Toon posts:

[Flash] Leesbare en strakke tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een Flash project waar redelijk veel tekst in komt te staan. Deze tekst is slechts 10 of 12px groot. Over het algemeen ziet de tekst er echt zwaar bagger uit.

Weet iemand de tips 'n tricks om text beter op te maken in Flash? Het lukt me ook nooit om kleine letters in FireWorks goed weer te geven. Ook niet als ik speel met anti alias.

Had een bookmark van Macromedia over leesbare tekst maken in Flash... maar die is helaas verdwenen... :'(

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Mogen we misschien een voorbeeld van wat je bedoelt, zo kan ik niet echt oordelen of het aan je instellingen of je font oid ligt.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja je geeft niet echt veel informatie. Maar als je teksten uiteindelijk zoals een website weergegeven wordt kan je natuurlijk gebruik maken van een textbox (waar je ook html 1.0 in kan gebruiken). Deze teksten zijn dus ook selecteerbaar

Mocht je tekst als flash vectors gebruiken (dus niet selecteerbaar) dan moet je zorgen dat ze op gehele pixels uitgelijnt staan. Zo krijg je het beste kwaliteit. Misschien moet je ook het flash filmpje op high quality zetten.

Maar zo als flashin al zei: geef eens een voorbeeld, want dit is allemaal giswerk.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Moet je je text eens stadic of dynamic maken ofzoiets, kun je veranderen ik weet het zeker en daardoor ziet het er stukken beter uit. Heb atm geen Flash bij de hand anders had ik het wel opgezocht. Ik geloof dat als je de textblok selecteerd dat het dan links bij je proporties staat, kun je ook kiezen voor input ofzo.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kunt ook de tekst groter maken. Als ik (en vele anderen) namelijk ergens een hekel aan heb dan is het kleine tekst die ik niet groter kan maken, helemaal als het over grote hoeveelheden gaat.

Usability gaat namelijk voor het design, zelfs als je in Flash werkt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

ik denk dat hij doelt op pixelfonts, maar ook daarbij blijft het: niet gebruiken voro grote lappen text :P

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
De linker is een screenshot van Flash MX2004 Pro terwijl de rechterkant het resultaat in de browser is....

Afbeeldingslocatie: http://www.opmaatcomputers.nl/images/tweakimage2.gif

Op de website van Macromedia vond ik dit:

Small, But Clear, Text
You may be getting the impression that there are a lot of text-related improvements, and there are. Text is a great way of communicating a lot of detailed information in a small space.

No doubt you've seen how small text can look fuzzy because of anti-aliasing. Many users have struggled with this issue, searching for custom fonts that would still look good at small sizes. Now you can get around this issue with one click. Want to make small text look good? Just click the Property inspector's Alias Text button, and you're all set. (http://www.macromedia.com...h/articles/mx2004_03.html)

En ook Flashkit besteed er aandacht aan: http://www.flashkit.com/t..._K-Joseph_M-673/index.php

En toch helpen die twee tutorials mij niet echt verder. Hoop dat het probleem met de afbeelding nu duidelijk is.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Neem dynamic text zonder fonts te include.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Als je echt geen gebruik van textvelden wilt gaan maken, dan kan je dit ook nog proberen:
- JE tekst op hele coordinaten zetten dus niet zo: y = 23,56 x = 67,4 maar zo: y = 23 x = 67..
- Ook helpt het nog wel eens om je font te embedden

Suc6

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

hmmm ik heb dit toen opgelost door systemfonts te gebruiken, bijvoorbeeld "_sans" deze word (bij mij iig) niet ge-antialiased

suc6 ermee :)

ik zag twee beren fout parkeren....

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ok ik weet niet wat je allemaal geprobeerd heb van de bovenstaande reacties, maar zo ziet het bij mij eruit als ik mijn eigen advies gebruik. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famvan/extern/got/dame.gif

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

over text inhalen vanuit html naar flash: daarvoor heb je een stuk dynamic text nodig met een naam in var. en he veranderd hem door: flash.swf?text=anders
dit is misschien een beetje moeilijk uitgelegd. als je een voorbeeld wilt moet je maar eventjes mij pmen :)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor jullie reacties! Heb nu een strakke en goed leesbare tekst mijn browser. Vreemd detail is echter wel dat in FlashMX 2004 Pro de tekst er behoorlijk slecht uitziet (anti aliased), maar dat mag de pret niet drukken.

het gaat om het resultaat! :)

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 17:31:
Hardstikke bedankt voor jullie reacties! Heb nu een strakke en goed leesbare tekst mijn browser. Vreemd detail is echter wel dat in FlashMX 2004 Pro de tekst er behoorlijk slecht uitziet (anti aliased), maar dat mag de pret niet drukken.

het gaat om het resultaat! :)
Om je dag dan helemaal goed te maken:

View > Preview mode > Fast :)
Pagina: 1