[ASP.NET + ASP] sessies van ASP.NET naar ASP

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Is het mogelijk om sessie variabelen over te passen van ASP.NET pagina's naar ASP pagina's?

Wat ik doe is het volgende
code:
1
2
    Session["Form"] = EMonitorContent.Value;
    Response.Redirect("opslaan.asp");

en die Session["Form"] wil ik oppikken in opslaan.asp met
ASP.NET Visual Basic:
1
    response.write Session("Form") : response.end

Alleen is de sessie leeg. Dat strookt niet echt met wat ik van sessies (meen te) weet.
Een sessie is namelijk aanwezig op de server en kan door elke pagina die door eenzelfde client wordt opgevraagd worden ingezien.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?
Of, dat het misschien niet kan?

Zowel GoT search, als MSDN, W3Schools, DotNetJohn en DotNetJunkies geven hier geen resultaten op.

Alvast bedankt

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

ik denk dat je dit artikel eens moet lezen: http://www.asp101.com/art...gsessionstate/default.asp

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

ASP.NET en classic ASP sessions staan volledig los van elkaar, vanwege compatibiliteits- en veiligheidsissues. In ASP.Net kun je bijv. makkelijk objecten in je session stoppen waar classic ASP dan weer niet mee overweg kan.

Als je een variabele van een ASP naar een ASP.Net pagina (of andersom) wilt krijgen zul je toch moeten denken aan opslaan in een file of database. ASP en ASP.Net kunnen nl. om geen enkele wijze elkaars geheugen aanspreken.

[edit] dat met die form variabelen uit de link van ^^ is ook wel een goed idee en kost minder resources

[ Voor 11% gewijzigd door Not Pingu op 10-08-2004 13:35 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het probleem is dat je 2 verschillende sessie's hebt. Het is wel mogelijk om het Sessie id van de andere uit te lezen ( Hiervoor kan je gewoon de cookies uitlezen ). Eventueel kan je zelf een soort van Sessie systeem opzetten die gebruikt maakt van een Cookie en een Database of een ander medium om de gegevens tussen de 2 applicaties te delen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Mits je natuurlijk geen eigen objecten gaat opslaan in je sessie moeten ze goed deelbaar zijn :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo