Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Maar als niemand hier er iets over kan melden dan move ik dit draadje straks naar FA.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
2 bytes met 1 bit voor het teken (+/-) en 15 bits voor de representatie van het getal. Kortom gewoon een signed short intEcteinascidin schreef op 07 juli 2004 @ 09:16:
Klinkt als een bug. zou karma een 15bitgetal zijn?
Professioneel Hyves-weigeraar
Dalijk heel de FP plat door die karmasletWouter Tinus schreef op 07 juli 2004 @ 12:37:
lol, Beaves heeft gewoon het maximum bereikt. Wees blij dat ie niet overflowed
.
[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 07-07-2004 12:39 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Pff, ben blij dat er nog iemand om kan lachen, wat moet ik nu gaan doen met mijn leven?Wouter Tinus schreef op 07 juli 2004 @ 12:37:
lol, Beaves heeft gewoon het maximum bereikt. Wees blij dat ie niet overflowed
.
Zie hier de Top 5 van de users met een hoog karma--MeAngry-- schreef op 07 juli 2004 @ 12:39:
[...]
Dalijk heel de FP plat door die karmasletOftewel, weer tijd voor een update.
Zijn er btw niet meer mensen met zo'n hoge karma dan?
| Karma | Username |
| 32767 | Beaves |
| 16386 | Femme |
| 10630 | bobsnl |
| 10282 | silentsnow |
| 9949 | Cookie |
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Spuit 11Steve schreef op 07 juli 2004 @ 14:10:
32767 is toch de maxwaarde voor Integer-getallen? In Turbo Pascal iig.
T.T. schreef op 07 juli 2004 @ 10:58:
[...]
2 bytes met 1 bit voor het teken (+/-) en 15 bits voor de representatie van het getal. Kortom gewoon een signed short int
Beaves, maak gewoon een kloontje en begin opnieuw. Ik denk dat je kloon Femme eerder inhaalt dan dat Femme de limiet bereikt
Jij wil zeker dat ik gebanned word omdat ik dan kloontjes gebruikEcteinascidin schreef op 07 juli 2004 @ 14:28:
Nou, fijn dat we eindelijk een bug hebben die de Karma-wals tegenhoudt. Slechts 1 user gedupeerd.
Beaves, maak gewoon een kloontje en begin opnieuw. Ik denk dat je kloon Femme eerder inhaalt dan dat Femme de limiet bereikt
Het wordt hoog tijd dat de karmaberekening eens aangepast gaat worden zodat meer factoren dan alleen het aantal reacties en de score daarvan meeteld. Dingen zoals het aantal succesvolle nieuws/meuk submits, het aantal toegevoegde prijzen in de pricewatch, het aantal succesvol afgehandelde meldingen in het Pricewatch meldpunt, het aantal moderaties en het aantal resultaten in de BenchDB mogen ook wel meetellen.
Nou doe je net alsof wij dat moeten aanpassenFemme schreef op 07 juli 2004 @ 15:15:
Je mag blij zijn dat het tellertje niet rond gaat je bij 0 opnieuw moet beginnen.
Het wordt hoog tijd dat de karmaberekening eens aangepast gaat worden zodat meer factoren dan alleen het aantal reacties en de score daarvan meeteld. Dingen zoals het aantal succesvolle nieuws/meuk submits, het aantal toegevoegde prijzen in de pricewatch, het aantal succesvol afgehandelde meldingen in het Pricewatch meldpunt, het aantal moderaties en het aantal resultaten in de BenchDB mogen ook wel meetellen.
Ik zat al ff een clonecheck te doen, maar helaasBeaves schreef op 07 juli 2004 @ 14:38:
[...]
Jij wil zeker dat ik gebanned word omdat ik dan kloontjes gebruik
[ Voor 34% gewijzigd door Teckna op 07-07-2004 15:30 ]
Beginnen we weer met het Beaves-bashen? Ga fijn spelen met Marijnissen ofzoTeckna schreef op 07 juli 2004 @ 15:29:
Femme, Ik stel voor dat we een nieuw systeem invoeren waarbij Beaves iig standaard op 0 blijft staan, okay, laten we zeggen een waarde van max 200, dat is toch simpel ingeprogt? dan hebben we iig een probleem uit de wereld geholpen!
