Toon posts:

[VC++] Meertalig programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn programma meertalig maken. Dit hoeft niet door de gebruiker tijdens run-time gekozen te worden, maar moet in het programma gecompiled worden.

Nu heb ik twee menu-resources gemaakt, eentje in het Engels en eentje in het Nederlands. Ik heb die talen ook ingesteld en ze allebei IDR_HEADMENU genoemd. Als ik echter bij Project Settings de Engelse taal instel, krijg ik toch het Nederlandse menu. Wat is de goede manier om het menu in de goede taal te krijgen?

Verwijderd

Bji het aanmaken van de string tables kan je een 'condition' opgeven. De resource wordt dan alleen geinclude in je programma als een bepaalde preprocessor define is gedefined. Als je dan in je resources bijv LANG_1033 en LANG_1043 opgeeft als condition, en dan per taal je project settings aanpast om LANG_1033 enzo te definen moet het volgens mij wel kunnen werken.

Ik heb ooit iets soortgelijks gedaan met version resources, om debug builds makkelijk te kunnen onderscheiden.

Als je trouwens toch bezig bent met vertalen, waarom zou je dan de gebruiker niet runtime laten kiezen, en stop je gewoon alle taalafhankelijke resources in een losse DLL die je runtime dynamisch inlaadt...

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Of een xml file die je runtime uitleest, dan kunnen gebruikers zelf talen toevoegen.