Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[voeding] veel dezelfde kabels?

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik wil de kabels van een voeding langer maken. Nu kijk ik op de printplaat van de voeding en zie ik dat ALLE rode kabels uit 1 soldeerpunt komen, en ALLE oranje kabels uit een eigen soldeerpunt. Enzovoorts.

Kan ik tot de plaats van de bestemming alle rode kabels bundelen en daar weer splitten zodat ik minder hoef te solderen en minder kabel nodig heb?

Het lijkt me logisch van wel maar ik snap niet waarom dat niet al meteen gedaan wordt. Er gaan 4 oranje kabels en 4 rode naar de atx stekker maar die komen uit 1 soldeerpunt per kleur.

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:26

J2S

dat kan je op zich wel doen maar dan moet je wel dikke kabels nemen want er gaat heel wat ampere doorheen.
de reden dat dat vaak niet gedaan wordt is dat elke kast anders is en overal moeten de kabels ergens anders heen dus is het makkelijker voor de fabrikant een aantal strengen te maken zodat je de kabels kan verdelen zoals je wilt.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Verwijderd

Mijn drives heb ik ook gewoon doorgelust.
4 draadjes van de PSU naar de dvd speler
van daaruit naar m'n writer
van daaruit naar m'n eerste HD
en dan nog eens naar m'n tweede HD
om ten slotte nog mijn 4 80mm fans en 2 CCFL's aan te sturen ;)

En ik kan zeggen dat dit al twee jaar zonder enig probleem werkt.

Wat die ATX stekker betreft:
Het enige wat ik kan verzinnen is dat een mobo nogal veel stroom zou vragen, en dat je daarvoor ofwel dikkere, ofwel meerdere kabeljes nodig hebt.

Maar volgens mij kan het hier ook echt geen kwaad om alles over één kabeltje te sturen.
Desnoods een dikker kabeltje nemen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er gaat te veel stroom doorheen om alles door 1 kabel te laten gaan, en 1 dikke is nog stugger dan 7 dunne (ik neem even de GND van de ATX connector)

Ik pak er even een Antec True550 bij: die moet 32A over de 3,3V kunnen leveren, te veel om door 1 draadje te laten gaan, nu branden er al stekkers door door een slecht contact, en daar gaat nog maar 10A doorheen, je wilt niet weten wat er gebeurt als alles (30A) er door gaat.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
het gaat even om een 150 watt shuttle voeding waar 1 cdrom en 1 hd aan hangt

en natuurlijk atx stekker en dat vierkante stekkertje

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dan denk ik dat je het gewoon af kan knippen en vervangen door een dikkere uitvoering.
En wat je helemaal niet nodig hebt helemaal afknippen.

1 eilandje in de voeding gebruiken, en bij de stekker weer splitten naar de verschillende pinnen (weet niet of het op het moederbord ook weer 1 eiland is)
Evt. kan je dat met solderen/krimpkousje doen, niet helemaal strak boven de stekker afknippen maar een stukje strippen waaraan te solderen is.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op 19 juni 2004 @ 17:03:
Dan denk ik dat je het gewoon af kan knippen en vervangen door een dikkere uitvoering.
En wat je helemaal niet nodig hebt helemaal afknippen.

1 eilandje in de voeding gebruiken, en bij de stekker weer splitten naar de verschillende pinnen (weet niet of het op het moederbord ook weer 1 eiland is)
Evt. kan je dat met solderen/krimpkousje doen, niet helemaal strak boven de stekker afknippen maar een stukje strippen waaraan te solderen is.
voor een voeding die ik gemaakt heb (3x 300W voeding gekoppeld) >:) heb ik ook niet alle draden gebruikt, ik heb per aansluiting 3 draden gebruikt, iets dikker als dat er standaard op zat.

t ligt er puur aan wat je er op aan wilt sluiten, wil je er aardig wat op aansluiten gebruik dan meer aders, kan t meer stroom aan en fikt je case niet af :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 18:10:
[...]

voor een voeding die ik gemaakt heb (3x 300W voeding gekoppeld) >:) heb ik ook niet alle draden gebruikt, ik heb per aansluiting 3 draden gebruikt, iets dikker als dat er standaard op zat.

t ligt er puur aan wat je er op aan wilt sluiten, wil je er aardig wat op aansluiten gebruik dan meer aders, kan t meer stroom aan en fikt je case niet af :)
Gekoppeld... Bedoel je alleen de power-on gekoppeld of heb je je voeding zo gemod dat ie nu 900 W zou moeten zijn? Dat zou gaaf zijn namelijk :9
Pagina: 1