Toon posts:

[c#] rcBuddy.MsRcIncident aanmaken?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik graag wil is het volgende:
Een tootlje ontwikkelen die automatisch een rcBuddy.MsRcIncident file kan versturen. Probleem: er worden in deze file als ik deze via de normale weg (hulp op afstand aanvragen) een tweetal keys aangemaakt, en ik vraag me af hoe ik deze kan genereren. Heb al gegoogle'd kwam wel een topic tegen op experts exchange daar wordt geclaimed dat je MSINFO32 moet gebruiken ben er echter niet achtergekomen hoe ik dan als output die keys kan krijgen |:(

EE Topic: http://www.experts-exchange.com/Programming/Q_21029545.html

Verwijderd

Hmm... Google Groups helpt iets meer...

Je kan blijkbaar het request-scherm openen met [url=hcp://CN=Microsoft%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%20Assistance/Escalation/Common/rcscreen1.htm]dit url[/url]. Dat zegt natuurlijk nog niet hoe je automatisch een invitation genereert, maar 't komt al dichter in de buurt.

Still lookin'.

Edit: Gretvrr, React maakt er een http:// link van. Hier is het URL dus:

hcp://CN=Microsoft%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%20Assistance/Escalation/Common/rcscreen1.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik al gevonden, maar moet hiervoor aanpassing maken in group policy om het werkend te krijgen en per helpdesk user adden (helpers). Adden op groepsniveau is niet mogelijk 8)7 Die aanpassing maak ik liever niet anders moet ik voor elke medewerker die nieuw is ook adden. Anders gebruik ik 1 centraal email adres voor al die uitnodigingen (die ik dan verstuur vanuit me applicatie)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende artikel kwam ik tegen op MSDN:

http://msdn.microsoft.com...l/remoteassistanceapi.asp

Er zit een C sample code bij.. probeer ik dit echter te compilen krijg ik de volgende error:
c:\Documents and Settings\***\Mijn documenten\Visual Studio Projects\RDP\RDP.cpp(16): fatal error C1083: Cannot open type library file: 'HelpServiceInterfaces.tlb': No such file or directory
Heb me echt al scheel gezocht naar deze lib (zelfs niet op MSDN te vinden?)
Kan iemand me aan de lib helpen of me helpen met het omzetten van deze code naar c# ? _/-\o_

Verwijderd

Als je de Automation interface gebruikt heb je geen type library nodig. Type libraries zijn namelijk alleen nodig voor statisch linken, en als je automation gebruikt gaat alles dynamisch.

In dat artikel staat een JScript sample; die gebruikt automation, dus het is mogelijk. Wat je even moet doen is de ProgID van de classfactory uitvogelen.

Ik zit hier op mijn werk en registry editen is disabled (:(), dus ik kan het niet voor je doen.

Maar kijk eens onder
code:
1
HKCR\CLSID\{FC7D9E02-3F9E-11d3-93C0-00C04F72DAF7}
of je daar de ProgID ergens terug kunt vinden...

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{FC7D9E02-3F9E-11d3-93C0-00C04F72DAF7}]
@="Bootstrapper Class"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{FC7D9E02-3F9E-11d3-93C0-00C04F72DAF7}\InprocServer32]
@="C:\\WINDOWS\\PCHealth\\HelpCtr\\Binaries\\HelpCtr.exe"
"ThreadingModel"="Both"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{FC7D9E02-3F9E-11d3-93C0-00C04F72DAF7}\Programmable]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{FC7D9E02-3F9E-11d3-93C0-00C04F72DAF7}\TypeLib]
@="{FC7D9E00-3F9E-11d3-93C0-00C04F72DAF7}"

Staat er dus niet in :(

Verwijderd

Hmm, dat is zuur.

Ik kan je hier niet verder helpen, maar als ik thuis ben zal ik nog eens kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Opzich is een gecompilde versie van die C sample code al goed genoeg, daar kan ik dan de benodigde info uitslopen.. kan iemand deze voor me compilen? SDK is benodigd voor die lib.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 11:39:
Opzich is een gecompilde versie van die C sample code al goed genoeg, daar kan ik dan de benodigde info uitslopen.. kan iemand deze voor me compilen? SDK is benodigd voor die lib.
Waarom zou je hem gecompiled willen hebben dan :? De source is gewoon te bekijken en zo is het veel makkelijker om de info eruit te halen hoor. C lijkt trouwens wel op c#, dus waarom niet gewoon alles uit de source halen :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er iig niet uit om het om te zetten... beetje hulp zou handig zijn..

Verwijderd

Hmmm... it is allemaal vrij lastig om er iets substantieels over te vinden. En de scripts van Microsoft naäpen werkt niet, want die werken alleen op de originele locatie (i.e., in het Help & Support Center).

In elk geval, deze kerel heeft een oplossing die de originele "request remote assistance" overschrijft, en op die manier wel automatisch requests kan versturen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt:

http://groups.google.nl/g...3Doff%26sa%3DN%26tab%3Dwg
Pagina: 1