Toon posts:

[access] Default waarde instellen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals jullie hieronder zien heb ik 2 tabellen (ja ik heb meedere tabellen maar over deze 2 had ik even een vraag)

Afbeeldingslocatie: http://babarian.thef4.com/basvd/tmp/access.jpg

Het is de bedoeling dat als een laptop in reparatie (dus bij een nieuwe invoer in TBL_reparatie) dat de status van de laptop in TBL_laptop op 'in reparatie' komt te staan.
Is dit mogelijk door een of andere if else functie ??

Alvast bedankt

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 09:20
Opmerking over je ontwerp:
Het feit dat een laptop in de TBL_reparatie tabel staat betekend toch al dat ie "in reparatie" is. Met andere woorden, je neemt nu informatie op in je DB die je kunt afleiden, naar mijn mening is dat niet de bedoeling van een goed genormaliseerde database.

[ Voor 11% gewijzigd door R3b3l op 27-07-2004 10:53 ]

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:10
Maar zo te zien is "in reparatie" niet de enige status die de laptop kan hebben, en hebben de andere statussen (?) geen eigen tabel.

Verwijderd

Topicstarter
En hangen ook andere tabellen aan TBL_laptop bijv TBL_uitgeleend en TBL_gereserveerd dus aan de 'status' hangen andere tabellen
En het is inderdaad zo dat ALS er iets staat in TBL_reparatie dat deze laptop ook daadwerkelijk in reparatie is.
Tot noch toe moest dit handmatig gebeuren, dus als een laptop in reparatie ging moesten we dit invoeren in TBL_reparatie en de status veranderen in TBL_laptop
het zou natuurlijk makkelijk zijn als dit in 1 keer gebeurt