[css] link tonen als a:active

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 17:35
Ik ben bezig met een site, waarbij ik met een menuknop een submenu open.
Tegelijk met het openen van het submenu wil ik de content weergeven van het eerste submenu item.

Ik heb de diverse a:-elementen gedefinieerd, een ervan is dat a:active een onderstreping moet weergeven (in tegenstelling tot a:link). Nu wil ik graag dat het eerste submenu item meteen onderstreept is, omdat de zichtbare content bij dat item hoort.

Is er een mogelijkheid om bij het openen van het submenu al meteen een link active te maken?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik denk dat je eens moet kijken naar de className-property / JavaScript, en een link niet active moet maken (wat overigens volgens mij kan door document.getElementById('idVanLink').focus()) :)

/edit: overigens, als het altijd het eerste item is, waarom geef je die dan niet een class mee :?

/edit-edit:
André > dan doe je er een obj.click() achteraan :+

[ Voor 37% gewijzigd door Thijsmans op 26-07-2004 13:09 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Volgens mij is een link waar de focus op staat nog niet eens active. Ik denk dat je ipv met pseudo-classes te werken je moet gaan toespitsen op een JS oplossing.

• coelho
Prammenhanger schreef op 26 juli 2004 @ 13:06:
/edit: overigens, als het altijd het eerste item is, waarom geef je die dan niet een class mee :?
Omdat die class weer "overruled" dient te worden op het moment dat bijvoorbeeld het tweede submenu-item actief wordt.

Jullie zeggen dus dat het in javascript zou moeten. Da's lastig, daar ben ik geen held in. Ik kan eventueel een "tussenpagina" maken, maar liever niet...

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• André

André

Analytics dude

Hij is geen held in javascript en dan kom jij met de OO tutorial van Clay :+

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

• André

André

Analytics dude

_o_

Het lijkt mij gewoon een kwestie van wat onmouseovers en onclicks op de juiste plek met daarbij een simpele JS die de classes veranderd. Daar zijn redelijk wat voorbeelden van te vinden. Als je het zelf probeert leer je het ook sneller, en als het dan niet lukt kunnen we je helpen. :)

• coelho
@Prammenhanger: thnx!
André schreef op 26 juli 2004 @ 13:33:
[...]

_o_

Het lijkt mij gewoon een kwestie van wat onmouseovers en onclicks op de juiste plek met daarbij een simpele JS die de classes veranderd. Daar zijn redelijk wat voorbeelden van te vinden. Als je het zelf probeert leer je het ook sneller, en als het dan niet lukt kunnen we je helpen. :)
Ik zal es wat gaan proberen. Ik wil het zelfs niet voorgekauwd hebben ;) Had alleen de hoop dat dit te fixen was met een enkel regeltje.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 15:12

Skat! Skat! Skat!

Pagina: 1