[java] chatapplet voor 2 personen-chat

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• veer0318
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 09:38
Hoi,

Ik zoek voor een online game waar ik nu mee bezig ben een chat-applet, zodat je kan chatten als je elkaar morsdood slaat. Het is dus een 2-persoons chatapplet dat ik zoek. Ik ken genoeg van die leuke IRC-chat applets, en ja, ik kan die idd wel proberen om te bouwen, maar ik vrees dat PHP me beter afgaat dan Java. Vandaar dit: heeft iemand zo'n ding, of weet iemand waar je zo'n ding moet zoeken?

Dus een chat-applet, liefst zonder serversoftware vereist (p2p?), die connectie aanmaakt met andere applet van user...

T/y ia

veer0318

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 18:13
Wil je 'm zelf maken of zoek je een bestaande applet? Voor het eerste zit je hier goed, voor het tweede zit je verkeerd en kun je beter even kijken op een website als HotScripts ofzo.

Een chatserver gebruiken is overigens wel de aan te raden methode, aangezien een Java applet zonder extra permissies alleen met de server waar 'ie van geladen is (de HTML pagina of de Java code) kan communiceren. Peer to peer gaat dus niet zonder meer werken; zelfs als je je code signt en vervolgens extra permissies aanvraagt, levert peer to peer chat allerlei ellende op met firewalls en NAT routing. (Niet voor niets sturen messengers als Jabber, MSN Messenger, Yahoo IM alle berichten via een centrale server.).

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Vandaar dit: heeft iemand zo'n ding, of weet iemand waar je zo'n ding moet zoeken?
Zie P&W FAQ - Scriptrequests

Programming & Webscripting gaat over het zelf programmeren van software; niet over het vragen om applicaties of waar je applicaties kan vinden.

Daarom gaat deze dicht. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.