[flash] crossdomain.xml werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Dit soort vragen valt misschien een beetje buiten de scope van dit forum, maar ik hoop dat er hier een paar Flash-guru's rondhangen die weten waar ik 't over heb. :)

Op een site heb ik een swf staan, die gemaakt is in Flash MX (versie 6 dus). Deze Flash file maakt gebruik van de XML.sendAndLoad method voor inladen van gegevens. Bij het opstarten van de swf vraagt het de de file crossdomain.xml van de server op.

Ik zag dit in de error-log van de server: de file werd niet gevonden, maar de Flash werkte verder prima. Ik heb toen volgens de specs die file aangemaakt.

Het resultaat was echter dat m'n Flash het niet meer deed: er werden geen gegevens meer ingeladen. Zelfs niet met deze crossdomain.xml:

code:
1
2
3
<cross-domain-policy>
  <allow-access-from domain="*" />
</cross-domain-policy>

Hier wordt dus ingesteld dat Flash files van elke willekeurig domain toegang hebben tot de server. De Flash draait gewoon op dezelfde server...

Kortom: als ik de crossdomain.xml aanmaak, dan werkt de Flash niet. Als ik de crossdomain.xml compleet verwijder, dan werkt de Flash wel.

Vraag: hoe kan dat? Herkent iemand dit vreemde gedrag en weet een oplossing...?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Misschien dat sterretje vervangen door een geldig domein naam zoals in dat artikel beschreven?

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ja, dat wat natuurlijk het eerste wat ik probeerde. Het voorbeeldje hierboven is het extreme geval waarbij alles toegang krijgt, maar zelfs dat werkt niet.

ipv. het * het ik ook geprobeerd:

*.domain.com
www.domain.com
domain.com

Allemaal no go.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

* zou gewoon moeten werken, ook volgens de documentatie.

Heb je wel

code:
1
<?xml version="1.0"?>

bovenaan staan in je xml-file? Anders kan die wel eens problemen hebben met parsen.

Ook een DOCTYPE toevoegen wil wel eens helpen ;)

code:
1
2
<!DOCTYPE cross-domain-policy 
  SYSTEM "http://www.macromedia.com/xml/dtds/cross-domain-policy.dtd">
Hier wordt dus ingesteld dat Flash files van elke willekeurig domain toegang hebben tot de server. De Flash draait gewoon op dezelfde server...
Waarom heb je dan een crossdomain.xml nodig? :P Of is het wel een andere hosting/domein?

[ Voor 66% gewijzigd door Bosmonster op 16-06-2004 17:07 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Explore schreef op 16 juni 2004 @ 13:22:
De Flash draait gewoon op dezelfde server...
Cross Domain policy is juist om andere Flash files toegang te geven tot jouw server, niet om je eigen SWF's toegang te geven ( die hebben ze namelijk al ), of het moet om een subdomein gaan.

"You're only as good, as what you did last week."

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Het maffe is dus dat ik Bosmonsters suggesties allemaal al geprobeerd heb: met en zonder xml-tag en doctype. Algemene instellingen en stricte instellingen: het maakt niet uit. Zodra de crossdomain.xml file in de root van de webserver staat, dan weigert de Flash App te werken.

In de log-files van de webserver zie ik dat de Flash App telkens om crossdomain.xml vraagt die dus niet gevonden wordt. Die foutmelding had ik graag uit m'n logfiles gehad. De crossdomain.xml file is ook noodzakelijk om Flash 7 player in Flash MX gebuilde swf-files goed af te laten spelen, zonder security dialog window te krijgen in de Flash.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Je snapt dat de crossdomain.xml in de root van de server moet staan waar je toegang toe wilt hebben he? Dus niet op dezelfde server als waar de Flash staat...

Als jij met Flash op server "www.flash.com" een bestand wilt openen op "www.bestand.com" dan zal die eerst kijken of dat mag door in de root het bestand crossdomain.xml op te vragen (www.bestand.com/crossdomain.xml). Daarin staat de policy of jij van "www.flash.com" wel toegang hebt tot dat bestand.

Let er verder op dat dit ook alleen werkt met Flash 6+, daarvoor wordt dit bestand niet opgevraagd en heeft de player toegang tot alle domeinen die die maar wil.

[ Voor 66% gewijzigd door Bosmonster op 27-07-2004 10:13 ]

Pagina: 1