Jaja, je zit te wachten tot je me kan bannen heIk zat al ff een clonecheck te doen, maar helaas
het lijkt me een goed idee,Femme schreef op 07 juli 2004 @ 15:15:
Je mag blij zijn dat het tellertje niet rond gaat je bij 0 opnieuw moet beginnen.
daarnaast zou ik het ook niet eens zo erg vinden als ook publiek men stats kan opcragen over zijn karma-niveau/ontwikkeling;
natuurlijk is dat ooit bewust gekozen niet te doen, juist om te voorkomen dat mensen openlijk gingen karma-whoren (en aan beavis te zien, is dat niet succesvol gebleken
Maar volgens mij is dat gevaar, nu de site ook langer bestaat, steeds minder relevant en het gevaar kleiner:
wat mij betreft is de statistiek-interesse van T.net gebruikers ook best iets dat misschien wel verder dmv een personal karma-stats pagina en lijst zou kunnen worden bevredigd ...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Femme somt ff een lijstje op waarmee hij weer op nummer 1 komtFemme schreef op 07 juli 2004 @ 15:15:
Moeilijk zal het niet zijn. Femme moet alleen ergens het woord "unsigned" toevoegen en je kunt weer een jaar vooruit.Beaves schreef op 08 juli 2004 @ 12:52:
Word ik nog uit mijn lijden verlostIk ben echt héél zielig hoor
Pas maar op, straks doen ze het ook nog - door een banBeaves schreef op 08 juli 2004 @ 12:52:
Word ik nog uit mijn lijden verlostIk ben echt héél zielig hoor
Niet zo optimistisch, 7 maandenpolaris schreef op 08 juli 2004 @ 14:51:
[...]
Moeilijk zal het niet zijn. Femme moet alleen ergens het woord "unsigned" toevoegen en je kunt weer een jaar vooruit.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Mja, pas maar op, hij heeft er lol in gekregen, dus dat zal nog wel sneller gaan
(Ik ga niet zo snel, ben meer een forumslet, met m'n karma van 285
Tesla Model Y RWD (2024)
Ehm, zo moeilijk moet het toch niet zijn om een simpel veldje aan te passen of wel? Het is dan wel geen grote "bug", maar irritant is het wel, zeker omdat het zo makkelijk aan te passen is.Beaves schreef op maandag 12 juli 2004 @ 12:16:
Is er al een devver gevonden die het veld kan aanpassen? Kan ik weer verder met mijn leven namelijk
En ja, dit is een oud topic
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
En kan jij dat veld in de DB niet even aanpassen?moto-moi schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:14:
Ik denk dat het meer nut heeft om dit in mantis te melden, dan hier
http://devtrack.tweakers.net
Dat heb ik ook al gedaan, wederom geen reactie. Je zou er toch van uit mogen gaan dat er in dat halve jaar wel een reactie geplaatst had kunnen wordenmoto-moi schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:14:
Ik denk dat het meer nut heeft om dit in mantis te melden, dan hier
http://devtrack.tweakers.net
Anyway: UNSIGNED toevoegen kan niet omdat negatieve karma ook mogelijk is
Het zal dus waarschijnlijk een MEDIUMINT of een INT moeten worden, maar ik wil eerst nog even de code doorspitten om er zeker van te zijn dat dat geen problemen oplevert
Intentionally left blank
Dank jecrisp schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:53:
Ik heb 'm maar even aan mezelf geassigned
Anyway: UNSIGNED toevoegen kan niet omdat negatieve karma ook mogelijk is
Het zal dus waarschijnlijk een MEDIUMINT of een INT moeten worden, maar ik wil eerst nog even de code doorspitten om er zeker van te zijn dat dat geen problemen oplevert
Intentionally left blank
Natuurlijk wel. Maar het kan zijn dat het grootste knelpunt nou juist in het formaat zit, en dan is het wel een oplossing.moto-moi schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:39:
en dat zou geen ingrepen in de code vereisen denk je ?
Sowieso moet er code aangepast worden, het lijkt me dan een stuk logischer om goede begrijpbare code te gebruiken door het veld wat te vergroten, dan rare kunstgrepen uit te gaan halenpolaris schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:41:
Natuurlijk wel. Maar het kan zijn dat het grootste knelpunt nou juist in het formaat zit, en dan is het wel een oplossing.
Crisp heeft tenslotte niet gezegd dat het onmogelijk was, alleen maar dat het even wat meer tijd kost dan alleen maar het veld vergroten
Intentionally left blank
Met een beetje mazzel (en de juiste copy-insturcties) is het een kwestie van veld vergroten en hercompileren.crisp schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:53:
Het veld vergroten en de code erop aanpassen is sowieso minder werk dan allerlei andere truuks gaan uithalen. Ik weet waar de knelpunten zitten, en neem het gewoon mee op het moment dat ik toch voor onderhoud bezig ben in de code
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Intentionally left blank
Dit topic is gesloten.
![]()