 25 kort worden en het dus in Safari ook goed gaat. Maar eigenlijk vind ik dat waste of pixels. Toen dacht ik slim te zijn en beide divs een % waarde te geven. Bv, 45-55%, dat gaat weer goed in alles behalve Safari.

Is er nog iemand in de de zaal die nog suggesties heeft, margins staan op 0 bij betreffende divs. Enige wat er nog is is een padding-left van 10px. Maar ja.. dat hoort niets met de netto maat te maken te hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Het zal ongetwijfeld met het box model te maken hebben. Maak van je paddings eens margins, zet je body margins op 0.

box-sizing voor Safari ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:28

crisp

Devver

Pixelated

netto breedte is toch wel degelijk de opgegeven breedte + padding + borders, ook in FireFox tenzij je gebruik maakt van box-sizing. Tip: maak geen gebruik van box-sizing en gebruik een subtiele hack voor IE om daar een alternatieve breedte op te geven.

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Bedoel jij deze?:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
div {
  width: 120px;
  wi\dth: 110px;
}

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Of "heel" ranzig de divs binnen de wrapper met absolute positioneren :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ik vind dit zelf het meest charmant omdat het geldige syntax is:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
div {
  width: 120px;
  padding: 5px;
}
#container>div {
  width: 110px;
}

en anders _width

Intentionally left blank

• TeeDee
  • Laatst online: 13:02

TeeDee

CQB 241

:geneuzel weggehaald:
@Crisp: dan val ik je wel lastig vanavond op IRC :)

[ Voor 124% gewijzigd door TeeDee op 10-08-2004 15:26 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
crisp schreef op 10 augustus 2004 @ 14:49:
netto breedte is toch wel degelijk de opgegeven breedte + padding + borders, ook in FireFox tenzij je gebruik maakt van box-sizing. Tip: maak geen gebruik van box-sizing en gebruik een subtiele hack voor IE om daar een alternatieve breedte op te geven.
Ja klopt, dat bedoelde ik ook. Maar daarom kan in theorie Safari volgens mij nooit ineens 13 danwel 12 pixels bij een breedte verzinnen.

Ik voel er weinig voor moeilijk te gaan doen omdat 3 browsers het prima en exact gelijk weergeven en 1 dwars ligt. Ik heb nu de borders uitgezet en kom in safari nu tot iets van 16 pixels ipv de 25 van net. Dat is een verschil van 11 en met 4x een 1px border slaat het dus voor mijn gevoel gewoon nergens op.

Hou het dus voorlopig maar zo, puur en alleen omdat het voor mijn gevoel gewoon niet klopt wat safari doet.

Ik heb nu overigens wel box-sizing gebruikt.. en dat ziet er overal prima uit. Maar crisp, wat is de reden dat je dat niet moet doen?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
  • Laatst online: 11:22
TeeDee: Dit heeft niets van doen met het probleem van Ozzie... jij hebt een div horizontaal en verticaal gecentreerd.. da's heel wat anders ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André

André

Analytics dude

OzBoz schreef op 10 augustus 2004 @ 15:11:
[...]

Ik voel er weinig voor moeilijk te gaan doen omdat 3 browsers het prima en exact gelijk weergeven en 1 dwars ligt. Ik heb nu de borders uitgezet en kom in safari nu tot iets van 16 pixels ipv de 25 van net. Dat is een verschil van 11 en met 4x een 1px border slaat het dus voor mijn gevoel gewoon nergens op.
Het verschil is 9 en niet 11, maar het slaat nog steeds nergens op ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

OzBoz schreef op 10 augustus 2004 @ 15:11:
[...]
Ik heb nu overigens wel box-sizing gebruikt.. en dat ziet er overal prima uit. Maar crisp, wat is de reden dat je dat niet moet doen?
Omdat het naar mijn mening beter is gewoon de standaard te gebruiken en een uitzondering te maken voor die ene browser die zich er niet aan houdt dan andersom; daarbij ondersteunen niet alle browsers de box-sizing property (Safari bijvoorbeeld).
TeeDee schreef op 10 augustus 2004 @ 15:01:
[...]
Edit: volgens mij sloop ik het topic nu of niet?
Dat is idd een beetje topic-kaping. Het komt dus zoals ik al eerder aangaf door de breedte van de border. Sowieso vind ik de negatieve-margin-truuk niet zo heel erg charmant; centreren kan handiger.

Intentionally left blank

Pagina: 1