Hallo,
ik ben nogal een n00b in java, en nou moet ik voor iets een stukje code schrijven maar ik kom er niet uit.
het gaat om een soort chatclient met een gebruikerslijst, die lijst komt zo binnen:
list^chatroom^username^userrights^username^userrights^..
dat heb ik dus al, maar nou moet ik dus een for loop creeren en er doorheen lopen om alle even (2, 4, 6, 8,..) indexen te adden aan een list.
en dat lukt me dus niet
ik heb al op google gezocht, en ook hier op tweakers
(keywords for loop array)
maar dat leverde ook niks duidelijks op
ik ben nogal een n00b in java, en nou moet ik voor iets een stukje code schrijven maar ik kom er niet uit.
het gaat om een soort chatclient met een gebruikerslijst, die lijst komt zo binnen:
list^chatroom^username^userrights^username^userrights^..
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| if(ReceiveBuffer.startsWith("list^")) { // someone requested the userlist // the format of this text will in the future be defineable through HTML // so users can select their own preferences regarding userlist colors e.d String[] listReceivedText = new String[5]; StringTokenizer listparser = new StringTokenizer(ReceiveBuffer, "^"); int arrayCounter = 0; while (listparser.hasMoreTokens()) { listReceivedText[arrayCounter] = listparser.nextToken(); } |
dat heb ik dus al, maar nou moet ik dus een for loop creeren en er doorheen lopen om alle even (2, 4, 6, 8,..) indexen te adden aan een list.
en dat lukt me dus niet
ik heb al op google gezocht, en ook hier op tweakers
(keywords for loop array)
maar dat leverde ook niks duidelijks op
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 15:08 . Reden: layout even weer goed getrokken :) ]