Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Display Siemens S55...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier een vraagje voor de techneuten onder ons :)

Ik heb het display van mijn siemens S55 uit het toestel gesloopt (ja alles is nog netjes heel)

maar nu is mijn vraag kan ik dat schermpje werkend krijgen? met wat leuke electro eromheen?

(om bijv. temperatuur en tijd en song nummer op 't beeldje te krijgen.)
ik heb een scan gemaakt van de achterkant van 't schermpje misschien kunnen jullie er wat mee :D

Afbeeldingslocatie: http://www.nfreak.com/s55disp.jpg

ALVAST erg bedankt!

Verwijderd

Zoek de datasheet/spec's op van de communicatie die het scherm gebruikt, schrijf je eigen stuurprogramma / bouw je eigen interface en je bent er....
CME LCD Faq: GSM's

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm. Als je nou een Nokia display had had ik je nog enige hoop gegeven, maar van die Siemens-displays is dus voor zover ik weet compleet geen informatie beschikbaar, laat staan de kant-en-klare software die jij schijnt te willen. Mijn advies is: Zet de S55 waar 'ie uitkomt snel weer inelkaar, verpats 'm en schaf een mooi standaard grafisch LCDtje aan.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Sprite_tm schreef op 21 juni 2004 @ 01:54:
Mmm. Als je nou een Nokia display had had ik je nog enige hoop gegeven, maar van die Siemens-displays is dus voor zover ik weet compleet geen informatie beschikbaar, laat staan de kant-en-klare software die jij schijnt te willen. Mijn advies is: Zet de S55 waar 'ie uitkomt snel weer inelkaar, verpats 'm en schaf een mooi standaard grafisch LCDtje aan.
of ruilen voor een nokia ;)

Het probleem is dat die dingsels zo'n wazige controller hebben...

Vooral bij siemens (bij meeste andere merken ook) is het schermpje echt gemaakt voor de telefoon en kan je 'm niet zelf aansturen.