Hoi, ik heb een probleempje waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb gezocht, maar geen antwoord kunnen vinden, maar ik vind het probleem dan ook een beetje lastig te omschrijven in een zoak opdracht
Het gaat om het volgende, ik maak met PHP een stel checkboxes aan afhankelijk van het aantal mensen die in de database staan. Nu worden deze mensen uit de database verwijderd als die checkboxjes aangevinkt worden dus wil ik eerst even een waarschuwinkje geven dmv. Javascript.
Het gene wat ik al heb werkt bijna perfect.
De checkboxjes:
de validatie:
Dit werkt perfect als er 2 of meer checkboxen zijn. als er daarin tegen maar 1 gebruiker in de database staat en er dus ook maar 1 checkbox is, gaat het hier:
fout omdat form.elements['delete[]'].length 'undefined' is als er maar 1 checkbox is
Iemand enige suggesties hoe ik dit ook werkend kan krijgen als er maar 1 checkbox is? Het probleem is namelijk vooral die [] in de variabele naam waardoor JS steeds op zijn bek gaat.
Ik heb gezocht, maar geen antwoord kunnen vinden, maar ik vind het probleem dan ook een beetje lastig te omschrijven in een zoak opdracht
Het gaat om het volgende, ik maak met PHP een stel checkboxes aan afhankelijk van het aantal mensen die in de database staan. Nu worden deze mensen uit de database verwijderd als die checkboxjes aangevinkt worden dus wil ik eerst even een waarschuwinkje geven dmv. Javascript.
Het gene wat ik al heb werkt bijna perfect.
De checkboxjes:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // Create an array with all the UID's and their names. $results = mysql_query("SELECT * FROM tbl_users") or die ("Er is iets fout gegaan: ".mysql_error()); while ($users = mysql_fetch_array($results, MYSQL_ASSOC)) { echo "<tr>\n"; echo "<td align='center'>\n"; echo "<input type='checkbox' name=\"delete[]\" value='".$users['ID']."'>\n"; echo "</td>\n"; } |
de validatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function confirmSubmit(form)
{
for (var i=0; i<form.elements['delete[]'].length; i++)
{
if (form.elements['delete[]'][i].checked)
{
var agree=confirm("WAARSCHUWING: De gebruikers die u aangevinkt heeft zullen PERMANENT verwijderd worden. Weet u zeker dat u door wilt gaan?");
if (agree)
return true;
else
return false;
}
}
} |
Dit werkt perfect als er 2 of meer checkboxen zijn. als er daarin tegen maar 1 gebruiker in de database staat en er dus ook maar 1 checkbox is, gaat het hier:
code:
1
| for (var i=0; i<form.elements['delete[]'].length; i++) |
fout omdat form.elements['delete[]'].length 'undefined' is als er maar 1 checkbox is
Iemand enige suggesties hoe ik dit ook werkend kan krijgen als er maar 1 checkbox is? Het probleem is namelijk vooral die [] in de variabele naam waardoor JS steeds op zijn bek gaat.
edit:
haakje vergeten ...
en die <form> tag weggehaald...
haakje vergeten ...
en die <form> tag weggehaald...
[ Voor 22% gewijzigd door aal op 26-07-2004 14:34 ]