Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[probleem] onderdruk slecht voor proc. fan?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een week geleden heb ik mijn Antec superlandboy ontvangen. Heel enthousiast ben ik alles erin gaan bouwen. Nadat ik de proc. had bedekt met een laagje arctic silver (wat ik voorheen niet had gebruikt) merkte ik toch dat de temps hoger waren dan in mijn oude no name kast.
Aan slechte airflow zal het denkik niet liggen want deze kast heeft een front 120 mm intake en aan de achterkant een outtake van de zelfde grootte.
Maar ik denk dat het misschien aan een Te goede airflow kan liggen, want die outtake zit vlak bij de proc. fan en vlak erboven (kleine kast) zit ook nog een outake van de voeding. zou het zo kunnen zijn dat deze fans alle lucht wegzuigen? zodat de proc. fan geen lucht meer heeft om op het koelblok te blazen?
En zo ja, is het dan verstandig op een fanduct naar de zijkant te maken? zodat hij wel lucht kan halen? want ik vind het een beetje zonde om zonder reden in m'n sidepanel te moeten gaan zagen :/

Ik heb gezocht naar andere topics over airflow enzo maar daar stond niets in over dit probleem.
Misschien kan dit beter in DOC maar omdat het om een fanduct gaat heb ik het maar hier geplaatst.

alvast bedankt.

owja:

Temps: - idle 40 :(
- stressed 44 :(

specs:
amd 2600 + @ 1950 mHz (een of andere gare versie ofzo:S)
512 mb ram
asus A7V8X-X
geForce FX 5900XT
80 GB WD

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 18:38 . Reden: typo's ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Ik denk niet dat het aan een eventuele onderdruk ligt. Artic silver heeft de gewoonte om "in te trekken" voordat het goed werkt. Misschien heb je wel te veel op de proc gedaan of te weinig of de koeler zit er niet goed op.
Hoe lang heb je de pasta al in gebruik?

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
weekje dus,
maar na dat ik het merkte heb ik het opnieuw erop gedaan
gewoon uitgesmeerd op een oppervlakte beetje groter dan de core.

• Beercase

Beercase

So soft!

Als het as 3 is moet je daar wel mee uitkijken, het geleidt nl. Zo kan er kortsluiting ontstaan op de proc (en dat wil je niet (goh)) Maar dat spul moet echt goed verdeeld zijn, de core moet je gewoon kunnen blijven zien. http://www.articsilver.com/ hier is een gebruiksaanwijzing te vinden voor de beste manier om heet aan te brengen.
Welke koeler gebruil je btw?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:27:

specs:
amd 2600 + @ 1950 mHz (een of andere gare versie ofzo:S)
Lijkt me gewoon een barton? Een barton 2500+ is immers 1833 Mhz en een 2600+ zal ongeveer 1917 Mhz zijn. Maar door een foutje van je moederbord zal hij misschien 3 of 4 Mhz FSB hoger komen. Aan je cpu zal het niet liggen. Bovendien is het alleen maar sneller ;)

Wie houdt je tegen om het even te testen, draai de fan om of zet hem even uit. Wij kunnen je situatie niet nabootsen, en het kan best zijn dat je koelpasta niet goed zit of dat het verschoven is met het plaatsen van de koeler etc etc.

Gewoon testen en alles ff dubbel tjekken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 18:27:

Temps: - idle 40 :(
- stressed 44 :(
Waar zit jij je nou eigenlijk druk over te maken?

• Beercase

Beercase

So soft!

LOL ligt er een beetje aan wat voor koeler hij heeft. Als het een boxed ding is is het zeker goed genoeg. :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een coolermaster X-dream koelblok en een coolermaster casefan (2500) als fan want de normale fan maakte echt een pokke herrie.

@ exter: nou eerst ware de temps veel lager... en nu heb ik soms het ID dat mijn pc lagt tijdens gamen.

@ race eend:
idd een barton volgens AIDA 32...

maar volgens jullie is het dusz meer de koelpasta en is het probleem van onderdruk voor de proc fan uitgesloten?

• Beercase

Beercase

So soft!

Ik ken de koelermaster niet maar dit zijn redelijke temps! Misschien toch iets met de pasta.

Verwijderd

Lol waar maak jij je druk om, 44 graden stressed is niet slecht hoor? ;)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:34:
[...]

Waar zit jij je nou eigenlijk druk over te maken?
precies, alleen een p4 of een amd64 is koeler hoor, wees blij met deze temps!
Niks aan het handje.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik dacht alleen er is iets verkeerd omdat het eerst minder warm werd
maar als het dus geen probleem is zal ik nog even arcticsilver opnieuw doen en dan denk ik dat dit topic dicht kan :)

thnx voor reacties

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 22:44 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

draai je cpu fan es om, dan zuigt ie ook hitte weg van je heatsink :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Rebels schreef op 25 juni 2004 @ 23:31:
Sorry, maar eens wel nagedacht waarom ze eigenlijk de fan op het koelblok laten blazen ipv afzuigen?

Verwijderd

Topicstarter
Rebels schreef op 25 juni 2004 @ 23:31:
de lucht word nu zowieso wel van de heatsink afgezogen door de outtake er vlak achter en de fan van de voeding er boven, dus dat zou nietzoveel uitmaken ;)

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Heb ik ook gehad. Zeer vervelend. Probeer eens je achterste fan uit te zetten en kijk dan eens naar je temp.
44 stressed vind ik nog wel gaan

nikszolekkeralss.exe

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
ik heb een AMD 3000+ met een Zalman 7000A Cu en Artic zilver 5 pasta en 5 Case fans.

Idle: 44 graden
Stressed: 48 graden

(gemeten met Asus Pc Probe en niet overgeclockt)

[ Voor 6% gewijzigd door Lefty_38 op 26-06-2004 00:54 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Verwijderd

Asus Probe geeft bij mij idle 45 graden, de processorfan wordt geregeld door
Q-Fan.
De temps in de BIOS setup worden wel wat lager aangegeven trouwens, nl 39 graden.
Proc is een 2200+ op 2GHz.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2004 01:09 ]

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Eichii schreef op 25 juni 2004 @ 23:35:
[...]

Sorry, maar eens wel nagedacht waarom ze eigenlijk de fan op het koelblok laten blazen ipv afzuigen?
erm, ga je mij uitmaken voor n00b oid?

de Alpha 8045 is daarop gebaseerd, en ik weet niet beter dan zo m'n amd's te (lucht)koelen! :)

nofi oid :(
Pagina: 1