Toon posts:

[VB.NET] Applicaties starten zonder framework? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Weet iemand of er een mogelijkheid is om Visual Basic.Net op een aan andere computer te draaien zonder dat hier het .net Framework op is geinstalleerd.
Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat dit volgens mij niet mogelijk is, maar toch. Bij VB6 kun je tenminste alleen de benodigde bestanden mee installeren en hoef je niet direct een heel pakket van 20 mb te installeren. Is zoiets misschien ook bij .net mogelijk?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Weet iemand of er een mogelijkheid is om Visual Basic.Net op een aan andere computer te draaien zonder dat hier het .net Framework op is geinstalleerd.
Niet
Is zoiets misschien ook bij .net mogelijk?
nee

Installatie is trouwens eenmalig. Da's ook het mooie van het framework; je installeert het 1x en alle mogelijke applicaties hebben profijt er van. Niet alle applicaties hoeven hun eigen 'benodigde' dll's / ocx'en mee te leveren, maar 'delen' ze. :)

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 27-07-2004 00:05 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een groot voordeel inderdaad, je krijgt niet zo'n enorme dll, ocx zooi op je pc.
Wat alleen wel jammer is, is dat als je een heel klein programma'tje maakt dat daar eerst nog ff 20 mb voor moet downloaden moet worden.
Alhoewel er na verloop van tijd natuurlijk steeds meer mensen dat framework geinstalleerd zullen hebben.
Volgens mij zat het ook al bij Windows Update in als ik het goed gelezen heb. Dus na verloop van tijd zal bijna iedereen .net programma's wel standaard kunnen neem ik aan. En dat is dan natuurlijk wel een enorm voordeel vergeleken met vb6

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 00:23:
Volgens mij zat het ook al bij Windows Update in als ik het goed gelezen heb.
Euj pas een jaar of 3 ja :)
Dus na verloop van tijd zal bijna iedereen .net programma's wel standaard kunnen neem ik aan.
Het feit dat vrijwel alle niet-kernel onderdelen van Longhorn erin geschreven worden lijkt me redelijk helder in dat opzicht ja :P

Professionele website nodig?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
gorgi_19 schreef op 27 juli 2004 @ 00:04:
Installatie is trouwens eenmalig. Da's ook het mooie van het framework; je installeert het 1x en alle mogelijke applicaties hebben profijt er van.
Todat revisie 1.000.2 uitkomt en er opnieuw 20MB moet worden geinstalleerd, omdat de oude versie de oude moeten houden.
Bovendien, als ik een ActiveX gebruik, via de COM interop, wil dat volgens mij niet zeggen dat de andere applicaties daar ook bij kunnen komen.

Het klinkt allemaal aardig, maar ook hier hebben ze de 'dll hell' niet mee opgelost, ze hebben het veranderd in een 'framework hell' :)

[ Voor 6% gewijzigd door farlane op 27-07-2004 09:34 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Meer "diskspace hell" :).

"Dll hell" gaat er niet over dat je 3 triljoen DLLetjes op je schijf hebt (want dat blijft gewoon), maar dat programma's soms niet meer werken of rare bugs gaan vertonen omdat ze andere versies van dezelfde DLL verwachten/gebruiken.

.NET lost dat op door verschillende versies van DLLs gewoon naast elkaar te laten bestaan. En ja, als je straks van elke DLL 5 verschillende versies hebt, dan gaat dat wel ten koste van je schijfruimte denk ik zo... :)

(Hoewel schijfruimte natuurlijk niet het voornaamste probleem zal zijn; eerder bandbreedte. Oh, en fragmentatie. Joeppieee :))
Pagina: 1