Ik heb de volgende
Dit levert het volgende resultaat op (als ik met de muis op "Dienst B" sta):

De bedoeling is echter:

Met andere woorden: ook al heb ik een lijst in een lijst, ik wil graag dat wanneer iemand over een link - op welk niveau in de boom dan ook - gaat, de volledige celbreedte een andere achtergrond kleur krijgt. Ook de oranje lijntjes moeten even breed lopen.
Ik speel nu al uren met de margin en padding van de UL, LI en A tags, maar volgens mij doe ik iets fundamenteels voud. Wie helpt mij op weg of kent een goede tutorial hierover?
Ik hoop dat er wel een oplossing is. Ik heb er een behoorlijke tijd over gedaan om mijn PHP scriptje zo te krijgen dat hij correcte lijst-in-lijst HTML uitspuugt. En nou zul je zien dat ik op design niveau vast loop
Het alternatief is een scriptje schrijven dat een enkele laag LI's aanmaakt, maar deze indent:
Maar dat is eigenlijk niet zoals het hoort...toch?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <style> .linksPadding { padding: 3px 0px 3px 30px; } #navcontainer { width: 100%; } #navcontainer ul { margin-left: 0; padding-left: 25; list-style-type: disc; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; } #navcontainer a { display: block; padding: 4px 9px 4px 9px; width: 100%; border-bottom: 1px solid #DE724A; font-family:'Trebuchet MS',verdana, arial, sans-serif; font-size: 12px; } #navcontainer a:link, #navlist a:visited { color: #FFF; text-decoration: none; } #navcontainer a:hover { background:#B32A00; text-shadow: 2px 2px 3px #551302; color: #FFF; } </style> <div class="linksPadding"> <div id="navcontainer"> <ul id="navlist"> <li><a class="navigatorLink" href="">Over Ons</a></li> <li><a class="navigatorLink" href="">Producten</a></li> <li><a class="navigatorLink" href="">Diensten</a> <ul id="navlist"> <li><a class="navigatorLink" href="">Particulier</a> <ul id="navlist"> <li><a class="navigatorLink" href="">Dienst A</a></li> <li><a class="navigatorLink" href="">Dienst B</a></li> </ul> </li> <li><a class="navigatorLink" href="">Zakelijk</a></li> </ul> </li> <li><a class="navigatorLink" href="">Contact</a></li> <li><a class="navigatorLink" href="">Sitemap</a></li> </ul> </div> </div> |
Dit levert het volgende resultaat op (als ik met de muis op "Dienst B" sta):

De bedoeling is echter:

Met andere woorden: ook al heb ik een lijst in een lijst, ik wil graag dat wanneer iemand over een link - op welk niveau in de boom dan ook - gaat, de volledige celbreedte een andere achtergrond kleur krijgt. Ook de oranje lijntjes moeten even breed lopen.
Ik speel nu al uren met de margin en padding van de UL, LI en A tags, maar volgens mij doe ik iets fundamenteels voud. Wie helpt mij op weg of kent een goede tutorial hierover?
Ik hoop dat er wel een oplossing is. Ik heb er een behoorlijke tijd over gedaan om mijn PHP scriptje zo te krijgen dat hij correcte lijst-in-lijst HTML uitspuugt. En nou zul je zien dat ik op design niveau vast loop
Het alternatief is een scriptje schrijven dat een enkele laag LI's aanmaakt, maar deze indent:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <ul> <li>><a href="">Over Ons<a></li> <li>><a href="">Producten<a></li> <li>><a href="">Diensten<a></li> <li> ><a href="">Particulier<a></li> <li> ><a href="">Dienst A<a></li> <li> ><a href="">Dienst B<a></li> <li> ><a href="">Zakelijk<a></li> <li>><a href="">Contact<a></li> <li>><a href="">Sitemap<a></li> |
Maar dat is eigenlijk niet zoals het hoort...toch?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."